Barajda korkutan görüntüden eser kalmadı
Tokat'ta baraj gölünde su seviyesinin yükselmesi ile birlikte kuraklık görüntülerinden eser kalmadı





Almus Belediye Başkanı Bekir Özer, baraj gölünde su seviyesini yükselmesinin sevincini yaşadıklarını ifade ederek, 'Geçen sene özellikle yağışlarımızın az olmasının en büyük etkenlerinden bir tanesi idi. 2021 yılının kışında kar yağışı, ilkbaharında yağmur yeterince alamadık. Ayrıca yaz döneminde elektrik üretiminde bazı problemlerimiz oldu. Santralimiz özelleştiği için daha fazla elektrik üretimi problemlerimiz oldu. Bu sene de yağışlarımız iyi olunca şu anda su seviyemiz çok iyi durumda. Aslında bu çok daha eski senelere üç yıl, beş yıl öncesine bakıldığında bu seviye bu aya göre yine düşük' dedi.
Barajda su seviyesi yükselmeye devam ediyor
Yaklaşık 5 ay önceki üzücü manzaranın değişmeye başladığını belirten Başkan Özer, 'Geçen sene içler acısı bir durum vardı. Ama şu anda su geldikçe bizim de yüzümüz gülüyor. Balıkçıların da yüzü gülüyor. Geçen sene balıkçılar da çok kötü durumdaydı. Su seviyesi düştükçe sudaki oksijen düşüyor. Sudaki oksijen düştüğü için balıkçılar da istedikleri verimi elde edemiyorlardı. Ondan dolayı onlar da bayağı muzdaripti. Ama şu anda suyumuz yükseliyor, gölümüz yükseliyor. İstenilen derecede olmasa da şu anda çok iyi. Şu anda günlük barajımıza günlük 5 milyon metreküp su giriş yapıyor' diye konuştu.Başkan Özer, bayram tatilinde vatandaşların ilçeyi gezmeye davet ederek, "Almus, gezme görme olarak en güzel ilçelerinden birisi. Yeşille mavinin birleştiği yer burası. Geçen sene mavimiz gitmişti sadece yeşilliğimiz kalmıştı. Ama bu sene tekrar mavi yeşille buluştu. Bayramda da Harami Yaylası'nda, orman evlerinde, Dumanlı Yaylası, Çatak Yaylası dediğimiz yaylalarımıza misafirlerimizi bayramda bekliyoruz' ifadelerini kullandı.

















































































