logo
24 HAZİRAN 2026

Hakemler Kulüpler Birliği'nin sabrını taşırdı

Kulüpler Birliği Vakfı, hakemlerin değişmesini istiyor

09.11.2023 21:00:00
Anadolu Ajansı
Hakemler Kulüpler Birliği'nin sabrını taşırdı
Hakemler Kulüpler Birliği'nin sabrını taşırdı

Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Ali Koç, vakfın bugün yapılan toplantısının ardından tüm kulüplerin hakemlerden rahatsız olduğunu, TFF'nin bu konuda gereken cesareti göstermesi gerektiğini dile getirdi.

Maslak'ta Kulüpler Birliği Vakfı binasında gerçekleştirilen toplantının ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Başkan Ali Koç, Antalyaspor'un yeni başkanı Sinan Boztepe'nin ilk kez toplantıya katıldığını, Beşiktaş Başkanı Ahmet Nur Çebi'nin de veda ettiğini dile getirdi.

Yüksek katılımlı bir toplantı gerçekleştirildiğini vurgulayan Ali Koç, gündem maddelerinde e-bilet ihalesi, bakanlığın bilet gelirlerinden yaptığı yüzde 7'lik kesintinin giderilmesiyle ilgili çalışma ve yayın dağılımının daha modern hale gelmesi olduğunu açıkladı.

Galatasaray'ın Şampiyonlar Ligi'nde Bayern Münih karşısında etkili bir oyun oynadığını da söyleyen Koç, "Ülke puanımız çok önemli. Takımlar iyi mücadele edince sadece 1 senede nereye gelebileceğimizi gördük. Geçen sene 11. sıradaydık şimdi 9. sıraya geldik. Bana göre çok iyi mücadele ettiler. Bu akşam 2 maçımız daha var. İnşallah puanları toplarız. Türkiye'ye yakışan, şampiyonun direkt, 2.'nin de bir ya da iki elemeyle Şampiyonlar Ligi'ne gitmesi. Bizim hak ettiğimiz budur." ifadelerini kullandı.

Kulüpler Birliği Vakfı Başkanı Ali Koç, Türkiye Futbol Federasyonunun (TFF) bugün yaptığı açıklamayı da tam olarak okumadığını, gerekli görmesi durumunda konuyla ilgili ekstra açıklama yapacağını da sözlerine ekledi.

"İçişleri Bakanlığı'na Kulüpler Birliği Vakfı olarak bu rahatsızlığımızı ileteceğiz"
Toplantıya katılan bütün kulüplerin yoğun bir irade gösterdiğini dile getiren Başkan Ali Koç, sözlerine şöyle devam etti: "Bu irade artık bu kirliliğin, vasıfsızlığın dibine inilmesiydi. Bunun dışında hakemler, yapay zeka ve MHK'yle ilgili de bir irade gösterildi. Türkiye Futbol Federasyonuna bu konularla ilgili rahatsızlığımız ve bu konuların dibine inmesi için gereken adımları atması için karar aldık. İçişleri Bakanlığı'na Kulüpler Birliği Vakfı olarak bu rahatsızlığımızı ileteceğiz ve bu konuların bir bölümü devlet iradesi gerektirir. Temiz futbol istiyorsak bu da temizliğin en önemli parçalarından birisi. Sayın Ali Yerlikaya'nın hem ülkemiz hem de Türk futbolu için büyük bir şans olduğu, bizlere büyük bir umut verdiğini görüyoruz. Ama daha dibine inecek çok yol var. Bahis ve şike büyük bir sorundur. Kripto paraların da dünyamıza girmesiyle bu sorunun genişlediğini görüyoruz çünkü bankacılık sistemine girilmiyor. Burada bir başkanımızla ilgili parantez açmak istiyorum, o da Murat Sancak. Kendisi 2 senedir Kulüpler Birliği Vakfı'nda ve sözünü esirgemeyen, düşündüğünü açıkça ifade eden birisi. Kendisiyle ilgili yapılan ithamlardan son derece rahatsız. Türk futbolunda bahis ve şikenin çok büyük bir sorun olduğunu en çok dillendiren başkanlarımızdan birisi. Bu konuda Kulüpler Birliği Vakfı'nda en sesli konuşanlardan birisi olduğunu burada hatırlatmak istiyorum. Öyle bir ülkede yaşıyoruz ki, doğruları ispat etmek zorunda kalıyorsunuz."

