logo
24 HAZİRAN 2026

Ali Koç, Samandıra'da konuştu: Herkesi yendik sistemi yenemedik

Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, Galatasaray derbisi zaferi sonrası Samandıra tesislerinde açıklamalarda bulundu.

20.05.2024 03:31:00 / Güncelleme: 21.05.2024 12:00:40
İhlas Haber Ajansı
Ali Koç, Samandıra'da konuştu: Herkesi yendik sistemi yenemedik
Ali Koç, Samandıra'da konuştu: Herkesi yendik sistemi yenemedik
Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç ve kulüp yöneticisi Selahattin Baki, 1-0'lık derbi galibiyetinin ardından Samandıra Fenerbahçe Can Bartu Tesislerinde basın mensuplarına açıklamalar yaptı.

Fenerbahçe yöneticisi Selahattin Baki, "Öncelikle takımımızı ve hocamızı tebrik ediyorum. Dünya derbisi dediğimiz bir derbide çıkıp 81 dakika boyunca 10 kişi oynadık. Rakibimize kendi evinde şut fırsatı dahi vermedik, bu herhangi bir derbi galibiyeti gibi değil birçoğundan daha önemli çok daha ötesiydi. Çünkü son yıllarda gerek başkanımızın gerek yönetim kurulumuzun ortaya koyduğu bir argüman vardı, Fenerbahçe'ye karşı kurulan kutsal ittifak. Medya ayağı var, MHK ayağı var federasyon ayağı hatta devletin bazı birimlerin ayağı var, bunların hepsini dile getirmiştik zaman zaman, itile kakıla buralara getirilen rakibimiz ile er meydanına çıktığımız zaman bugün aradaki farkı bütün Türkiye gördü, dolayısıyla bugünkü galibiyet ve bizim ortaya koyduğumuz argümanları da son derece güçlendirdi, onun için takımımıza ve teknik direktörümüze ve orayı Kadıköy'e çeviren muhteşem deplasman tribününe de çok çok teşekkür ediyoruz. Bu maçın 19 Mayıs'ta da kazanılması bizim için çok anlamlı ve bu bütün Fenerbahçelilere ve Atamıza armağan olsun. Maçı tabii ki kazandık diye hakemi unutacak değiliz, ilk yarının başlarında gerek Szymanski'ye gerek Ferdi Kadıoğlu'na yapılan fauller malumunuz kart dahil çıkmadı ve daha sonra son derece ucuz bir pozisyonda 21. dakika Fenerbahçemizi 10 kişi bırakmayı uygun gördü. Tabir yerindeyse hem Galatasaray'ı hem de bütün Fenerbahçe düşmanlarını yendik hem de hakemi yendik. Bir sözümü de Mehmet Büyükekşiye söylemek istiyorum son yıllarda ciddi anlamda korku filmi gibi bir yönetim sergiliyor, bizlere yaşatmadığı skandal kalmadı Fenerbahçe'ye yaşatmadığı travma kalmadı. Verdiği kararlar ile atadığı hakemlerle Riyad skandalından sonra hâlâ görevde kalması zaten bambaşka yorumlanması gereken bir olay. Bu kadar skandala bu kadar kötülüğe rağmen hala ortaya çıkıp iki tane cümle kurmaması eleştirici demeç vermemesi. Bir atasözü vardır bilenler bilir, 'Vurdumduymazı sopayla dürtmüşler bu tıkırtı nereden geliyor demiş.' Tamamı ile böyle bir yönetim gösteriyor kendisi duruşsuz vurdumduymaz bir başkan. Bir konuya daha değinmek istiyorum başkanımızın müsaadesiyle şimdi görüyorum ki sayın başkanımızla yaşanan 5 saniyelik bir tartışma, Türkiye gündemine oturmuş. Burada başkanımın önüne açıklamak isterim bizim dışarı çıkmanıza izin verilmediği için ortalığın gerilme ihtimali vardı ve başkan özellikle de sadece beni uyardı dedi ki, ben senin huyunu suyunu biliyorum 14 kere disipline sevk edildin 3 kere de savcılığa gittin ne olursa olsun bir tek sen bir şey yapmayacaksın, dedi. Ben de kendisinin sağ elinde kan gördüm, nasıl olduğunu hala bilmiyorum, hala sormadım kendisine ve başkanımıza doğru hamle yapan birisini gördüm ben seni uyarmadım mı dedi, ben de başkanım bula bula beni mi buldu dedim. Yani olay bu 5 saniyelik bir başkan yönetici ki bu kulüpler içerisinde çok olan şeylerdir bunlar, teknik direktör futbolcu arasında da olur. Onun için bizim üzerimizden gündem yapmayı bıraksınlar. Biz gidip de siyasetçilerden makas aldırmıyoruz yanağımızı okşatmıyoruz. Başkanımızla yaşadığım 3 saniye bir şey, Fenerbahçe çok büyük bu derbi genleri bugün bir kere daha ortaya çıktı. Bütün Fenerbahçelilere armağan olsun, bugün mucizenin kapısı açıldı, belki haftaya Allah nasip ederse çünkü bu evrenin bu yaşamın bize böyle bir şampiyonluk borcu var inşallah haftaya tashil ederiz çok teşekkür ediyorum." şeklinde konuştu.

