logo
24 HAZİRAN 2026

Ali Koç'tan sert çıkış

Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç, gerçekleştirilen Yüksek Divan Kurulu Toplantısı’nda gündeme dair açıklamalarda bulundu

08.02.2020 14:53:00
Ali Koç'tan sert çıkış
Ali Koç'tan sert çıkış
Koç, daha önce Antalya'da düzenlediği basın toplantısında Trabzonspor ile alakalı sözlerinin arkasında olduğunu söylerken, geçtiğimiz sezon oyun oynanırken Mustafa Cengiz için kural değiştiğini söyledi. Fenerbahçe Kulübü Başkanı Ali Koç, TFF Başkanı Nihat Özdemir'in kendi yönetim kurulu üyelerini seçmediğini de sözlerine ekledi.

Fenerbahçe'de gerçekleşen Yüksek Divan Kurulu Toplantısı'nda Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Ali Koç açıklamalarda bulundu.

"Taraftarımız bize çamur atanları ortaya çıkarmıştır"

Futbol takımı ve taraftarlar ile ilgili görüşlerini belirten Ali Koç, "Öncelikle şampiyonluk yürüyüşümüzü büyük bir kararlıkla sürdüren takımla başlayalım. Takımımız Ersun hocamızın önderliğinde sorumluluklarının farkında taşıdıkları formanın ağırlığının bilincinde her maçı final görerek çalışmalarını sürdürüyorlar. Şu an itibariyle sezonun ikinci yarısı taraflı tarafsız herkesin gözünde ligin en iyi futbolunu oynayan, en iyi istatistiğe kavuşan ekip konumundayız. Özellikle takımımızdaki arkadaşlık ve uyum, ekip ruhu sahadaki mücadele azmi hep birlikte hedefe odaklanmış şekilde hafta hafta üzerine koyarak ilerlemesi bizleri mutlu ediyor. Taraftarımızın da muhteşem desteğiyle ligin en iyi performansını ortaya koyarak şampiyon olacağımıza gönülden inanıyoruz. 14 haftamız kaldı. 14 hafta boyunca zor maçlar var. Zaman zaman da istemediğimiz sonuçlar alacağız, futbolun doğasında var. Şartlar ne olursa olsun her koşulda taraftarımızdan ricam bugüne kadar olduğu gibi tek vücut ve inançla takımımızı desteklemeleridir. Geçen haftaki iyi futbolumuza rağmen arzu etmediğimiz sonuçla döndüğümüz deplasmanda futbolcularımızı karşılamaları moral vermeleri. Sadece taraftar olmayıp sosyal medya ve geleneksel medya da yapılan saldırılara karşı bir taraftardan öteye bir araştırmacı gibi bunları irdelemeleri. Bize çamur atanları ortaya çıkarmaları ve bizi sahiplenmeleri bize çok büyük güç vermiştir. Taraftarımız statlarda en büyük gücümüz ama hayatın her alanında her ortamında en ihtiyaç duyduğumuz dönemlerde bu taraftar bu kulübe sahip çıkmaktadır. Onlara teşekkür etmek istiyorum" ifadelerini kullandı.

"Trabzonspor sırtını devlete dayıyor"

Antalya'da daha önce Trabzonspor'un sırtını devlete dayadığı hakkında yaptığı açıklamasına da değinen Koç, "Fenerbahçe'nin menfaatlerini korumak ve buna göre konuşma sorgulama tutumu ile 12 Ocak tarihinde Antalya'da bir basın toplantısı düzenlemek zorunda kaldık. Basın aracılığıyla bazı konulara dahil endişelerimizi dile getirdik. Hiç beklemediğimiz bir şekilde kulübümüzün çıkarlarını korumak adına yaptığımız bu basın toplantısını takip eden günler içinde taraflı tarafsız pek çok kesimden aldığımız mesajlar bu düşüncelerde yalnız olmadığımızı gösterdi. Basın toplantısı sırasında değindiğim konulardan bir tanesi mütemadiyen adil rekabetten bahseden Trabzonspor başkanına vermek zorunda olduğum Trabzonspor'un sırtını devlete dayaması hususuydu. Açıklamanın bu kısmıyla ilgili sponsorluklar localar devlet bankalarıyla krediler ile ilgili söylediklerimin arkasındayım. Bizim Antalya açıklamasında bahsettiğimiz sırtını devlete dayamak konusu bundan çok daha farklıdır. Kesin bugüne kadar emsali görülmemiş durumdur. Bugün elimizde olan bilgilerin detaylarına burada girmenin yeri ve zamanı olmadığını düşünüyorum ancak Ahmet Ağaoğlu ile istediği her platformda bu konuları konuşmaya hazır olduğumu bilmesini isterim. Şunu da söylemek istiyorum biz iyiye iyi, yanlışa yanlış, kötüye kötü demeyi ilke edinmiş bir yönetim kuruluyuz. Trabzonspor Kulübü büyük kulüplerden çok daha az bütçeyle yarışmaktadır, büyük kulüplerden çok daha fazla genç oyuncu oynatmaktadır. Bunun da ne kadar önemli olduğunu, başarılı bulduğumu Ağaoğlu'nun kendisine bizzat söyledim. Bunu söylerken de kendisine aynı şekilde Türkiye'de en çok sahiplenen takım olduğunu destek gören takım olduğunu, neredeyse en büyük medya gruplarından birinin kendilerinin yanında olduğunu söyledim. Televizyonda bunları konuşmamın sebebi bu. Biz burada bir söyleyeceğiz çoğu yayınlanmayacak, işleri geldiği gibi yayınlayacaklar. Bizim medyamız yok. Bizi haklı olduğumuz zaman haklı kalmamızı isteyen çoğunlukta yok. Bu sebeple TRT Spor'daki programda yapmış olduğum kulüp başkanları çağrımı yineliyorum, hiç şüphe yok ki adil rekabetin oluşmasına zarar vereceğine inandığımız bütün desteği, bu çekişme bir kulübe Fenerbahçe arasında geçmemektedir. Kümede kalanlarla tepeye oynayan kulüpleri etkilemektedir" şeklinde konuştu.

