Fındık Tanıtım Grubu (FTG) tarafından hazırlanan fındık reklamı, tüketimi yüzde 50 artırdı. Fındık Tanıtım Grubu (FTG) tarafından hazırlanan fındık reklamı, tüketimi yüzde 50 artırdı. Trabzon Ticaret Borsası (TTB) Yönetim Kurulu Başkanı Sebahattin Arslantürk, reklam sonrası özellikle çerez tüketiminde önemli artış sağlandığını vurgularken, "Türkiye'de fındık tüketimi istenilen noktada değil, en az 2-3 katına çıkarılması lazım'' dedi. Fındıkla ilgili FTG tarafından daha önce de benzer bir reklam hazırlandığını hatırlatan Arslantürk, daha sonra reklamlara uzunca bir ara verildiğını, ihracatçılar, üreticiler tarafından baskı gelince yeni reklam hazırlandığını bildirdi. Fındığın tanıtımı için FTG tarafından 2.5-3 milyon dolarlık kampanya başlatıldığını anlatan Arslantürk, şunları söyledi: "Reklam, verdiği mesaj ve formatı ile çok eleştirildi. Ama bir gerçek vardır reklam konuşuluyorsa, başarılı olmuşsunuzdur demektir. Bizce amacına ulaştı. İç piyasada çalışan firmalardan aldığımız bilgilere göre, reklam birinci derece amacına ulaşmış durumda. Ama bunun başka reklamlarla yenilenmesi lazım. Reklam sonrası özellikle çerez tüketiminde önemli artışlar oldu. İç piyasada neredeyse yüzde 50 civarında artışa yaşandı.''FINDIK TÜKETİMİ ARTTIRILMALITürkiye'de fındık tüketiminin istenilen noktada olmadığını vurgulayan Arslantürk, kişi başına yılda bir kiloya yakın fındık tüketildiğini, bunu 2-3 katına çıkarmak gerektiğini bildirdi. Arslantürk, "çünkü üretim her geçen gün artıyor. Bunu paralel yurtiçi pazarındaki tüketiminin bir şekilde arttırılması gerekiyor'' dedi.Tarihi belgelerde günümüzden 2 bin 300 yıl önce Türkiye'nin kuzeyinde Karadeniz kıyılarında fındık üretilirken, fındığın son 6 yüzyıldan beri Türkiye'den diğer ülkelere ihraç edildiği biliniyor. Dünyanın fındık üretimi için gerekli uygun hava koşullarına sahip bir kaç ülkesinden biri olan Türkiye, toplam dünya üretiminin yüzde 75'ini, ihracatının ise yüzde 70-75'ini gerçekleştiriyor. FTG'nin hazırladığı "Aganigi Naganigi'' adlı reklam ile birlikte son günlerde özellikle gündemde yerini alan fındık, Türkiye'nin Karadeniz sahillerinde yoğun bir şekilde yer alan fındık bahçeleri, sahilden içeriye doğru en fazla 30 kilometreyi geçmeyen alanda, Batı Karadeniz'de Zonguldak'tan başlayarak doğuya doğru tüm Karadeniz boyunca deniz ve dağlar arasında yeşil bir kuşak gibi hemen hemen Gürcistan sınırına kadar uzanıyor. Türkiye'de 550-600 bin hektar alan üzerinde üretimi yapılan fındık ile dolaylı ve dolaysız olarak 4 milyon insan ilgilenmekte olup, bu durum fındığın sosyo-ekonomik önemini artırıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.