Fenerbahçe Kulübü olarak araştırma yapmaya başladıklarını da ifade eden Ali Koç, "Bahis varsa, şike varsa, hakem de vardır. Hakem olmadan bu işler olmuyor. Alt ligden üst lige çıkan kulüplerin yaşadığı bazı konular gündeme getirildi. Burada beni en çok mutlu eden, ortak bir zeminde, ortak hareket etme kararının çıkması. MKH'ler değişiyor, federasyonlar değişiyor, bir tek hakemler değişmiyor. Bu sorunların sıkıntısını da biz yaşıyoruz. Bizim kendi sektörümüzle ilgili irade koyup da çözemeyeceğimiz hiçbir şey olmamalı. Özellikle de bu konuda. 4 büyük kulübün aynı noktada olmasına ihtiyaç olunduğu söylendi, biz de bize düşen sorumluluğu göstereceğimizi toplantıda arkadaşlara ifade ettik." değerlendirmesinde bulundu.

"Mevcut hakem atama sisteminin verimli olmadığını, sorunları çözmediğine inanıyoruz"
Emniyet güçlerine, yargıya ve İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya'ya güvendiklerini yineleyen Ali Koç, "Emniyet güçlerimize, yargıdaki güçlerimize, İçişleri Bakanımıza, Bakanlığımıza Allah güç, kuvvet versin ki, bu işler çözülsün. Bu konuda bir kıvılcım yeterli. Şimdiden insanlar konuşmaya başladı. Federasyonun bunları iyi anlayıp satır aralarını iyi okuması lazım. Ona ceza, buna ceza vermekle bir yere varamayız. Ne siz bizi böyle adam edebilirsiniz ne de bizim size olan inancımız yerinde kalır. TFF'de çok değerli yöneticiler var. Bazıları futbolun içinde, bazıları kendi alanlarında uzman olan değerli bir kadro var. Kulüpler Birliği olarak, TFF Yönetim Kurulu'nun tamamından faydalanılmadığı endişemiz var. Çok küçük bir çember içinde işlerin döndüğü, danışmanların yoğunlukla sesinin çıktığı bir düzen olduğunu düşünüyoruz." açıklamasını yaptı.

Yapay zekayla hakem atamaları hakkında tereddütleri olduğunu da belirten Koç, şunları söyledi: "Atamalar bir kişinin iki dudağı arasında olmasın dedik ama yapay zeka manipüle ediliyor. Yapay zekada hakemlerin "Ben şu takımın maçını istemiyorum." deme özgürlüğü var. Bir hakem "Ben bu şehirde müteahhitlik yapıyorum, işlerim var." diyerek o şehirde maç almayabiliyor. Fakat bir tane hakem için data girmişler "2 takımın maçını yönetmek istemiyorum." diye. Ama sebep yok. Hakem datayı girmemiş. Bu bilgi, bir kişi tarafından girilmiş. Demek ki sistem manipüle edilebiliyor. Herhalde federasyonda aynı tereddüt var ki, yeni bir sistem geleceği konuşuluyor. Yeni modelin ne olduğunu bilmiyoruz. Mevcut hakem atama sisteminin verimli olmadığını, sorunları çözmediğine, derinleştirdiğine inanıyoruz. Yeni sistemi bilmekte fayda var ama yeni sisteme geçmek için mevcut MHK'nin yeterli olabileceği, aracı olup olamayacağı hatta atılacak adımı önleyebilecek durumda olup olmayacağını da konuştuk. Bu düzen içinde bulunmuş kimsenin yeni sistemde yer almasını istemiyoruz. Geçmişte bu görevlerde olmuş, başarılı olamamış, haklarında zerre kadar soru işareti olan kişileri istemiyoruz. Düzgün işleyen bir yapı istiyoruz. Bunun için de en önemli önerimiz, bu kişilerin bu işlerin içinde olmaması. Her türlü desteği de federasyona vermeye hazırız. Federasyon ve MHK'nin değişmesiyle hiçbir şey değişmiyor, hakemlerin değişmesi lazım. Bu çok net."

"Hakemler arasında akrabalık ilişkileri olduğu müddetçe başkalarının önü kapanıyor"
Temiz futbol için her türlü istihbaratın değerlendirilmesi gerektiğini dile getiren Ali Koç, durum odaklı değil, değer odaklı bir sisteme ihtiyaçları olduğunu belirtti.

