Yapılan bir araştırmaya göre, emniyet kemeri takmadan yolcu taşıyan bir araba 80 kilometre hızla duvara çarptığında 68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline, 92 milisaniye sonra ise kafasını ön cama çarpıyor. 100 milisaniye içinde ise büyük bir ihtimalle hayatını kaybediyor.
Olayın milisaniye
bazında gelişimi ise şöyle:
- Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür.
- Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir.
- Sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 kilometre sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
- 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
- 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır. (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
- 68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
- 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
- 100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer, o anda ölmüştür.
- 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye başlar.
- 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendiside ölümcül bir darbe almıştır.
- 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam, çelik, plastik parçaları yere düşer.
- 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde herşey biter.
- Ortaya çıkan enerji inanılmazdır. 80 kilometre hızda ortalama 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.
Olayın milisaniye
bazında gelişimi ise şöyle:
- Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür.
- Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir.
- Sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 kilometre sürat ile araç içinde harekete devam ederler.
- 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.
- 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.
- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır. (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)
- 68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.
- 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.
- 100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer, o anda ölmüştür.
- 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye başlar.
- 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendiside ölümcül bir darbe almıştır.
- 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam, çelik, plastik parçaları yere düşer.
- 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde herşey biter.
- Ortaya çıkan enerji inanılmazdır. 80 kilometre hızda ortalama 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.