logo
23 HAZİRAN 2026

Ortaya karışık demokratikleşme paketi!..

14.08.2013 00:00:00
Hükümet oldukça kapsamlı bir demokratikleşme paketi için çalışma yaptığını duyurdu. Başbakan Erdoğan da bayramın ilk gününden beri ortalarda görünmüyor. Kendisinin bu paket üzerinde çalışma yaptığı söyleniyor. Peki nereden çıktı bu paket? Halkın demokratik tepkilerinden ilham alan hükümet bu yolda bir çalışma mı başlattı? Maalesef, demokratikleşme paketin çıkış noktası bu değil. "Çözüm" adı altında başlayan süreçte, başlayan İmralı seferlerinden sonra, terörist başının talep listesi oldukça kabardı. Hatta meclis kapanmadan önce BDP'li milletvekilleri meclisin tatile girmemesini ve bu talepler kapsamında gerekli değişikliklerin yapılabilmesi için meclisin tam zamanlı olarak çalışması gerektiğini, aksi halde çözüm sürecinin akamete uğrayacağını hafif tehdit yollu ifade etti. Hükümet kanadı ise meclisin erken açılacağını belirttiler. Çözüm süreci başlarken,  sayın başbakan, "hiçbir şart öne sürmeden, teröristler yurtdışına çıkacak, verdiğimiz herhangi bir söz yok" derken, dağdan ve ovadaki siyasetçilerden yapılan açıklamalardan öğrendiğimize göre, sürecin şartları aşamaları belirlenmiş; hatta ilk aşama tamamlanmış ve artık hükümetin adımları beklenir olmuş. Bu süreçte hükümetin halktan gizili sözler verdiği ortaya çıkıyor, zira karşı taraf Türkiye Cumhuriyeti hükümetini tehdit ederek, taleplerini sıralıyor; "Aksi halde her şey eskisine döner" diyerek. Bu tehdit bile çözüm olarak sunulan projenin her iki tarafın iradesinin üstünde bir proje olduğunu ortaya koyuyor. Ancak bu konuyu başka bir yazıya bırakalım.Bu paketin içeriğinde neler olacak? Bu içerik çok net olmamakla birlikte, ipuçları da yok değil. İçeriği ne olursa olsun, hükümetin taktiği toplum tarafından büyük tepki alan, düzenlemeleri, birkaç süslü hakla birlikte geçirerek toplumun gazını almak. Anadilde eğitime karşı, kamuda başörtüsünün serbest bırakılması, Ruhban okulunun açılmasına karşılık, cem evlerinin statüsünü tanınarak açılması; terör örgütü üyelerine tanınacak hakları başka bir hakla dengelemek gibi?Hükümet, bu ortaya karışık paketle halkın gazını alarak, süreçte üzerine düşeni yapmaya çalışıyor ve artık girdiği bu yoldan geri dönemeyeceğini de biliyor. Zira AB bile terör örgütünü 'aktivist' olarak tanıdı. Yani bundan sonra bunun aksini iddia edip hükümet, bu örgütle mücadele edemez. Etmeye kalkarsa uluslararası alanda zor durumda kalır.Bu süslü paketlerden sonra gelecek adım ise 3. Aşama olarak belirtilen terörist başının serbest kalması? "Olmaz olmaz" demeyin, olur. Bu aşamaya sıra geldiğinde zannımızca; kullanılacak enstürman terörist başının sağlığı konusudur. Bu konuda talepler gelmeye başladı bile. Zira hukuken bu kişinin serbest bırakılması veya ev hapsine çıkması mümkün değil. Tek yol kalıyor, sağlık gerekçesiyle dışarıya çıkarılması. Bu yönde bir önceki yargı paketinde benzer düzenlemeler yapılmıştı zaten.Hükümetin açtığı bu çözüm yolu, milleti ve devleti bölünmeye doğru götürüyor. Bu adımlar çözümün değil, çözülmenin adımlarıdır. Kırk yıldır terör örgütünün her türlü dış yardıma rağmen silahla başaramadığını, bu çözüm süreci başaracak gibi görünüyor. Bölgemizdeki diğer gelişmeleri de birlikte değerlendirirsek; durum tam da "ört ki ölem?"
 
Mustafa Çiçek / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.