Herkesçe malumdur ki Cenab-ı Hak her şeyi bir sebep ile halketmiştir. Bu, Cenab-ı Hakkın sünnetullahıdır. Aslında azap da, nimet de Allah'tan olduğu halde cennet nimete, cehennem azaba vesiledir. Yağmura bulut vesile, yaşlılığa da zamanın vesile olması gibi. Ashab-ı kiram da Peygamberimizi vesile ederek Cenab-ı Hakk'a iltica ederlerdi. Peygamberimizin vefatından sonra ise, yağmur duası için ona yakınlığından dolayı Hz. Abbas'ı (Amcası) vesile ederlerdi. Yine Kur'an-ı Kerim'de Cenab-ı Hak, "Ey inananlar Allah'tan korkun ve O'na yaklaşmaya vesile arayın" buyuruyor. "İşte, Peygamber Efendimizden sonra bu ulvi irşad vazifesini, insan-ı kamil dediğimiz zevat yerine getirmiştir. Kıyamete kadar bu manevi vesile böyle devam edecektir. Bu bir sünnetullah'tır, âdetullahtır. Yahud murad-ı İlahidir. Yani Allah'ın kanunudur. Allah'ın kanunu ise asla tebdile uğramaz. Bunun aksini iddia etmek Allah'ın kanunu bilmemek olduğu gibi; bu hal, İslam mantığının ve mahrumiyetinin de bir ifadesidir." (Prof. Dr. Haydar Baş). Hacı Ömer Hüdai Baba takvası, zühd hayatı, teslimiyeti ve Allah aşkı ile büyük bir mahviyyet içindedir. Onun hayatında Rabbine kul olma, Resulüne itaat ve insanları kurtarma gayretinden başka amaç görülmez. O evine gelen eşkıya ve hırsızı büyük bir veli haline getirecek kadar muhteşem bir eğitici ve irşad edicidir. Bağını bozan adam bağban olur onun dizi dibinde.Hacı Ömer Hüdai Baba'nın şer'i ilimlere hem bağlılığı, hem vukufiyyeti mükemmeldir. Devrinin incisidir ve Kutbu'l-A'zamıdır. Allah Resulüne olan aşkı-muhabbeti, O'ndan edindiği eğitim ve irşadı ile baktığı yeri yeşertir. Henüz askerken dahi büyük sahabilerin duası gibi Allah'a (c.c.) sık sık şöyle dua ederdi: "Ey ulu Rabbim! Senin merhametin sonsuz deryadır. Şu yatan kullarının hüzün ve kederlerini bertaraf eyle. Onları hüzün ve kederlerini gider, ben mücrim kuluna kerem kıl. Ey Âlemlerin Rabbi olan Allah'ım! Onları ve cümle kullarını cevr ü cefadan uzak eyle. Kullarına her iki dünyanın iyiliklerini ve güzelliklerini lutuf ve ihsan eyle. İki cihanda zevk ü ve sefalar içinde yaşamalarını nasib eyle." Daha talipliğinin ilk yıllarında iki yıl kadar zikir ve vird ile meşgul olmuş, yedi yıl kadar Anadolu'yu dolaşmış dağlarda ot ile beslenmiş, münzevi bir hayat sürmüş, Yüce Allah'ın hususi tasarruflarına ulaşmıştır. Geceleri uyumamak için gözlerine biber sürer ya da kızgın demiri alınlığını yaparak uyumamak ve Sevgilisiyle bir an daha fazla kalabilmek için sabahlara kadar ibadetle geçiren çok büyük bir velidir. Bu yaşam şekli ve haliyle ilk dönem sufilerinin pek azının ulaştığı takva bir hayata ve makama sahiptir. Rabbim himmet ve şefaatlerine erdirsin.
Arda Karani / diğer yazıları
- İCMA VE İCTİHAD / 26.10.2022
- Geylani okulunda Ehl-i Beyt ekolü / 10.08.2022
- Geylani Okulu / 29.07.2022
- Bir tasavvuf anatomisi / 22.07.2022
- Antroposen Çağı / 30.06.2022
- Holosen / Mavi Cennet / 09.06.2022
- Bir Deniz Masalı/ Günebakan Şiiri / 09.05.2022
- Sakız orucu bozar mı? -2- / 19.04.2022
- Sakız orucu bozar mı? -1- / 18.04.2022
- Şiir gibi / 16.04.2022
- Geylani okulunda Ehl-i Beyt ekolü / 10.08.2022
- Geylani Okulu / 29.07.2022
- Bir tasavvuf anatomisi / 22.07.2022
- Antroposen Çağı / 30.06.2022
- Holosen / Mavi Cennet / 09.06.2022
- Bir Deniz Masalı/ Günebakan Şiiri / 09.05.2022
- Sakız orucu bozar mı? -2- / 19.04.2022
- Sakız orucu bozar mı? -1- / 18.04.2022
- Şiir gibi / 16.04.2022