"Bir bakanımızın açıklamaları şaşkınlığa sebep oldu"

Trabzonspor maçının ardından Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın açıklama yapması ile ilgili de konuşan Koç: "Antalya'daki bu çıkışlarımızdan dolayı siyaseti futbola taşımakla suçlandık. Belki de yarın tehdit edileceğiz. Oysa ki bazı siyasiler, burasının altını çiziyorum, devletimizin gücünü ve imkanlarını kullanarak ilgili kulübe ne kadar maddi destek ve fayda sağladıklarını, muhtelif ortamlarda gerek kendileri gerek camianın ileri gelenleri şehrin milletvekilleri yerel yöneticileri yaptıklarından övünerek hiç sakınmadan ifşa etmekten kaçınmadılar. Bunlarla beraber açık açık bir kulüpten yana tavır alıyorlar. Şampiyon olmasını istediklerini ifade ediyorlar net bir şekilde. Bir şehrin milletvekili olarak falan normal olabilir ama bundan ötesi normal değil. Hal böyleyken bu mevzuların sadece ufak bir kısmına değinmekle biz mi siyaseti futbola karıştırmış oluyoruz. Spor medyasının bir kısmı bu gerçekleri araştıracağına bizi hedefe koyup sanki iftira ediyormuşuz gibi bize saldırıyorlar. Tüm bunların üzerine oynadığımız son maçın ardından açıklamalarda bulunan bir bakanımız, aslında endişelerimizi parçalayan bir açıklama yaptı. Bizzat devletimizin bakanı tarafından iki Türk takımının maçından sonra bir tarafın galibiyetini kutlaması, şampiyonluk için açıklama yapması şaşkınlığa sebep oldu. Tabii ki hepimiz çocukken bir takım tutuyoruz ama belli mevkilere geldikten sonra bu kadar açık bir şekilde ifade etme lüksümüz olmuyor. Toplumu, vicdanları huzursuz etmemek adına olmaması gerekir. Bundan hakemler de etkilenebilir. Federasyon da, karar verenler de etkilenebilir, kurular da etkilenebilir, futbolun dinamikleri bozulabilir. Fenerbahçe olarak diğer dile getirdiğimiz konuda her fırsatta Fenerbahçe'nin karşısında oluşan medya grubudur. Bu grup gazetesi ve televizyonu ile topyekun Fenerbahçe'ye karşı karşıyadır. Bizi devletimizle karşı karşıya getirmek isteyenler bu mecradakilerdir. İlk hedefi bir takımı şampiyon yapmak, kulübü ve şahsımı itibarsızlaştırmaktır. Geçen hafta maçımızı oynadık, iki pozisyonu dikkatinize getirmek isterim. Bu pozisyonun tam tersi gerçekleşse ne olurdu. Aut olması gereken top korner verildi. Olabilir hakem hatası ama o korner döndü gol oldu. Onun yerine bizim golümüz böyle gerçekleşmiş olsaydı... İkinci pozisyon Vedat'ın attığı gol. Kruse kaleciye dokunmuyor, faul veriliyor, golümüz sayılmıyor ve maçın sonunda yaşanan bu pozisyon tam tersi gerçekleşse kıyamet kopardı. Ne federasyon, ne Zorlu toplantısı, ne federasyon başkanının Fenerbahçelili, MHK Başkanı'nın Koç çalışanı gibi laflar... Kıyamet kopardı. O hakeme bir daha maç verilmezdi. Medya gücüne sahip olmak algı operasyonu yapmak dediğim bunlar. Biz bunlarla mücadele etmeye çalışıyoruz. Hepsini bizden beklemeyin camiamızın ileri gelenleri olarak sizler de adım atın. Muhabirleri cezalandırmak felsefemize aykırı. Üzülmemenizi, kafanıza takmamanızı istiyorum. Bana 'Yok efendim bu adam senin hakkında nasıl konuşur' demeyin, bu tip adamların konuşması bizi yüceltir. Taraftarlardan ricamız ana hedefi bizi itibarsızlaştırmak olan söz konusu medya kuruluşunu gerek manşetleriyle gerekse köşe yazarlarının ortaya attığı akıl ve mantıkla bağdaşmayan mesnetsiz ispatsız durumları ciddiye almayın, kafanıza takmayın. Federasyon deniyordu, bizi şampiyon yapacaktı, başkanı Fenerbahçeli deniyordu. Biraz bakalım işin aslı astarı öyle mi? Özellikle son dönemde TFF ile fikir ile ayrılıklarımız var. Birazcık da bunlardan bahsetmek istiyorum. TFF görev süresi boyunca maalesef verdiği veremediği hatta zaman zaman nasıl verdiğini mantıkla izah edemediğimiz kararlarıyla Türk futbolunda karmaşaya sebep olmaktadır. Hakem atamaları ile alakalı gittiğimizde 7'nci hafta falandı. Zorlu ziyaretinin ana nedeni, hakem atamalarıydı. Bugün geldiğimiz noktada kazandığımız 11 maçın hakemlerinin 9'u saha hakemi olarak görev almamış. Bunu sormak istedik niye böyle oluyor diye. Burada açık bir mesaj var. Anlattılar kendilerine göre mantık sundular. Dinledik, mantığı anlamak ile beraber işleyişini kabul etmediğimizi söyledik. Başakşehir maçı Fırat Aydınus, ne oldu o maçta da bir sonraki maça atanmadı. Kimse hakemden yakınmadı. Rakip takım hak ederek kazandığımızı söyledi. Arda Kardeşler ilk maçımızı yönetti, 5-0 kazanmıştık 3 penaltı verildi sonra 2 hafta maç alamadı. Aynı hakem haftalar sonra Kayseri deplasman maçımızı yönetti. Bu maçta 3 penaltımız verilmedi, bunlar tartışıldı programlarda. Ama bu hakem bir sonraki hafta maç aldı. İlk maçta 3 penaltı verdi, 2 hafta maç almadı. Kayseri'de bu hataları yaptı maç aldı. Tatmin olamadığımız kısım bunlar. Göztepe ile maç yaptık 2'nci golü attık golü vermek için 4 dakika 17 saniye beklediler, izahatını alamadık. Kayseri'de maç yaptık saha dışında kaptanımız Emre Belözoğlu diyaloğa girdi, bir şey olmadı maç devam etti. Sonra öğrendik ki mevzuata göre Emre'nin ceza alması mümkün değilken, hakemlerden konuyla ilgili ek rapor istendi. Ceza veremeyecek bir konuda rapor istemen hakemlere mesaj vermek değil mi? Gaziantep maçımızda kart bile görmemesi gereken Vedat Muriç niyet okuyarak PFDK'ya sevk edildi. İnanın ceza vereceklerdi. Ama ne olduysa veremediler, ne oldu bilmiyorum. Ama bu şekilde bir sevkin niyeti, amacı nedir, hedefi nedir? Son olarak devre arası transferleri... 'Fenerbahçe'ye nasıl transfer yaptırmayız' mantığıyla TFF harcama limitleri konusunda kılı kırk yararak yaptığımız her başvuruda yeni bir uygulamayla hareket edenler, kendileriyle ayrışmamızın ana sebeplerini teşkil etti" dedi.

