logo
02 KASIM 2025


Bu 24 Kasım bir başka!

23.11.2017 00:00:00
24 Kasım, Öğretmenler Günü'dür. Yeni bir 24 Kasım kutlanacak? 10 Kasım'da şölen başlamıştı; Başkomutandan Başöğretmene dönüşen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü anarken "Hoş Geldin Atatürk" kitabı tanıtılıyordu. Kitap ulusumuza ve tüm dünyaya gerçek Atatürk'ü anlatıyordu. Kitabın yazarı Prof. Dr. Haydar Baş, bugüne kadar gizlenen Atatürk'ü açıklarken, gerçeği Türk Milletine öğreten bir başöğretmen oluyordu. Cumhuriyetimizin ekseninde iki yıldız, iki başöğretmen. Her ikisinin amacı merkezinde insan olan bir eğitim ve kültür politikası.
Nasıl ki, hukuksuz demokrasi olamıyorsa; demokratik toplum ve bilinçli yurttaş için de eğitim ve kültür en az o kadar gereklidir.
Atatürk devrimlerinin yorumu; O'nun bize kazandırdıkları, bunları koruyup koruyamadığımız hususlarını kapsar.
Yorumlara baktığımızda eleştirel yaklaşımlar da karşımıza çıkıyor;
-Muhafazakâr/İslâmcı görüşler,
-Popülist ve liberal eleştiri,
-Marksist yaklaşımlar.
Bugüne kadar en doğru yaklaşım, Atatürk ve Türk Devrimini yorumlarken vatan, ekonomi ve bağımsızlık noktalarını öne çıkaran, çözümün ATATÜRK'e DÖNMEK olduğunu savunan ve de iddia eden görüş Prof. Dr. Haydar Baş'a aittir. Sadece görüş ve söylem değil, delillendirilmiş bir güçlü tezdir.
Geleceğe Atatürk gibi yöneleceksek; Sayın Baş'ın Milli Ekonomi Modeli (Ulusüstü rağbet ve onay görmüş, pek çok ülkede uygulanarak başarısı tescil edilmiştir), Sosyal Devlet Milli Devlet eserlerini ve bunları taçlandıran Hoş Geldin Atatürk eserini sindirerek okuyup düşünmemiz gerekir.
Son tahlilde eğitim ve kültür devrimi için:
-Merkezinde insan ve ülke çıkarı olan katılımcı ve planlamacı anlayışla hareket edilmesi,
-Temel eğitimin okul öncesinden başlatılması ve kesintisiz sürdürülmesi,
-Eğitime erişimde insanlarımıza eşit olanaklar sağlanması,
-Düşünsel alanın ve yaşamın her safhasında bilim ve aklın temel alınması,
-Eğitim dilinin Türkçe olması,
-Sanat eğitiminin okul öncesinden uygulamalarla verilmesi,
-Eğitimin planlanması, yönetilmesi ve değerlendirilmesinde etkin rolün öğretmene verilmesi,
-Örgün eğitimi çevresiyle bütünleşerek gerçekleştiren okulun, yaygın eğitimin de yerleşkesi olması,
-Başta öğretmenler olmak üzere sorumlu yurttaşlığın özendirilmesi gereklidir.
Bu güzel ülkeyi kişisel çıkarları için karartanlara, aklı ve vicdanı esir alıp bizi birbirimize kırdıranlara en iyi cevap güç birliğimizdir.
Başöğretmenimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü rahmet ve saygıyla anıyor;
Öğretmenler Günü'nde en güzel, en anlamlı ve en değerli hediye "Hoş Geldin Atatürk" ü Başöğretmen Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e sunan Başöğretmen Haydar Baş'a saygıyla teşekkürlerimizi bildiriyoruz.
Ve eğitim için özveriyle mücadele eden tüm öğretmenlerimizin Öğretmenler Günü'nü dayanışma duygularımızla kutluyoruz.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Prof. Dr. Ali Ünal Emiroğlu / diğer yazıları
İşte fiyatı en çok artan ve azalan ürünler
Zam şampiyonu kadın kabanı
Büyük felaket kapıda
Hiç buz kalmayabilir
İngiltere şokta
Trendeki bıçaklı saldırıda 9'u ağır 10 kişi yaralandı
Orta Doğu'da asıl tehdit: İsrail
Lübnan'a yeniden saldırmak için bahane arayışında
Tehdit altındayız...
Kartal'da binanın kolonlarında çatlaklar oluştu: Bina tahliye edildi
Kızılcık şerbeti yerine sıfır çektiler
Rams Park’ta gol yok: Galatasaray 0-0 Trabzonspor
İşte trafiğe kapanacak caddeler ve sokaklar
İstanbul'da yollar Pazar günü koşucuların olacak
'İstanbul'da fetret devrine razı değiliz'
DEM'in İmralı heyeti ile ne görüştü?
İTO'ya göre yılık enflasyon yüzde 40.84
En yüksek artış giyim ve ayakkabı grubunda
Thodex'in kurucusu cezaevinde ölü bulundu
Savcılık soruşturma başlattı
Yerin altında da yolsuzluk
İzin almadan bir çok yerde üretim yapmışlar
Eylülde rekor kırdılar
Faiz lobisi kâra doymuyor
Tarım arazileri de buna dahil
Maduro: ABD doğal kaynaklarımızı yağmalamanın peşinde
BTP'nin 'Geleceği Savunmak' programları ses getirdi
Yasa dışı bahis, şans oyunları ve kumarla mücadeleye ilişkin eylem planı Resmi Gazete'de
Gebze'de çöken binanın bölgesiyle alakalı yol haritası
"16 bina, 27 iş yeri, 72 ayrı bağımsız birim tahliye edildi"
İşte fiyatı en çok artan ve azalan ürünler
Zam şampiyonu kadın kabanı
Büyük felaket kapıda
Hiç buz kalmayabilir
İngiltere şokta
Trendeki bıçaklı saldırıda 9'u ağır 10 kişi yaralandı
Orta Doğu'da asıl tehdit: İsrail
Lübnan'a yeniden saldırmak için bahane arayışında
Tehdit altındayız...
Kartal'da binanın kolonlarında çatlaklar oluştu: Bina tahliye edildi
Kızılcık şerbeti yerine sıfır çektiler
Rams Park’ta gol yok: Galatasaray 0-0 Trabzonspor
İşte trafiğe kapanacak caddeler ve sokaklar
İstanbul'da yollar Pazar günü koşucuların olacak
'İstanbul'da fetret devrine razı değiliz'
DEM'in İmralı heyeti ile ne görüştü?
İTO'ya göre yılık enflasyon yüzde 40.84
En yüksek artış giyim ve ayakkabı grubunda
Thodex'in kurucusu cezaevinde ölü bulundu
Savcılık soruşturma başlattı
Yerin altında da yolsuzluk
İzin almadan bir çok yerde üretim yapmışlar
Eylülde rekor kırdılar
Faiz lobisi kâra doymuyor
Tarım arazileri de buna dahil
Maduro: ABD doğal kaynaklarımızı yağmalamanın peşinde
BTP'nin 'Geleceği Savunmak' programları ses getirdi
Yasa dışı bahis, şans oyunları ve kumarla mücadeleye ilişkin eylem planı Resmi Gazete'de
Gebze'de çöken binanın bölgesiyle alakalı yol haritası
"16 bina, 27 iş yeri, 72 ayrı bağımsız birim tahliye edildi"
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.