Hükümet, kamudaki yüksek kaynak ihtiyacı, savaş ortamı ve ileriye yönelik belirsizliklerin de etkisiyle güçlükle hazırlayarak TBMM'ye sunduğu 2003 bütçesinin hedeflerinin tutacağını iddia ediyor. Ama, kamu maliyesindeki bozulmanın arttığı, Türkiye'nin borçluluk düzeyinin giderek yükseldiği ağır ekonomik krizlerin yaşandığı son 10 yıllık dönemde bütçe hedeflerinin hiç tutturulamadığı dikkate alındığında bu hedefin tutturulması olağan görünmüyor. Hükümet, 2003 yılında 146.9 katrilyon liralık bütçe harcamasına karşılık, 100.8 katrilyon liralık bütçe geliri hedefliyor. Buna göre bütçe açığının 46.1 katrilyon lira olması öngörülüyor. Kendi içinde olumsuz bir tablo sergileyen bu hedefler, kamunun kaynak gereksinimi, ülkenin borçluluk düzeyi, olumsuz dış konjonktüre bağlı belirsizlikler ve ekonomideki diğer olumsuzluklar dikkate alındığında görece iyimser bile kalıyor.
Son 10 yıl hiç tutmadı
Maliye Bakanlığı'nın verileri, son 10 yılda bütçe hedeflerinin hiç tutturulamadığı, bazı yıllarda ise rekor sapmalar yaşandığını ortaya koyuyor. Bu dönemde bütçe hedeflerinde en yüksek sapmalar, Tansu Çiller'in başbakan olduğu ekonomik kriz yılı 1994 ve krizin asıl etkilerinin hissedildiği 1995 ile Necmeddin Erbakan başkanlığındaki Refahyol hükümetinin "denk" bütçe hedefiyle yola çıktığı 1997 ve cumhuriyet tarihinin en ağır ekonomik krizinin yaşandığı 2001 yıllarında yaşandı.
Son 10 yıl hiç tutmadı
Maliye Bakanlığı'nın verileri, son 10 yılda bütçe hedeflerinin hiç tutturulamadığı, bazı yıllarda ise rekor sapmalar yaşandığını ortaya koyuyor. Bu dönemde bütçe hedeflerinde en yüksek sapmalar, Tansu Çiller'in başbakan olduğu ekonomik kriz yılı 1994 ve krizin asıl etkilerinin hissedildiği 1995 ile Necmeddin Erbakan başkanlığındaki Refahyol hükümetinin "denk" bütçe hedefiyle yola çıktığı 1997 ve cumhuriyet tarihinin en ağır ekonomik krizinin yaşandığı 2001 yıllarında yaşandı.