Tek istisnası Meltem Medya Grubu kanalları olan bir duruma dikkat çekmek istiyorum.Malum 4 Ekim Kurban Bayramının ilk günü. Bayram öncesi bankalar harekete geçti.Şu sıralar hangi kanalı açsanız karşınıza bir banka reklamı çıkıyor. Hepsi birbirinden cazip(!) faiz oranlarıyla bayram kredisi veriyor. Adeta pazar kurmuşlar "gel vatandaş faize gel. En kıyak faiz bizde. Al faizi kes kurbanı" diye bağırıyorlar. Tam bir güler misin ağlar mısın tablosu.* * *Faizli para ile ibadet, yeni Türkiye'nin insanlara sunduğu ayrıcalıklardan biri olsa gerek!Düşünebiliyor musunuz, adamlar faiz ile kurban kestirmeye çalışıyor.Doğrusu bu kadarı şeytanın bile aklına gelmezdi. Vatandaşa kurulmuş ustaca bir tuzak. Kurban ibadetini yapmaları için vatandaşa kredi çektirmek, onları faiz batağına çekmek... Dediğimiz gibi şeytanın bile aklına gelmez. Şeytan bu reklamları gördükçe hasedinden çatlıyor olsa gerek. Nasıl çatlamasın, bir insanı dini vecibeyi yerine getirirken faize, harama bulaştırmak herkesin harcı değildir. Birkaç günlüğüne kullanmak üzere kredi çeken vatandaşlar 36 ayı bulan faizli taksit ödemelerine mahkum ediliyor.* * *Bankacılık sektörü kriz içindeki Türk ekonomisinde kâr eden nadir sektörler arasında yer alıyor. Türkiye'de faaliyet gösteren bankaların yüzde 50'yi aşan bir oranı yabancıların elinde.Kredi batağına çekilen Türk halkının birikimleri bu yolla birer birer yabancıların eline geçiyor.Banka kredilerinin yıktığı ocakları, mağdur ettiği vatandaşları dikkate aldığımızda karşımıza çok daha vahim bir tablo çıkıyor. Satılan evler, arabalar, tarlalar, boşanmalar, intiharlar vs... Bu durum çok büyük toplumsal sorunları beraberinde getirdi. Haber bültenleri bu tip olaylardan geçilmiyor. Bu durumun nedenlerinden biri de ekonomik çaresizlik içindeki vatandaşın faiz lobisinin ağlarına düşmesi değil midir? Cebinde para olan vatandaş gider de bankaların yağlı kazığına mahkum eder mi kendini!* * *Evet... Kurban bayramı öncesi manzara bu. Faiz lobisi lafını ağızlarına sakız edenler faiz lobisinin vatandaşı söğüşlemesi için her türlü imkânı oluşturuyor. Bu bayram da vatandaş değil faiz lobisi bayram edecek gibi görünüyor, vatandaşa da haliyle faiz lobisine kurban olmak kalıyor. Ne de olsa önümüz kurban bayramı, bir mahsuru yok!Hadi canım sende!Kılıçdaroğlu bir konuda Davutoğlu'na mektup yazıyor, mektuba cevap Erdoğan'dan geliyor. Alışık olmadığımız bir durum ama öyle görülüyor ki alışmak zorundayız. Artık sık sık bu durumla karşılaşacağız.Evet... Ana muhalefet liderinin Başbakana yaptığı bir eleştiriye cevap Cumhurbaşkanından geliyor. Fiili durum buyken Davutoğlu muhalefete "sizin muhatabınız benim" diyor. Hadi canım sende!
Bayram Çoşgun / diğer yazıları
- Teröriste kravat taktırınca! / 01.03.2025
- Sosyal medyada İslam’a alçak saldırılar / 22.02.2025
- Artık bu işin suyu çıktı! / 13.02.2025
- CHP, Erdoğan ne isterse veriyor! / 05.02.2025
- Futbol üzerine / 30.01.2025
- SMA hastası çocuklar ve aileleri / 24.01.2025
- Haklı çıkmaya devam ediyor / 16.01.2025
- Ne günlere kaldık! / 06.01.2025
- BOP ve Türkiye / 01.01.2025
- Suriye’de mezhep çatışması çıkarmak istiyorlar / 28.12.2024
- Sosyal medyada İslam’a alçak saldırılar / 22.02.2025
- Artık bu işin suyu çıktı! / 13.02.2025
- CHP, Erdoğan ne isterse veriyor! / 05.02.2025
- Futbol üzerine / 30.01.2025
- SMA hastası çocuklar ve aileleri / 24.01.2025
- Haklı çıkmaya devam ediyor / 16.01.2025
- Ne günlere kaldık! / 06.01.2025
- BOP ve Türkiye / 01.01.2025
- Suriye’de mezhep çatışması çıkarmak istiyorlar / 28.12.2024

























































