logo
24 HAZİRAN 2026

"Bu seçim Galatasaray için köprüden önce son çıkış"

Galatasaray Başkan Adayı Eşref Hamamcıoğlu, yönetilebilir, sürdürülebilir bir yapıya kavuşmuş Galatasaray vaat ettiğini belirterek, artık kulübün ayakları yere basarak yönetilmesi gerektiğini vurguladı. Hamamcıoğlu, beyaz sayfa açarak Galatasaray'ın eski gücünü tekrar gündeme getirmeleri gerektiğini ifade etti.

27.04.2022 13:00:00
"Bu seçim Galatasaray için köprüden önce son çıkış"
"Bu seçim Galatasaray için köprüden önce son çıkış"
Galatasaray Spor Kulübü Başkan Adayı Eşref Hamamcıoğlu, seçim süreci, projeleri ve hedefleri hakkında açıklamalarda bulundu.

Adaylık sürecini anlatan Hamamcıoğlu, "19 Haziran seçimlerinin ilan edildiği günün ertesinde tekrar aday olacağımı söyledim. Çünkü Galatasaray'da yapmak istediğim şeyler olduğunu söylemiştim. 9 ay boyunca da hiçbir demeç vermeyeceğimi, muhalefet yapmayacağımı söylemiştim. Marttaki genel kurula kadar öyle de devam etti. Adaylığım hep devam etti. Adaylığımı resmileştirmem de seçim sürecinin başlamasıyla oldu. Ben Galatasaray'ın hep içindeydim. 38 yıldır bu camianın çeşitli kademelerinde bulundum, hizmet vermeye çalıştım, sorumluluk aldım. Bu sürede de çok deneyim biriktirdim. Galatasaray'ın bana verdiklerini Galatasaray'a iade zamanı geldiğini düşünüyorum. O yüzden de adaylığımı koydum" diye konuştu.

"Yönetilebilir, sürdürülebilir bir yapıya kavuşmuş Galatasaray vaat ediyoruz"

Vaatlerinden bahsederek sözlerini sürdüren Eşref Hamamcıoğlu, "İstikrarlı bir camia, ilişkilerin en üst düzeyde olduğu bir camia, huzur içinde birlikte olan bir camia ve de tekrardan yönetilebilir, sürdürülebilir bir yapıya kavuşmuş Galatasaray vaat ediyoruz. Biz böyle bir iddia ile geliyoruz. Çünkü Galatasaray'da artık günlük çözümlerle, popülist söylemlerle, ucu açık vaatlerle bir yere gelinmeyeceğini hep birlikte gördük. Galatasaray kendi kaynaklarından, kendi küllerinden yeniden doğmak zorunda. Biz böyle bir irade ile göreve talibiz" şeklinde konuştu.

Galatasaray'ın en büyük sorunun sorulması üzerine Hamamcıoğlu, "Bir defa camiada sorun var. Ötekileştirme, ayrışma... Bu zamana kadar Galatasaray'ın en büyük gücü birlikte olmaktan geliyordu. Galatasaray'da hep fikir ayrılıkları olmuştur. Bu bir zenginliktir. Ancak bu fikir ayrılıklarını aynı potada eriterek, tek vücut olarak toplum içine çıkan bir camiaydı. Son zamanlarda maalesef farklı düşünceler, farklılaştırmaya kadar gitti. Bölünmüşlük var. Temel sorun bu. Kulüp bünyesine dönecek olursak, çok ciddi bir güven erozyon var, samimiyetsizlik var. Şeffaf olmayan iletişim ve ilişkiler var. Bütün bunlar da sportif, mali ve idari başarısızlıkla sonuçlanıyor. Biz bunları uzun vadeli, bir daha konuşulmaması anlamında evrim yapmak istiyoruz. Bu evrimin de temel taşlarından bir tanesi Galatasaray'ın kendi kaynaklarından faydalanmak olacaktır" diye cevap verdi.

"Artık Galatasaray'ın ayakları yere basarak yönetilmesi lazım"

Galatasaray'ın gerçekleriyle herkesin yüzleşmesi gerektiğini ifade eden Eşref Hamamcıoğlu, "Birinci gerçek hedef bu. Bunun için de şeffaf iletişim lazım. Popülist söylemlerden kastım da, bugün dünyadaki ekonomik şartlara göre, ülkemizdeki ekonomik şartlara ve kulübümüzün içinde bulunduğu ekonomik şartlara göre, gerçekleşme imkanı olmayan vaatlerle camiayı oyalamamak. En temel sorunlarımızdan bir tanesi bu. Artık Galatasaray'ın ayakları yere basarak yönetilmesi lazım. Bunun için dirayet, sabır, cesaret şart, en önemlisi güçlü bir genel kurul iradesiyle iş başına gelmiş, güçlü bir yönetim şart diye düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.

"Aynı sorunlara, aynı çözümleri getirip, çözemiyoruz diye şikayet etmemek lazım"