Ali Koç: Kendi sahalarında şampiyonluk kutlatmadık

Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç açıklamasında, "Fenerbahçe Spor Kulübü camiasına, 7'den 70'e herkese, özellikle çocuklarımıza bu galibiyetimiz armağan olsun. Aslında bu sadece bir derbi galibiyeti bir taraftan bakarsanız. Diğer taraftan bakarsanız bir derbi galibiyetinden çok daha büyük bir galibiyet. Kendi sahalarında şampiyonluk kutlatmadık, namağlup serilerini bozduk' O değil, ondan da öte. Aslında bugün biz gerçek şampiyonun kim olduğunu şerefsizlere, haysiyetsizlere, hırsızlara, alçaklara gösterdik. Bunun için takımımıza canıgönülden teşekkür ediyorum. Kahramanca savaştılar, mücadele ettiler, karakter koydular. 81 dakika 10 kişi oynamamıza rağmen bu atmosferde böyle bir hakeme rağmen buradan 1-0 galip ayrılarak umudumuzu son haftaya taşımamıza vesile oldular. Allah onlardan razı olsun. Hocamızdan malzemecimize, en genç altyapı oyuncumuzdan kaptanımıza herkese milyonlar adına teşekkür ediyorum.

Biz aslıda herkesi yendik. 6 derbinin 4'ünü kazandık, 1 beraberlik 1 de mağlubiyetimiz var ama sistemi yenemedik. Ama taraftarlarımıza şunu söylemek istiyorum; az kaldı, merak etmesinler. Sistemi yerle bir etmeye az kaldı. Bunu sadece Fenerbahçe değil, pek çok kulüp istiyor. Bir avuç kulüp, 3-5 kulüp diye hitap ediyor ya bizlere' Az kaldı. Bu sistem bu şekilde gidemez.

"Neden yabancı hakem istediğimiz tescillendi"

Bugün niye Süper Kupa'ya yabancı hakem istediğimizin, bu şartlarda çıkmak istemediğimizin, sezon boyunca yabancı hakem diye haykırdığımızın bence en güzel özeti bu maçta resmi bir şekilde tescil edilmiştir. Sadece bu 90 dakikada. Faullere baktığımız zaman, sadece bu maç için söylüyorum ama medyadaki arkadaşlarımızdan rica ediyorum. Son 60-80 faule bakın. Toplam faullere bakın. Toplam sarı kart, kırmızı kart ve bunları alırken kaç faul yapılmış onlara bakın. Olağanüstü bir tablo ortaya çıkıyor. Sadece bu maç özelinde biz 10 faul yapmışız, 6 sarı kart, 1 kırmızı kart. Rakibimiz 18 faul yapmış, 4 sarı kart. Sadece bu maç için söylüyorum. Haftalardır sarı kart görmüyorlar. Yanılmıyorsam bu maçtan önce son 60 faullerinde sarı kartları bile yoktu, bizim 7 sarı kartımız vardı. Bizim bugün cezalı ve sakat oyuncularımız vardı, tam kadro gelemedik ama ona rağmen bu mücadeleyi arkadaşlarım sergiledi. Onlarla gurur duyuyorum.

Sistemi yenemedik ama yaklaşıyoruz. Fenerbahçe Spor Kulübü'nün 2 Nisan Olağanüstü Genel Kurul çağrısından sonra artık taşlar yerinden oynamaya başladı. Huzurlarınızdan bir kez daha bu mücadelemize inanan taraftarlarımıza, hafta içi Ramazan ayında 30 bin kişi gelen kongre Üyelerimize teşekkür ediyorum. Ancak bir ve bütün olduğumuz zaman biz bu bataklığı hemen kurutabiliriz.

Bir de enteresan bir noktaya değinmek istiyorum. Bir takımı şampiyon yapmak için, bazı takımları düşürüp bazı takımları ligde tutmak için kurgulamış olduğunuz dizayn, tiyatro Türk futbolunun, ligimizin tüm yayın gelirlerini altüst etmiştir. Ben böylesini en son Haluk Ulusoy döneminde, Denizli maçıyla biten o rezil sezonda görmüştüm. Dolayısıyla buna da değinmek istiyorum. Aynı zamanda camiamıza değerli galibiyeti armağan ederken, bir derbi mağlubiyeti üzerine plan yapan, böyle önemli bir maç öncesi takımın ve hocanın motivasyonunu bozan Fenerbahçelilere de bu galibiyet armağan olsun." ifadelerini kullandı.

Dursun Özbek'e yanıt: Beni düelloya mı çağırıyor?

