Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılan araştırmada, karayolları ve sürücülerin güvenliği için tüm yurt sathına yerleştirilen yaklaşık 2 bin 550 kilometre uzunluğundaki oto korkuluklarının yüzde 10'luk bölümünün her yıl hasar nedeni ile kullanılamaz hale geldiği belirtildi. Araştırmaya göre, karayollarının devlet ve il yollarında toplam 153 trilyon liralık harcamayla yollara koyduğu oto korkulukların her yıl yaklaşık 15 trilyon liralık bölümü ekonomik kayba uğruyor. Mevcut yol ağımız üzerinde 2003 yılı birim fiyatları ile tutarı 75 trilyon lira olan yaklaşık 600 bin adet standart levha, düşey trafik işaret levhaları ile 130 bin adet bilgi levhasının büyük bölümü ya kurşunlara hedef oluyor ya da çalınıyor.
Hedef tahtası yapıyorlar
Yol levhalarının büyük bölümü ise sert bir cisimle çizilerek, çarpılma ve benzeri nedenlerle yerinden alınarak özelliklerini kaybedecek şekilde hasara uğratılıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, bu olumsuzluklara rağmen her yıl trilyonlarca liralık bir yatırımla ulaşım hizmetlerinin aksamaması için mevcut işaretlerin yüzde 30 oranındaki bölümünü yenilemek zorunda kalıyor. Kurşunlara hedef olan karayollarındaki panoların karayollarına faturası ise her yıl 15 trilyon lirayı buluyor. Karayollarında bulunan levha, işaret ve diğer güvenlik önlemleri için her yıl 40 trilyon lira harcama yapılıyor
Hedef tahtası yapıyorlar
Yol levhalarının büyük bölümü ise sert bir cisimle çizilerek, çarpılma ve benzeri nedenlerle yerinden alınarak özelliklerini kaybedecek şekilde hasara uğratılıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü, bu olumsuzluklara rağmen her yıl trilyonlarca liralık bir yatırımla ulaşım hizmetlerinin aksamaması için mevcut işaretlerin yüzde 30 oranındaki bölümünü yenilemek zorunda kalıyor. Kurşunlara hedef olan karayollarındaki panoların karayollarına faturası ise her yıl 15 trilyon lirayı buluyor. Karayollarında bulunan levha, işaret ve diğer güvenlik önlemleri için her yıl 40 trilyon lira harcama yapılıyor