Mali yapıyı nasıl düzelteceğiyle ilgili soruya ise Hamamcıoğlu, "Galatasaray'ın mali yapısı kulüpler gibi hep kötüydü. Hep konuşulur. En çok Galatasaray konuşuluyor. Çünkü Galatasaray önemli bir marka olduğu için herkesin dikkatini çekiyor. Bugün 250 milyon Dolar civarında Galatasaray'ın borcu var. Bu borç, bir senede, iki senede taşıma suyla ödenecek gibi değil. Her kim söylüyorsa ki, 'Ben para getireceğim, borçları temizleyeceğim' bu popülist söylemlerin kendisidir. Mali yapıyı verimlilik sağlayarak ve yeni finansman kaynakları yaparak sağlamak lazım. Aksi takdirde Galatasaray'ın mali bağımsızlığı hiçbir zaman olmayacaktır. Bunlar nedir, en büyük gider kalemimiz futbolda ise futbola artık gider merkezi olmaktan ziyade bir gelir merkezi haline getirmek lazım. Aynı Avrupa'daki kulüpler gibi. Bunun için de Galatasaray'ın, Türkiye'deki diğer kulüplerin de süratle sportif faaliyetlerden elde ettikleri gelirlere bağlı olmaktan kurtarmak lazım. Bunlar maç günü hasılatı, yayıncı kuruluştan alınan ücret. Pandemi ile başlayan dönem de her ikisinde de ciddi düşüş var. Kulüpler buna bağlı olarak yaşayamaz. Real Madrid, Barcelona, Bayern Münih örneğine baktığınız zaman pandemi döneminde yüzde 30 mertebesinde sportif faaliyetlere bağlı gelirleri düşmüşken, tüm gelirleri yüzde 18 artmış. Demek ki bir şey yapıyorlar. Marka değerini pazarlaması, ellerindeki önemli varlıkların pazarlanması, bunlar mağazacılık faaliyetleri, dijital varlıkları ve gayrimenkullerin işletilmesi ve geliştirilmesi. Galatasaray'ı elinde bu 3'ü de var ama 3'ü de yetersiz yapılıyor. Pandemi zamanında öğrendik, kimse mağazaya, dükkana gitmiyor, dükkanlara size geliyor. Dolaysıyla bunları revize etmek lazım. Dijital içerikler, dijital varlıklar var. Token var, kripto para var, NFT projeleri var. Bütün bunlarla ilgili hazırlıklarımızı yaptık. E-spor bugün Galatasaray'ın tek kar eden şubesi. Onu geliştirmek lazım. Yeterli sponsorluk ve reklamı almıyor. Riva, Florya, Kemerburgaz olmazsa olmaz üçlü. Riva'dan 2023 yılı sonuna kadar ciddi bir gelir beklentisi var. Borçları ödedikten sonra Emlak Konut'a. Florya projesi derhal Riva benzeri modelle geliştirilmeli. Bütün bunları topladığımız zaman Galatasaray'ın sportif faaliyet dışında piyasaya çıkartacağız o kadar çok varlığı var, bunlar Galatasaray'ın bağımsızlığını sağlayacaktır. Ancak şu anlık kısıtlı kaynakları ile verimli olmak şartıyla. Zaten Spor Yasası, Bankalar Birliği anlaşması bunu şart koşuyor. Verimlilik sağlayacaksın diyor. Futbol giderlerini en az yüzde 25 azaltacaksın. Banka hesaplarımız şu anda Bankalar Konsorsiyumu'nun kontrolünde. Kısıtlı imkanlarla verimliği sağlarsanız, kendi kaynaklarınıza dönüp, kendi yıldızlarınızı yetiştirip, satarsanız, orta vadede bağımsızlığı sağlayabilirsiniz. Galatasaray'ın mali problemleri bir daha konuşulmaz. Ama günlük politikalarla, Ahmet bey 50 milyon verdi, Mehmet bey 20 milyon verdi diye isteğe bağlı transferler yaparsanız şu anda içinde bulunduğunuz durum hep devam edecektir. Aynı sorunlara, aynı çözümleri getirip, çözemiyoruz diye şikayet etmemek lazım. Bazı taahhütlerin ve sözleşmelerin gözden geçirilmesi lazım. Bunlar sporcularla ilgili sözleşmelerimiz, paydaşlarımızla olan sözleşmelerimiz, sponsorlarla olan sözleşmelerimiz. Bunlar tekrar masaya konup, Galatasaray'ın ve paydaşlarının itibarını sarsmaksızın, kurumsal devamlılık çerçevesinde yeniden yapılanmasını planlıyoruz" değerlendirmesinde bulundu.

"Galatasaray'ın ekonomik olarak bağımsızlığı için kurtuluş reçetesinin önemli bir maddesi gayrimenkul projeleri"

Kemerburgaz projesiyle ilgili çalışmalarını aktaran Hamamcıoğlu, "Ekibimizde gayrimenkul konusunda çok tecrübeli arkadaşlarımız var. Burak Elmas yönetiminde bu anonim şirketlerde çalışmış yönetim kurulu üyeleri var. Bunlar bizimle devam edecekler. Kurumsal hafızanın devamlılığı var. Eski başkanlarımızdan Adnan Polat ve Dursun Özbek, rahmetli Mustafa Cengiz'in ekibinde yer alan arkadaşların birikimlerinden faydalanarak güncellemek istiyoruz. Florya'nın geçişi ve Kemerbugaz'ın geçişi birbirine çok bağlı, çok yumuşak geçiş yapmak lazım. Senkronizasyonun iyi sağlamak lazım. Aksi takdirde birinden birinde sokakta kalacaksınız. Bu nedenle Florya'daki imar sorunları kısa sürede çözüldükten itibaren belli davetler arasında yapacağımız ihale sonucu bir müteahhit ile anlaşılacak. Genel kurulun onayını aldıktan sonra. Buradan yüzde 50, yüzde 50 hasılat paylaşımı olacak. Galatasaray'ın kasasına bir para girecektir. Bu paranın ve müteahhitten alınacak avansın bir kısmıyla da Kemerburgaz'a geçiş sağlanacak. Kemerburgaz'da geçici antrenman sahaları, geçici barınma tesisleri yapılacaktır. Bununla ilgili olarak sponsor, müteahhit çalışmalarımız devam ediyor. Garantisini aldığımız çok iyi bir Galatasaraylı müteahhit var. Bu geçici onunla yapacağız. Bu şekilde planladık. Türkiye'de bu konuda süre vermek çok zor. Kemerburgaz, kamunun bize verdiği bir arazidir. Orada ruhsat ve imarla ilgili yapılması gereken, ödenmesi gereken harçlar var. Bunların ne kadar süreceğini arkadaşlarımız takip ediyor. Tahminim 6-7 ay içinde bir mobilizasyon başlayabilir. Bu konu ile olarak bir taahhütte bulunmak istemiyorum ama çok çabuk ilerleyeceğimizden kimsenin şüphesi olmasın. Çünkü Galatasaray'ın ekonomik olarak bağımsızlığı için kurtuluş reçetesinin önemli bir maddesidir gayrimenkul projeleri" açıklamasında bulundu. Eşref Hamamcıoğlu, basketbol salonu projesinin de ilk öncelikleri arasında olmadığını da ifade etti.