Açıklamanın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, basın mensuplarının Dursun Özbek'in, "Ali Koç'un cesareti varsa buradayım bekliyorum." açıklaması üzerine sorduğu soruya şu şekilde yanıt verdi:

"Bana meydan mı okuyor, beni düelloya mu çağırıyor' İki senedir TV karşısında tartışalım ve bu sayede insanlar iki başkanın da niyetini, kişiliğini, mertliğini, dürüstlüğünü görsün istiyoruz. Dolayısıyla bugün biraz geç oldu. Uykusu kaçmasın. Ama arzu ediyorsa bu hafta istediği TV kanalına, Galatasaray TV de dahil, çıkmaya hazırım. Bu ne ucuz kabadayılık. İki senedir biz bas bas bağırıyoruz. Oradan buradan atıp, tutmayın. Kinayeli konuşmayın. Dikkat edin bu kulüp ne yazık ki, bir maç kazandığı zaman sadece Fenerbahçe de değil. Son derece alaycı, kibirli ve kinayeli konuşmalar yapar. Biz ne isek oyuz. Biz bir çizgide yürüyoruz. Bir gün öyle, bir gün böyle diyen adamlar değiliz. İstiyorsa yarın çıkalım. Sn. Başkanın cesaretlenmesine çok sevindim. Bu galibiyet kadar olmasa da bu haberi aldığım için çok çok sevindim. Bugün onu daha fazla ayakta tutmayalım. En kısa zamanda Sn. Dursun Özbek bu çağrısının arkasında dursun. İstediği mecraya önümüzdeki 5 gecede bizi çağırsın. 5 gece diyorum çünkü lig bitiyor. Hazırız, heyecanlıyız.

"Allah'tan ümit kesilmez"

Ali Koç basın mensuplarının, elini Galatasaraylı bir yöneticinin ısırdığı iddiaları ve Konyaspor'un gelecek haftadaki Galatasaray maçını kazanıp Fenerbahçe'nin şampiyon olması ihtimali üzerine sorduğu soruya, "Bir Galatasaraylı yönetici benim elimi ısırabilir mi' Şaka mı yapıyorsunuz' Saygı çift taraflı müessesedir. Siz rakiplerinize saygı duymazsınız en küçük olayda dalga geçersiniz, alay edersiniz, hiç rakiplerinizi ilgilendirmeyen bir basın toplantısı, bir sponsorluk etkinliğinde durup dururken laf ederseniz, 'projeler, Çanakkale, ananaslar' bu muameleyi kabul etmek zorundasınız. Biz oraya kimseye saygısızlık yapmaya çıkmadık. Biz oraya bir hatıra için çıktık, bizi engellemeye çalışanları da yolumuzdan çektik. Bu kadar basit. Biri beni ısırdıysa herhalde çok hafif ısırmıştır, hissetmedik. Saygı çift taraflı müessesedir. Normal şartlarda matematiksel olarak olası bir durum ama Türkiye ligi normal şartlarda değil. Allah bilir haftaya kimi atayacaklar, ne kurgular yapacaklar. Biz inanacağız. 96 puan aldık. Fenerbahçe tarihinin en yüksek puanı. Haftaya üç puan alırsak 99 olacak ama dediğim gibi sistemi yenemedik. Orada tökezlerseler ama sistemin hiç ama hiç buna müsaade edeceğini sanmıyorum. Biz çıkıp üç puanımızı alacağız. Sonrası ne olur, Allah bilir. Allah'tan ümit kesilmez." şeklinde yanıt verdi.

"Mert Hakan ile birkaç konuşmamız oldu"

Devre arasında Mert Hakan ile konuşmasına yönelik sorulan soruyu Başkan Ali Koç, "Devre arasında birkaç konuşmamız oldu. O aramızda kalsın ama ilerleyen günlerde o da ortaya çıkacaktır." şeklinde yanıtladı.

Fenerbahçe'nin Trabzon'da galip geldiğinde sahada saldırıya uğraması ve Galatasaray karşısında 10 kişi kalmasına rağmen maçı kazanmasına karşın kulübe yapılan muamelelere yönelik sorulan soruya Başkan Ali Koç "Üzücü. Trabzon'dakiler tamamen planlı ve sistematikti. Polis yoktu. Benim oyuncularım, takımım tribüne giderken bugün kaç polis olduğunu gördünüz. İşlerini doğru yaptıkları için İstanbul emniyetini, spor şubeyi tebrik etmek lazım. Trabzon maçını açtığın için bu maça bağlayayım. Ne yaptı bugün arkadaşlar' Hele bir tanesi var, ben sık sık gündeme getiriyorum. Onun da gerçek yüzünün ortaya çıkmasına az kaldı. En azından kendi camiası gördü. Ne dedi. 'Böyle olmamalı' dedi. Bir cümle. 15 dakika benim oyuncularıma nasıl ceza verilmesi gerektiğini anlattı. Buradaki olayda, küçük bir itiş-kakışta düelloya çağırıyor. Bu düelloyu yapmak zorunda, kaçmak yok. Yakında onun da benim de seçimim var. Er meydanına bekliyoruz. Orada bizim oyuncularımız linç edildi. Sistem bizim 4-5 oyuncumuza 5-6 maç ceza verilmek üzere kurgulandı. Orada hiçbir şey demeyeceksin, 'böyle olmamalıydı' sonra burada biz haklı sevincimizi kutlamak isterken 3-4 tane münasebetsizin bizi engellemeye çalıştığı arbede için devleti görevi çağıracaksın. 'Hadi oradan' derler." cevabını verdi.

