Türk işçisi Amerikalılar için araba fiyatına buzdolabı üretiyor
BSH'nın Çerkezköy'deki dev fabrikasında Amerikan pazarı için 16 bin dolarlık çift kapılı özel buzdolapları üretiliyor.
31.05.2025 00:54:00
ÖNDER YILMAZ
ÖNDER YILMAZ





Türkiye'deki faaliyetlerinin 30. yılını kutlayan BSH (Bosch ve Siemens Ev Aletleri) Türkiye, istikrarlı büyümesi, ihracat gücü, sürdürülebilirlik taahhüdü ve sosyal sorumluluk projeleriyle ülke ekonomisine ve topluma değer katmaya devam ediyor. Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla faaliyet gösteren BSH Türkiye, 5 fabrikası, gelişmiş lojistik ve servis ağı, 3 bin 500'ün üzerinde satış noktası ve Türkiye'nin ilk sertifikalı Ar-Ge merkezi ile faaliyetlerini sürdürüyor. 30 yılda 100 milyondan fazla üretime imza atan BSH Türkiye, bugün 150'den fazla ülkeye ihracat gerçekleştirerek küresel ölçekte ülkeyi başarıyla temsil etmeye devam ediyor. Şirket aynı zamanda 130 ülke ve 4.6 milyar insanın bulunduğu Gelişen Pazarlar Bölgesi'nin yönetim merkezi olarak önemli bir sorumluluk üstleniyor.
Türkiye kilit ülke
BSH CEO'su Dr. Matthias Metz, BSH Ev Aletleri Yönetim Kurulu Başkanı ve Gelişen Pazarlar Bölgesi CEO'su Gökhan Sığın ve BSH Türkiye CEO'su Alper Şengül Çerkezköy'deki fabrikada düzenlediği basın toplantısı düzenledi. Burada konuşan Metz, Türkiye'nin küresel stratejilerde etkin bir rol üstlendiğini vurgulayarak, "Dünya genelinde 39 fabrikamız var. Türkiye'deki ekiplerimiz yalnızca Türkiye ve çevre pazarlarda değil, tüm BSH Grubu genelinde ilerlemeye yön veriyor. Bu nedenle Türkiye, bizim için hâlâ kilit bir odak ve küresel başarımızın ayrılmaz bir parçası. Türkiye bir pazarın çok ötesinde bizim için stratejik bir lokasyon" dedi. Gökhan Sığın da 30 yıllık süreçte yapılan doğrudan yatırım miktarının 1.8 milyar ABD doları olduğunu kaydederek, "30 yılda doğrudan ihracatımız 16.9 milyar ABD dolarına ulaştı" şeklinde kouştu. BSH Türkiye CEO'su Alper Şengül de BSH Türkiye'nin 30 yılda bıraktığı izi rakamlarla paylaştı. Toplam ekonomik katkının 45 milyar ABD dolarına ulaştığını kaydeden Şengül, şirketin ortaya koyduğu her bir 1 ABD dolarının ekonomide 4.3 ABD doları kadar ekonomik hacim etkisi yarattığını dile getirdi. Şengül, şunları söyledi: "Doğrudan ve dolaylı etkiler dahil, BSH kaynaklı toplam istihdam, Türkiye genelinde yaklaşık 60 bin kişilik geniş bir ekonomik iz oluşturuyor. Oluşturduğumuz bu çok katmanlı istihdam ekosistemi ile 30 yılı geride bırakmanın gururunu taşıyoruz."
Ar-Ge'de 460 çalışan var
Şirketin inovasyona verdiği önemin altını çizen Şengül, Türkiye'nin ilk sertifikalı Ar-Ge merkezlerinden birine sahip olduklarını hatırlatarak, bugün 460'ın üzerinde Ar-Ge çalışanıyla hem yerel hem de global pazarlara yön veren teknolojiler geliştirdiklerini söyledi.

ABD pazarı için 16 bin dolarlık buzdolabı üretiliyor
Toplantının ardından basın mensupları özellikle ABD pazarı için geliştirilen çift kapılı buzdolaplarının üretildiği fabrikayı gezdi. Showroomda yer alan 16 bin dolarlık ev tipi buzdolapları dikkat çekti. Departman yetkilileri bu tip buzdolaplarının yüzde 70'inin ABD'ye, yüzde 30'unun ise Avdupa'ya ihraç edildiğine işaret ederek, "Az miktarda da Çin'de ve Türkiye'de satılıyor" bilgisini verdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.