Galatasaray'a nasıl bir miras bırakmak istediğini anlatan Hamamcıoğlu, "Biz yönetime gelip, bayrağı başkasına teslim ettikten sonra ben ve arkadaşlarımdan nasıl bahsedilsin, 'bu insanlara güvenmekte haklıymışız' desinler. Bu insanlar cesaretle, bu zor zamanda taşın altında değil ellerini, vücutlarını soktular, Allah'tan bu insanlar yönetime gelmişler, istikrarlı, bağımsız bir mali yapıya kovuşturmuşlar, Galatasaray bu arada mücadeleci, rekabetçi, yarışmacı ruhunu kaybetmeden sürekli sportif başarılara kavuşmuş diye bizden bahsedilmesini çok arzu ederiz biz de" dedi.

"Ada gelecek sezona yetişecek"

Galatasaray Adası'nın durumunun nasıl olacağıyla ilgili olarak da konuşan Eşref Hamamcıoğlu, 'Rahmetli Mustafa Cengiz ve ekibinin çok uğraşı oldu. Burak Elmas ve ekibinin son noktayı koyma adına uğraşı oldu. Galatasaray en azından mahkemelerdeki sorununu halletti. Boğaziçi İmar gibi bir silsile daha var. Bunlar yapıldıktan sonra en azından kendimize ait olan enkazı kaldırıp, yeniden üyelerimizin bir sosyal tesis olarak kullanılmasını hedefliyoruz. Bu 2-3 ay içinde olacak bir konu değil. Önümüzdeki sezona yetişecek. İşletme modeli olarak da, burayı Galatasaray'ın işletmesi çok uygun değildir, geçmişteki tecrübelerimizden yararlanarak uygun bir işletme modeli ile sosyal tesis statüsünü kaybetmeden üyelerimizin kullanımına açılması en büyük hedefimiz ama burası gelecek sezona yetişir" diye konuştu.

"Galatasaray'ın sportif başarıyı satın alma zamanı geçmiştir"

Futbol takımı ile ilgili neler yapılacağını açıklayan Hamamcıoğlu, "Artık Galatasaray'ın sportif başarıyı satın alma zamanı geçmiştir. Bu çok zarar veriyor. Sportif başarıdan parayı çevirmesi lazım. Bu zamana kadar yıldız satın alarak başarı sağlamak hedefiydi Galatasaray'ın. Bunlar hep bizi iflasa sürükledi maalesef. Yapılması gereken, kaynakları verimli kullanmalıyız. Bun içinde altyapıya yatırım şart. Bütün şubeler için geçerli. Avrupa'da başarılı örnekler var; Ajax, Porto, Lille ve Lyon bu konuda çok başarılılar. Ülkemizde de Altınordu gerçeği var. Galatasaray bunları başlatan bir kulüptü. Popülist yaklaşımlardan, bir an önce başarıyı satın alayım, herkes beni tanısın sevdasından vazgeçmemiz lazım. Onun içinde genç transferinden ziyade, kendi gençlerimizden faydalanmak istiyoruz. Çünkü Galatasaray'ın futbol şubesi, Sportif AŞ'de yönetiliyor. Sportif AŞ bir anonim şirket, yatırım şirketi ve borsaya açık bir şirket. Sportif AŞ'nin en önemli yatırımları sporcular. Madem yatırımcı şirket olduğuna göre, ederini bulduğu zaman yatırımlarını satabilmesi lazım. Aynı şekilde uygun edere de yeni yatırımlar geliştirmesi lazım. Bunların bir kısmını dışarıdan transfer ederek, bir kısmını da içeriden yaparak. Şu anda Galatasaray'ın çıkışı, kurtuluşu kendi kaynaklarının paraya ve başarıya çevrilmesinden geçiyor. Birinci önceliğimiz bu olacak. Kadrolaşmamızı bu çerçevede yapıyoruz. Bu demek değil ki A Takımımız ilk 10'u hedefliyor, hayır, 3. bile olmak Galatasaray için kötü hedeftir. Galatasaray yarışmacı, rekabet ruhunu kaybetmeden, kendi imkanlarıyla, ahlaki değerlere sahip sporcularla en üst düzeyde rekabette mücadele edecektir. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın. Küçülerek büyüyemezsiniz. Mümkün değil. Ama verimli olarak büyüyebilirsiniz. Bugün zaten bu mecburiyeti size futbol federasyonun koyduğu harcama kısıtlamaları, en önemlisi Bankalar Birliği'nin verdiği şartlar var, bir de Spor Yasası da var. Zaten bunları yapmak zorundasınız. Bu zamana kadar yapılmadığı için kulüplerin etrafını kanun koyucu çevirdi. Yüzde 25 bütçeni daraltacaksın diyor Bankalar Birliği sözleşmesi. Spor Yasası da diyor ki onaylanmış bütçeyi yüzde 10'unu geçersen, genel kurula gideceksin. Gitmeden harcama yaparsan, seçilmişler şahsi varlıklarıyla sorumlular. Bunları uygulamak zorundasınız. Uygulamadığımız için böyle mecburiyetler geldi. Hedeflerimiz çok basit ve anlaşılır. Güçlü iradeye dayalı hedefler gerçekleşmesi lazım. Altyapıya yatırım yapacağız. Amatör şubelerle ilgili aynı düşüncedeyiz. Bugün iyi yürümeye başlayan basketbol modelimiz var. Sponsora sadece parayı ver, bize karışma demedik ilk defa. Gel sen de bu işin yönetimde ol, liyakate bağlı bir profesyonel kadro kuruldu. Son derece rakiplerine göre kısıtlı bütçe ile şu anda başa mücadele ediyor, ilk 3'ün içindeyiz. İstenen bu zaten. İyi bir ekip, iyi bir koç, iyi bir yönetim sistemi. Biz iyi olan hiçbir şeyi bozmaktan yana değiliz. Aksine daha iyi nasıl yaparız, diğer branşlarımıza nasıl uygularız diye hedefledik kendimize" açıklamasında bulundu.