Kırmızı kart pozisyonu üzerine ve Mert Hakan ile neler konuşulduğuna dair sorulan soruya Başkan Ali Koç , "Mert Hakan kaptanlığını yaptı. 3 kaptanımızdan biridir. Mert Hakan'ın bugün sahada sergilemiş olduğu liderlikle ilgili benim hiçbir sıkıntım yok. Ama ne tepki gördüler bilmiyorum. Televizyondan bir yere kadar görüyorsunuz, tezahüratlarda sesi kesiyorlar. Kırmızı kart pozisyonuna olağanüstü kızdım ama şaşırmadım. Bu kadar erken olmasını beklemiyordum. Böyle atılacaksa Barış Alper 3 kere atılmalıydı. Başka oyuncular da atılmalıydı. Sadece bu maçın özelinde değil arkadaşlar, bunu söyleyeceğim için kızmayın bana, anlık günlük işlere bakıyorsunuz. Gidin, istatistikleri çıkarın. Faul pozisyonlarına bakın. Ne faul pozisyonları var sezon içerisinde, kırmızı değil, kıpkırmızı kart olan ama kart bile çıkmayan. Sistem böyle işliyor. Bugün VAR'a çağıramaz ikinci sarı karttan attığı için, ayağına değmiyor çocuk. Ama bu sefer Allah yanımızda oldu. Çocuklar olağanüstü bir karakter sergilediler. Burada eminim pek çok şarkıcı evine performe edemeden dönmüştür. Hazırlanan pek çok kareografi yapılmadan çöpe gidecek. Bir de tesadüfen 19.05'miş bugün. O da olmadı. Neresinden bakarsanız bakın son derece mutluyuz. Aslında bu tek bir derbi maçı, evet. Fenerbahçe'nin şampiyonluk şansını sürdürme maçıdır aynı zamanda, evet. Ama birikti. Hepimizde birikti. Sadece Fenerbahçe ve birkaç kulüp dillendiriyor. Bu sistemden bıktı insanlar. İnşallah tez zamanda Türkiye futbolunun daha önü açılır." şeklinde yanıtladı.

Fenerbahçe olmadı, rota İtalya milli takımı

Fenerbahçe'de başkanlık seçimini kaybeden Hakan Safi'nin futbol aklı Paolo Maldini olacaktı. İtalyan efsane, ülkesi için çalışmaya başlayacak

24.06.2026 12:50:00
Haber Merkezi
Fenerbahçe olmadı, rota İtalya milli takımı
Fenerbahçe olmadı, rota İtalya milli takımı
Fenerbahçe'de başkanlık seçimi Hakan Safi kazansaydı, "yakın dostum" dediği Paolo Maldini, Kanarya'nın futbol aklı olacaktı. Ancak bilindiği üzere çoğunluğun tercihi Aziz Yıldırım'dan yanaydı. Böylece Hakan Safi-Paolo Maldini birlikteliği hayata geçemeden bitti.

SPORTİF DİREKTÖR OLACAK

La Gazzetta'nın haberine göre; İtalya Futbol Federasyonu'nun yeni başkanı Giovanni Malago'nun milli takım planlaması belli oldu:

Sportif direktör: Paolo Maldini

Teknik direktör: Antonio Conte

İtalya'daki problem sadece milli takımla sınırlı değil. Kulüpler de Avrupa arenasında ciddi problemler yaşıyor.

ZAMAN GÖSTERECEK

Paolo Maldini'nin Milli Takım'da yapacakları merak ediliyor. Ne kadar başarılı olup olmadığını zaman gösterecek. Fenerbahçe konusundaki sorular ise yanıtsız kalacak. Hakan Safi ilerleyen dönemlerde tekrar aday olursa, bir kez daha Maldini'nin kapısını çalabilir.

Fenerbahçe'nin yeni sağ beki

Fenerbahçe, Nelson Semedo'yla yollarını ayırmak istiyor. Portekizli futbolcu satılırsa onun yerine Crystal Palace Kulübü'nün Kolombiyalı yıldızı Daniel Munoz düşünülüyor

24.06.2026 12:40:00
Haber Merkezi
Fenerbahçe'nin yeni sağ beki
Fenerbahçe'nin yeni sağ beki
Nelson Semedo'nun Fenerbahçe'deki sözleşmesi 30 Haziran 2027'de tamamlanacak. Sözleşmesinin son senesine giren 32 yaşındaki tecrübeli futbolcu için teklif bekleniyor. Uygun bir öneri gelirse, Portekizli oyuncuyla yollar ayrılacak. Sonrasında ise Daniel Munoz konusunda gaza basılacak.

