112 Acil Turkcell’e emanet
İçişleri Bakanlığı'nın himayesinde 44 ilde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezleri'ne yeni nesil özellikler katan 112 Acil Çağrı Merkezleri projesinin, İstanbul'dan sonra Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz bölgelerindeki 25 ilde daha altyapı, donanım ve kurulum yüklenicisi Turkcell oldu.
Böylece 25 ilde 112 Acil Çağrı Merkezlerinin erişim, iletişim, donanım ve yazılım altyapısı Turkcell tarafından sağlanacak.
Yeni Nesil Acil Çağrı Merkezleri İngilizce, Arapça, Almanca ve Rusça olmak üzere dört yabancı dilde de hizmet veriyor.
Ayrıca 'Engelsiz 112' ile işitme kaybı olan vatandaşlar görüntülü görüşme imkânı ile acil çağrı hizmeti alabiliyor. Bununla birlikte otomobillere entegre çalışan acil çağrı sistemi 'e-Call'ın (acil çağrı) altyapısı ile kaza anında 112'ye doğrudan çağrı iletilebiliyor.
Projenin İstanbul ayağı tamam
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürü Ali Çelik, "Bakanlığımızca, acil çağrı gerektirecek durumlarda kişilerin birden çok numara yerine tek bir numarayı (112) bilmeleri ve kullanmaları, acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay yerine ulaşmalarının sağlanması, kurumların gereksiz ve asılsız çağrılar nedeniyle artan iş yükünün azaltılması ve daha etkin çalışmasının sağlanması için çalışmalara başlanılmıştır" dedi.
Turkcell Kurumsal Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ceyhun Özata ise konuyla ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi: "Türkiye'nin dijitalleşmesi yolunda üstlendiğimiz öncü rolümüz ile şirketlerimizin yanı sıra kamu kurumlarının da dijitalleşme süreçlerine katkı sağlıyoruz.
Bu kapsamda İçişleri Bakanlığı'nca hayata geçirilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri Projesi yüklenicisi olmaktan mutluluk duyuyoruz.
Projenin ilk ayağı olan İstanbul altyapısını tamamladık. Kısa bir süre içinde Doğu Anadolu ve Doğu Karadeniz Bölgelerimizde yer alan 25 illimizin altyapısını da hazırlayarak Türkiye'nin batısıyla doğusunun aynı hizmeti almasını sağlayacağız."
İBRAHİM YIĞ