Türkiye Hazır Beton Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürdal, AK Parti Hükümeti'nin Acil Eylem Planı içerisinde yer alan duble yollarının büyük bir fiyasko ile sonuçlandığını belirterek, son günlerde yaşanan kötü hava şartları nedeniyle köstebek yuvasına dönerek can ve mal kaybına yol açan İstanbul şehir içi yolları ve duble yolları ile ilgili hükümet yetkililerini uyardı. Gürdal, "Yıllardır vatandaşlarımız maddi ve manevi zarar görüyor. İstanbul'daki yolların yapılması için harcanacak yaklaşık 15 trilyon lira her yıl İstanbul'da beton yol yapımına aktarılsa birkaç yılda bu sorun ortadan kalkar" dedi. Beton yolların, Türkiye'nin kendi kaynaklarından ve düşük maliyetlerle temin edebileceği malzemelerle yapılabileceğini ifade eden Gürdal, Beton Yolların Türkiye'nin bugüne kadar pek dikkate almadığı bir karayolu seçeneği olduğunu söyledi.
Elimizdeki gücü kullanamıyoruz
Bugün Türkiye'nin dört bir yanına dağılmış 40 çimento fabrikası ve 400 beton tesisi bulunmasına rağmen asfalt temin edilen yalnızca 5 adet rafineri olduğuna ve asfalt temini güçlüğüne dikkat çeken Gürdal, "Nakliye büyük bir problemdir. Dolayısıyla, Türkiye'nin artık beton yol seçeneğini ciddi şekilde değerlendirmesinin zamanı gelmiştir" diye konuştu. Gürdal, Amerika'da 100 yılı, Avrupa'da ise 75 yılı aşkın süredir kullanılan beton yolların az sayıdaki bazı kentiçi ve köy yolu çalışmaları dışında Türkiye'de bugüne kadar hiç değerlendirilmediğini belirterek, "Sınırlı ekonomik kaynaklarını verimli ve israf etmeden kullanmak durumunda olan ülkemizde yol yapımı ile ilgili olarak herkes çözüm olarak beton yol yapımını dikkate almak zorundadır" şeklinde konuştu.
Elimizdeki gücü kullanamıyoruz
Bugün Türkiye'nin dört bir yanına dağılmış 40 çimento fabrikası ve 400 beton tesisi bulunmasına rağmen asfalt temin edilen yalnızca 5 adet rafineri olduğuna ve asfalt temini güçlüğüne dikkat çeken Gürdal, "Nakliye büyük bir problemdir. Dolayısıyla, Türkiye'nin artık beton yol seçeneğini ciddi şekilde değerlendirmesinin zamanı gelmiştir" diye konuştu. Gürdal, Amerika'da 100 yılı, Avrupa'da ise 75 yılı aşkın süredir kullanılan beton yolların az sayıdaki bazı kentiçi ve köy yolu çalışmaları dışında Türkiye'de bugüne kadar hiç değerlendirilmediğini belirterek, "Sınırlı ekonomik kaynaklarını verimli ve israf etmeden kullanmak durumunda olan ülkemizde yol yapımı ile ilgili olarak herkes çözüm olarak beton yol yapımını dikkate almak zorundadır" şeklinde konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.