logo
27 AĞUSTOS 2025


Akü'nüz sizi yolda bırakmasın

Makine Mühendisi Güngör Kaya, aracıyla seyahat eden vatandaşlara yolda kalmamaları için akülerin kontrolleri ve bakımı konusunda uyarılarda bulundu

10.08.2012 00:00:00

Makine Mühendisi Güngör Kaya, ‘Araçlarda klima yazın çok daha fazla çalıştığından akü yük altında çalışır bundan dolayı uzun yola çıkmadan önce akü gözlerinde ki su seviyesi kontrol edilmelidir. Kutup başları ve kablo başları tel fırça ile fırçalanmalı, tüm yüzeyler temizlenmeli, bağlantılar sıkılmalıdır ve sıvı seviyesinde azalma varsa saf su eklenmelidir. Eğer bu bakımlar göz ardı edilirse aracınızın aküsü sizi yarı yolda bırakabilir' dedi.


Makine Mühendisi Kaya, Küçük tedbirlerin önemli kayıpları ortadan kaldıracağına vurgu yaptığı açıklamasında, ‘Aracınızın “Acil” durumda ya da “Yaz Tatiline” giderken sizleri yolda bırakmasını veya maddi külfete sokmasını istenmiyorsanız aracınızda bazı küçük ama önemli kontrolleri yaptırmanız gerekmektedir. Bu kontrollerin başında da aküler gelmektedir. Yaptırılan bakımlar aracıyla seyahat edenleri akü ve aküye bağlı sorunlar nedeniyle yolda kalma derdinden kurtaracaktır' görüşlerine yer verdi.


Açıklamasında görsel kontrollerin akünün arızalanmasının muhtemel sebeplerinin belirlenmesinde çok önemli olduğunun altını çizen Makine Mühendisi Kaya, akülerdeki arızanın önüne geçmenin en temel şartlarında biride görsel kontrolleri kısa aralıklar yapılması gerektiğine belirterek araç sürücülerinin seyahat öncesi ve molalarda yapması gereken görsel kontrolleri şöyle sıraladı:
Akünün kutusu veya kapağı incelendiğinde görülecek delik, çatlak, sıcaklıktan kaynaklanan erime izleri, ezikler veya uzun süre titreşimde kaldığını gösteren izler önemle incelenmelidir. Bu kırıklar veya ezikler elektrolitin dışarı akmasına veya plakaların ve seperatörlerin tahrip olmasına sebep olabilir.


Akünün kutup başları sağlam olmalıdır. Kutup başında görülecek darbe, bükülme veya akü kapağının üzerinde kutup başının hemen yanında görülecek izler akünün maruz kaldıkları ile ilgili önemli ipuçları verir. Kutup başındaki ezilme izleri içeride meydana gelebilecek arızaların göstergesidir.
Akünün tamamında elektrolit seviyelerinin düşük olması (plakaların altında) ve su kaybının sürekli olması yüksek şarjın göstergesidir.


Elektrolitin bulanık ve içinde plaka parçalarının olması aktif maddenin yüksek şarj veya aşırı titreşim sebebiyle döküldüğünü gösterir. Ancak bulanıklık en iyi şarj işlemi süresince görülür. Şarjdan sonra bekletilmiş akülerde bu parçacıklar çökeceği için hatayı gizleyebilir. Bu dökülmeler bazı gözlerde kısa devreye sebep olabileceği gibi akünün kendi kendine boşalma hızını artırır aynı zamanda akü performansını ciddi oranda azaltır.


Buşon kapakları incelenmelidir. Kapaklar düzgün kapatılmış mı, eksik veya kapatılmamış buşon kapakları, tıkanmış buşonlar veya buşon yerine kullanılmış yabancı maddeler arızaya sebep olabilir. Buşonun tıkanması akünün patlamasına, iyi kapatılmaması sızıntı ve akıntıya sebep olur.
Akünün üzerinde kutup başlarının kısa devre olmasına sebep olabilecek maddelerin bulunması, asit sızıntısının toz toprakla karışması sonucunda aküde kendi kendine boşalma veya yetersiz şarj olma problemleri akünün incelenmesiyle gözlenebilir.


