logo
23 HAZİRAN 2026

Ali Koç: "Burada bir oyun oynanıyor"

Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, harcama limitlerinde ve borçların yapılandırılmasında oyun oynandığını ifade ederken anlaşmalarla alakalı, “Bu sistem 1900 bilmem kaç liralık anlaşmalara iter, gerekirse biz de yaparız ama biz yaparsak herkes ağzını açar” diye konuştu.

07.08.2020 23:12:00
Ali Koç: "Burada bir oyun oynanıyor"
Ali Koç: "Burada bir oyun oynanıyor"
Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, harcama limitlerinde ve borçların yapılandırılmasında oyun oynandığını ifade ederken anlaşmalarla alakalı, "Bu sistem 1900 bilmem kaç liralık anlaşmalara iter, gerekirse biz de yaparız ama biz yaparsak herkes ağzını açar" diye konuştu.
 
Fenerbahçe Üniversitesi'nin yeni dönem tanıtım gününe Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, Yüksek Divan Kurulu Başkanı Vefa Küçük ve yöneticiler katıldı. Tanıtımın ardından basın mensuplarına ilk olarak Fenerbahçe Yüksek Divan Kurulu Başkanı Vefa Küçük açıklamalarda bulundu. 24 Kasım 2016 yılında üniversitenin kuruluşunu yerine getirdiklerini belirten Küçük, "Daha sonra gelişen dönemlerde kiralık bina aradık ve burayı kiraladık. Kontenjan olarak 960 almıştık. Haziran 2018 de başkanlık seçimi yapıldığı için yeni gelen yönetim üniversitenin 1 sene ötelenmesine karar verdi ve 1 senelik süre içerisinde Medicana ile işbirliği yaparak geçen sene ilk öğretim hayatına başladık. Bu sene ikinci öğretim yılımız bu sene 1200 kontenjanımız var. Bütün yükseköğretim yaşına gelen öğrencilere Fenerbahçe Üniversitesi'ni tavsiye ediyorum" dedi.
 

 
Küçük'ün konuşmasının ardından ilk olarak Fenerbahçe Üniversitesi ile alakalı konulara değinen Koç, "Üniversitemizin tanıtım günlerine geldik. Vefa beyin ifade ettiği gibi 2018 yılında biz göreve geldiğimizde bizden önceki yönetimin arzusu eğitimi başlatmaktı. Ancak bizim aldığımız tabloda böyle bir şeyin olması söz konusu değildi. Çünkü Fenerbahçe Üniversitesi'nin vermesi gereken eğitim düzeyi kalitesinin üstte olması lazımdı. Bizim bunu 2018 yılına yetiştirmemiz mümkün değildi. Dolayısıyla ben ve yönetimin ilk icraatlarından biri bu oldu. YÖK Başkanı ile görüştük ve süre uzatımı istedik, anlayışla karşıladılar. Bizim bu işte 3 seçeneğimiz vardı. Ya bu işten çıkmak, ya 1 sene ertelemek, ya da devretmekti. Biz iş birliği modelini tercih ettik. Medicana grubunu tercih edene kadar muhtelif alternatifleri değerlendirdik. Aradan geçen süre zarfında ne kadar iyi tercih yaptığımızı gördük. Kulüpler ciddi mali sıkıntı içinde. Bunların başında en ağır sıkıntıyı yaşayan Fenerbahçe var. Hiçbir büyük kulübün kendi başına üniversite yapma imkanı söz konusu değil. Geçmiş yönetimin almış olduğu bu imtiyazdır. 2. yılımız olacak üniversitede. Bana göre bir vakıf üniversitesi için 280-290 talebeyle başlamak büyük bir başarıdır. 400 talebeye tam burs vereceğiz. Buranın cazibesini de arttıracak bu durum. Bir üniversitede en önemli şey hocaların kalitesidir. İkincisi ise buraya alacağınız talebelerin kalitesidir. Öncelikle mali açıdan uzun bir süreç bu. Burası iyi bir üniversite olacak ise en az 4-5 yıl büyük mali yüklere katlanmak durumunda. Medicana ile bu işe girerken bunun uzun bir yol olduğunu görüyordu. Biz kendimiz üniversite kurmuş bir grup olarak ne kadar zaman ve maddi imkanlar olduğunu bilen biri olarak bu doğrultuda çalıştık. YÖK'e bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Bizlere kontenjanlar açtı ve imkanlar verdi. İnşallah bizde onların beklentilerini orta ve uzun vadede yerine getiririz. İlk eğitim yılı açısından geldiğimiz nokta son derece memnuniyet verici. Burada bizim yüzde 2'lik burs hakkımız var. Tam yüzde yüz bursu Fenerbahçe'nin vereceği talebeler de olacak. Biz Fenerbahçe olarak spor tesislerimizi üniversitenin emrine verdik. Önemli olan buranın kaliteli öğrenciler yetiştirmesi. İnşallah bir kısmı kulübümüze, camiamıza hizmet eder. Ama en önemlisi ülkemize hizmet etmesi. Çok yakında bugün ekilen tohumlar meyve verecek" ifadelerini kullandı.
 