TFF'nin sorunların dibine inmek için gerekli cesareti göstermediğinin altını çizen Koç, "Bazen alın teri, bazen akıl teri gerekir, burada da cesaret teri gerekiyor. Bu sorunların dibine inmek, istendiği takdirde son derece mümkündür. Kısacası bu iş böyle gitmez." dedi. Kulüpler Birliği'nden bir temsilcinin MHK'de yer alacağı iddialarıyla ilgili de konuşan Koç, "Hafta başında Kulüpler Birliği Vakfı'nın da içinde olacağı bir şey denildi. Çalışma yapıldığını duydum. Bugün bu konu konuşulmadı. MHK'nin değişmesi yetmiyor. Kemikleşmiş sıkıntılı isimler var, bu isimlerde sıkıntı olmadığı söylenerek bu işi çözemeyiz. Hakemler arasında akrabalık ilişkileri olduğu müddetçe başkalarının önü kapanıyor. Kemikleşmiş yapıdaki menfaat ilişkileri öyle kuvvetli ki, iyi bir şey yapmaya çalışanın önünü kesiyor." ifadelerini kullandı.

Kulüplerin ortak iradesinin önemli olduğunu vurgulayan Ali Koç, bu işte sonuna kadar gideceklerini yineleyerek şöyle devam etti: "Pazar gününden sonra bazı maçlar seyrettim gözlerime inanamıyorum. Bugün kimse Beşiktaş'ın Antalyaspor maçında verilmeyen penaltısına, penaltı değil diyemez. Aynı şekilde Ferdi'nin pozisyonuna penaltı değil diyemez. Bu nasıl bir cesaret. Alt liglerde maçları gördünüz. Fatih Karagümrük'ün Konyaspor maçında uzatmada bir penaltı verildi, olacak iş değil, sonra da penaltı verilmedi. Herkes rahatsız ama rahatsız olmayanlar hakemler ve MHK. Geçen sene Adana Demirspor-Beşiktaş arasındaki maçlarda bire bir aynı hakemler atandı. Bizim Trabzonspor maçında da hakem ve VAR hakemi geçen seneki hakemlerdi. Herkes aynı noktaya geldi. Kulüplerin aynı noktaya geldiğinde kimse karşısında duramaz."

Fenerbahçe Yüksek Divan Kurulu toplantısında ve Galatasaray Divan Kurulu toplantısında Süper Kupa Finali'nin Türkiye'de oynanması yönündeki tavsiyeyle ilgili de konuşan Koç, "Süper Kupa finali federasyonun kararıdır. 4-5 yıllık bir proje olarak bakılmalıdır. Ama bizim ve Galatasaray'ın yüksek divan kurulunda benzer bir irade yaşandı. 100. yıl hassasiyetini bir tarafa koyarsanız, federasyonun çabası da doğru bir karar." diyerek sözlerini sürdürdü.

Yapılacak temizlik hareketinden sonra insanların bir bedel olduğunu görünce bu işin çözüleceğini vurgulayan Ali Koç, şunları söyledi: "Hata yapmanın bedeli yok. Hakemler bazen birkaç maç ceza yiyorlar, o kadar. İçişleri Bakanlığı'nın 4 ayda yaptığı operasyonlarla, Türkiye'ye bir kişinin elini kolunu sallayarak giremeyeceği ortaya konuldu. Burada artık bir algı var. Burada da hakemler artık bir şey yaptığı zaman bedel ödeyeceğini bilmek zorunda. Sistemden ayrılanlar da en masum olanları diyelim. Masum olmayanlar sistemde. Şimdi buna da ceza yazacaklar. Bizim gibi adamları parayla, cezayla, şu kadar gün maça giremeyeceksin diyerek bir noktaya getiremezsin. Zaten federasyonu kimse mahkemeye veremiyor. Türkiye Cumhuriyeti'nde dokunulamayan tek yer herhalde TFF. Bunun da verdiği bir rahatlık var. Türk futbolunun marka değerini sorunları halının altına süpürerek, kulüplere, başkanlara, yöneticilere, hocalara ceza vererek değil, sorunları gidererek artırabilirsiniz."