"Asıl olay Fenerbahçe'ye transfer yaptırmamak"

Harcama limitlerinin artırılması ve yapılandırma konusuna değinen Koç, "Biz yeniden yapılandırmayı yapamadık. Yapamadık değil, sebeplerini anlatmıştım. Dolayısıyla harcama limitlerimizle bu anlaşmayı yapan kulüplere göre farklı ele alındı. Biz kendi imkanlarımızla yapmaya çalıştık, bankalarla görüştük. Yaptığımız her görüşmeyi lisans kuruluna verdik, bazıları kabul edildi bazıları edilmedi ama bir denkleştirme mantığıyla ele alındı. Bir yerde yaptığın başvuru kabul edildi, birebir aynı başvuru kabul edilmedi. Sonra öyle bir noktaya geldi ki iş, kabul edilmesi gerekenler edildi, bu sefer geçmişte verilen harcama limiti hakkında üstüne çıkarmaya çalıştığımız hak geri alındı. Bize limitler verildi ama daha önceki limitler alındı. Nihat Bey çıkıp hafifte böyle alaycı bir şekilde 'transfer yaptılar ya' diye bir şeyler söylüyor. Biz Falette'ye lisans çıkartabildik. Burada da futbolcumuz Sadık'a teşekkür etmek istiyorum, o maaşından bir kısım fedakarlık yaptı. O şekilde Falette'ye lisans çıkartabildik. Bizi bir şey yapamayacak hale getirdiler. Son derece yorucu ve gönül kırıcı bir süreç yaşadık. Ama oradaki olay 'Biz nasıl Fenerbahçe'ye transfer yaptırmayız.' 30-40'a çıktı indi falan, gene algı operasyonlarıyla Fenerbahçe istiyor konumuna getirildi. Nihat Bey'e söyledik istedik mi diye, istemedik. Çık söyle kimin istediğini dedik. Son basın toplantısında Fikret Orman ve Adil Gevrek'in ismini vermiş ama yaz aylarında. Daha limitler belli olmadan. Ama 30-40 tartışmasından çok önce Orman bıraktı. Çok doğru argümanlarla bu sene ilk senemiz limitleri yüksek tutalım herkes için. Fakat ne hikmetse Nihat bey söylemiyor kiminle yaptığı görüşmeden sonra 30'u 40'a çıkardığını. O kulübün görüşmesindeki argümanlarda haklıydı. Limiti açıklıyorsun transferler yapıldıktan sonra. Ondan sonra yayıncı kuruluş indirime gidiyor. Haklı nedenlerle o kulüp istedi. Basın önünde niye söylemiyor Nihat Bey. Hiç alakası olmayan konuma getiriyorsunuz. Asıl rol sahibi olan kulübün adının geçmemesi enteresan" şeklinde konuştu.

"Nihat Özdemir, kendi yönetim kurulu üyelerinin bir tanesini bile seçemiyor"

