Fenerbahçe'nin işi 'noter'e kaldı! TFF izin vermezse ne olacak?
Fenerbahçe Başkan Adayı Aziz Yıldırım’ın 28. şampiyonluğun tescili için ortaya attığı "Gerekirse notere ve mahkemeye gider, hakkımızı alırız" çıkışı, Türk futbolunda yeni bir tartışmanın fitilini ateşledi
28.05.2026 11:13:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





Fenerbahçe Başkan Adayı Aziz Yıldırım'ın 28. şampiyonluğun tescili için ortaya attığı "Gerekirse notere ve mahkemeye gider, hakkımızı alırız" çıkışı, Türk futbolunda yeni bir tartışmanın fitilini ateşledi.
Spor hukukçuları, Anayasa'nın 59. maddesi uyarınca spor müsabakalarında tek nihai mercinin TFF ve Tahkim Kurulu olduğunu hatırlatarak; sivil mahkemelerin bu konuda yetkisiz kalacağını ve noter formülünün yasal bir karşılığı bulunmadığını belirtti.

Fenerbahçe'nin tarihi şampiyonluklarının tescili için kurulan TFF komisyonunun sürecini eleştiren Aziz Yıldırım, hakkı olanı almak için kimsenin kapısını çalmak zorunda olmadıklarını belirtti.
- 28. şampiyonluğu istiyorsak bu kolay. Oraya buraya kimseye müracaat etmemize de gerek yok. Çünkü elimizde belge var, bilgi var. Gideriz noterden tasdik ettiririz. Gerekirse mahkemeye gideriz. Hakkımızı oradan alırız elimize. Buraya yıldız koyacağız. Nereye yapacağız? Yaparız.

NOTER VE MAHKEME FORMÜLÜ GEÇERSİZ
Aziz Yıldırım'ın bu sözleri, "TFF onay vermezse ne olur?" ve "Mahkeme yoluyla bu hak alınabilir mi?" sorularını da beraberinde getirdi.
Spor hukukçuları ve uzmanlar, Yıldırım'ın "noter ve mahkeme" formülünün önündeki yasal sınırları ve kulübün karşılaşabileceği senaryoları şu şekilde değerlendiriyor:
ANAYASA'NIN 59. MADDESİ GEREĞİ
Anayasa'nın 59. maddesi gereği, Türkiye'de spor müsabakalarına ve tescillere dair kararlarda tek ve nihai yetkili merci TFF ve onun üst kurulu olan TFF Tahkim Kurulu'dur.
Sivil mahkemeler (Asliye Hukuk veya İdare Mahkemeleri), sporun yönetimine dair bu tür davalarda "görevsizlik" kararı vermektedir. Bu nedenle noter tasdiki ya da sivil mahkeme kararı, TFF'yi resmi lig tescilini değiştirmeye doğrudan zorlayamaz.

Spor hukukçuları, Anayasa'nın 59. maddesi uyarınca spor müsabakalarında tek nihai mercinin TFF ve Tahkim Kurulu olduğunu hatırlatarak; sivil mahkemelerin bu konuda yetkisiz kalacağını ve noter formülünün yasal bir karşılığı bulunmadığını belirtti.

Fenerbahçe'nin tarihi şampiyonluklarının tescili için kurulan TFF komisyonunun sürecini eleştiren Aziz Yıldırım, hakkı olanı almak için kimsenin kapısını çalmak zorunda olmadıklarını belirtti.
- 28. şampiyonluğu istiyorsak bu kolay. Oraya buraya kimseye müracaat etmemize de gerek yok. Çünkü elimizde belge var, bilgi var. Gideriz noterden tasdik ettiririz. Gerekirse mahkemeye gideriz. Hakkımızı oradan alırız elimize. Buraya yıldız koyacağız. Nereye yapacağız? Yaparız.

NOTER VE MAHKEME FORMÜLÜ GEÇERSİZ
Aziz Yıldırım'ın bu sözleri, "TFF onay vermezse ne olur?" ve "Mahkeme yoluyla bu hak alınabilir mi?" sorularını da beraberinde getirdi.
Spor hukukçuları ve uzmanlar, Yıldırım'ın "noter ve mahkeme" formülünün önündeki yasal sınırları ve kulübün karşılaşabileceği senaryoları şu şekilde değerlendiriyor:
ANAYASA'NIN 59. MADDESİ GEREĞİ
Anayasa'nın 59. maddesi gereği, Türkiye'de spor müsabakalarına ve tescillere dair kararlarda tek ve nihai yetkili merci TFF ve onun üst kurulu olan TFF Tahkim Kurulu'dur.
Sivil mahkemeler (Asliye Hukuk veya İdare Mahkemeleri), sporun yönetimine dair bu tür davalarda "görevsizlik" kararı vermektedir. Bu nedenle noter tasdiki ya da sivil mahkeme kararı, TFF'yi resmi lig tescilini değiştirmeye doğrudan zorlayamaz.

















































































