"Galatasaray gibi bir markanın milli takımlara sporcu vermesi şart"

Amatör şubelerde radikal kararlar silsilesinin uygulanması gerektiğini vurgulayan Eşref Hamamcıoğlu, "Yönetim kurulunun görevi, icraatın içinde olanlara yön vermek. Vizyonu ve stratejiyi anlatmak ve takibini sağlamak olmalıdır. Liyakate göre atanmış profesyonellerle yani şube kaptanları ve şube menajerleriyle bu işi yürütmek. Aynı basketbolda olduğu gibi. Diğer şubelerde de bunu yapmak lazım. Böyle olunca daha rahat sponsor buluyorsunuz. Amatör şubeler sponsorlukları ile ilgili görüşmelerimizin hepsi yapılmıştır. Amatör şubelerde de verimlilik şart. Belki Galatasaray Spor Kulübü amatör şubelerinde her disiplinde yarışmacı olmak zorunda değil. Örneğin atletizmin alt branşları var. İki, üç tanesi seçilip, buralara olimpiyatlara sporcu yetiştiririz. Galatasaray gibi bir markanın milli takımlara sporcu vermesi şart" dedi.

"Önceliğimiz yabancı teknik direktör"

Futbol Takımı Teknik Direktörü Domenec Torrent ile yola devam edilmemesi durumundaki planlarının sorulması üzerine Hamamcıoğlu şunları söyledi: "Kuracağımız profesyonel kadro bu konuda çok tecrübeli. Bize vereceği raporlar, getireceği bütçe, 3 yıllık vizyona göre en doğru kararı vereceğiz. Yönetim kurulunu vazifesi profesyonel kadroları doğru çalıştırmak olacaktır. Torrent ile Galatasaray Spor Kulübü'nün bir sözleşmesi var. Biz bu sözleşmenin şartlarını bilmiyoruz. Burada esas olan bu sözleşmeye bağlı olarak Galatasaray'ın itibarını, Torrent ve arkadaşlarının itibarını korumak olacaktır. Bu sözleşmeye göreve gelince bakacağız. Torrent ve ekibinden bir rapor alacağız. Bu rapora göre en doğru kararı vereceğiz. Bizim önceliğimiz yabancı teknik direktör. Bununla ilgili olarak hiç kimse ile ilgili bağlantımız yok, hiç kimse ile görüşmedik. Hiç böyle bir şey yok. Bu yapmak için de vaktimiz var. Arkadaşlarımız çalışıyor. Bize kısa liste verecekler. Zamanı gelince kararımızı vereceğiz.'

"Galatasaray'ın köprüden önce son çıkış olan bu seçiminde demokratik haklarını kullansınlar"

30 Nisan'da yapılacak seçime bütün üyeleri davet eden Eşref Hamamcoğlu, "Seçim tarihi, kötü bir tarihe denk getirildi. Elbette ki uzun bir tatil öncesinde insanların tatile çıkma arzuları var, hepimizde olduğu gibi. Fakat bu Galatasaray için önemli bir seçim. Tüm Galatasaraylı üyelerimizin bu sorumluluğu alması lazım. Kendilerinden rica ediyorum, yarım gün geç çıksınlar tatillerine ama Galatasaray'ın köprüden önce son çıkışı olan bu seçiminde demokratik haklarını kullansınlar. Kendi vicdanlarının sesine göre kullansınlar. Bizler bu sorumluluğu alıyoruz, değerli genel kurul üyelerimizin de bu sorumluluğu almaları lazım. Aksi takdirde güçlü bir genel kurul iradesine anlatamayız. Güçlü bir genel kurul iradesi almayan yönetimler güçsüz kalıyor. 3. şahıslara karşı müzakerelerimizde, mücadelelerimizde yetersiz kalıyoruz. Gerektiği gibi temsil dirayeti sağlanamıyor. O bakımdan seçilecek yönetimin arkasında güçlü bir genel kurul iradesi olması şart. Herkesi 30 Nisan'da sadık başına bekliyoruz. Bizlere destek olsunlar. Biz çok çalışıyoruz Galatasaray'a faydalı olmak için onların desteğine ihtiyacımız var. Tahmini katılım 3200 ile 3500 arasında bekliyoruz" diye konuştu.

