logo
23 HAZİRAN 2026

Magna Cartanın 800. yıldönümü(ymüş)!

18.06.2015 00:00:00
Neymiş efendim Magna Carta insan hakları için önemli bir belge imiş. Krallık (İngiltere) vatandaşları bu belge ile büyük hak ve özgürlüklere kavuşmuş? Türkiye'nin en çok satan gazetesi Hürriyet, Carta'nın 800. yıldönümünü birinci sayfasından duyurdu? "En çok satan" dedik, "En büyük" demedik, çünkü "satmak" başkadır, "büyüklük" başkadır. Bir gazete için "Büyüklük" gerçeği ve "Hakkı" bütün hesapların üstünde tutmaktır. Sen "Magna Carta" zartasının sadece İngiltere için önemli olan ve belki "Batı yaptıysa bir hikmeti vardır" hayranlarının da etkisiyle küçülen dalgalarla doğuya doğru da etkili olan maddelerini göğe çıkarır, 800 yıl değil, tam bin 400 yıl önce Magna Carta'nın yanına bile yanaşamadığı Hz. Muhammed (s.a.v.)'in Veda Hutbesini görmezden gelirsen, "Ben büyüğüm" iddiası ile ancak bir mizah dergisi kapağı olursun?"İnsanlık" ve "İnsan hakları" için "Veda Hutbesi"nin aşılamaz olduğunu anlamak istiyorsanız Prof. Dr. Haydar Baş'ın "Veda Hutbesi'ndeki İnsan Hakları" eserini elinizin altında bulundursanız hiç de fena olmaz?Biz Hocamızın o çalışması hakkında Baki Bektaş'ın satırlarından bir bölüm aktaralım:"Veda Hutbesi'nde mantık şöyle sıralandı; önce insan, âlemin Rabbi olan Allah'ı bilmeli, sonra ahrete inanmalı, kader potasında erimeli, Câhilî halini inkâr edip ahlak-ı hamide ile donanmalıdır. Bu oluşa mazhar olan insan, 'insan" olacaktır, Hakk, onu zâtına muhatap kılıp tecelliden hissedar edecek ve âlem o "âine"de Hakka vuslat edecektir. Velâyet ve irşad mantığı böyle bina edildi. İnsanlık bâtıldan arıtıldı, sahte ilahlar kaldırıldı, manevî-maddî yapı tesis edildi."Ve devamla:"İnsanlık için ibadet hürriyeti, can emniyeti ve mülk emniyeti, namus ve ahlâk emniyeti, vatan emniyeti başta olmak üzere teminat altına alındı; haklar sağlandı."Söyleyin "Magna Carta"da bu hak ve hürriyetlerin ne kadarı var? Olamaz, çünkü İngiltere sömürgeci bir devlettir, Kapitalist'tir. İslâm'ın düşmanıdır. Arapların düşmanıdır, Osmanlının düşmanıdır, Babürlerin düşmanıdır. İngiliz Çörçil, "Türkler insan sayılmaz" demedi mi? Başkalarını insan saymayanlar "insan hakları"ndan nasıl bahsedebilir? "Magna Carta"yı övenler, Alemlere Rahmet Hz. Muhammed Mustafa(s.a.v.)'in "Veda Hutbesi"ni ne zaman görecekler?Belki de hiçbir zaman!Çünkü bu işler Rabbimin işleri. Kalpler O(c.c.)'nun elinde evirilip çevrilmekte. Ey Rabbimiz!Kalbimizi rızanda sabit eyle.
 
Hasan Demir / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.