Fenerbahçe ve Galatasaray'a kapatma cezası! 17 futbolcuya ömür boyu men
117 yıl 3 ay ve 9 günlük Galatasaray-Fenerbahçe derbilerinin ilk yıllarına ait arşivlerin tozlu raflarında unutulan bazı notları gazetemiz olarak hatırlamak istedik
26.04.2026 18:17:00 / Güncelleme: 26.04.2026 18:24:34
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Tarihe geçen ve unutulmak istenen maç ise 23 Şubat 1934'te oynandı. Çıkan kavga sonrasında devlet Fenerbahçe ve Galatasaray'ı kapattı. 17 futbolcuya ömür boyu men cezası verildi.

Galatasaray bu gece Fenerbahçe'yi Rams Park'ta yenerek üst üste 4'üncü toplamda da 26'ncı kez Süper Lig şampiyonluğu yolunda dev bir adım atmak istiyor. Sami Yen'e konuk olacak sarı-lacivertliler ise 12 yıllık hasreti dindirmek için az olan umutlarını tamamen kaybetmemek adına derbiyi kazanmayı planlıyor.

İLK 12 MAÇTA GALATASARAY EZDİ GEÇTİ

EBEDİ DOSTLUK NE ZAMAN BİTTİ?

18 GÜN SÜREN MAÇ GALATASARAY'IN

Milli Lig kurulmadan hemen önce 1958 Başbakanlık Kupası'nda da ilginç bir olay yaşandı. 30 Mart'ta oynanan maç 1-1 devam ederken havanın kararması nedeniyle hakem maçı durdurdu. Kalan süre 18 gün sonra, 17 Nisan'da oynandı. Galatasaray derbiyi 3-2 kazandı.


Galatasaray bu gece Fenerbahçe'yi Rams Park'ta yenerek üst üste 4'üncü toplamda da 26'ncı kez Süper Lig şampiyonluğu yolunda dev bir adım atmak istiyor. Sami Yen'e konuk olacak sarı-lacivertliler ise 12 yıllık hasreti dindirmek için az olan umutlarını tamamen kaybetmemek adına derbiyi kazanmayı planlıyor.
Gazetemiz, 17 Ocak 1909'da başlayan ve 117 yıl 3 ay 9 gündür devam eden derbi tarihinin unutulan bazı detaylarını tozlu arşivlerden çıkardı.

İLK 12 MAÇTA GALATASARAY EZDİ GEÇTİ
İki ezeli rakibin 1915 yılına kadar oynadığı ilk 12 karşılaşma Union Club sahasında yani bugünkü Saracoğlu stadının olduğu yerde oynandı. İki takım arasında oynanan ilk 8 maçın tamamını Galatasaray kazandı. Sarı-kırmızılılar bu süreçte kalesinde hiç gol görmedi. 8 maçlık seride Fenerbahçe ağlarını 30 kez havalandırdı. Hiç gol yemedi. 7-0 ve 6-0'lık galibiyetler aldı.

EBEDİ DOSTLUK NE ZAMAN BİTTİ?
23 Şubat 1934'te oynanan İstanbul Ligi maçı derbi tarihine "utanç" olarak geçti. Maç devam ederken çıkan kavga sonunda saha savaş alanına döndü. O kavga sonrasında devlet Fenerbahçe ve Galatasaray'ı geçici olarak kapattı. 17 futbolcuya ömür boyu men cezası verildi. Bu olay, iki kulüp arasındaki "ezeli dostluk" döneminin bitip "ezeli rekabetin" başladığı nokta kabul edilir.

18 GÜN SÜREN MAÇ GALATASARAY'IN
1944 yılındaki derbi, Galatasaraylı taraftarların "aslan", Fenerbahçelilerin "kanarya" sembollerini kullanmaya başladığı ve lakapların oturduğu derbi olarak akıllara yerleşti.

Milli Lig kurulmadan hemen önce 1958 Başbakanlık Kupası'nda da ilginç bir olay yaşandı. 30 Mart'ta oynanan maç 1-1 devam ederken havanın kararması nedeniyle hakem maçı durdurdu. Kalan süre 18 gün sonra, 17 Nisan'da oynandı. Galatasaray derbiyi 3-2 kazandı.























































































































