Aslen Irak Türkmeneli'nden olan ve sürekli kendi vatanıyla irtibatını koruyan bir profesör arkadaş, yeni eğitim öğretim döneminde IŞİD'in kontrolü altında tuttuğu bölgelerdeki okullarda edebiyat ve tarih derslerini yasakladığını söyledi. Tabii bu yasaklamayı İslam adına yapıyorlar. Güya bu iki dersin İslam'a aykırı ve haram olduğunu düşünüyorlar. Meselenin birkaç boyutu var.Edebiyat ve tarih, İslam'a aykırı değil; tam tersine İslam'ın içinde olan; hatta tam merkezinde olan derslerdir. Çünkü bir defa, her peygamberin birçok mucizesi arasında bir mucizesi, belirgin olarak öne çıkar. Hz. Muhammed'in (sav) en büyük mucizesi de Kur'an-ı Kerim'in belagatidir. Belagat, edebiyat demektir. Zira Kur'an'ın indiği dönemde en revaçta olan değer edebiyattı. Kur'an büyük bir edebiyat kitabı olarak inerek insanları o alanda da etkiledi. Kur'an'ın belagati, beyanı, cezaleti, üslubu, icazı yani bir bütün olarak edebiyatı, büyük Arap ve Acem edebiyatçılarını kendisine hayran bırakmıştır. Hiçbir yalancı peygamber, Kur'an'ın bir ayetine bile aynı edebî değerde benzer bir ayet söyleyememişlerdir. Kur'an-ı Kerim edebî sanatlar bakımından çok zengindir. Edebî sanatları, edebiyatı bilmeden Kur'an anlaşılamaz. IŞİD edebiyatı yasaklamakla aslında Kur'an'ın anlaşılmasının önünü tıkamıştır. Herhalde Kur'an'ı kimse anlamasın, biz de uydurduğumuz IŞİD dinini gerçek dinmiş gibi cahil bıraktığımız insanlara dayatırız, diye düşünüyor olabilirler.Tarih dersini yasaklamak da İslam'la taban tabana zıt bir uygulamadır. Zira Kur'an'ı Kerim, aynı zamanda bir tarih kitabıdır. Kur'an-ı Kerim'de eski geçmiş kavimlerden, topluluklardan, tarihî kişi ve olaylardan çokça bahis vardır. Firavun'dan, Nemrut'tan ve daha birçok tarihî durum, olay, kişi ve değerlerden bahsedilir. Kur'an, tarihi ibret dersi alınacak bir zemin olarak görür ve Müslümanları tarihten ders almaları noktasında uyarır. Tarih bilinmeden ders de alınamaz, Kur'an ve İslam da anlaşılamaz. IŞİD her halde Müslümanları tarih bilgisinden ve bilincinden de yoksun bırakarak tarihi kendileriyle başlatmak istiyorlar. Tarih ve edebiyat derslerini yasaklamanın asıl sebeplerinden biri, muhtemelen milliyet düşmanlıklarıdır. Zira bu iki ders, çocuklara mensup oldukları milliyetlerini, atalarını, millî kültür ve değerlerini, sembollerini, kurumlarını, atalarının bıraktığı millî kültür, bilim, sanat mirasını öğretiyor. Dolayısıyla edebiyat ve tarih dersleri, milliyet şuuru kazandırarak çocuklara millî şahsiyet veriyor. IŞİD, milliyetçilik düşmanı olduğu için Müslümanların milliyet ruh ve şuurundan yoksun olarak, ne idüğü belirsiz bir kalabalığın anlamsız fertleri olarak kalmalarını istiyorlar. Belki de tarih boyunca var olan köklü milletler kavramını yok edip, yeni bir IŞİD milleti üretmek istiyor olabilirler. IŞİD'in tamamen Haçlı-Siyonist üretimi taşeron bir cinayet şebekesi olduğunu biliyoruz. Onu çok fazla ciddiye almıyoruz. Nihayet IŞİD çok yakın bir zamanda görevini tamamlayıp tarihten silinip gidecektir.Benim asıl dikkat çekmek istediğim husus şudur: Türkiye'de İslamcı görünümlü Barzani vesayetçisi iri parti de Türk tarihi ve Türk edebiyatı derslerini şimdilik itibarsızlaştırmaya ve zamanla ortadan kaldırmaya dönük bir zihniyet içinde. Üniversitelerde Türk Dili ve İnkılâp Tarihi derslerinin maruz kaldığı durumu merak edenler araştırsınlar. Türk milleti, eğer millet olarak kıyamete kadar var olmaya devam edecekse hem IŞİD ve benzeri kişi ve grupların ürettiği uyduruk dinlere karşı "Allah katında tek Hak din İslam'dır" (Al-i İmran, 19) dinine sahip çıkmak, hem de "kişi kavmini sevmekle kınanamaz" hadisi gereğince millî kimliğine, millî kültürüne, tarihine ve edebiyatına sahip çıkmak zorundadır.
Prof. Dr. Nurullah Çetin / diğer yazıları
- Dayatılan kapitalist stil / 26.12.2015
- "Karıştır barıştır"a karşı "birleştir savuştur" / 30.11.2015
- Öğretmenler Günü'nü kutlamak / 26.11.2015
- İşin sırrı dengede / 20.11.2015
- IŞİD terörist peki Fransa nedir? / 18.11.2015
- Anaları ağlamasın diye Fransa'ya çözüm süreci desteği / 17.11.2015
- Bir 10 Kasım yazısı / 12.11.2015
- Ölmek ve köle olmak dışında üçüncü bir seçenek / 11.11.2015
- Türk sosyalistlerini marabalıktan kurtulmaya davet / 09.11.2015
- Yandakların istilası / 05.11.2015
- "Karıştır barıştır"a karşı "birleştir savuştur" / 30.11.2015
- Öğretmenler Günü'nü kutlamak / 26.11.2015
- İşin sırrı dengede / 20.11.2015
- IŞİD terörist peki Fransa nedir? / 18.11.2015
- Anaları ağlamasın diye Fransa'ya çözüm süreci desteği / 17.11.2015
- Bir 10 Kasım yazısı / 12.11.2015
- Ölmek ve köle olmak dışında üçüncü bir seçenek / 11.11.2015
- Türk sosyalistlerini marabalıktan kurtulmaya davet / 09.11.2015
- Yandakların istilası / 05.11.2015