 
"Fenerbahçe olduğu için imkan tanımıyorlar"
 
Harcama limitleri ve yapılandırmalar hakkında konuşan Ali Koç, "Bu sürdürülebilir bir ortam değil. İçinde bulunduğumuz duruma sadece Fenerbahçe olarak bakmamak lazım. Türk futbolu birkaç kulüp dışında bitmiş, batak durumda. Büyük kulüpler özellikle sıkıntıda ve bu öyle bir noktaya geldi ki birkaç kişinin söylediği 'deniz bitti' tarifini hak eden durumdayız. 2018 ocak ayında ilk toplantıda bunu dile getirdiğimde birkaç kişi bahsediyordu ama şimdi herkes bundan bahsetmekte. UEFA'nın geliştirmiş olduğu FFP netice vermedi ve bizlerde taahhütler doğrultusunda yerli FFP geliştirdik. Buradaki amaç kulüplerin rekabet edebilmesidir. Gerektiği zamanda müdahale etmektir. Ama bu kulüpler bir senede bu hale gelmediyse bunun çözümü de bir sezondan bir sezona olmaz. Bunu 11 yaşındaki çocuğa bile anlatsanız anlar. Fenerbahçe finansal açıdan baktığımızda 92 milyon Euro maaş bütçesini 64'e indirdi. Yeni borç almadık. Belli bankaların borcunu indirmişiz. Aşağı yukarı 40 milyon Euro. Bunu yaparken kulübümüzün ürettiği gelirin yüzde 80'i de kulübe girmeden bankalara gittiği ortamda bu yönetim gelmiş , kendi imkanlarıyla bu gemiyi bir yere kadar yüzdürmüş. Şimdi bizim 64 milyondan 1 sezonda 18 milyona düşmemiz bekleniyor. Bunun hiçbir şekilde gerçekçi olmadığını herkes net bir şekilde görür. Hal böyleyken böyle bir beklenti içinde olunması bizlerde farklı düşüncelere itiyor. Ama bugün bir kuruş borcu olmayan, sporcularına borcu olmayan kulüpler var. Mesela onların bakıyorsunuz 150 almış, 70 almış nasıl olabilir bu. Adam 200 milyonluk transfer geliri sağlıyor ama hesaplamada bunun 3 te 1'i yazılıyor banka borcu ödemek için ama kulübün banka borcu yok. O da cezalandırılmış oluyor. Bu sistem sürdürebilir sistem değil. Mart ayı itibariyle tüm kulüplerin imza attığı 1 kulübün soğuk baktığı bir paket var. Ama ne hikmetse bunlar pek kaale alınmıyor. TFF istişare ettik dediği zaman çok yüzeysel yapıyor ve geçen seneki sistemi uygulayacağım diyor. Geçen seneden bu yana pandemi oldu ve ne kadar kombine bilet satacağız belli değil. Yayıncı kuruluş teklifler yapıyor ve teklifler vermesi gereken bedelin altında. Stat gelirlerin ne olacağı belli değil. Hal böyle iken bu sistemi uygulamak gerçeklik dışı. Bu tutumu anlamakta güçlük çekiyorum. Bu sadece bizi etkilemiyor. Neresinden bakarsanız rakamlar tutarlı değil. Fenerbahçeyi sıkıntıya sokan ikinci konu yapılandırma. Bu limitleri yapılandırma durumu belirliyor. Yapılandırma yapan kulüplerin ana parası hesaptan çıkartılıyor, biz yapmadığımız için ekleniyor. 2 sene sonra yapılandırma yapmış kulüpler ana paralarını ödemeye başlayınca eksi çıkacak. O zaman ne yapacaksınız dediğimizde 'o zaman bakarız' diyorlar. Biz niye imzalamadık? Yapamayacağımız için imzalamadık. Bunun ağır cezaları var. Yoksa biz istemez miyiz borcu yapılandıralım 250 milyon nakit alalım. Bankacılarında bir yere kadar söz hakkı var. Onlara da belli sınırlar çiziliyor. 5 senede bu durum dönmez. 10 senede bu durum ödenebilir. Başından böyle yapılmadı diye sorduğumuzda bize öyle dediler diyorlar. İçinde bulunduğumuz finansal durum sıkıntılı ama büyük kulüpler 10 yıllık süreçte bu borçları ödeyebilecek ekonomiye sahip. Bu bir sektör ve bu sektörün oyuncularıyız biz. Nasıl diğer sektörlerde yapılandırmalar yapılıyorsa burada da yapılmalı. Burada yapılacak doğru bir yapılandırma 2-3 sene ana para faiz ödemesiz 10 yıllık bir süreçte sıcak para vererek bu iş döner. Bankacılarda bunu biliyorlar ama ne hikmetse başından bu kurguyu doğru yapamıyoruz. Biz daha hiç anlaşmadık, bırakın anlaşmayı döviz borcunu bile TL'ye çevirmeye imkan vermiyorlar. Fenerbahçe olduğu için mi imkan tanımıyorlar. Dolayısıyla biz çalıştık bazı bankalarla ve uygulanabilir modeli de geliştirdik. Bizler sonuçta bu paraları cebimize atmıyoruz. Burada bir yönetim gelmiş ben bankacı olsam Fenerbahçe yönetimini pamuklara saklar korurdum. Adamlar borçlarını düşürmüşler ve tehlikenin farkındalar diye ama aynı gemide değilmişiz gibi garip durumla karşı karşıyayız. Siz bir lokantasınız ve borcunuz var. Bu borcu ödemek için müşteri çekmeniz lazım. Bunu yeniden yapılandırıyorsunuz ama gıda, sebze alamazsın müşterilerden gelir sağla diyorsun. Durum aynen böyle. 64'ten 18'e inmeniz lazım diyorlar. Yeni transferi bırak elimizdeki oyuncuları sağlayamıyorsunuz. TFF'nin işi gerçekçi bir model uygulaması bankalarla beraber. Ama kulüpler çarçur eder, bütçelere uymazsa o zaman kefil olalım biz. O zaman bir geçmiş sıkıntı üreten insanlara kefil olmak durumunda kalalım. Bu borcu oluşturan kimselerin sorunu yok, sıkıntı yeni yönetimde oluyor. Dolayısıyla aklı selimin bu süreçte galip geleceğini ümit ediyoruz" ifadelerini kullandı.
 
