Bu sezon ki harcamaları 487 milyon avroyu buldu
Türk futbolunda "Dört büyükler" olarak anılan Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor, bu sezon sadece bonservis ve futbolcu/antrenör ücretlerine toplam 487 milyon avro harcadı
21.05.2024 14:25:00
AA
AA





Her sene zarar eden/açıklayan ve bağımsız denetçilerce "borca batık" şeklinde tanımlanan "Dört büyükler", son yıllarda döviz kurundaki artış karşısında dahi yüksek bedelli sözleşmeler imzalamaktan imtina etmedi.
Bu sezon salt bonservis ve futbolcu/antrenör ücretlerine Fenerbahçe 160,2 milyon avro, Galatasaray 152,7 milyon avro harcayarak rekor giderlere ulaştı. Beşiktaş'ın 90,1 milyon avro yükümlülük altına girdiği sezonda, Trabzonspor'un kasasından 84,1 milyon avro çıktı.
Bu rakamlara son 3 ayın (Mart, Nisan, Mayıs) hak edişleri de eklendiğinde yapılan harcamanın 500 milyon avronun üzerine çıkmasına kesin gözüyle bakılıyor.
Şampiyonlar Ligi'nde son 10 şampiyonun kazandığı para ödüllerinin sezonluk ortalaması ise 99,6 milyon avro.
Bu sezon salt bonservis ve futbolcu/antrenör ücretlerine Fenerbahçe 160,2 milyon avro, Galatasaray 152,7 milyon avro harcayarak rekor giderlere ulaştı. Beşiktaş'ın 90,1 milyon avro yükümlülük altına girdiği sezonda, Trabzonspor'un kasasından 84,1 milyon avro çıktı.
Bu rakamlara son 3 ayın (Mart, Nisan, Mayıs) hak edişleri de eklendiğinde yapılan harcamanın 500 milyon avronun üzerine çıkmasına kesin gözüyle bakılıyor.
Manchester City'nin para ödülü 134,9 milyon avro
Fenerbahçe ve Galatasaray'ın bu sezon bonservis ve futbolcu/antrenör ücret giderleri, UEFA Şampiyonlar Ligi'nde son şampiyon Manchester City'nin kazandığı para ödülünden daha fazla. Devler Ligi'nde geçen sezonu mutlu sonla kapatan İngiliz ekibi, UEFA'dan 134,9 milyon avro para ödülü kazandı.Şampiyonlar Ligi'nde son 10 şampiyonun kazandığı para ödüllerinin sezonluk ortalaması ise 99,6 milyon avro.















































