15 MİLYON CİVARINDA

Crystal Palace, onun yerine takviye yapmayı planlıyor. Asıl yeri sağ bek olan Daniel Munoz geçen sezon orta sahanın sağında tercih edildi. İngiliz ekibinin en az 15 milyon euro seviyesinde bir beklentisi olduğu öğrenildi. 1.80 boyundaki futbolcunun 30 Haziran 2028'e kadar sözleşmesi var.

INTER'İN DE İLGİSİ VAR

30 yaşındaki oyuncu şu anda Kolombiya Milli Takımı'nın kampında bulunuyor. Dünya Kupası'nın ardından transferiyle ilgili sıcak gelişmelerin yaşanması bekleniyor. Bu arada Fenerbahçe dışında Inter'in de bir ilgisi olduğu konuşuluyor. Ancak şunu hatırlatmakta fayda var: Semedo satılamazsa, Munoz işi de yatacak.

Sallai'nin kaderini arkadaşı belirledi

Birçok İngiliz ekibinin transfer listesinde bulunan Roland Sallai, Singo'nun sakatlık durumu sebebiyle hiçbir yere gönderilmeyecek. Macar futbolcu, yeni sezonda da Sarı-Kırmızılı formayı giyecek

24.06.2026 12:04:00
Haber Merkezi
Sallai'nin kaderini arkadaşı belirledi
Sallai'nin kaderini arkadaşı belirledi
Wilfried Singo sağlıklıyken Galatasaray'da çok iyi maçlar çıkardı. Ancak sorun şu ki; çok sık sakatlandı. Bunun son örneği de Fildişi Sahili Milli Takımı'nda yaşandı. Galatasaray'da bu yaz satılma ihtimali bulunan isimlerden biri Roland Sallai'ydi... Bugün itibarıyla kesin kalıyor!

3 KULÜP VARDI

İngiltere'den Tottenham, Hull City ve Fulham, Macar futbolcuyla ilgileniyordu. Normal şartlarda Galatasaray Yönetimi iyi bir teklif gelmesi durumunda Sallai'yi satacaktı. Ancak Singo bütün dengeleri değiştirdi. Yeni sezonda sağ bekteki 1 numaralı isim Sallai olacak.

NEREDEYSE SAKATLANMIYOR!

Macar yıldız, Galatasaray kariyerinde sadece 5 maçta sakatlığı sebebiyle forma giymedi. 29 yaşındaki futbolcu, 2024 yazında transfer edilmişti. Bu 5 karşılaşmanın ne kadar az olduğunu şöyle açıklayabiliriz: Roland Sallai, Cim-Bom'da 80 resmi mücadeleye çıktı!

İngiltere, Gana'ya diş geçiremedi

2026 FIFA Dünya Kupası L Grubu'nun 2. haftasında İngiltere, Gana ile golsüz berabere kaldı

24.06.2026 10:34:00
İhlas Haber Ajansı
İngiltere, Gana'ya diş geçiremedi
İngiltere, Gana'ya diş geçiremedi
2026 FIFA Dünya Kupası L Grubu'nun 2. haftasında İngiltere, Gana ile golsüz berabere kaldı.

2026 FIFA Dünya Kupası L Grubu'nun 2. haftasında İngiltere ile Gana, ABD'nin Massachusetts eyaletindeki Boston Stadı'nda karşı karşıya geldi. Honduraslı hakem Said Martinez'in yönettiği mücadelenin ilk yarısında gol sesi çıkmadı.



İkinci yarıda da iki takımın atakları sonuçsuz kalınca mücadele 0-0 sona erdi. Bu sonuçla iki takım da puanını 4'e yükseltti.

Grubun son haftasında İngiltere, Panama ile karşılaşacak. Gana ise Hırvatistan'la oynayacak.

Messi bile yapamadı!

Portekiz, 2026 FIFA Dünya Kupası K Grubu ikinci maçında Özbekistan'ı 5-0 mağlup ederken, iki gol atan Cristiano Ronaldo tarihe geçti

23.06.2026 22:37:00
Haber Merkezi
Messi bile yapamadı!
Messi bile yapamadı!
Portekiz, 2026 FIFA Dünya Kupası K Grubu ikinci maçında Özbekistan'ı 5-0 mağlup ederken, iki gol atan Cristiano Ronaldo tarihe geçti.