"Beyaz sayfa açarak artık Galatasaray'ın eski gücünü tekrar gündeme getirmemiz lazım"

Hamamcıoğlu son olarak ise, "Galatasaray'da şu an çok ciddi bir samimiyetsizlik, güvensizlik ve ayrımcılık ortamı yaşanıyor. Bizim hep birlikte beyaz sayfa açarak artık Galatasaray'ın eski gücünü tekrar gündeme getirmemiz lazım. Bunun içinde bize güvensiler. Biz tecrübeli bir ekibiz. Benim yıllarım Galatasaray'da geçti. Deneyimlerimi çeşitli pozisyonlarda biriktirdim. Heyetimdeki iş insanları çok tecrübeliler. Risk ve borç yönetimi bakımından büyük katkılar sağlayacağından yüzde 100 eminim" şeklinde konuştu. İHA

Edin Visca, tekrar Başakşehir'de

RAMS Başakşehir, son olarak Trabzonspor forması giyen ve 12 sezon turuncu-lacivertli formayı terleten eski oyuncusu Bosna-Hersekli futbolcu Edin Visca'yı kadrosuna kattığını açıkladı

23.06.2026 17:39:00
İhlas Haber Ajansı
Edin Visca, tekrar Başakşehir'de
Edin Visca, tekrar Başakşehir'de
RAMS Başakşehir, son olarak Trabzonspor forması giyen ve 12 sezon turuncu-lacivertli formayı terleten eski oyuncusu Bosna-Hersekli futbolcu Edin Visca'yı kadrosuna kattığını açıkladı.

RAMS Başakşehir, yeni sezon öncesi kadro yapılanmasını sürdürürken eski yıldızı Edin Visca'yı yeniden renklerine bağladığını duyurdu. Konuyla ilgili kulüpten yapılan açıklamada, "Kulübümüz, Edin Vişça ile anlaşma sağladı. Başkanımız Göksel Gümüşdağ ile bir araya gelen Edin Vişça, kendisini 1 yıllığına yeniden turuncu-lacivert renklere bağlayan sözleşmeye imza attı. 2011'de başlayan hikayemizle birlikte sayısız başarılara imza attığımız, Avrupa kupalarında unutulmaz anlar yaşadığımız, kritik golleri ve asistlerleriyle nice zaferlere yürüdüğümüz ve en önemlisi Süper Lig şampiyonluğu yaşadığımız, kulübümüzün tarihine adını altın harflerle yazdıran Edin Vişça yeniden Başakşehir ailesine katıldı. Evine hoş geldin evlat. Yeniden birlikte, yeniden aynı hedefler için" ifadelerine yer verildi.

2011-2022 yılları arasında turuncu-lacivertli formayla kulüp tarihine geçen 26 yaşındaki Bosna Hersekli oyuncu, Başakşehir kariyerinde 398 müsabakada görev aldı.

Visca, Başakşehir'in 2019-2020 sezonunda kazandığı Süper Lig şampiyonluğunda önemli rol oynayan isimlerden biri olmuştu. Turuncu-lacivertli formayla uzun yıllar başarılı performans sergileyen deneyimli oyuncu, 110 golle kulüp tarihinin en golcü futbolcusu unvanını da elinde bulunduruyor.

Geçtiğimiz sezonu Trabzonspor formasıyla geçiren Visca ise yaşadığı sakatlık problemleri nedeniyle yalnızca 9 karşılaşmada görev alabildi. Bosna Hersekli futbolcu, bu süreçte gol veya asist katkısı üretemedi.

Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı

Trabzonspor, Onana'nın tekrar Bordo-Mavili formayı giymesi için uğraşıyor. Ancak beklenen sonuç alınamazsa, gidilecek adreslerden biri Stefan Ortega... Beşiktaş açısından da Alman kalecinin durumu benzerlik gösteriyor

23.06.2026 12:50:00
Haber Merkezi
Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı
Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı
Manchester City, geride bıraktığımız sezonun devre arasında Stefan Ortega'yı 580 bin euro karşılığında Nottingham Forest Kulübü'ne satmıştı. Alman eldiven, yarım sezonluk kontrat yaptı. Yani 30 Haziran sonrasında bedelsiz olarak istediği yere gidebilecek...

İBRE ONA ÇEVRİLECEK

Trabzonspor, geçen sezon Manchester United'dan kiraladığı Andre Onana'nın kalması için şartları zorluyor. Fakat Kamerunlu eldivende sorun çıkması halinde ibrenin Stefan Ortega'ya çevrileceği öğrenildi. 33 yaşındaki kaleci konusunda Beşiktaş'ın da benzer planları var...

SIKINTI YAŞANIRSA

Kartal'ın önceliği Stefan Ortega değil... Ancak alternatiflerde sıkıntı yaşanırsa onlar da Alman eldivene yoğunlaşacak. 1.85 boyundaki file bekçisinin çok sayıda talibi bulunuyor. Tecrübeli oyuncu, bütün seçeneklerini görmek istiyor. Bu sebeple kariyeriyle ilgili kısa sürede karar vermeyecek.

Senegal ikinci maçını da kaybetti


 
Geçen yıl Afrika Uluslar Kupası'nı kazanan ancak kurak ihlali nedeniyle iki ay sonra kupayı Fas'a vermek zorunda kalan Senegal, Fransa'dan sonra Erling Haland'lı Norveç'e de boyun eğdi. Senegal, son 32 yolunda Irak maçını kazanırsa bir ihtimal yoluna devam edebilir. 
 

23.06.2026 06:42:00 / Güncelleme: 23.06.2026 06:55:35
ABDÜLKADİR GÜNDOĞDU
Senegal ikinci maçını da kaybetti
Senegal ikinci maçını da kaybetti

2026 FIFA Dünya Kupası I Grubu'nda Norveç, ikinci maçında Senegal'i 3-2 mağlup ederek son 32 turunu garantiledi.
I Grubu'ndaki ilk maçında Irak'ı 4-1 yenen Norveç, Senegal'i de 3-2 mağlup etti ve son 32 turuna çıkmayı kesinleştirdi.