"Burada bir oyun oynanıyor"
 
Limit ve yapılandırma konularıyla bir oyun oynandığını belirten Koç, "Burada bir oyun oynanıyor. Oyunun parçaları kim, hedefleri kim ufak ufak çıkmaya başladı. Bu sadece Fenerbahçe'nin sorunu değil 6-7 kulüp daha rahatsız. Ama dikkat edin TFF bir açıklama yapıyor açıklama yapmadan 2-3 kulübü arıyor soru soruyor. Onlar da normal diyor. Sanki tek anormal gören Fenerbahçe. Sonra kendileri açıklama yapıyorlar kararlıyız diye. Gördük kaç tane konuda kararlıydılar, geri adım attılar. Fenerbahçe olarak 64'ten 18'e inemeyiz. Dolayısıyla orta yol bulunmak zorunda. Modelin de içinde sıkıntılar var. Sıkıntılar oluştuğu zaman çözeriz diyorlar. Diğer kulüpler bizden daha çok yaygara çıkartacak 2 sene sonra ana paralar ödemeye başlayınca. Olmayacak bir şeyin altına niye imza atalım. Ne yapmamız isteniyor anlamış değilim. Varsa TFF'nin yöntemi göstersin bize. Önemli olan benim total bütçemi nereden nereye çektiğim. Sen daha benim kimi alıp satacağımı bilmiyorsun ki. Çok transfer yapıyorsunuz diyorlar. 14 oyuncunun kontratı bitmiş yapmayalım mı transfer. Bu işte çok garip yaklaşım var. 15 Ağustos'ta ligleri başlatacağız dediler. Hangi adam bunu düşünebilir ama bunu da düşündüler. Allah'tan 11 Eylül oldu. Anlam veremiyorum bazı şeylere. Fenerbahçe'yi böyle yalnızlığa itip yöneteceklerini sanıyorlarsa yanılıyorlar. Bir orta yol bulunsun. Finansal açıdan biz elimizdeki imkanlarla yaparız. Bizim artık desteğe ihtiyacımız var. Ama bunları yakaladık gösterelim bunlara derseler iş bambaşka boyutlara gider. Fenerbahçe taraftarına ve derneklerine çok teşekkür ediyorum. Kulüp hareket etmeden camiaya destek çıktılar. Fenerbahçe'nin büyüklüğünü bir kez daha gördük. İçinde bulunduğumuz ruh hali Türk futboluna yarar sağlamaz. Daha sürdürülebilir bir modele geçmek zorundayız. Taraftarımız kombineyi açıklayın diyorlar maça gitmesek bile olur diyorlar. Talimat geldi kombine yapmayın diye. Taraftar maça gitmeyecek. Ona göre maddeyi koydurursun. Taraftar katkıda bulunmak istiyor. Formalarımıza müthiş bir ilgi var. İş adamları bizleri desteklemek istiyor. Öyle bir zamanki en küçük taraftardan en büyük iş adamına kadar kenetlenmesi gerekiyor. Bu sistem hileye hurdaya götürür işi. Bu sistem 1900 bilmem kaç liralık anlaşmalara iter, gerekirse biz de yaparız ama biz yaparsak herkes ağzını açar. Bu iş insanları hileye itiyor. Bu iş böyle gitmez. Taraftarımıza dikkat etmesini söylüyorum. Bizi yalnızlığa itmeye çalışıyorlar. Bu şekilde tepki koyan kulüplere hallederiz diyorlar, bizi arayan kimse yok. Burada oyun oynanıyor. Hadi bakalım nereye gidecek göreceğiz" şeklinde konuştu.
 
