logo
23 HAZİRAN 2026

Çek faizi, kes kurbanı!

20.09.2014 00:00:00
Tek istisnası Meltem Medya Grubu kanalları olan bir duruma dikkat çekmek istiyorum.Malum 4 Ekim Kurban Bayramının ilk günü. Bayram öncesi bankalar harekete geçti.Şu sıralar hangi kanalı açsanız karşınıza bir banka reklamı çıkıyor. Hepsi birbirinden cazip(!)  faiz oranlarıyla bayram kredisi veriyor. Adeta pazar kurmuşlar "gel vatandaş faize gel. En kıyak faiz bizde. Al faizi kes kurbanı" diye bağırıyorlar. Tam bir güler misin ağlar mısın tablosu.* * *Faizli para ile ibadet, yeni Türkiye'nin insanlara sunduğu ayrıcalıklardan biri olsa gerek!Düşünebiliyor musunuz, adamlar faiz ile kurban kestirmeye çalışıyor.Doğrusu bu kadarı şeytanın bile aklına gelmezdi. Vatandaşa kurulmuş ustaca bir tuzak. Kurban ibadetini yapmaları için vatandaşa kredi çektirmek, onları faiz batağına çekmek... Dediğimiz gibi şeytanın bile aklına gelmez. Şeytan bu reklamları gördükçe hasedinden çatlıyor olsa gerek. Nasıl çatlamasın, bir insanı dini vecibeyi yerine getirirken faize, harama bulaştırmak herkesin harcı değildir. Birkaç günlüğüne kullanmak üzere kredi çeken vatandaşlar 36 ayı bulan faizli taksit ödemelerine mahkum ediliyor.* * *Bankacılık sektörü kriz içindeki Türk ekonomisinde kâr eden nadir sektörler arasında yer alıyor. Türkiye'de faaliyet gösteren bankaların yüzde 50'yi aşan bir oranı yabancıların elinde.Kredi batağına çekilen Türk halkının birikimleri bu yolla birer birer yabancıların eline geçiyor.Banka kredilerinin yıktığı ocakları, mağdur ettiği vatandaşları dikkate aldığımızda karşımıza çok daha vahim bir tablo çıkıyor. Satılan evler, arabalar, tarlalar, boşanmalar, intiharlar vs... Bu durum çok büyük toplumsal sorunları beraberinde getirdi. Haber bültenleri bu tip olaylardan geçilmiyor. Bu durumun nedenlerinden biri de ekonomik çaresizlik içindeki vatandaşın faiz lobisinin ağlarına düşmesi değil midir? Cebinde para olan vatandaş gider de bankaların yağlı kazığına mahkum eder mi kendini!* * *Evet... Kurban bayramı öncesi manzara bu. Faiz lobisi lafını ağızlarına sakız edenler faiz lobisinin vatandaşı söğüşlemesi için her türlü imkânı oluşturuyor. Bu bayram da vatandaş değil faiz lobisi bayram edecek gibi görünüyor, vatandaşa da haliyle faiz lobisine kurban olmak kalıyor. Ne de olsa önümüz kurban bayramı, bir mahsuru yok!Hadi canım sende!Kılıçdaroğlu bir konuda Davutoğlu'na mektup yazıyor, mektuba cevap Erdoğan'dan geliyor. Alışık olmadığımız bir durum ama öyle görülüyor ki alışmak zorundayız. Artık sık sık bu durumla karşılaşacağız.Evet... Ana muhalefet liderinin Başbakana yaptığı bir eleştiriye cevap Cumhurbaşkanından geliyor. Fiili durum buyken Davutoğlu muhalefete "sizin muhatabınız benim" diyor. Hadi canım sende! 
 
Bayram Çoşgun / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.