Kadro güçlü de...

Kadrosunda Sadio Mane, Koulibaly, Mendy, Idrissa Gueye, Sarr, Jackson gibi güçlü isimler barındıran Senegal ise ilk maçında 2022 Dünya Kupası finalisti Fransa'ya 3-1 kaybetmişti. 
İlk maçta Irak'a 2 gol atan Haaland, ikinci karşılaşmada da Senegal'e attığı 2 golle turnuvadaki gol sayısını 4'e çıkardı. Böylece Messi'nin (5 gol) ardından ikinci sıraya yükseldi. Fransa'dan Mbappe'nin de 4 golü bulunuyor.

2022 Dünya Kupası'nd da Avrupa takımlarına yenilmişti

Senegal, 2022 Dünya Kupası'nad da Hollanda mağlubiyetiyle başlamıştı. Ardından ev sahibi Katar'ı 3-1, Güney Amerika ekibi Ekvador'u ise 2-1 yenereki gruptan ikinci sırada çıkmıştı.
Son 16 turunda ise İngiltere'ye 3-0 yenilerek elenmişlerdi.
2018'deki Dünya Kupası'nda gruptan çıkamayan Senegal, 2006, 2010 ve 2014'e katılamamıştı. 2002'de ise çeyrek finalde Türkiye'ye yenilmişti.

Maçın karnesi

Hakemler: Wilton Pereira Sampaio, Bruno Boschilia, Bruno Pires (Brezilya)

Norveç: Nyland, Heggem (Dk. 84 Oestigaard), Ryerson (Dk. 12 Pedersen), Ajer, Wolfe, Berge, Odegaard, Aursnes (Dk. 46 Berg), Nusa (Dk. 71 Schjelderup), Sörloth (Dk. 84 Bobb), Haaland

Senegal: Mendy (Dk. 63 Diaw), Koulibaly (Dk. 72 Pape Sarr), Niakhate, Diouf (Dk. 54 Jakobs), Idrissa Gueye, Camara (Dk. 63 Ciss), Diatta, Sarr, Pape Gueye (Dk. 54 Mbaye), Mane, Jackson

Goller: Dk. 43 Pedersen, Dk. 48 ve Dk. 58 Haaland (Norveç), Dk. 53 ve Dk. 90 Sarr (Senegal)

Futbolda 2026-2027 sezonu birinci transfer dönemi başladı

Türkiye'de 2026-2027 sezonu 1. transfer ve tescil dönemi bugün başladı.

22.06.2026 15:03:00
İhlas Haber Ajansı
Futbolda 2026-2027 sezonu birinci transfer dönemi başladı
Futbolda 2026-2027 sezonu birinci transfer dönemi başladı
Türkiye'de 2026-2027 sezonu 1. transfer ve tescil dönemi bugün başladı.

Futbolda yaz transfer dönemi başladı. Türkiye Futbol Federasyonu'nda (TFF) yer alan açıklamaya göre, 1. transfer ve tescil dönemi; 22 Haziran 2026 tarihinde başlayıp, 4 Eylül 2026 tarihinde sona erecek.

İkinci transfer ve tescil dönemi ise 1 Ocak 2027 tarihinde başlayıp 5 Şubat 2027 tarihinde son bulacak.

Edirne Sarayiçi Er Meydanı'nda 3-5 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek 665. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde 40 başpehlivan kol bağlayacak

Edirne Sarayiçi Er Meydanı'nda 3-5 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek 665. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde 40 başpehlivan kol bağlayacak

22.06.2026 11:44:00
AA
Edirne Sarayiçi Er Meydanı'nda 3-5 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek 665. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde 40 başpehlivan kol bağlayacak
Edirne Sarayiçi Er Meydanı'nda 3-5 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek 665. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde 40 başpehlivan kol bağlayacak
Edirne Sarayiçi Er Meydanı'nda 3-5 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek 665. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde 40 başpehlivan kol bağlayacak.

UNESCO Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi'nde bulunan Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nin 665'incisi için geri sayım başladı.

Edirne'deki Sarayiçi Er Meydanı'nda 3-5 Temmuz tarihlerinde yapılacak organizasyonda, 40 başpehlivan kol bağlayacak.

CW Enerji Yağlı Güreş Ligi'nde geçen yıl ilk 32'de yer alan başpehlivanlar, Kırkpınar'a doğrudan katılacak.

Yağlı Güreş Ligi'nin bu yılki 4. etabını oluşturan Sekapark Altın Kemer Yağlı Güreşleri'nin ardından Kırkpınar'a katılacak "ilave 8 başpehlivan" da belli oldu.

Onur Susuz, Süleyman Başar, Tanju Gemici, Serhat Elvan, Hasan Güzeller, Ünal Karaman, Tolga Turan ve Ali Yanatma ilave 8 başpehlivan listesinden adlarını 665. Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'ne yazdırdı. Söz konusu 8 başpehlivan, Kırkpınar'da 1. tur kuralarına 5. torbadan katılacak.

Kırkpınar'a doğrudan katılım hakkı elde eden başpehlivanlar ise şunlar:

Orhan Okulu, Feyzullah Aktürk, Enes Doğan, Mustafa Taş, Yusuf Can Zeybek, Erkan Taş, Yunus Emre Yaman, Ali İhsan Batmaz, Seçkin Duman, Furkan Durmuş Altın, Mehmet Yeşil Yeşil, Osman Kan, İsmail Koç, Ali Gürbüz, Yıldıray Pala, Yıldıray Akın, Serdar Yıldırım, Nedim Gürel, Serhat Gökmen, Hasan Cengiz, Cengizhan Şimşek, Abdulrefik Öner, Mustafa Doğan Özkaya, Faruk Akkoyun, Serhat Balcı, Hamza Köseoğlu, Fatih Atlı, İsmail Balaban, Mustafa Batu, Ertuğrul Dağdeviren, Recep Kara, Hamza Özkaradeniz.

