Kazalarda 3500 kişi ölüyor
228 otomobil kulübü ve toplam 60 milyonun üzerinde üyeye sahip olan Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından başlatılan Yol Güvenliği Hareketi; üye ülkelerde, yol ve trafik güvenliğini artırabilecek kampanya ve uygulamaların yapılmasını hedefliyor. Bu kampanya çerçevesinde, her ülkede kritik önem taşıyan bir yol güvenliği probleminin ortadan kaldırılması için çeşitli çalışmalar yapılıyor.
FIA verilerine göre, dünyada her gün çoğunluğu genç insanlar olmak üzere yaklaşık 3 bin 500 kişi yollarda hayatını kaybediyor. Trafik kazaları 15-29 yaş grubunda, ölüm nedenleri arasında ilk sırada yer alırken; ölümlü kazaların yüzde 90'ı gelişmekte olan ülkelerde yaşanıyor. 2010'da dünyada toplam 1.3 milyon insan trafik kazalarında hayatını kaybederken, yaklaşık 50 milyon kişinin yaralandığı tahmin ediliyor. Herhangi bir önlem alınmaması durumunda, 2020'ye kadar trafik kazalarında ölen insanların sayısının yılda 1.9 milyona çıkacağı düşünülüyor.
Uzun zamandır yollar ve yarış parkurlarındaki güvenliği artırmaya çalışan FIA; Birleşmiş Milletler´in On Yıllık Yol Güvenliği Hareketi'nin bir parçası oldu. Birleşmiş Milletler´in öncülüğünü yaptığı bu kampanya ile, dünya çapındaki ölümlü trafik kazalarının azaltılması ve 2020 yılına kadar tam beş milyon hayatın kurtarılması hedefleniyor. FIA, son olarak yol güvenliğini artırılması için ‘10 Altın Kural' uygulamasını devreye soktu. Trafikte her gür hareket halinde olan milyonlarca sürücüyü ve onların ailelerini yakından ilgilendiren bu kampanyada, 10 temel kurala uyulması sayesinde trafik bilincinin artırılması ve üzücü sonuçlara neden olan trafik kazalarının azaltılması hedefleniyor. FIA'nın Yol Güvenliği Hareketini destekleyen ilk 10 federasyondan birisi olan Türkiye Otomobil Sporları (TOSFED), bu hareket çerçevesinde başlatılan 10 Altın Kural uygulamasına katıldı.
10 Altın Kural nedir?
1) Bütün yolcular benim sorumluluğumda olduğundan KEMER TAKMAYA,
2) Kurallar bizi korumak için konduğundan TRAFİK KURALLARINA UYMAYA,
3) Yayalar ve çocuklar, otomobilim gibi metalden yapılmadığı için HIZ SINIRLARINA UYMAYA,
4) Hem aşınma, hem de doğru hava basınçları bakımından yedek lastik de dahil olmak üzere LASTİKLERİMİ KONTROL ETMEYE,
5) Alkollüyken veya uyuşturucu etkisi altındayken, trafik için bir tehlike oluşturduğumdan OTOMOBİLİMİ AYIKKEN KULLANMAYA,
6) Onları, güvenlikleri için çocuk koltuklarına oturtarak ÇOCUKLARIMI KORUMAYA,
7) Cep telefonuyla konuşmak ve mesajlaşmak beni trafik için bir tehlike haline getirdiğinden DİKKATLİ OLMAYA,
8) Geç gitmek, hiç gidememekten daha iyi olduğundan YORULDUĞUMDA MOLA VERMEYE,
9) Motosiklet ve bisiklet, kafamı korumayacağı için KASK TAKMAYA,
10) Diğer sürücülere saygı göstererek KİBAR VE SAYGILI OLMAYA SÖZ VERİYORUM.