Türkiye Futbol Federasyonu Başkanı Nihat Özdemir ile ilgili konuşan Ali Koç, "Zorlu görüşmesi ile ilgili konuştuk. Bu ne ilk ne de son. Nihat Bey çıktı dedi ki başka başkanlarla da görüştük. Güzel de neden onları söylemiyorsun, yoksa söyleyemiyor musun? Bizim için son derece rutin bir olay. Federasyonda olacaktı, takvimden dolayı Zorlu'ya alındı, ondan sonra da başka kulüpler bunu devamlı gündeme getirdi. Nihat bey 3 Temmuz'dan bahsediyor. 3 Temmuz'a değinerek yaşadığımız sürecin 3 Temmuz'la alakası olmadığını en iyi kendisinin bildiğini ifade etti. Doğrudur. Yaşananlarla aynı değil, söz konusu bile değil ama hedef aynı. Birinde kazanılan şampiyonluğu almaktı, bugün de muhtemel şampiyonluğu engellemek. Ama şaşırmıyoruz. Nihat bey, TFF Başkanı olmadan önce Fenerbahçemizin 4 hafta arka arkaya yaşadığı hakem hatalarını gündeme getirmemizin ardından tesadüfen kritik bir lig maçının sabahı bir beyan vererek 'Ben bu federasyona kefilim. Fenerbahçe başarısızlığına mazeret aramasın' demişti. Halbuki aynı hafta yaptığımız görüşmede TFF ile ilgili tam tersi bir bilgisi olduğunu paylaştı. Bilen bilir Nihat beyi. Bu çelişkilerle hayatına devam eden başkanımızın bu süreçte bizlere hak vermesini beklemiyorduk, yeter ki gölge etmesin. Federasyonun kurulma aşamasında ne kadar önem veriyorduk, Türk futbolu için son durak demiştik. Elimizden gelen desteği verdik. 1 kişi dahi tavsiye edip ne kurullara ne federasyona herhangi bir baskı yapıcı olmadık ama biz de safmışız sonra neler öğrendik. Meğerse itinayla seçilmiş Nihat Bey. Kulüplerde şikayet var çözüm yok diyor. Kulüpler Birliği olarak lütfedip inceleyip bakıp dönmüyorlar görüş almıyorlar. En doğru olduğuna inandığınız kararları alabilmelisiniz. Her kararda oybirliği gerekecekse TFF'ye ne gerek var, o zaman aramızda toplanır alırız kararları. Krizleri çözmek için daha sağlıklı iletişim yapmalısınız. Bıçak kemiğe dayanana kadar sessiz kalmayın. Krizleri çözmek için toplantı yapacaksanız yeni krizleri yönetecek üst akla sahip olun. İstifası konuşuluyor, ateş olmayan yerden duman çıkmaz. İstifa etmeyecekseniz dost ortamında istifa edeceğim demeyin. Kulüpler olarak sütten çıkmış ak kaşık değiliz. Ama bu kadar kavganın sebebi ana otorite olan TFF'nin güven ve güç kaybından ötürü gerekli kararları alacak dirayeti gösterememesi, adaletli ortamı sağlamamasına yönelik yeterli hamleler yapamaması. TFF başkanlığı zor bir görevdir. Belki de en ağır görevlerden biridir. Bu görevi yerine getirirken kendi yönetim kurulu üyenizin bir tanesini bile seçemiyorsanız, işiniz bir o kadar daha zor. Özel ve ticari sebeplerden dolayı manevra alanınız zorsa işiniz çok zor. Allah Türk futbolunun yardımcısı olsun" diye konuştu.

"Mustafa Cengiz için oyun oynanırken kural değişti"

Galatasaray Başkanı Mustafa Cengiz hakkında konuşan Ali Koç, "Bizim puan silmemize kafayı takmış. Öyle bir durum yok da, öyle bir durum olsa da merak etmeyin Mustafa Bey, TFF size bırakmaz kendi siler. Diyor ki 'Eskişehirspor ve Bursaspor'un puanı silindi.' Sapla samanı karıştırmayın. Alakası yok. Çünkü onlar futbolcu ödemelerini yapmadıkları için yurt dışından ceza aldılar. Dolayısıyla 3 puan silinecekse de bir sonraki sezon silinecek, hatırlatayım. Ama kendisinin hızına yetişmek çok zor. Her söylemine cevap vermeye kalkarsak günlük işlere odaklanamayız. Kendisi o kadar çok gaf yapıyor ki hangisine değineceğime şaşırıyorum. Zaten zaman zaman kendisinin ne dediğini anlamak zor. Söylediklerini deşifre etmekte zorlanıyoruz. Garip cümleler kuruyor. Kimi zaman hayvanlar aleminden, kimi zaman yemeklerden. Sürekli birbirleriyle çelişen söylemlerde bulunuyor. Her birine cevap verip burada vaktinizi almayacağım. Tekrar TV çağrımı yeniliyorum. O onu, bu bunu dedi olmasın, kamuoyunu rahatlatalım, hem de üç beş kuruş para kazanırız. Bu formatla TV'ye çıkarsak yayıncı kuruluşun da, diğer kanalların da para kazanmasına sebep oluruz. Çıkalım orada konuşalım. Son dönemde 2 konu hakkında konuşuyor. Oyun oynanırken kural değişmez diyor. Bir de şeffaflık diyor. Ama bir şeyi unutuyorsunuz Mustafa Cengiz. Sırf sizin için talimat değişti geçen sezon. Sırf sizin için. Federasyon talimatlarının 97. maddesinde hak mahrumiyeti cezası var. Bu maddede geçen sezon birinci madde diyor ki, 'Hak mahrumiyeti cezasıyla cezalandırılan kişiler müsabakalara iştirak edemez.' Kulüp mensubu olarak hiçbir faaliyette bulunamaz, stadyumlara giremez diyor. Sonra cengiz 150 gün ceza alıyor. Mektup yazıyorlar federasyona, yardım istiyorlar. Bu madde değiştiriliyor. Madde ekliyorlar. Kulüp başkanlarının aldıkları hak mahrumiyeti cezası protokol tribünü hariç girişlerine engel olamaz. Sırf başkanlar için değişiyor bu durum. Oyun oynanırken kurallar değişmezdi ya, sizin için değişmiş. Bu sene de eski haline getiriliyor bu kural. Ya unutuyorsunuz, ya bizim unuttuğumuzu zannediyorsunuz. Hangisi doğru bilmem ama hangi birine cevap verelim. 'Biz 6 yedik Fenerbahçe'den ama şampiyon olduk' diyor, o sene Beşiktaş şampiyon oldu. Hangi birine cevap verelim. Harcama limitlerinde esneklik tanınmaması için mücadele ediyor, omuz omuza mücadele ediyor. Aynı Cengiz diyor ki, 'UEFA kurallarına göre 5 milyon zarar etme limitimiz vardı ama biz 1 milyar TL zarar etmiştik. Ancak UEFA bunu anlayışla karşıladı onlara teşekkür ediyoruz.' UEFA'nın sizin için kuralları esnetmesini anlayışla karşılıyorsunuz, ama kendi ligimize geldiğimiz zaman bu durumda kamuoyunu baskı altına alıp federasyonu etkiliyorsunuz, bu nasıl bir çelişkidir. 'Biz şöyle vergi ödemişiz, Fenerbahçe oyuncularının maaşlarını açıklamıyor.' Biz SPK'ya açıklamamız gereken her şeyi açıklıyoruz, menajerlik ücretleri de dahil. Biz bilmiyorduk 10 bin Euro menajerlik ücreti harcadık demeyi. Ta ki, siz bize ders vermeye çalışmaya başlayana kadar. Siz ders veremezsiniz de. Siz niye 10 bin Euro harcadınız dedik, 'Ben bilmem, 13.6 milyon Euro ödedim. Nerede bu para? Yolda mı düştü, ben de bilmiyorum' diyor. Hani şeffaflık. Anlaması zorlu durumlar bunlar" ifadelerini kullandı.