Başkan Ali Koç konuşmasının son bölümünde adı İtalyan kulüpleri ile anılan Vedat Muriqi'ye herhangi bir teklif olmadığını belirtti.

Ilaix Moriba cimbom olacak mı?


 
Galatasaray merkez orta saha konusunda yıldız isimlerle ilgileniyor. Ancak Celta Vigo forması giyen Ilaix Moriba da yoklandı. Bu hareketin arkasında farklı bir düşünce var...

23.06.2026 14:28:00
Haber Merkezi
Ilaix Moriba cimbom olacak mı?
Ilaix Moriba cimbom olacak mı?

Galatasaray'ın güçlendireceği bölgelerden biri kesinlikle merkez orta saha olacak. Sarı-Kırmızılılar'ın listesinde yıldız alternatifler bulunuyor. Fakat Cim-Bom'dan sürpriz bir hamle geldi. Celta Vigo forması giyen Ilaix Moriba için 15 milyon Euro önerildi.







Cimbomun teklifi düşük bulundu

La Liga temsilcisinin ise en az 20 milyon euro beklediği kaydedildi. Taraflar arasındaki temaslar sürüyor. Herkes Ilaix Moriba ismine şaşırdı ancak bu hareketin arkasında farklı bir düşünce bulunuyor. Gineli futbolcu, 23 yaşında ve Türkiye Futbol Federasyonu'nun "genç" yabancı kriterini karşılıyor.







Genç olması avantaj

23 yaşındaki Ilaix Moriba, geride bıraktığımız sezonda La Liga'da tam 36 maça çıktı. Sahada 2.489 dakika kaldı. 2 gol ve 3 asist üretti. Galatasaray Yönetimi, birçok kulvarda mücadele verileceği için Ilaix Moriba'yı da kadrosuna katmak istiyor. 1.85 boyundaki futbolcunun asıl yeri merkez orta saha. Ancak 10 numara ve ön liberoda da görev yapabiliyor. Yani tam bir joker. Gineli yıldızın, Galatasaray'a çok sıcak baktığı öğrenildi. Taraflar arasındaki pazarlıklar devam ediyor.

Tek maçlık performansı Trabzonspor'a yutturmak istiyorlar


Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş'ın ambargosunu yıkmak için gözünü karartan Trabzonspor, Sevilla'nın İsviçreli kanat oyuncusu Ruben Vargas'ı kadrosuna katmak için vites yükseltti. Dünya Kupası'nda Bosna Hersek karşısında 1 gol ve 1 asistle öne çıkan 25 yaşındaki oyuncu için İspanyol devi kapıyı 12 milyon Euro'dan açtı. Vargas'ın uzun dönem performansı ise soru işaretlerine yol açıyor.

23.06.2026 14:10:00
Haber Merkezi
Tek maçlık performansı Trabzonspor'a yutturmak istiyorlar
Tek maçlık performansı Trabzonspor'a yutturmak istiyorlar

Trabzonspor, önümüzdeki sezon Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş'ın İstanbul ambargosuna bir kez daha son vermek ve zirveye oynamak için iddialı bir kadro kurmayı hedefliyor. Bordo-mavililer, bu doğrultuda İspanya La Liga takımlarından Sevilla'da forma giyen İsviçreli kanat oyuncusu Ruben Vargas'ı transfer listesinin ilk sıralarına aldı.







Sevilla'nın derdi para

Şu anda İsviçre milli takımıyla Dünya Kupası'nda mücadele eden 25 yaşındaki Panama asıllı yıldız, Sevilla'nın bu yaz takımdan ayrılmasına kesin gözüyle baktığı isimlerin başında geliyor. Kulübün en değerli varlıklarından biri olan sol kanat oyuncusu Vargas için İspanyol ekibi, transfer bütçesi yaratmak adına ayrılığa sıcak bakıyor.







12 milyon Euro alt limit

İspanyol AS gazetesinin haberine göre Sevilla, son iki transfer döneminde de ayrılığın eşiğinden dönen ve Villarreal'in kapısından bakan İsviçreli oyuncu için net bir bonservis bedeli belirledi. Endülüs temsilcisinin, Vargas için 12 milyon Euro'nun altındaki teklifleri değerlendirmeye almayacağı belirtiliyor.







