logo
24 HAZİRAN 2026

Lozan çöpe mi atıldı?

17.04.2014 00:00:00
Davutoğlu ne demek istedi doğrusu pek anlayamadık.Ukrayna ve Kırım'da ABD ve Batı dünyası ile Putin'in Rusya'sı arasında kıran kırana bir mücadele yaşanıyor. Rusya ezelî rakibini burnunun dibine sokmak istemiyor. Bunun ekonomik ve askeri açıdan kendisi için ne büyük bir tehlike olduğunu geçmişte gördü çünkü. Putin'in en büyük kozu Milli Ekonomi Modeli ve iktidarı muhalefeti ile millî menfaatler söz konusu olduğunda kenetlenen bir Rusya.ABD de, "Dünya benim" demeyi sürdürüyor ve "Dünya benim ise Ukrayna da benim" diyerek NATO'nun namlularını NATO ülkelerine danışmadan, (Niye danışsın ki, dünya onun ise NATO da onun nasıl olsa) Rusya'ya çevirmiş bulunuyor. Şu anda o topraklarda çatışma var, insanlar ölüyor, hayatından endişe edenlerin ve daha büyük, dünya çapında bir çatışma çıkar mı diye kâbus görenlerin sayısı her geçen gün artıyor.Ve bu süreçte Amerikan Savaş Gemileri Çanakkale ve İstanbul Boğazları'nı geçerek Karadeniz'e açılıyor. Rus savaş gemileri İstanbul ve Çanakkale Boğazları'ndan Akdeniz'e geçiyor. Savaş gemilerinin karşılıklı geçişi Boğazlardaki egemenliği Türkiye'ye devreden Montrö anlaşmasına göre oluyor. Rusya'nın bu konuda Türkiye'den şikâyeti var: ABD savaş gemlileri Montrö'yü ihlal ediyor, Türkiye Montrö'yü ABD gemilerine uygulamıyor, diyor.Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu Rusya'ya cevap verirken öyle bir söz söyledi ki, milli konularda hassas olan herkes gibi bizlerin de kafası karıştı. "Biz" diyor Davutoğlu, "Montrö'yü titizlikle uyguladık."Ve devam ediyor:"-Montrö, devletlerarasında yürürlükte olan en eski anlaşmadır. Birinci ve İkinci Dünya savaşını görmüş, SSCB'nin dağılışına şahit olmuş, Perestroikayı yaşamış, Gürcistan krizini aşmış ve bu süreçte hep titizlikle uygulanmış bir anlaşmadır."Tamam, eyvallah da?Montrö nasıl oluyor da "En eski anlaşma" oluyor, işte onu anlayabilmiş değiliz! Çünkü "Montrö en eski anlaşmamız" demek, "Lozan'ı yok saymak"tır. Zira Montrö 1936'da, Lozan ise 1923'te imzalanmıştır. Yani Lozan, Montrö'den 13 yıl daha eskidir.Türkiye'nin bir bölümüne "Kürdistan" dediğinizde biz, "Bu Lozan'ı çöpe atmaktır" diyorduk sizler de inkâr ediyordunuz. Şimdi itiraf mı ediyorsunuz? 36 etnik yapı diye diye ve özerklik için adımlar atıla atıla Sevr'e geri döndük de, farkında mı değiliz?Ne olur Allah(c.c.) rızası için şu millete bir gece olsun rahatça uyuyabilecekleri bir şey söyleyin. Bu milletin her türlü varlığından her gün bir, bazen birden çok tuğla sökmeden iktidarınızı sürdürmenin bir yolunu bulun artık. N'olur bir nebze olsu millî olun, ilmî olun.Bu nasıl olacak diyorsanız?Bu tarafa bakın lütfen!Kibriniz bu tarafa bakmaya engel oluyorsa, "Ne olur bizi de aranıza alın" diye yalvardığınız Rusya, Çin, Brezilya ve Hindistan arasındaki ekonomik işbirliği BRIC'in can suyu olan Milli Ekonomi Modeli'ni hayata geçiren Putin'e bakın. Artık o size nereyi, kimi tarif eder, bilemeyiz!
 
Hasan Demir / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.