"3 Temmuz sözde şike davasının bir kumpas olduğuna inancımız tamdır"

3 Temmuz süreci hakkında da konuşan Koç, "Bizim için artık kabul edilemez bir şekilde uzayan, son yapılan bozma kararıyla midemizi bulandıran bu süreçle ilgili iyi haller de oluyormuş. Onu dün aldık. Geldiğimiz noktada herhangi bir örgütün olmadığı ispatlanmış oldu. Her şey bitmiş değil. Başkanımız Aziz Yıldırım ve yöneticilerimizin örgüt kurduğuna dair suçlamaların asılsızlığı Yargıtay tarafından netleşmiştir. 3 Temmuz sözde şike davasının bir kumpas olduğuna inancımız tamdır, daha da kuvvetlenmiştir. Kesinleşen bu kararların camiamıza hayırlı olmasını temenni ediyoruz" diye belirtti

"Kurşunlanma olayı hala çözülemedi"

5 sene önce Rize deplasmanı dönüşü takım otobüsünün Trabzon'da kurşunlanması olayının çözülememesi durumu hakkında da konuşan Koç, "Trabzon coğrafyasında yaşanan bu skandal olayın üzerinden 5 yıl geçmesine rağmen şüpheliye rastlanılmamıştır. Var olan teknolojiler göz önüne alındığında hala en ufak detaya ulaşılmaması, herhangi bir detaya ulaşılmaması anlaşılabilir değildir. 50 kişinin ölme ihtimali olan, Fenerbahçe gibi bir camiaya yapılan saldırının açıklığa kavuşturulmaması hayatın olağan akışına aykırıdır. 10 Temmuz 2019 tarihinde arkadaşlar Trabzon ziyareti yaptı ve Başsavcı ile görüştü. 2019 sonuna kadar soruşturmanın biteceği yönünde ifadeler kullanıldı. 8 Şubat 2020 itibariyle halen bir şeyin gerçekleşmediğini görüyoruz. Olaydan 5 yıl geçtikten sonra bu konunun samimi bir şekilde aydınlatılmaya çalışmadığı düşündüğümüzü ve anayasal haklarımızı kullanarak yapacağımız girişimlerle bulunmak durumunda kalacağımızı ifade etmek istiyorum" diyerek sözlerini tamamladı.

Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı

Trabzonspor, Onana'nın tekrar Bordo-Mavili formayı giymesi için uğraşıyor. Ancak beklenen sonuç alınamazsa, gidilecek adreslerden biri Stefan Ortega... Beşiktaş açısından da Alman kalecinin durumu benzerlik gösteriyor

23.06.2026 12:50:00
Haber Merkezi
Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı
Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı
Manchester City, geride bıraktığımız sezonun devre arasında Stefan Ortega'yı 580 bin euro karşılığında Nottingham Forest Kulübü'ne satmıştı. Alman eldiven, yarım sezonluk kontrat yaptı. Yani 30 Haziran sonrasında bedelsiz olarak istediği yere gidebilecek...

İBRE ONA ÇEVRİLECEK

Trabzonspor, geçen sezon Manchester United'dan kiraladığı Andre Onana'nın kalması için şartları zorluyor. Fakat Kamerunlu eldivende sorun çıkması halinde ibrenin Stefan Ortega'ya çevrileceği öğrenildi. 33 yaşındaki kaleci konusunda Beşiktaş'ın da benzer planları var...

SIKINTI YAŞANIRSA

Kartal'ın önceliği Stefan Ortega değil... Ancak alternatiflerde sıkıntı yaşanırsa onlar da Alman eldivene yoğunlaşacak. 1.85 boyundaki file bekçisinin çok sayıda talibi bulunuyor. Tecrübeli oyuncu, bütün seçeneklerini görmek istiyor. Bu sebeple kariyeriyle ilgili kısa sürede karar vermeyecek.

Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti


 
 
2026 FIFA Dünya Kupası I Grubu ikinci maçlarında Fransa, Irak'ı 3-0 mağlup ederek son 32 turuna çıkmayı garantiledi. Irak ise ilk iki maçını da kaybetti. Maçın ikinci yarısı hava koşulları nedeniyle 2 saat geç başladı. Böylece Dünya Kupası tarihinde bir 'ilk' yaşanmış oldu. Irak, Senegal'i yenerse en iyi 3. olarak son 32'ye kalabilir.