Maç Özeti ve Goller

ABD'nin Teksas eyaletindeki Houston Stadyumu'nda oynanan mücadelede baştan sona üstün bir oyun sergileyen Portekiz, gol şovla net bir galibiyet aldı:

6. Dakika: Perdeyi açan isim Cristiano Ronaldo oldu. Erken gelen bu gol, tarihi rekorun ilk adımıydı.

17. Dakika: Nuno Mendes, şık bir frikik golüyle farkı ikiye çıkardı.

39. Dakika: Ronaldo bir kez daha sahneye çıkarak skoru 3-0 yaptı ve takımını rahatlattı.

60. Dakika: Özbekistan kalecisi Abduvohid Nematov'un kendi kalesine attığı golle skor 4-0'a geldi.

87. Dakika: Son sözü söyleyen Rafael Leao, maçın skorunu belirledi: 5-0.

Grupta Son Durum ve Son Maçlar



Bu ezici galibiyetin ardından Portekiz, gruptaki puanını 4'e yükselterek maç fazlasıyla liderlik koltuğuna oturdu. Grupta henüz puanla tanışamayan Özbekistan'ın bir golü ise VAR incelemesinin ardından iptal edildi.

Portekiz'in son maçı: Kolombiya

Özbekistan'ın son maçı: Demokratik Kongo

Cristiano Ronaldo Tek Başına Zirvede!



Cristiano Ronaldo, Portekiz'in Özbekistan'ı 5-0 mağlup ettiği maçta attığı iki golle adını futbol tarihine altın harflerle yazdı.

41 yaşındaki efsane golcü, elde ettiği olağanüstü başarılarla dünya basınının gündemine oturdu.Kırılması İmkansız Tarihi RekorPortekizli yıldız, Özbekistan ağlarını sarsarak 6 farklı Dünya Kupası turnuvasında gol atan ilk ve tek futbolcu ünvanını tek başına ele geçirdi.

İlk Dünya Kupası golünü 2006 yılında Almanya'da atan Ronaldo, tam 20 yıllık devasa bir sürece yayılan bu istikrarıyla erişilmesi güç bir noktaya ulaştı.

En büyük rakibi Lionel Messi de 6 turnuvada oynasa da 2010 yılını boş geçtiği için bu rekor sadece Ronaldo'ya ait kaldı.

Yaşayan Efsaneden İki Yeni Unvan Daha

Ronaldo, bu görkemli gecede sadece altı turnuva serisini tamamlamakla kalmadı, iki büyük rekora daha imza attı:

En Yaşlı Golcü: Turnuva tarihinde gol sevinci yaşayan en yaşlı oyuncu oldu.

Tarihi Duble: Bir Dünya Kupası maçında iki gol birden atan en yaşlı futbolcu unvanını aldı.

Edin Visca, tekrar Başakşehir'de

RAMS Başakşehir, son olarak Trabzonspor forması giyen ve 12 sezon turuncu-lacivertli formayı terleten eski oyuncusu Bosna-Hersekli futbolcu Edin Visca'yı kadrosuna kattığını açıkladı

23.06.2026 17:39:00
İhlas Haber Ajansı
Edin Visca, tekrar Başakşehir'de
Edin Visca, tekrar Başakşehir'de
RAMS Başakşehir, son olarak Trabzonspor forması giyen ve 12 sezon turuncu-lacivertli formayı terleten eski oyuncusu Bosna-Hersekli futbolcu Edin Visca'yı kadrosuna kattığını açıkladı.

RAMS Başakşehir, yeni sezon öncesi kadro yapılanmasını sürdürürken eski yıldızı Edin Visca'yı yeniden renklerine bağladığını duyurdu. Konuyla ilgili kulüpten yapılan açıklamada, "Kulübümüz, Edin Vişça ile anlaşma sağladı. Başkanımız Göksel Gümüşdağ ile bir araya gelen Edin Vişça, kendisini 1 yıllığına yeniden turuncu-lacivert renklere bağlayan sözleşmeye imza attı. 2011'de başlayan hikayemizle birlikte sayısız başarılara imza attığımız, Avrupa kupalarında unutulmaz anlar yaşadığımız, kritik golleri ve asistlerleriyle nice zaferlere yürüdüğümüz ve en önemlisi Süper Lig şampiyonluğu yaşadığımız, kulübümüzün tarihine adını altın harflerle yazdıran Edin Vişça yeniden Başakşehir ailesine katıldı. Evine hoş geldin evlat. Yeniden birlikte, yeniden aynı hedefler için" ifadelerine yer verildi.

2011-2022 yılları arasında turuncu-lacivertli formayla kulüp tarihine geçen 26 yaşındaki Bosna Hersekli oyuncu, Başakşehir kariyerinde 398 müsabakada görev aldı.

Visca, Başakşehir'in 2019-2020 sezonunda kazandığı Süper Lig şampiyonluğunda önemli rol oynayan isimlerden biri olmuştu. Turuncu-lacivertli formayla uzun yıllar başarılı performans sergileyen deneyimli oyuncu, 110 golle kulüp tarihinin en golcü futbolcusu unvanını da elinde bulunduruyor.

Geçtiğimiz sezonu Trabzonspor formasıyla geçiren Visca ise yaşadığı sakatlık problemleri nedeniyle yalnızca 9 karşılaşmada görev alabildi. Bosna Hersekli futbolcu, bu süreçte gol veya asist katkısı üretemedi.