Son olarak Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün vefatının 85. yılıyla ilgili düşüncelerini aktaran Ali Koç, sözlerini şu şekilde tamamladı: "Yarın 10 Kasım. Atamızı her yıl andığımız gibi bütün Türkiye anacak. Bölgemizde yaşadıklarımızı görünce, Cumhuriyet'in ne kadar önemli olduğunu, Atamızın bıraktığı mirasın ne kadar önemli olduğunu gözlerimizin önünde yaşayarak görüyoruz. Dünyada eşi benzeri olmayan bir ülkenin bir liderini anmak başka hiçbir yerde yok. Bunun kıymetini bilelim. Geleceğimizi kurgularken, geçmişimize sahip çıkalım. Geçmişine sahip çıkmayan ulusların geleceklerini tehlikeye attıklarını tüm dünyada gördük. Ne mutluyuz ki Türkiye Cumhuriyetimiz var, böyle güzel ülkemiz ve milletimiz var. Rahmetli dedem "Allah bize dünyanın en güzel ülkesini vermiş, kıymetini bilmiyoruz." derdi. Şimdi çok çok daha iyi anlıyorum. Yarın Atamızı sevgi, saygı, minnet ve şükranla anacağız." AA

Edin Visca, tekrar Başakşehir'de

RAMS Başakşehir, son olarak Trabzonspor forması giyen ve 12 sezon turuncu-lacivertli formayı terleten eski oyuncusu Bosna-Hersekli futbolcu Edin Visca'yı kadrosuna kattığını açıkladı

23.06.2026 17:39:00
İhlas Haber Ajansı
Edin Visca, tekrar Başakşehir'de
Edin Visca, tekrar Başakşehir'de
RAMS Başakşehir, son olarak Trabzonspor forması giyen ve 12 sezon turuncu-lacivertli formayı terleten eski oyuncusu Bosna-Hersekli futbolcu Edin Visca'yı kadrosuna kattığını açıkladı.

RAMS Başakşehir, yeni sezon öncesi kadro yapılanmasını sürdürürken eski yıldızı Edin Visca'yı yeniden renklerine bağladığını duyurdu. Konuyla ilgili kulüpten yapılan açıklamada, "Kulübümüz, Edin Vişça ile anlaşma sağladı. Başkanımız Göksel Gümüşdağ ile bir araya gelen Edin Vişça, kendisini 1 yıllığına yeniden turuncu-lacivert renklere bağlayan sözleşmeye imza attı. 2011'de başlayan hikayemizle birlikte sayısız başarılara imza attığımız, Avrupa kupalarında unutulmaz anlar yaşadığımız, kritik golleri ve asistlerleriyle nice zaferlere yürüdüğümüz ve en önemlisi Süper Lig şampiyonluğu yaşadığımız, kulübümüzün tarihine adını altın harflerle yazdıran Edin Vişça yeniden Başakşehir ailesine katıldı. Evine hoş geldin evlat. Yeniden birlikte, yeniden aynı hedefler için" ifadelerine yer verildi.

2011-2022 yılları arasında turuncu-lacivertli formayla kulüp tarihine geçen 26 yaşındaki Bosna Hersekli oyuncu, Başakşehir kariyerinde 398 müsabakada görev aldı.

Visca, Başakşehir'in 2019-2020 sezonunda kazandığı Süper Lig şampiyonluğunda önemli rol oynayan isimlerden biri olmuştu. Turuncu-lacivertli formayla uzun yıllar başarılı performans sergileyen deneyimli oyuncu, 110 golle kulüp tarihinin en golcü futbolcusu unvanını da elinde bulunduruyor.

Geçtiğimiz sezonu Trabzonspor formasıyla geçiren Visca ise yaşadığı sakatlık problemleri nedeniyle yalnızca 9 karşılaşmada görev alabildi. Bosna Hersekli futbolcu, bu süreçte gol veya asist katkısı üretemedi.

Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı

Trabzonspor, Onana'nın tekrar Bordo-Mavili formayı giymesi için uğraşıyor. Ancak beklenen sonuç alınamazsa, gidilecek adreslerden biri Stefan Ortega... Beşiktaş açısından da Alman kalecinin durumu benzerlik gösteriyor

23.06.2026 12:50:00
Haber Merkezi
Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı
Trabzonspor ve Beşiktaş'ın Stefan Ortega savaşı
Manchester City, geride bıraktığımız sezonun devre arasında Stefan Ortega'yı 580 bin euro karşılığında Nottingham Forest Kulübü'ne satmıştı. Alman eldiven, yarım sezonluk kontrat yaptı. Yani 30 Haziran sonrasında bedelsiz olarak istediği yere gidebilecek...