23.06.2026 05:59:00 / Güncelleme: 23.06.2026 07:12:53
HABER MERKEZİ/AA
Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti
Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti

Amerikan Futbolu Ligi (NFL) ekiplerinden Philadelphia Eagles'ın maçlarını oynadığı 69 bin kişi kapasiteli Philadelphia Stadı'nda yapılan karşılaşmada, 2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa, turnuvaya 40 yıllık aranın ardından geri dönen Irak ile karşı karşıya geldi.

Statta 68 bin 324 taraftarın izlediği karşılaşmaya etkili hücumlarla başlayan Fransa, 14. dakikada 1-0 öne geçti. Olise, ceza alanı dışındaki Mbappe'ye yerden bir pas gönderdi. Mbappe ceza alanı ön çizgisinin gerisinde sol ayağıyla bir plase vuruş yaptı ve top uzak köşeden filelerle buluştu.

Maçın 26. dakikasında Irak, sakatlık nedeniyle erken bir oyuncu değişikliğine gitti. Irak'ta sakatlık yaşayan Hussein, su molası sırasında oyundan çıktı ve yerine Al Hamadi girdi.

Şiddetli yağmur taraftarları etkiledi

İlk yarının son 15 dakikasında yağmur şiddetini artırdı ve hazırlıksız yakalanan bazı taraftarlar tribünleri boşaltarak kapalı alanlara geçti.
Karşılaşmanın 41. dakikasında Mbappe, kalecinin önde olduğunu gördü ve ceza alanının uzağında bir noktadan kaleye şutunu gönderdi ve top üstten auta çıktı.
Fransa, devreye 1-0 önde girdi.

İki saat ara

İlk yarı bittikten sonra futbolcular soyunma odasına giderken şiddetli gök gürültülü sağanak uyarısı yapıldı, tribünlerin boşaltılması istendi ve karşılaşmanın ikinci yarısının başlamasının gecikeceği bildirildi. Maçın ikinci yarısı şiddetli gök gürültülü sağanak nedeniyle 2 saatlik gecikme ile başladı.

Karşılaşmanın 54. dakikasında Fransa, 2-0 öne geçerken gol yine Mbappe'den geldi. Irak savunmasındaki anlaşmazlıkta Tahseen'in kalecisine göndermek istediği pas, ceza sahası içindeki Dembele'nin önüne düştü ve Dembele topu Mbappe'ye aktardı ve o da Dünya Kupası tarihinde 16. golünü kolay bir şekilde ağlara gönderdi.

Maçın 66. dakikasında fark üçe çıktı. Olise, ceza alanı sağ çaprazından Dembele'ye pasını aktardı. Dembele, topu kontrol edip uzak köşeye vuruşunu gönderdi ve top filelerle buluştu.

Maçta başka gol olmayınca Fransa, Irak'ı 3-0 mağlup etti ve son 32 turuna kalmayı garantiledi. Fransa, ilk maçında da Senegal'i 3-1 yenmişti.



Mbappe'nin 16. dünya kupası golü

Mbappe, maçta attığı 2 golle dünya kupalarında 16. golünü kaydetti. Messi de dün 18 gole ulaşarak Dünya Kupalarında en çok gol atan oyuncu olmuştu. 
Fransız futbolcu, milli takım tarihinin en golcü oyuncusu olarak 60 gole ulaştı. Fransa'da 2018'deki son dünya şampiyonluğunun mimarlarından, Fenerbahçe forması giyen N'Golo Kante, maçı yedek kulübesinde tamamladı.

2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa

2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa, otoriteler tarafından 2026 Dünya Kupası'nın da favorilerinden gösteriliyor.
Fransa, FIFA dünya sıralamasında 2'nci, Irak ise 55'inci sırada yer alıyor.

Klose geride kaldı, zirvede artık sadece Messi var!

2026 FIFA Dünya Kupası J Grubu ikinci maçında Arjantin, Avusturya'yı Lionel Messi'nin golleriyle 2-0 mağlup ederek son 32 turuna yükselmeyi garantiledi

22.06.2026 22:21:00
Haber Merkezi
Klose geride kaldı, zirvede artık sadece Messi var!
Klose geride kaldı, zirvede artık sadece Messi var!
2026 FIFA Dünya Kupası J Grubu ikinci maçında Arjantin, Avusturya'yı Lionel Messi'nin golleriyle 2-0 mağlup ederek son 32 turuna yükselmeyi garantiledi.

ABD'nin Arlington kentindeki Dallas Stadyumu'nda oynanan mücadelede 39 yaşındaki efsane oyuncu Lionel Messi, attığı gollerle tarihe geçti ve Miroslav Klose'yi geride bırakarak Dünya Kupası tarihinin en golcü futbolcusu unvanını tek başına ele geçirdi.

Maçın önemli anları



Karşılaşmanın henüz 9. dakikasında Arjantin penaltı kazandı, ancak Lionel Messi beyaz noktada kaleciyi geçemedi.

Kaçırdığı penaltıya rağmen oyundan düşmeyen Messi, 38. dakikada şık bir golle Tangocuları 1-0 öne geçirdi.

Maçın skorunu belirleyen gol yine 90+5. dakikada sahneye çıkan Lionel Messi'den geldi.

Turnuvadaki gol sayısını 17'ye çıkaran Messi, turnuva tarihinin en golcü ismi oldu.

Puan Durumu ve Gelecek Maçlar



Bu sonuçla birlikte grupta 2'de 2 yapan son şampiyon Arjantin puanını 6'ya yükseltip gruptan çıkmayı başardı. İkinci maçında ilk yenilgisini alan Avusturya ise 3 puanda kaldı.