Yağlı Güreş Ligi'nde geçen yıl 31. sırada yer alan Osman Aynur, 45 yaş sınırına takıldığı için listeye 33. sıradaki Hamza Özkaradeniz dahil edildi.

Listedeki başpehlivanlar arasında 44 yaşındaki Recep Kara ve Serhat Balcı "en tecrübeli" güreşçiler, 24 yaşındaki Yıldıray Pala ise "en genç" isim olarak dikkati çekiyor.

Recep Kara ve Mehmet Yeşil Yeşil, Kırkpınar'a baş boyunda 19'uncu kez katılacak.

Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreşleri'nde geçen yıl başpehlivanlığı, finalde Feyzullah Aktürk'ü yenen Orhan Okulu kazandı.

"Sürekli altın kemer" talimatında değişiklik
Türkiye Geleneksel Güreşler Federasyonu tarafından, Tarihi Kırkpınar Yağlı Güreş talimatında değişikliğe gidildi.

Buna göre 3 yıl art arda başpehlivanlık kazananların yanı sıra "farklı dönemlerde 5 kez birincilik alan başpehlivanlar" da altın kemerin daimi sahibi olacak.

Böylece bu yılki güreşler, Kırkpınar'da 4 birinciliği bulunan tecrübeli başpehlivanlar Ali Gürbüz ve Recep Kara için ayrı bir önem taşıyor.

Ali Gürbüz veya Recep Kara, 655. Kırkpınar'da başpehlivanlığı kazanması durumunda altın kemerin daimi sahibi olacak.

Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi

Dünya Kupası'nda alınan üst üste iki mağlubiyetin ardından spor kamuoyunda başlayan teknik direktör ayrılığı tartışmalarına TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu son noktayı koydu

22.06.2026 10:00:00
Haber Merkezi
Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi
Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, 2026 FIFA Dünya Kupası'nda gruptaki ilk iki maçından puan çıkaramayan A Milli Futbol Takımı'nın Teknik Direktörü Vincenzo Montella ve futbolculara net bir şekilde sahip çıktı.

Dünya Kupası'nda alınan üst üste iki mağlubiyetin ardından spor kamuoyunda başlayan teknik direktör ayrılığı tartışmalarına TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu son noktayı koydu.

Takımın Arizona'daki kampında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Hacıosmanoğlu, Vincenzo Montella'nın istifasının kesinlikle gündemde olmadığını açıkladı.

Kulüp takımlarındaki sabırsızlık kültürünün milli takıma taşınmaması gerektiğini belirten TFF Başkanı, yola çıktıkları insanları yarı yolda bırakmayacaklarını ifade etti.

Sorumluluk yönetimde

Başarısız sonuçların sorumluluğunu federasyon yönetimi olarak tamamen üstlendiklerini dile getiren İbrahim Hacıosmanoğlu, oyuncu grubuna yönelik eleştirilere de yanıt verdi.

Kadrodaki futbolcuların çoğunun henüz yolun başında, 20 yaş civarında genç isimler olduğunu hatırlatan başkan, bu jenerasyonun gelecekteki 3-4 turnuvada daha ülkeyi başarıyla temsil edeceğini vurguladı.

Sahada oynanan futbola da değinen Hacıosmanoğlu, iki maçta toplam 65 şut çekilmesine rağmen topun kaleye girmemesini büyük bir şanssızlık olarak nitelendirdi.

Sert eleştirilere ve nifak iddialarına tepki

Futbol tabanından gelen yapıcı teknik analizlere ve eleştirilere her zaman açık olduklarını belirten TFF Başkanı, sınırları aşan hakaret içerikli yorumlara sert tepki gösterdi.

Takım içinde huzursuzluk veya kavga varmış gibi göstererek nifak tohumu ekmeye çalışan odakların farkında olduklarını söyleyen Hacıosmanoğlu, isim vermeden bazı çevrelere yönelik olarak sinsi yaklaşımların milli takıma zarar veremeyeceğini sözlerine ekledi.

A Milli Futbol Takımı, Dünya Kupası D Grubu'ndaki son karşılaşmasında prestij mücadelesi için ev sahibi ABD ile karşı karşıya gelecek.

İran yeşil sahada da ayakta

2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu ikinci maçında İran, güçlü rakibi Belçika ile Los Angeles'taki SoFi Stadyumu'nda 0-0 berabere kalarak tarihi bir puana imza attı

22.06.2026 09:40:00
Haber Merkezi
İran yeşil sahada da ayakta
İran yeşil sahada da ayakta
2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu ikinci maçında İran, güçlü rakibi Belçika ile Los Angeles'taki SoFi Stadyumu'nda 0-0 berabere kalarak tarihi bir puana imza attı.

Bu sonuçla gruptaki ikinci beraberliğini alan "Team Melli" (Milli Takım), son maçlar öncesinde gruptan çıkma umutlarını korudu.

ABD hükümetinin uyguladığı seyahat kısıtlamaları ve tesis önündeki protestolar nedeniyle hazırlık dönemini oldukça gergin geçiren İran, sahada gösterdiği dirençle tüm dünyaya büyük bir sürpriz yaptı.