İBRE ONA ÇEVRİLECEK

Trabzonspor, geçen sezon Manchester United'dan kiraladığı Andre Onana'nın kalması için şartları zorluyor. Fakat Kamerunlu eldivende sorun çıkması halinde ibrenin Stefan Ortega'ya çevrileceği öğrenildi. 33 yaşındaki kaleci konusunda Beşiktaş'ın da benzer planları var...

SIKINTI YAŞANIRSA

Kartal'ın önceliği Stefan Ortega değil... Ancak alternatiflerde sıkıntı yaşanırsa onlar da Alman eldivene yoğunlaşacak. 1.85 boyundaki file bekçisinin çok sayıda talibi bulunuyor. Tecrübeli oyuncu, bütün seçeneklerini görmek istiyor. Bu sebeple kariyeriyle ilgili kısa sürede karar vermeyecek.

Senegal ikinci maçını da kaybetti


 
Geçen yıl Afrika Uluslar Kupası'nı kazanan ancak kurak ihlali nedeniyle iki ay sonra kupayı Fas'a vermek zorunda kalan Senegal, Fransa'dan sonra Erling Haland'lı Norveç'e de boyun eğdi. Senegal, son 32 yolunda Irak maçını kazanırsa bir ihtimal yoluna devam edebilir. 
 

23.06.2026 06:42:00 / Güncelleme: 23.06.2026 06:55:35
ABDÜLKADİR GÜNDOĞDU
Senegal ikinci maçını da kaybetti
Senegal ikinci maçını da kaybetti

2026 FIFA Dünya Kupası I Grubu'nda Norveç, ikinci maçında Senegal'i 3-2 mağlup ederek son 32 turunu garantiledi.
I Grubu'ndaki ilk maçında Irak'ı 4-1 yenen Norveç, Senegal'i de 3-2 mağlup etti ve son 32 turuna çıkmayı kesinleştirdi.

Kadro güçlü de...

Kadrosunda Sadio Mane, Koulibaly, Mendy, Idrissa Gueye, Sarr, Jackson gibi güçlü isimler barındıran Senegal ise ilk maçında 2022 Dünya Kupası finalisti Fransa'ya 3-1 kaybetmişti. 
İlk maçta Irak'a 2 gol atan Haaland, ikinci karşılaşmada da Senegal'e attığı 2 golle turnuvadaki gol sayısını 4'e çıkardı. Böylece Messi'nin (5 gol) ardından ikinci sıraya yükseldi. Fransa'dan Mbappe'nin de 4 golü bulunuyor.

2022 Dünya Kupası'nd da Avrupa takımlarına yenilmişti

Senegal, 2022 Dünya Kupası'nad da Hollanda mağlubiyetiyle başlamıştı. Ardından ev sahibi Katar'ı 3-1, Güney Amerika ekibi Ekvador'u ise 2-1 yenereki gruptan ikinci sırada çıkmıştı.
Son 16 turunda ise İngiltere'ye 3-0 yenilerek elenmişlerdi.
2018'deki Dünya Kupası'nda gruptan çıkamayan Senegal, 2006, 2010 ve 2014'e katılamamıştı. 2002'de ise çeyrek finalde Türkiye'ye yenilmişti.

Maçın karnesi

Hakemler: Wilton Pereira Sampaio, Bruno Boschilia, Bruno Pires (Brezilya)

Norveç: Nyland, Heggem (Dk. 84 Oestigaard), Ryerson (Dk. 12 Pedersen), Ajer, Wolfe, Berge, Odegaard, Aursnes (Dk. 46 Berg), Nusa (Dk. 71 Schjelderup), Sörloth (Dk. 84 Bobb), Haaland

Senegal: Mendy (Dk. 63 Diaw), Koulibaly (Dk. 72 Pape Sarr), Niakhate, Diouf (Dk. 54 Jakobs), Idrissa Gueye, Camara (Dk. 63 Ciss), Diatta, Sarr, Pape Gueye (Dk. 54 Mbaye), Mane, Jackson

Goller: Dk. 43 Pedersen, Dk. 48 ve Dk. 58 Haaland (Norveç), Dk. 53 ve Dk. 90 Sarr (Senegal)

Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti


 
 
2026 FIFA Dünya Kupası I Grubu ikinci maçlarında Fransa, Irak'ı 3-0 mağlup ederek son 32 turuna çıkmayı garantiledi. Irak ise ilk iki maçını da kaybetti. Maçın ikinci yarısı hava koşulları nedeniyle 2 saat geç başladı. Böylece Dünya Kupası tarihinde bir 'ilk' yaşanmış oldu. Irak, Senegal'i yenerse en iyi 3. olarak son 32'ye kalabilir.

