Kestanede bile ithalatçı olduk!
Sokaklarda 'kestane kebap' diye duyduğumuz ve beğenerek tükettiğimiz kestane konusunda Türkiye dünyanın en büyük üçüncü üreticisi konumunda. Ancak Ziraat Mühendisleri Odası'nın raporuna göre dünyada kestane üretimi artarken son 30 yılda Türkiye'nin kestane üretimi 8 bin ton geriledi





Çözüm bekleyen çok sorun var
Türk halkının beğenerek tükettiği kestane üretiminde çözem bekleyen sorunlar da var. ZMO raporunda bu sorunlara ve çözem önerilerine de dikkat çekildi. Kestane üretiminde mevcut potansiyelin yeterince değerlendirilemediğine dikkat çekilen rapora göre, 1990'lı yılların başında 80 bin tonun üzerine çıkan Türkiye'nin kestane üretimi, giderek azalarak günümüzde 72 bin ton seviyesine gerilemiş durumda. Başta Çin olmak üzere dünya ülkeleri son 30 yılda kestane üretimlerini artırırken Türkiye'nin bu dönemde 8 bin ton üretim kaybı yaşaması sektörün sahipsiz bırakıldığının gözler önüne seriyor. Kestane üretiminde yaşnana sorunların en az indirilmesi için kapama bahçelerin kurulması gerektiğine dikkat çekilen ZMO raporunda pazarlamanın da önemli bir sorun olduğu vurgulandı. Toplanan ürünün saklanması için tesislerin yetersiz olduğunu ifade edilerek, ürünün muhafaza edilebileceği yeterli düzeyde soğuk hava deposunun kurulması gerektiğine dikkat çekildi. ZMO raprounda, şu ifadeler yer aldı: "kestane sektöründe üretim tekniği, hasat, depolama ve pazarlama konularında üreticide bilgi eksikliği mevcuttur. Bu konularda gerekli çalışmalar yapılarak üreticinin aydınlatılması ve modern tarım tekniklerinin uygulamaya konulması ürün kayıplarını azaltacaktır."













































































