Adana'da bulunan Aile Dayanışma Merkezi'ne, 21 ayda sadece 550 kişi başvuruda bulundu. İl Sosyal Hizmetler Müdürü Gürol, "Karşılaştığımız en önemli sıkıntı, insanların sorunları paylaşmaktan utanmaları" dedi.
Sosyal Hizmetler Müdürü Gülizar Gürol, 29 Mart 2001 tarihinde Adana Barosu ve Seyhan Belediyesi ile aralarında sağlanan protokol çerçevesinde, aile yaşamını korumak, desteklemek ve sorunların çözümüne yardımcı olmak için "Aile Danışma Merkezi" kurduklarını, ancak işlevinin vatandaşlar tarafından anlaşılamadığı söyledi. Gürol, merkezin önemli bir görev üstlendiğini, sorunlu ailelere psikolojik, sosyal ve hukuksal açıdan, konunun uzmanlarınca eğitici ve rehabilite edici ücretsiz hizmet verdiklerini belirterek, şunları kaydetti: "Baro ve kamu hastanelerindeki doktorlardan gönüllü olarak büyük destek alıyoruz. Ayrıca okul yöneticileri ve aile birliği yöneticileriyle işbirliği yaparak, gençleri bilinçlendirerek, geleceğehazırlıyoruz. Konusunda uzman kişilerce bireysel ve grup çalışmasıyla bilgilendirmeye yönelik söyleşiler, seminer, konferans ve panel gibi eğitici çalışmalar yapıyoruz.
Ancak karşılaştığımız en büyük sıkıntı, insanların bu konuları başkalarıyla paylaşmaktan utanmaları. Merkezimizde güven ve gizlilik ilkesi esastır. Sorunlarını bizimle paylaşanları hiçbir zaman sıkıntıya sokmayacağımız gibi, hedefimiz olan sorunlara çözüm bulmak, birinci derecede görevimizdir. Derdini söylemeyen derman bulamaz. Merkeze gelmeye utanan ve çekinenlerin ayağına kadar gitmeye de hazırız." Gülizar Gürol, aradan geçen 21 aylık sürede merkeze 550 kişinin başvurduğunu, 29 grup toplantısı, konferans, seminer düzenlediklerini ve 1497 görüşme gerçekleştiğini belirterek, şu bilgileri verdi: "Merkeze başvuranlarla görüşmelerde karşılaşılan kişisel sorunların başında gelecek kaygısı, eşler arası anlaşmazlık ile anne-baba-genç çatışması geliyor. Merkezimizde, evliliğe hazırlanan çiftlere danışmanlık, sağlıklı çocuk yetiştirme, çalışma yaşamıyla ilgili iletişim sorunları, akraba evlilikleri, aile bireylerinin bilinçlenmesi ve gelişimi ile aile hukukuna yönelik danışmanlık hizmeti veriyoruz".
Sosyal Hizmetler Müdürü Gülizar Gürol, 29 Mart 2001 tarihinde Adana Barosu ve Seyhan Belediyesi ile aralarında sağlanan protokol çerçevesinde, aile yaşamını korumak, desteklemek ve sorunların çözümüne yardımcı olmak için "Aile Danışma Merkezi" kurduklarını, ancak işlevinin vatandaşlar tarafından anlaşılamadığı söyledi. Gürol, merkezin önemli bir görev üstlendiğini, sorunlu ailelere psikolojik, sosyal ve hukuksal açıdan, konunun uzmanlarınca eğitici ve rehabilite edici ücretsiz hizmet verdiklerini belirterek, şunları kaydetti: "Baro ve kamu hastanelerindeki doktorlardan gönüllü olarak büyük destek alıyoruz. Ayrıca okul yöneticileri ve aile birliği yöneticileriyle işbirliği yaparak, gençleri bilinçlendirerek, geleceğehazırlıyoruz. Konusunda uzman kişilerce bireysel ve grup çalışmasıyla bilgilendirmeye yönelik söyleşiler, seminer, konferans ve panel gibi eğitici çalışmalar yapıyoruz.
Ancak karşılaştığımız en büyük sıkıntı, insanların bu konuları başkalarıyla paylaşmaktan utanmaları. Merkezimizde güven ve gizlilik ilkesi esastır. Sorunlarını bizimle paylaşanları hiçbir zaman sıkıntıya sokmayacağımız gibi, hedefimiz olan sorunlara çözüm bulmak, birinci derecede görevimizdir. Derdini söylemeyen derman bulamaz. Merkeze gelmeye utanan ve çekinenlerin ayağına kadar gitmeye de hazırız." Gülizar Gürol, aradan geçen 21 aylık sürede merkeze 550 kişinin başvurduğunu, 29 grup toplantısı, konferans, seminer düzenlediklerini ve 1497 görüşme gerçekleştiğini belirterek, şu bilgileri verdi: "Merkeze başvuranlarla görüşmelerde karşılaşılan kişisel sorunların başında gelecek kaygısı, eşler arası anlaşmazlık ile anne-baba-genç çatışması geliyor. Merkezimizde, evliliğe hazırlanan çiftlere danışmanlık, sağlıklı çocuk yetiştirme, çalışma yaşamıyla ilgili iletişim sorunları, akraba evlilikleri, aile bireylerinin bilinçlenmesi ve gelişimi ile aile hukukuna yönelik danışmanlık hizmeti veriyoruz".