En çok döviz kurları korkutuyor
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, en önemli risk olarak döviz kurlarını gördüklerini vurgulayarak, "Jeopolitik risklerden ve çevremizde yaşanan olaylardan ülkemizin etkilenmemesi beklenemez" dedi
31.01.2016 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu'nun (TAMPF) ev sahipliğinde İstanbul'da sektördeki 2015 yılı gerçekleşmeleri ile 2016 yılına ilişkin beklentilerin mercek altına alındığı bir etkinlik gerçekleştirildi.
Toplantıda konuşan TAMPF Başkanı Zafer Kurşun, tüm olumsuzluklara rağmen perakende sektörünün 2015'i yüzde 9'luk büyüme ile kapattığını söyledi. Perakendede 2014'te 608 milyar TL olan ciro büyüklüğünün 2015'te 663 milyar TL'ye ulaştığını bildiren Kurşun, "Bu ciroda organize perakendenin payı 217 milyar lira. Sektör olarak bu yıl yüzde 1112 büyüme öngörüyoruz. 2016'da açılacak 10 yeni AVM'nin de katkısıyla modern perakendede istihdam sayısını 800 binden 850 bine yükselteceğiz" dedi.
Komşularla sorun ve iç güvenlik endişelendiriyor
2016 yılının sektör açısından toz pembe olmayacağını vurgulayan Zafer Kurşun, komşu ülkelerle yaşanan sorunların, petrol fiyatlarındaki gerilemeye paralel olarak Körfez ülkelerinden talep düşüşünün, Euro'nun dolar karşısında değer kaybının ve artan şiddet olaylarının olumsuz yansımalarını hissedeceklerini söyledi.
Döviz kurları büyük risk
2016'da ihtiyatlı bir iyimserlik içinde olduklarını bildiren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo da, en önemli risk olarak döviz kurlarını gördüklerini vurguladı. Kariyo, "İthalat üzerindeki vergilerin de perakende sektörü açısından olumsuz yansımaları olmasını bekliyoruz. Jeopolitik risklerden ve çevremizde yaşanan olaylardan ülkemizin etkilenmemesi beklenemez" diye konuştu. Sami Kariyo, Türk markalarının 2016 sonunda yurt dışı mağaza sayısının 3 bin 5003 bin 750 civarına ulaşmasını beklediklerini sözlerine ekledi. Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer ise, 2015'te yüzde 5 büyüme yakalayan yiyecek ve içecek hizmet perakendesinin 88 milyar TL'lik ciroya ulaştığını söyledi. Restoranlar açısından 2015'in en önemli gelişmesinin hızlı tüketim pazar büyüklüğünün yakalanması olduğunu ifade eden Demirer, "İstanbul halen yiyecek ve içecek sektörünün yüzde 43'ünü elinde tutuyor. Çalışan nüfusun artması, özellikle kadınların çalışma hayatına girmesiyle ev dışı tüketim pazarının önümüzdeki dönemde de pozitif etkilenmesini bekliyoruz" diye konuştu.
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu'nun (TAMPF) ev sahipliğinde İstanbul'da sektördeki 2015 yılı gerçekleşmeleri ile 2016 yılına ilişkin beklentilerin mercek altına alındığı bir etkinlik gerçekleştirildi.
Toplantıda konuşan TAMPF Başkanı Zafer Kurşun, tüm olumsuzluklara rağmen perakende sektörünün 2015'i yüzde 9'luk büyüme ile kapattığını söyledi. Perakendede 2014'te 608 milyar TL olan ciro büyüklüğünün 2015'te 663 milyar TL'ye ulaştığını bildiren Kurşun, "Bu ciroda organize perakendenin payı 217 milyar lira. Sektör olarak bu yıl yüzde 1112 büyüme öngörüyoruz. 2016'da açılacak 10 yeni AVM'nin de katkısıyla modern perakendede istihdam sayısını 800 binden 850 bine yükselteceğiz" dedi.
Komşularla sorun ve iç güvenlik endişelendiriyor
2016 yılının sektör açısından toz pembe olmayacağını vurgulayan Zafer Kurşun, komşu ülkelerle yaşanan sorunların, petrol fiyatlarındaki gerilemeye paralel olarak Körfez ülkelerinden talep düşüşünün, Euro'nun dolar karşısında değer kaybının ve artan şiddet olaylarının olumsuz yansımalarını hissedeceklerini söyledi.
Döviz kurları büyük risk
2016'da ihtiyatlı bir iyimserlik içinde olduklarını bildiren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo da, en önemli risk olarak döviz kurlarını gördüklerini vurguladı. Kariyo, "İthalat üzerindeki vergilerin de perakende sektörü açısından olumsuz yansımaları olmasını bekliyoruz. Jeopolitik risklerden ve çevremizde yaşanan olaylardan ülkemizin etkilenmemesi beklenemez" diye konuştu. Sami Kariyo, Türk markalarının 2016 sonunda yurt dışı mağaza sayısının 3 bin 5003 bin 750 civarına ulaşmasını beklediklerini sözlerine ekledi. Turizm Restoran Yatırımcıları ve İşletmecileri Derneği (TURYİD) Yönetim Kurulu Başkanı Kaya Demirer ise, 2015'te yüzde 5 büyüme yakalayan yiyecek ve içecek hizmet perakendesinin 88 milyar TL'lik ciroya ulaştığını söyledi. Restoranlar açısından 2015'in en önemli gelişmesinin hızlı tüketim pazar büyüklüğünün yakalanması olduğunu ifade eden Demirer, "İstanbul halen yiyecek ve içecek sektörünün yüzde 43'ünü elinde tutuyor. Çalışan nüfusun artması, özellikle kadınların çalışma hayatına girmesiyle ev dışı tüketim pazarının önümüzdeki dönemde de pozitif etkilenmesini bekliyoruz" diye konuştu.