logo
23 HAZİRAN 2026

Türk futbolunda ahlak sorunu

11.04.2014 00:00:00
Futbol yetkilileri ve spor yorumcuları yıllardır konuşurlar, şöyle futbol oynamak gerek, böyle futbol oynamak gerek diye. Biz futbolseverler olarak taktiksel anlamda bir takımın nasıl olması gerektiğini çoktan çözmüşüzdür. Ama sporcuyu efsane kılan ve başarılı yapan en önemli unsur olan, sporcunun ahlakıyla hiç ilgilenmeyiz. Bir müsabakayı izlerken hele de fanatiksek kendi takımımızdan bir oyuncunun yaptığı ahlaksızlık bizim gözümüze gelmez hatta hoşumuza bile gider. Sırf ezeli rakibimizin futbolcusuna yaptı diye?Kanaatimce Türk futbolunun ilerleyememesinin en büyük sebebi de bu aslında. Futbol maçlarında çirkin tezahürat yapan taraftarlar stada alınmaz ama taraftar ve yönetim tarafından çirkin hareketler yapan futbolculara daha da fazla sahip çıkılır. Medyada Melo'nun Emre'ye yaptığı hareketler manşet olarak atılır, yalnız Trabzonspor'un kalecisi Onur'un maç esnasında rakip takımdan bir futbolcunun sakatlanması sebebiyle, kontra atak şansı varken topu dışarıya gönderip oyunu durdurması haber bile yapılmaz. Birbirine düşman edilmek istenen iki camia birilerinin hep işine gelmiştir, ama bu düşmanlığı bitirmek için iki taraftan birinin yaptığı açıklamalar özellikle gizlenir.Son olarak bu yazının asıl konusu olan, dünya derbisi olarak adlandırılan maçta 13 sarı kart 2 kırmızı kart oluyorsa ve teknik adamlar, spor yorumcuları maç sonrası hala futbol konuşuyorsa zaten söylenecek söz kalmamış demektir?
 
Furkan Talay / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.