Hem formsuz, hem de gol performansı zayıf

Geçtiğimiz sezon yaşadığı sakatlık nedeniyle birkaç ay sahalardan uzak kalan ve sezon sonuna doğru ritim yakalamakta zorlanan Vargas, buna rağmen Sevilla formasıyla 25 resmi maça çıkıp 3 gol kaydetti 6 da asist yaptı. İsviçre formasıyla Dünya Kupası'nda boy gösteren kanat, son olarak Bosna Hersek karşısında yaptığı 1 gol ve 1 asistlik performansla kalitesini bir kez daha kanıtladı.

Torino'da Emirhan İlkhan gerçekleri

İtalyan ekibi Torino, geçen sezon fazla şans bulamayan Emirhan İlkhan'ın sözleşmesini 30 Haziran 2027'ye kadar uzatmıştı. Serie A temsilcinin bu kararında sportif gerekçeler değil, maddi konular öndeydi...

23.06.2026 12:36:00
Haber Merkezi
Torino'da Emirhan İlkhan gerçekleri
Torino'da Emirhan İlkhan gerçekleri
Torino 2022 yazında Beşiktaş'a 4.9 milyon euro ödeyerek Emirhan İlkhan'ı kadrosuna katmıştı. Ancak oyuncu, beklentileri karşılayamadı. Sonraki süreçte Sampdoria ve Başakşehir gibi takımlara kiralandı. 22 yaşındaki merkez orta saha, geride bıraktığımız sezonda da fazla oynayamadı.






1 GOL VE 2 ASİST

1.75 boyundaki futbolcu, ligde 19 maça çıktı. Sahada 1.008 dakika kaldı. 1 gol ve 2 asist üretti. Torino her şeye rağmen Emirhan'ın sözleşmesini 30 Haziran 2027'ye kadar uzattı. Bu kararın arkasında sportif gerekçelerden çok maddi konular ön plandaydı...






ARA KAZANMAK İSTİYORLAR

Emirhan hem Beşiktaş hem Galatasaray hem Fenerbahçe hem de Trabzonspor'a önerildi. Torino'nun hesaba kattığı konulardan biri de yeni sezondaki yabancı kontenjanıydı. Eğer kural değişmezse, yeni sezonda 10+4'lük kontenjan geçerli olacak. Serie A temsilcisi bu sebeple 22 yaşındaki futbolcudan para kazanabileceğini düşündü. Eğer oyuncuyu Türkiye'ye satabilirlerse, istediklerini elde edecekler.

Fenerbahçe'ye 40 milyon euro'luk yıldız

Fransa kaynaklı haberlere göre; Fenerbahçe, West Ham'ın stoperi Jean-Clair Todibo için satın alma opsiyonlu kiralama teklifi yapacak. Oyuncu için sezon başında 40 milyon euro ödenmişti

23.06.2026 12:26:00
Haber Merkezi
Fenerbahçe'ye 40 milyon euro'luk yıldız
Fenerbahçe'ye 40 milyon euro'luk yıldız
West Ham United sezon başında Nice Kulübü'ne 40 milyon euro ödeyerek Jean-Clair Todibo'yu kadrosuna katmıştı. 26 yaşındaki stoperle 30 Haziran 2029 tarihine kadar mukavele yapıldı. Ancak 1.90 boyundaki savunmacı, sezon içinde teknik heyetle sorunlar yaşadı. Sezon sonunda ise West Ham United, Premier Lig'den düştü. Fransız futbolcu ayrılmak istiyor.






MARSİLYA DEVREYE GİREBİLİR

Fransa kaynaklı haberlere göre; Fenerbahçe oyuncu için satın alma opsiyonlu kiralama teklifi sunacak. Şu ana kadar Jean-Clair Todibo konusunda West Ham'a ulaşan resmi bir girişim yok. Marsilya'nın da devreye girebileceği konuşuluyor. Fakat onlar da kiralama formülü düşünüyor.






10 GÜN İÇERİSİNDE

26 yaşındaki savunmacı geride bıraktığımız sezonda 23 lig maçına çıktı. Sahada 1.819 dakika kaldı. 1 asist üretti. Fenerbahçe'nin 10 günlük süre içinde resmi teklifini West Ham'a iletmesi bekleniyor. Jean-Clair Todibo bütün seçeneklerini değerlendirecek. Avrupa'nın 5 büyük liginde kalma gibi bir ısrarı yok.

Okan Buruk Galatasaray'a alamadı! Beşiktaş bitiriyor

Beşiktaş, Suudi Arabistan yolcusu Ndidi'nin yerini doldurmak için gözünü İtalya’ya dikti. Siyah-beyazlılar, geçmişte Galatasaray ve Okan Buruk’un da ısrarla istediği ancak kadrosuna katamadığı Genoa'nın Danimarkalı yıldızı Morten Frendrup için harekete geçiyor. Finansal krizdeki İtalyan kulübü kapıyı 20 milyon Euro'dan açarken, Kartal'ın ilk hamlesi 10-12 milyon Euro'luk bir teklifle masaya oturmak olacak

23.06.2026 12:21:00
Haber Merkezi
Okan Buruk Galatasaray'a alamadı! Beşiktaş bitiriyor
Okan Buruk Galatasaray'a alamadı! Beşiktaş bitiriyor
Yeni sezon transfer çalışmalarını sürdüren Beşiktaş, orta sahasını güçlendirmek için rotayı İtalya'dan başka tarafa çevirmemekte kararlı. Siyah-beyazlılar, Suudi Arabistan kulüplerinin radarına giren Wilfred Ndidi'nin takımdan ayrılma ihtimaline karşı, Genoa forması giyen Morten Frendrup'u listesine aldı.