Grubu'nun son haftasında Arjantin, Ürdün ile formalite maçına çıkarken; Avusturya, üst tur şansını sürdürmek için Cezayir ile kritik bir karşılaşmaya çıkacak.

Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı

2026 FIFA Dünya Kupası H Grubu'nda Uruguay ile Yeşil Burun Adaları 2-2 berabere kaldı.

22.06.2026 10:04:00
Haber Merkezi
Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı
Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı
2026 FIFA Dünya Kupası H Grubu'nda Uruguay ile Yeşil Burun Adaları 2-2 berabere kaldı.

Tarihinde ilk kez turnuvaya katılan Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan da puan alarak eleme turları için önemli bir avantaj elde etti.

Yeşil Burun Adaları, Dünya Kupası tarihindeki ilk golünü de Muslera'nın kalesini koruduğu Uruguay'a karşı attı.



H Grubu'nda bugün oynanan maçların ardından İspanya 4 puanla liderlik koltuğunda otururken, Uruguay ve Yeşil Burun Adaları'nın 2'şer, Suudi Arabistan'ın ise 1 puanı bulunuyor.

Gruptaki son maçlarda Uruguay ile İspanya, Yeşil Burun Adaları ile de Suudi Arabistan karşılaşacak.

Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi

Dünya Kupası'nda alınan üst üste iki mağlubiyetin ardından spor kamuoyunda başlayan teknik direktör ayrılığı tartışmalarına TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu son noktayı koydu

22.06.2026 10:00:00
Haber Merkezi
Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi
Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, 2026 FIFA Dünya Kupası'nda gruptaki ilk iki maçından puan çıkaramayan A Milli Futbol Takımı'nın Teknik Direktörü Vincenzo Montella ve futbolculara net bir şekilde sahip çıktı.

Dünya Kupası'nda alınan üst üste iki mağlubiyetin ardından spor kamuoyunda başlayan teknik direktör ayrılığı tartışmalarına TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu son noktayı koydu.

Takımın Arizona'daki kampında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Hacıosmanoğlu, Vincenzo Montella'nın istifasının kesinlikle gündemde olmadığını açıkladı.

Kulüp takımlarındaki sabırsızlık kültürünün milli takıma taşınmaması gerektiğini belirten TFF Başkanı, yola çıktıkları insanları yarı yolda bırakmayacaklarını ifade etti.

Sorumluluk yönetimde

Başarısız sonuçların sorumluluğunu federasyon yönetimi olarak tamamen üstlendiklerini dile getiren İbrahim Hacıosmanoğlu, oyuncu grubuna yönelik eleştirilere de yanıt verdi.

Kadrodaki futbolcuların çoğunun henüz yolun başında, 20 yaş civarında genç isimler olduğunu hatırlatan başkan, bu jenerasyonun gelecekteki 3-4 turnuvada daha ülkeyi başarıyla temsil edeceğini vurguladı.

Sahada oynanan futbola da değinen Hacıosmanoğlu, iki maçta toplam 65 şut çekilmesine rağmen topun kaleye girmemesini büyük bir şanssızlık olarak nitelendirdi.

Sert eleştirilere ve nifak iddialarına tepki

Futbol tabanından gelen yapıcı teknik analizlere ve eleştirilere her zaman açık olduklarını belirten TFF Başkanı, sınırları aşan hakaret içerikli yorumlara sert tepki gösterdi.

Takım içinde huzursuzluk veya kavga varmış gibi göstererek nifak tohumu ekmeye çalışan odakların farkında olduklarını söyleyen Hacıosmanoğlu, isim vermeden bazı çevrelere yönelik olarak sinsi yaklaşımların milli takıma zarar veremeyeceğini sözlerine ekledi.

A Milli Futbol Takımı, Dünya Kupası D Grubu'ndaki son karşılaşmasında prestij mücadelesi için ev sahibi ABD ile karşı karşıya gelecek.

İspanya ilk galibiyetini Suudi Arabistan karşısında aldı

2026 Dünya Kupası H Grubu 2. haftasında İspanya, Suudi Arabistan'ı 4-0 mağlup etti.

22.06.2026 09:46:00
İhlas Haber Ajansı
İspanya ilk galibiyetini Suudi Arabistan karşısında aldı
İspanya ilk galibiyetini Suudi Arabistan karşısında aldı
2026 Dünya Kupası H Grubu 2. haftasında İspanya, Suudi Arabistan'ı 4-0 mağlup etti.

FIFA 2026 Dünya Kupası H Grubu 2. hafta maçında İspanya ile Suudi Arabistan, Mercedes-Benz Stadyumu'nda karşı karşıya geldi.

Brezilyalı hakem Raphael Claus'un yönettiği maçın 10. dakikasında Lamine Yamal, ilk Dünya Kupası golünü kaydederken, İspanya 1-0 öne geçti. 21 ve 24. dakikalarda Mikel Oyarzabal'ın golleriyle Luis de la Fuente'nin öğrencileri ilk yarıyı 3-0 üstün bitirdi.



49. dakikada İspanya'nın köşe vuruşunda Al Tambakti topu kendi kalesine gönderince skor 4-0 oldu. İlerleyen dakikalarda başka gol sesi çıkmayınca, Matadorlar sahadan 4-0 galip ayrıldı. Bu sonuçla İspanya puanını 4'e yükseltirken, Suudi Arabistan ise 1 puanda kaldı.

Grubun son maçında İspanya, Urugay ile, Suudi Arabistan ise Yeşil Burun ile karşı karşıya gelecek.