Sıcaklık akünün ömrünü kısaltır. Aracın uzun süre çalıştırılmadan, direkt güneş alacak şekilde bırakılması, akünün hızlı bir şekilde boşalmasına ve yeteri kadar şarj edilemediğinde de (eğer çok boşalmış ise yetkili serviste ek şarj yapılması gereklidir) yine sülfatlaşmaya daha sonrada aşırı şarja dönmesine neden olacaktır. Bu nedenle aracınızı uzun bir süre çalışmadan bırakacaksanız eğer akü kutup başlarını mutlaka sökünüz. İHA
 
Yorumlar
Erhan Çınarbaş
Şu ana kadar gördüğüm/duyduğum en mantıklı ve yararlı bilgiler. Heryerde dolaşan kopyala/yapıştır bilgileri okumaktan sıkılmıştık. Emeği geçen herkese teşekkürler.
Yorumlarınızı paylaşın

--
ABD içten içe kaynıyor
Minnesota eyaletinde ilkokula silahlı saldırı: En az 3 ölü, 20 yaralı
İmamoğlu'nun avukatı serbest bırakıldı
Nusret Yılmaz: 'Bu yaşıma kadar hiçbir haksız kazanç içerisinde olmadım'
Trump destekçisi kadın, Kuran’ı Kerim’i yaktı
Cumhuriyetçi Valentina Gomez: 'Teksas'ta İslam'ı bitireceğim'
Güney Kore'de akıllı telefonları yasaklıyor
Türkiye'de gündemde değil
Topçular-Eskihisar hattında intihar girişimi
Kadın yolcu feribottan kendini denize böyle attı
Mozaik taşların çalındığı iddia edildi
Süleymaniye Camii'nde hırsızlık
Gazze'de açlık öldürüyor
10 kişi daha açlıktan öldü
Çok sayıda gözaltı var
Kapalıçarşı'da büyük operasyon
Memur-Sen ve Kamu-Sen masadan kalkmıştı
Zam oranı Resmi Gazete'de
Bugün baro başkanları dinlenecek
Komisyon 6. kez toplanıyor
İsrail bu kez Suriye'ye İHA'larla saldırdı
6 Suriye askeri öldü, Şara suskun
Tom Barrack'tan büyük küstahlık
Özrü Barrack değil Lübnan hükümeti diledi
Hakem Kurulu zam kararını açıkladı
Memur-Sen, Hakem Kurulu’ndan çekildi
Barrack, Suriye'nin 'yönetim modelini' açıkladı
ABD, Suriye'ye uygulanan yaptırımları kaldırdı
Yargının hızı bu kez şaşırttı
Mücahit Birinci hakkında jet karar
ABD içten içe kaynıyor
Minnesota eyaletinde ilkokula silahlı saldırı: En az 3 ölü, 20 yaralı
İmamoğlu'nun avukatı serbest bırakıldı
Nusret Yılmaz: 'Bu yaşıma kadar hiçbir haksız kazanç içerisinde olmadım'
Trump destekçisi kadın, Kuran’ı Kerim’i yaktı
Cumhuriyetçi Valentina Gomez: 'Teksas'ta İslam'ı bitireceğim'
Güney Kore'de akıllı telefonları yasaklıyor
Türkiye'de gündemde değil
Topçular-Eskihisar hattında intihar girişimi
Kadın yolcu feribottan kendini denize böyle attı
Mozaik taşların çalındığı iddia edildi
Süleymaniye Camii'nde hırsızlık
Gazze'de açlık öldürüyor
10 kişi daha açlıktan öldü
Çok sayıda gözaltı var
Kapalıçarşı'da büyük operasyon
Memur-Sen ve Kamu-Sen masadan kalkmıştı
Zam oranı Resmi Gazete'de
Bugün baro başkanları dinlenecek
Komisyon 6. kez toplanıyor
İsrail bu kez Suriye'ye İHA'larla saldırdı
6 Suriye askeri öldü, Şara suskun
Tom Barrack'tan büyük küstahlık
Özrü Barrack değil Lübnan hükümeti diledi
Hakem Kurulu zam kararını açıkladı
Memur-Sen, Hakem Kurulu’ndan çekildi
Barrack, Suriye'nin 'yönetim modelini' açıkladı
ABD, Suriye'ye uygulanan yaptırımları kaldırdı
Yargının hızı bu kez şaşırttı
Mücahit Birinci hakkında jet karar
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.