GENOA OYUNCU SATMAK ZORUNDA

İtalyan basınından TuttoSport'un haberine göre; Genoa, finansal durumunu dengelemek ve borçlarını azaltmak adına bu yaz oyuncu satışına onay verecek. İtalyan kulübünün elden çıkarmaya sıcak baktığı isimlerin başında gelen 25 yaşındaki Danimarkalı orta saha için Beşiktaş'ın ilgisi ciddi boyutta.






KAPIYI 20 MİLYON EURO'DAN AÇTILAR

Ancak bu transferde Beşiktaş'ı zorlayacak en büyük etken oyuncunun yüksek bonservis bedeli. Genoa, başarılı orta saha oyuncusu için kapıyı 20 milyon euro'dan açıyor. Kulüp CEO'su Andrés Blázquez'in, geçtiğimiz yıl İspanya'dan gelen 15 milyon euro'luk bir teklifi hiç düşünmeden reddettiği biliniyor.






NDIDI SUUDİ ARABİSTAN'A

Beşiktaş yönetimi, Ndidi'nin Suudi Arabistan'a transfer sürecini yakından takip ederken, Frendrup için de Genoa kulübüyle mali şartları esnetmek adına önümüzdeki günlerde resmi temaslara başlamayı planlıyor.

Daha önce Galatasaray'ın da transfer listesinde olduğuna dair haberler yapılan Danimarkalı ön libero için 10-12 milyon euro'luk bir ilk teklif yapılma ihtimali olabilir.

Fenerbahçe, Oosterwolde'yi satmak istiyor da...

23.06.2026 11:55:00
Haber Merkezi

Fenerbahçe, Jayden Oosterwolde'nin olası satışından en az 25 milyon euro bekliyor. Oyuncunun adı şu anda 3 kulüple anılıyor. Ancak henüz resmi teklif yok...







Fenerbahçe 2023'ün Ocak ayında Parma'ya 6 milyon Euro ödeyerek Jayden Oosterwolde'yi kadrosuna katmıştı. Sarı-Lacivertliler, Hollandalı savunmacıyı 7 milyon Euro ve üzerinde bir rakama satarsa, anlaşma gereği elde edilecek kârın yüzde 30'u Parma'ya ödenecek...







Üç takımın radarında

25 yaşındaki savunmacının 30 Haziran 2028 tarihine kadar sözleşmesi bulunuyor. Fenerbahçe ondan para kazanarak bu kaynağı transferlerde kullanmayı planlıyor. Kanarya'nın Jayden Oosterwolde'den bonservis beklentisi minimum 25 milyon Euro... Oyuncunun adı bir süredir Bologna, Roma ve PSG gibi takımlarla anılıyor.







Resmi teklif yok

Ancak şu ana kadar bu 3 takımdan da resmi girişim gelmedi. Yine de transfer sezonunun tamamlanmasına uzun bir süre olduğunu hatırlatmakta fayda var. Dengeler bir anda değişebiliyor. Ayrıca bugün hiç konuşulmayan ekipler de bir anda devreye girebilir...

Fenerbahçe için UEFA'dan kötünün iyisi haber

Fenerbahçe ile UEFA arasındaki FFP görüşmelerinde sona gelindi 

23.06.2026 11:40:00
Haber Merkezi
Fenerbahçe için UEFA'dan kötünün iyisi haber
Fenerbahçe için UEFA'dan kötünün iyisi haber
Fenerbahçe, UEFA ile 2022-2025 dönemini kapsayan FFP uzlaşmasında son bürokratik adımlara geldi. İddia edilenlerin aksine 6-7 milyon Euro'luk daha hafif bir para cezasıyla karşılaşması beklenen sarı-lacivertlilerde, asıl kritik yaptırım "transfer bakiyesi" olacak gibi duruyor. Satmadan almayı imkansız kılan bu kural Aziz Yıldırım yönetiminin "4 transfer" planını zorlaştırırken; kulüp oyunculardan %10-15 arası maaş indirimi istemek zorunda kalabilir.






Fenerbahçe ile UEFA arasındaki FFP görüşmelerinde sona gelindi. 2022-2025 yıllarındaki üç yıllık dönemi kapsayan ihlallerle ilgili uzlaşma anlaşmasının kesinleşmesi için artık sadece son bürokratik adımlar kaldı. İddia edilen karamsar senaryoların aksine, kulübe yönelik yaptırımların boyutu netleşmeye başladı.