A Milli Kadın Voleybol Takımı, Çin'i 3-2 mağlup etti

2026 Voleybol Milletler Ligi'nin Ankara'da düzenlenen 2. etabının 4. maçında A Milli Kadın Voleybol Takımı, Çin'i 25-21, 26-28, 23-25, 25-16, 15-12'lik setlerle 3-2 mağlup etti. Milliler, 8 Temmuz'da Japonya etabında Polonya ile karşılaşacak.

22.06.2026 09:43:00
İhlas Haber Ajansı
A Milli Kadın Voleybol Takımı, Çin'i 3-2 mağlup etti
A Milli Kadın Voleybol Takımı, Çin'i 3-2 mağlup etti
2026 Voleybol Milletler Ligi'nin Ankara'da düzenlenen 2. etabının 4. maçında A Milli Kadın Voleybol Takımı, Çin'i 25-21, 26-28, 23-25, 25-16, 15-12'lik setlerle 3-2 mağlup etti. Milliler, 8 Temmuz'da Japonya etabında Polonya ile karşılaşacak.



Salon: Ankara
Hakemler: Ovuka Sinisa (Bosna Hersek), Koutsoulas Michail (Yunanistan)
Türkiye: Berka Buse Özden, Yaprak Erkek, Elif Şahin, Melissa Vargas, İlkin Aydın, Sinead Jack, Gizem Örge (L), (Cansu Özbay, Hande Baladın, Eylül Akarçeşme Yatgın, Defne Başyolcu, Saliha Şahin)
Başantrenör: Daniele Santarelli
Çin: Yushan Zhuang, Xin Tang, Zixuan Zhang, Zhongnan Guo, Aoqian Wang, Chenxuan Li, Mengjie Wang (L), (Yuhan Dong, Yuanyuan Wang, Shengyu Xie, Xiangyu Gong, Houyu Chen, Feifan Ni, Shuming Yang)
Başantrenör: Cai Bin
Setler: 25-21, 26-28, 23-25, 25-16, 15-12

Hollanda: 5 - İsveç: 1

FIFA 2026 Dünya Kupası F Grubu 2. hafta maçında Hollanda, İsveç'i 5-1 mağlup ederek puanını 4'e yükseltti ve liderlik koltuğuna oturdu.

21.06.2026 10:29:00
İhlas Haber Ajansı
Hollanda: 5 - İsveç: 1
Hollanda: 5 - İsveç: 1
FIFA 2026 Dünya Kupası F Grubu 2. hafta maçında Hollanda, İsveç'i 5-1 mağlup ederek puanını 4'e yükseltti ve liderlik koltuğuna oturdu.

FIFA 2026 Dünya Kupası F Grubu'nun 2. haftasında Hollanda ile İsveç, NRG Stadyumu'nda karşı karşıya geldi. İngiliz hakem Michael Oliver'ın yönetti maçın 6. dakikasında Brobbey'in golüyle Hollanda 1-0 öne geçti. 17. dakikada yine Brobbey'in fileleri havalandırmasıyla Hollanda farkı 2'ye çıkardı ve ilk yarı Portakalların 2-0 üstünlüğü ile tamamlandı.



İkinci yarıya da hızlı başlayan Hollanda, 47. dakikada Gakpo'nun golüyle skoru 3-0'a getirdi. 54. dakikada bir kez daha sahneye çıkan Gakpo Portakalları 4-0 öne geçirdi. İsveç'in tek sayısını 59. dakikada Elanga kaydederken, 89. dakikada Summerville'nin golüyle Hollanda mücadeleyi 5-1 kazandı. Bu sonuçla puanını 4'e yükselten Ronald Koeman'ın öğrencileri liderliğe yükseldi.

Grubun son haftasında Hollanda ile Tunus karşılaşacak. İsveç de Japonya ile kozlarını paylaşacak.

Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0

Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti.

21.06.2026 10:14:00
Haber Merkezi
Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0
Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0
Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti.



Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti. Puanı bulunmayan Tunus ise gruptan çıkma şansını kaybetti.

Almanya, Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti

2026 FIFA Dünya Kupası E Grubu 2. maçında Almanya, uzatmalarda bulduğu golle Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti

21.06.2026 10:12:00
Haber Merkezi
Almanya, Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti
Almanya, Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti
2026 FIFA Dünya Kupası E Grubu 2. maçında Almanya, uzatmalarda bulduğu golle Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti.

Toronto Stadı'nda oynanan müsabakaya hızlı başlayan taraf Almanya olsa da 30. dakikada Fildişi Sahili, Kessie'nin golüyle 1-0 öne geçti.

Sol kanatta topla buluşan Diomande'nin ceza sahasına ortasında Diallo'nun vuruşu Brown'dan döndü. Seken topu önünde bulan Kessie'nin bekletmeden şutunda top filelere gitti: 0-1. İlk yarı Fildişi Sahili'nin 1-0 üstünlüğüyle tamamlandı.

Almanya ikinci devrede oyuna beraberlik getirdi. 68. dakikada sağ kanattan atağa kalkan Amiri'nin penaltı noktasına gönderdiği ortaya Undav gelişine vurarak topu ağlara yolladı: 1-1.

Süper Lig'de Galatasaray forması giyen Fildişi Sahili oyuncusu Wilfried Singo, 82. dakikada sakatlanarak yerini Doue'ye bıraktı.

Mücadelenin uzatma anlarında oyunu rakip kaleye yıkan Almanya, aradığı golü 90+4. dakikada buldu. Nmecha'nın savunmanın arasından gönderdiği pasa hareketlenen Undav, dönerek vuruşuyla takımını öne geçirdi: 2-1.

Almanya karşılaşmadan 2-1'lik galibiyetle ayrılarak grupta puanını 6'ya çıkardı. Fildişi Sahili ise 3 puanda kaldı.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.