Ürdün veda etti


 
2026 FIFA Dünya Kupası J Grubu'nun ikinci haftasında oynanan maçta Cezayir, Ürdün'ü 2-1 yendi. Bu sonucun ardından Cezayir grupta puanını 3'e yükseltirken, Ürdün ikinci karşılaşmasında da sahadan mağlubiyetle ayrıldı ve turnuvaya veda etti. 

23.06.2026 11:05:00
ABDÜLKADİR GÜNDOĞDU
Ürdün veda etti
Ürdün veda etti

2026 FIFA Dünya Kupası J Grubu'nun ikinci haftasında oynanan maçta Cezayir, Ürdün'ü 2-1 yendi. Bu sonucun ardından Cezayir grupta puanını 3'e yükseltirken, Ürdün ikinci karşılaşmasında da sahadan mağlubiyetle ayrıldı ve turnuvaya veda etti. Ürdün ve Cezayir taraftarları maçı statta birlikte izledi.

Maçın ilk golünü Ürdün'den 36. dakikada El Reşdan (kaydetti. Cezayir'in golleri 69. dakikada Binboali ve 82. dakikada Guiri'den geldi.

Ürdün son maçında Arjantin ile oynayacak. Cezayir ise Avusturya ile... Cezayir ilk maçında Arjantin'e 3-0, Ürdün de Avusturya'ya 3-1 yenilmişti.

Senegal ikinci maçını da kaybetti


 
Geçen yıl Afrika Uluslar Kupası'nı kazanan ancak kurak ihlali nedeniyle iki ay sonra kupayı Fas'a vermek zorunda kalan Senegal, Fransa'dan sonra Erling Haland'lı Norveç'e de boyun eğdi. Senegal, son 32 yolunda Irak maçını kazanırsa bir ihtimal yoluna devam edebilir. 
 

23.06.2026 06:42:00 / Güncelleme: 23.06.2026 06:55:35
ABDÜLKADİR GÜNDOĞDU
Senegal ikinci maçını da kaybetti
Senegal ikinci maçını da kaybetti

2026 FIFA Dünya Kupası I Grubu'nda Norveç, ikinci maçında Senegal'i 3-2 mağlup ederek son 32 turunu garantiledi.
I Grubu'ndaki ilk maçında Irak'ı 4-1 yenen Norveç, Senegal'i de 3-2 mağlup etti ve son 32 turuna çıkmayı kesinleştirdi.

Kadro güçlü de...

Kadrosunda Sadio Mane, Koulibaly, Mendy, Idrissa Gueye, Sarr, Jackson gibi güçlü isimler barındıran Senegal ise ilk maçında 2022 Dünya Kupası finalisti Fransa'ya 3-1 kaybetmişti. 
İlk maçta Irak'a 2 gol atan Haaland, ikinci karşılaşmada da Senegal'e attığı 2 golle turnuvadaki gol sayısını 4'e çıkardı. Böylece Messi'nin (5 gol) ardından ikinci sıraya yükseldi. Fransa'dan Mbappe'nin de 4 golü bulunuyor.

2022 Dünya Kupası'nd da Avrupa takımlarına yenilmişti

Senegal, 2022 Dünya Kupası'nad da Hollanda mağlubiyetiyle başlamıştı. Ardından ev sahibi Katar'ı 3-1, Güney Amerika ekibi Ekvador'u ise 2-1 yenereki gruptan ikinci sırada çıkmıştı.
Son 16 turunda ise İngiltere'ye 3-0 yenilerek elenmişlerdi.
2018'deki Dünya Kupası'nda gruptan çıkamayan Senegal, 2006, 2010 ve 2014'e katılamamıştı. 2002'de ise çeyrek finalde Türkiye'ye yenilmişti.

Maçın karnesi

Hakemler: Wilton Pereira Sampaio, Bruno Boschilia, Bruno Pires (Brezilya)

Norveç: Nyland, Heggem (Dk. 84 Oestigaard), Ryerson (Dk. 12 Pedersen), Ajer, Wolfe, Berge, Odegaard, Aursnes (Dk. 46 Berg), Nusa (Dk. 71 Schjelderup), Sörloth (Dk. 84 Bobb), Haaland

Senegal: Mendy (Dk. 63 Diaw), Koulibaly (Dk. 72 Pape Sarr), Niakhate, Diouf (Dk. 54 Jakobs), Idrissa Gueye, Camara (Dk. 63 Ciss), Diatta, Sarr, Pape Gueye (Dk. 54 Mbaye), Mane, Jackson

Goller: Dk. 43 Pedersen, Dk. 48 ve Dk. 58 Haaland (Norveç), Dk. 53 ve Dk. 90 Sarr (Senegal)

Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti


 
 
2026 FIFA Dünya Kupası I Grubu ikinci maçlarında Fransa, Irak'ı 3-0 mağlup ederek son 32 turuna çıkmayı garantiledi. Irak ise ilk iki maçını da kaybetti. Maçın ikinci yarısı hava koşulları nedeniyle 2 saat geç başladı. Böylece Dünya Kupası tarihinde bir 'ilk' yaşanmış oldu. Irak, Senegal'i yenerse en iyi 3. olarak son 32'ye kalabilir.