DAHA DÜŞÜK BİR CEZA OLACAK

Gelen son bilgilere göre sarı-lacivertlilere kesilecek para cezası, iddia edildiği gibi 15 milyon Euro değil, 6 ila 7 milyon Euro arasında çok daha mütevazı bir seviyede olacak. Ancak asıl kritik yaptırım finansal değil, sportif tarafta yaşanacak. İddialara göre UEFA, Fenerbahçe'ye önümüzdeki Avrupa Ligi kadrosunun oluşturulmasında kesin bir "transfer bakiyesi" kuralı uygulayacak.






SATTIĞIN KADAR AL GÜNDEMDE

Bu kısıtlama, Aziz Yıldırım yönetiminin seçim döneminde camiaya verdiği "4 büyük transfer" sözünün tutulmasını şu an için zorlaştırıyor. Kulübün yapacağı her yeni hamle; oyuncunun maaşı, imza parası ve amortisman bedelleri titizlikle hesaplanarak, stratejik oyuncu satışlarıyla dengelenmek zorunda kalacak. Yani satmadan almak ya da bütçeyi aşmak mümkün olmayacak.






YÜZDE 10-15 MAAŞ İNDİRİMİ GÜNDEMDE

Ekonomik dengeyi sağlamak adına kulübün radikal bir adım atması da gündemde. UEFA ile anlaşma imzalandığı takdirde, mevcut futbolculardan %10 ile %15 arasında bir maaş indirimine gitmeleri talep edilecek. Gelir-gider tablosunun nihai hesaplamaları ve resmi mali bilanço ise ancak Ağustos ayının sonunda netlik kazanacak.






DİĞER KURAL ÇOK ETKİLEMEYECEK

Avrupa kadrosuna getirilecek oyuncu sayısı kısıtlaması ise kulüp içinde büyük bir kriz olarak görülmüyor. Fenerbahçe, son yıllarda altyapıdan yeterli oyuncu yetiştirip listeye yazamadığı için zaten UEFA'ya sürekli eksik isim bildiriyordu. Bu nedenle kadro sınırlaması, sarı-lacivertlilerin alışık olduğu ve yönetebileceği bir süreç olacak.

İsmail Kartal, Dirk Kuyt'un gölgesinde mi kalacak?


 
Fenerbahçe'de yardımcı antrenörlük görevine getirilen Dirk Kuyt, şok iddialarla İstanbul'a geldi. Hollandalı çalıştırıcının, 250 bin Euro'luk tazminatı ve maaşıyla birlikte 1 yıllık toplam maliyetinin Teknik Direktör İsmail Kartal'ı geçeceği konuşuluyor. Üstelik Kartal ile 1 yıllık sözleşme imzalanırken, Kuyt'a 1+3 yıllık uzun vadeli kontrat verilmesi sarı-lacivertlilerin geleceğe yönelik planlarını gözler önüne seriyor.

23.06.2026 11:38:00
Haber Merkezi
İsmail Kartal, Dirk Kuyt'un gölgesinde mi kalacak?
İsmail Kartal, Dirk Kuyt'un gölgesinde mi kalacak?

Hollanda'da ikinci lig (Eeerste Divisie) ekibi FC Dordrecht ile sözleşmesini yeniledikten sadece 8 hafta sonra takıma veda eden Dirk Kuyt, Fenerbahçe'de yardımcı antrenörlük görevine başlamak için İstanbul'a geldi. 45 yaşındaki futbol adamının sarı-lacivertli kulübe katılımı, teknik heyetteki maaş dengelerini de değiştirecek çarpıcı iddiaları beraberinde getirdi.







Maliyeti Kartal'dan fazla

Bir iddiaya göre, Fenerbahçe'de ikinci adam olarak görev yapacak olan Kuyt, teknik direktör İsmail Kartal'dan daha yüksek bir maaş alacak. Bir diğer iddiaya göre de Hollandalı çalıştırıcının Dordrecht'ten ayrılması için ödenecek tazminat da hesaba katıldığında, kulübe 1 yıllık toplam maliyeti Kartal'ın maliyetini geride bırakacak.

Uzun dönemli sözleşme imzaladı

Sözleşme sürelerindeki farklılık da dikkat çeken bir diğer detay. Teknik direktör İsmail Kartal ile sadece 1 yıllık sözleşme imzalanırken, yardımcısı Dirk Kuyt'a 1+3 yıllık uzun vadeli bir kontrat verilecek. Bu durum, sarı-lacivertli yönetimin geleceğe yönelik planlarında Kuyt'a farklı bir rol biçtiği yorumlarına neden oldu.







