Algı yeteneğinizi ne yazık ki yitirmişsiniz.Uçsuz bucaksız çöllerde, yapmadıklarını, yapamayacaklarını söyleyen şairlerin dolaşıp durduğu vadilerde deli-divane dolaşıp duruyorsunuz.Algınınızı, algı melekenizi almışlar ve sizi yad ellere salmışlar.Halbuki defalarca okudunuz, sayısız defa dinlediniz, mümin erkeklerle mümin kadınların bir birlerinin dostu ve yardımcısı olduklarını ve onların bulundukları ortamda hep iyiliği emreder olduklarını, münkeratı def eder olduklarını?Sizi böyle tam tersine kimler çevirdi?Sizde bir algı oluşturmuşlar ki, yapılan kötülüklerin, işlenen çirkefliklerin, götürülen yetim ve yoksul haklarının bizzat kendileri sizi ilgilendirmiyor, hemen failine bakıyorsunuz, eğer fail sizden ise, sizin ekipten, sizin kilikten ise derhal üzerine bir şal örtme derdine düşüyorsunuz. O çirkinlikleri, o çirkeflikleri işleyenleri gözden kaçırmak için, "görmedim, duymadım, bilmiyorum" algısını yaygınlaştırmak için kılı kırk yarıyorsunuz.Algınızı almışlar sizi çöle salmışlar.Bu algı böyle değil idi, aranızda iyiliklerin yayılması için çalışacaktınız, münkeratın azaltılmasına gayret edecektiniz, hırsızları himaye ederek, mukaddesata hakaret edenleri beyin kıvrımlarınızda saklayarak asla bu vazife yapılamazdı.Algınızı almışlar sizi rezalet vadilerine salmışlar.Babalarınızın, kardeşlerinizin, eşlerinizin, çocuklarınızın aleyhine de olsa asla adaletten ayrılmamak ilkesi vardı, adaleti Allah için ayakta tutmak esası vardı, en yakınlarınız darılsa bile Hakkı darıltmamak kaidesi vardı.Ne pahasına olursa olsun, sizinkiler ne yaparlarsa yapsın, kimin malından ne kadar götürürlerse götürsünler yine de himaye edilmelidirler, ne boyutta yalan söylerlerse söylesinler yine de savunulmalıdır algısı, ilkesi eskiden yoktu, eskiden böyle şeyler batıldı, merduttu, iki cihanda da asla hoş karşılanmazdı.Sizin algılarınızı, ilkelerinizi kimler alt-üst etti böyle, ya da hangi günahları işlediniz ki tepetaklak oldunuz. Tamı tamına; "Biz onların altlarını üstlerine getirdik" halini yaşıyorsunuz da haberiniz bile yok.Algınızı almışlar sizi yola salmışmışlar, bocalayıp duruyorsunuz.Siz en iyisi, en yakın zamanda bir algı tamir atölyesine mutlaka uğrayın.Çok yazık, tepe taklak, alt üst olmuşsunuz.
Aziz Karaca / diğer yazıları
- Utanmaz yüz tükenmez söz zenginiyiz erenler / 24.06.2026
- Yüz yıl sonrasına bir mektubum var / 21.06.2026
- Terazinin başındakiler sizler adaletten muaf mısınız? / 20.06.2026
- Sarayda taht kavgası halk içinde ekmek kavgası / 17.06.2026
- İktidarın işleri var / 14.06.2026
- Bu resim şimdilerde tüm ülkeyi resmediyor / 13.06.2026
- Ülkenin kazancı ile iktidarınki ters orantılı / 12.06.2026
- Tuhaf zamanlardan geçiyoruz / 11.06.2026
- İktidar dedikodu ile besleniyor da yoksullar ne ile beslenecek? / 09.06.2026
- Nerede ne varsa / 08.06.2026
- Yüz yıl sonrasına bir mektubum var / 21.06.2026
- Terazinin başındakiler sizler adaletten muaf mısınız? / 20.06.2026
- Sarayda taht kavgası halk içinde ekmek kavgası / 17.06.2026
- İktidarın işleri var / 14.06.2026
- Bu resim şimdilerde tüm ülkeyi resmediyor / 13.06.2026
- Ülkenin kazancı ile iktidarınki ters orantılı / 12.06.2026
- Tuhaf zamanlardan geçiyoruz / 11.06.2026
- İktidar dedikodu ile besleniyor da yoksullar ne ile beslenecek? / 09.06.2026
- Nerede ne varsa / 08.06.2026

























