Kalede Bir Duvar: Alireza Beiranvand

Maçın tartışmasız kahramanı İran kalecisi Alireza Beiranvand oldu. Belçika'nın Kevin De Bruyne ve Romelu Lukaku gibi yıldızlarıyla geliştirdiği ataklarda tam 7 kurtarışa imza atan deneyimli eldiven, kalesini gole kapattı.

Maçın 25. dakikasında İran, harika bir serbest vuruş organizasyonuyla Mehdi Taremi'nin ayağından golü buldu. Ancak VAR incelemesi sonrasında gol ofsayt gerekçesiyle iptal edildi.

Kırmızı Kart: 66. dakikada Belçika savunma oyuncusu Nathan Ngoy büyük bir hata yaptı. Araya giren Taremi'yi düşüren Ngoy, doğrudan kırmızı kart görerek Belçika'yı 10 kişi bıraktı.

İran'ın dünyaca ünlü yıldızı Alireza Jahanbakhsh, ikinci yarıda oyuna dahil olarak milli takım formasıyla 100. maçına çıktı ve dalya dedi.

"Belçika Şanslıydı"

Maçın ardından açıklamalarda bulunan İran Teknik Direktörü Ardeshir Ghalenoei, oyuncularıyla gurur duyduğunu belirtti.

Ghalenoei, "Çok iyi oynadık ve maçı kazanabilirdik. Belçika 10 kişi kaldıktan sonra kaybetmediği için şanslıydı. Artık bu maç bitti, tamamen Mısır maçına odaklandık" diyerek iddialarını ortaya koydu.

Dünya Kupası G Grubu'ndaki son maçlarda İran, 26 Haziran'da Seattle'da lider Mısır ile karşı karşıya gelecek. Kazanan takım doğrudan adını bir üst tura yazdıracak.

Siyasi provokasyonlar İran Milli Takımı'nı yıkamadı

2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu’nda mücadele eden İran Milli Futbol Takımı, turnuva için geldiği Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) rejim muhalifi grupların kitlesel protestolarıyla karşı karşıya kaldı

21.06.2026 11:03:00
Haber Merkezi
Siyasi provokasyonlar İran Milli Takımı'nı yıkamadı
Siyasi provokasyonlar İran Milli Takımı'nı yıkamadı
2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu'nda mücadele eden İran Milli Futbol Takımı, turnuva için geldiği Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) rejim muhalifi grupların kitlesel protestolarıyla karşı karşıya kaldı.

Protestoların merkezinde, dünyadaki en büyük İranlı göçmen nüfusuna ev sahipliği yapan Los Angeles'taki İran diasporası ve Pehlevi (Şahlık) rejimi destekçileri yer alıyor.

Los Angeles'ta kamp yapan ve antrenmanlarını sürdüren takım, hem saha dışında hem de stadyum tribünlerinde yoğun siyasi baskı altında mücadele ediyor.

Antrenman Sahası ve Otel Önünde Gerginlik



G Grubu'ndaki ikinci maçında Belçika ile karşılaşacak olan İran kafilesi, son antrenmanını gerçekleştirdiği Carson Sports Park tesislerinin girişinde protesto edildi. Takımın antrenman programını öğrenerek tesis önünde toplanan göstericiler, rejim karşıtı sloganlar attı.

Yoğun güvenlik önlemleri altında tesisi gizli bir kapıdan terk etmek zorunda kalan milli takım kafilesi, konaklayacağı otele geçti. Ancak protestocular eylemlerini takım otelinin önüne taşıyarak gece boyunca protestolarını sürdürdü. Takım, gruptaki ilk maç olan Yeni Zelanda mücadelesi (2-2) öncesinde de benzer otel protestolarına maruz kalmıştı.

Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0

Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti.

21.06.2026 10:14:00
Haber Merkezi
Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0
Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0
Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti.



Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti. Puanı bulunmayan Tunus ise gruptan çıkma şansını kaybetti.

Almanya, Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti

2026 FIFA Dünya Kupası E Grubu 2. maçında Almanya, uzatmalarda bulduğu golle Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti

21.06.2026 10:12:00
Haber Merkezi
Almanya, Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti
Almanya, Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti
2026 FIFA Dünya Kupası E Grubu 2. maçında Almanya, uzatmalarda bulduğu golle Fildişi Sahili'ni 2-1 mağlup etti.

Toronto Stadı'nda oynanan müsabakaya hızlı başlayan taraf Almanya olsa da 30. dakikada Fildişi Sahili, Kessie'nin golüyle 1-0 öne geçti.

Sol kanatta topla buluşan Diomande'nin ceza sahasına ortasında Diallo'nun vuruşu Brown'dan döndü. Seken topu önünde bulan Kessie'nin bekletmeden şutunda top filelere gitti: 0-1. İlk yarı Fildişi Sahili'nin 1-0 üstünlüğüyle tamamlandı.

Almanya ikinci devrede oyuna beraberlik getirdi. 68. dakikada sağ kanattan atağa kalkan Amiri'nin penaltı noktasına gönderdiği ortaya Undav gelişine vurarak topu ağlara yolladı: 1-1.

Süper Lig'de Galatasaray forması giyen Fildişi Sahili oyuncusu Wilfried Singo, 82. dakikada sakatlanarak yerini Doue'ye bıraktı.

Mücadelenin uzatma anlarında oyunu rakip kaleye yıkan Almanya, aradığı golü 90+4. dakikada buldu. Nmecha'nın savunmanın arasından gönderdiği pasa hareketlenen Undav, dönerek vuruşuyla takımını öne geçirdi: 2-1.

Almanya karşılaşmadan 2-1'lik galibiyetle ayrılarak grupta puanını 6'ya çıkardı. Fildişi Sahili ise 3 puanda kaldı.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.