23.06.2026 05:59:00 / Güncelleme: 23.06.2026 07:12:53
HABER MERKEZİ/AA
Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti
Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti

Amerikan Futbolu Ligi (NFL) ekiplerinden Philadelphia Eagles'ın maçlarını oynadığı 69 bin kişi kapasiteli Philadelphia Stadı'nda yapılan karşılaşmada, 2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa, turnuvaya 40 yıllık aranın ardından geri dönen Irak ile karşı karşıya geldi.

Statta 68 bin 324 taraftarın izlediği karşılaşmaya etkili hücumlarla başlayan Fransa, 14. dakikada 1-0 öne geçti. Olise, ceza alanı dışındaki Mbappe'ye yerden bir pas gönderdi. Mbappe ceza alanı ön çizgisinin gerisinde sol ayağıyla bir plase vuruş yaptı ve top uzak köşeden filelerle buluştu.

Maçın 26. dakikasında Irak, sakatlık nedeniyle erken bir oyuncu değişikliğine gitti. Irak'ta sakatlık yaşayan Hussein, su molası sırasında oyundan çıktı ve yerine Al Hamadi girdi.

Şiddetli yağmur taraftarları etkiledi

İlk yarının son 15 dakikasında yağmur şiddetini artırdı ve hazırlıksız yakalanan bazı taraftarlar tribünleri boşaltarak kapalı alanlara geçti.
Karşılaşmanın 41. dakikasında Mbappe, kalecinin önde olduğunu gördü ve ceza alanının uzağında bir noktadan kaleye şutunu gönderdi ve top üstten auta çıktı.
Fransa, devreye 1-0 önde girdi.

İki saat ara

İlk yarı bittikten sonra futbolcular soyunma odasına giderken şiddetli gök gürültülü sağanak uyarısı yapıldı, tribünlerin boşaltılması istendi ve karşılaşmanın ikinci yarısının başlamasının gecikeceği bildirildi. Maçın ikinci yarısı şiddetli gök gürültülü sağanak nedeniyle 2 saatlik gecikme ile başladı.

Karşılaşmanın 54. dakikasında Fransa, 2-0 öne geçerken gol yine Mbappe'den geldi. Irak savunmasındaki anlaşmazlıkta Tahseen'in kalecisine göndermek istediği pas, ceza sahası içindeki Dembele'nin önüne düştü ve Dembele topu Mbappe'ye aktardı ve o da Dünya Kupası tarihinde 16. golünü kolay bir şekilde ağlara gönderdi.

Maçın 66. dakikasında fark üçe çıktı. Olise, ceza alanı sağ çaprazından Dembele'ye pasını aktardı. Dembele, topu kontrol edip uzak köşeye vuruşunu gönderdi ve top filelerle buluştu.

Maçta başka gol olmayınca Fransa, Irak'ı 3-0 mağlup etti ve son 32 turuna kalmayı garantiledi. Fransa, ilk maçında da Senegal'i 3-1 yenmişti.



Mbappe'nin 16. dünya kupası golü

Mbappe, maçta attığı 2 golle dünya kupalarında 16. golünü kaydetti. Messi de dün 18 gole ulaşarak Dünya Kupalarında en çok gol atan oyuncu olmuştu. 
Fransız futbolcu, milli takım tarihinin en golcü oyuncusu olarak 60 gole ulaştı. Fransa'da 2018'deki son dünya şampiyonluğunun mimarlarından, Fenerbahçe forması giyen N'Golo Kante, maçı yedek kulübesinde tamamladı.

2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa

2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa, otoriteler tarafından 2026 Dünya Kupası'nın da favorilerinden gösteriliyor.
Fransa, FIFA dünya sıralamasında 2'nci, Irak ise 55'inci sırada yer alıyor.

Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı

2026 FIFA Dünya Kupası H Grubu'nda Uruguay ile Yeşil Burun Adaları 2-2 berabere kaldı.

22.06.2026 10:04:00
Haber Merkezi
Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı
Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı
2026 FIFA Dünya Kupası H Grubu'nda Uruguay ile Yeşil Burun Adaları 2-2 berabere kaldı.

Tarihinde ilk kez turnuvaya katılan Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan da puan alarak eleme turları için önemli bir avantaj elde etti.

Yeşil Burun Adaları, Dünya Kupası tarihindeki ilk golünü de Muslera'nın kalesini koruduğu Uruguay'a karşı attı.



H Grubu'nda bugün oynanan maçların ardından İspanya 4 puanla liderlik koltuğunda otururken, Uruguay ve Yeşil Burun Adaları'nın 2'şer, Suudi Arabistan'ın ise 1 puanı bulunuyor.

Gruptaki son maçlarda Uruguay ile İspanya, Yeşil Burun Adaları ile de Suudi Arabistan karşılaşacak.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.