Tazminatı yüksek değil

2012-2015 yılları arasında Fenerbahçe forması giyen Hollandalı yıldız, geçtiğimiz hafta kulüple ön anlaşmaya varmıştı. Bu gelişme üzerine FC Dordrecht, yeni sezonun ilk antrenmanını hafta sonundan sonraya ertelemek zorunda kaldı. Pazartesi günü eski takımına veda eden Kuyt'ın ayrılığı karşılığında Fenerbahçe, Hollanda II. lig ekibine maddi tazminat ödeyecek. İddialara göre bu rakam 250 bin Euro.







Nisan ayında 2 yıllık sözleşme imzalamıştı

Nisan ayında kulübüyle 2 yıllık yeni sözleşme imzalayan ve "Büyük adımlar atıyoruz, yetenekleri geliştirmek istiyorum" diyen Hollandalı hoca, eski kulübü Fenerbahçe'den teklif alır almaz kararını değiştirdi. Bu zorlu görevi sabırsızlıkla beklediğini belirten Kuyt, Süper Lig'de zirve mücadelesi veren İsmail Kartal'ın ekibine katılmak üzere İstanbul'a geldi. Dirk Kuyt, 2012-1015 döneminde fenerbahçe'de 95 maçta forma giymiş, 26 gol atmıştı.

Kolo Muani transferi için kapışıyorlar

Galatasaray ve Fenerbahçe'nin forvet adayları arasında Kolo Muani'de bulunuyor. Fransız futbolcu konusunda Juventus'un resmi girişimleri sürüyoy

23.06.2026 11:30:00
Haber Merkezi
Kolo Muani transferi için kapışıyorlar
Kolo Muani transferi için kapışıyorlar
Galatasaray ve Fenerbahçe'nin forvet adayları arasında Kolo Muani'de bulunuyor. Fransız futbolcu konusunda Juventus'un resmi girişimleri sürüyor. PSG ise son kararını vermedi.


PSG geçen sezon Kolo Muani'yi Tottenham'a kiralamıştı. Ancak Fransız yıldız Premier Lig'de büyük hayal kırıklığı yarattı. 30 maçta 1.669 dakika şans bulabildi. 1 gol ve 1 asist üretti. Buna rağmen oyuncuya gösterilen ilgide azalma yaşanmadı. 27 yaşındaki santrforun adı Galatasaray ve Fenerbahçe'yle de anılıyor.







ŞU ANDA PAZARLIK YAPIYORLAR

En ciddi hamleler ise Juventus'tan geldi. Serie A temsilcisi, PSG'ye "zorunlu satın alma" maddesi içeren kiralama teklifini iletti. Taraflar arasındaki pazarlıklar devam ediyor. Galatasaray ve Fenerbahçe cephesinin de gelişmeleri yakından takip ettiği öğrenildi.







HEPSİNİ GÖRMEK İSTİYORLAR

PSG Yönetimi, Fransız futbolcuyu hemen göndermeyi düşünmüyor. Diğer taliplerin de tekliflerini görmek istiyorlar. Yani Juventus'la orta yol bulunsa bile İtalyan ekibinden kısa bir süre talep edilecek. O zaman diliminde farklı bir takımdan daha iyi bir teklif gelmezse, 1.87 boyundaki yıldız, Juventus forması giyecek.

Julian Brandt için Galatasaray ihtimali

Borussia Dortmund ile sözleşmesini uzatmayan Julian Brandt boşa çıkmıştı

23.06.2026 11:25:00
Haber Merkezi
Julian Brandt için Galatasaray ihtimali
Julian Brandt için Galatasaray ihtimali
Borussia Dortmund ile sözleşmesini uzatmayan Julian Brandt boşa çıkmıştı. Alman 10 numaranın adı bir dönem ağırlıklı olarak Galatasaray'la anıldı. İngiltere'den ise farklı yönde haberler geldi...


Yorkshire Evening Post'un haberine göre; Leeds United, Borussia Dortmund'dan ayrıldıktan sonra serbest oyuncu statüsünü kazanan Julian Brandt'ı kadrosuna katmayı düşünüyor. Taraflar arasındaki temaslar devam ediyor. Arada çok küçük pürüzlerin kaldığı belirtildi.







ODAK NOKTASI DEĞİŞTİ

30 yaşındaki 10 numaranın adı bir dönem ciddi şekilde Galatasaray'la anılıyordu. Fakat Sarı-Kırmızılılar'ın odak noktası zaman içinde değişti. Cim-Bom'un tekrar Julian Brandt'la görüşme yapması beklenmiyor. Yine de transfer dönemlerinde her şeyin olabileceğini unutmamak lazım...







ROMA VE ATLETİCO MADRİD

Bu arada Leeds United girişimlerini sürdürürken Roma ve Atletico Madrid de gelişmeleri izliyor. Roma'nın çözmesi gereken bazı maddi sıkıntıları var. Atletico Madrid'de ise öncelik Julian Brandt değil... Şartlar değişirse bu iki takım da devreye girebilir...
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.