23.06.2026 05:59:00 / Güncelleme: 23.06.2026 07:12:53
HABER MERKEZİ/AA
Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti
Fransa-Irak maçı 4.5 saatte bitti

Amerikan Futbolu Ligi (NFL) ekiplerinden Philadelphia Eagles'ın maçlarını oynadığı 69 bin kişi kapasiteli Philadelphia Stadı'nda yapılan karşılaşmada, 2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa, turnuvaya 40 yıllık aranın ardından geri dönen Irak ile karşı karşıya geldi.

Statta 68 bin 324 taraftarın izlediği karşılaşmaya etkili hücumlarla başlayan Fransa, 14. dakikada 1-0 öne geçti. Olise, ceza alanı dışındaki Mbappe'ye yerden bir pas gönderdi. Mbappe ceza alanı ön çizgisinin gerisinde sol ayağıyla bir plase vuruş yaptı ve top uzak köşeden filelerle buluştu.

Maçın 26. dakikasında Irak, sakatlık nedeniyle erken bir oyuncu değişikliğine gitti. Irak'ta sakatlık yaşayan Hussein, su molası sırasında oyundan çıktı ve yerine Al Hamadi girdi.

Şiddetli yağmur taraftarları etkiledi

İlk yarının son 15 dakikasında yağmur şiddetini artırdı ve hazırlıksız yakalanan bazı taraftarlar tribünleri boşaltarak kapalı alanlara geçti.
Karşılaşmanın 41. dakikasında Mbappe, kalecinin önde olduğunu gördü ve ceza alanının uzağında bir noktadan kaleye şutunu gönderdi ve top üstten auta çıktı.
Fransa, devreye 1-0 önde girdi.

İki saat ara

İlk yarı bittikten sonra futbolcular soyunma odasına giderken şiddetli gök gürültülü sağanak uyarısı yapıldı, tribünlerin boşaltılması istendi ve karşılaşmanın ikinci yarısının başlamasının gecikeceği bildirildi. Maçın ikinci yarısı şiddetli gök gürültülü sağanak nedeniyle 2 saatlik gecikme ile başladı.

Karşılaşmanın 54. dakikasında Fransa, 2-0 öne geçerken gol yine Mbappe'den geldi. Irak savunmasındaki anlaşmazlıkta Tahseen'in kalecisine göndermek istediği pas, ceza sahası içindeki Dembele'nin önüne düştü ve Dembele topu Mbappe'ye aktardı ve o da Dünya Kupası tarihinde 16. golünü kolay bir şekilde ağlara gönderdi.

Maçın 66. dakikasında fark üçe çıktı. Olise, ceza alanı sağ çaprazından Dembele'ye pasını aktardı. Dembele, topu kontrol edip uzak köşeye vuruşunu gönderdi ve top filelerle buluştu.

Maçta başka gol olmayınca Fransa, Irak'ı 3-0 mağlup etti ve son 32 turuna kalmayı garantiledi. Fransa, ilk maçında da Senegal'i 3-1 yenmişti.



Mbappe'nin 16. dünya kupası golü

Mbappe, maçta attığı 2 golle dünya kupalarında 16. golünü kaydetti. Messi de dün 18 gole ulaşarak Dünya Kupalarında en çok gol atan oyuncu olmuştu. 
Fransız futbolcu, milli takım tarihinin en golcü oyuncusu olarak 60 gole ulaştı. Fransa'da 2018'deki son dünya şampiyonluğunun mimarlarından, Fenerbahçe forması giyen N'Golo Kante, maçı yedek kulübesinde tamamladı.

2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa

2018 şampiyonu ve 2022 finalisti Fransa, otoriteler tarafından 2026 Dünya Kupası'nın da favorilerinden gösteriliyor.
Fransa, FIFA dünya sıralamasında 2'nci, Irak ise 55'inci sırada yer alıyor.

Klose geride kaldı, zirvede artık sadece Messi var!

2026 FIFA Dünya Kupası J Grubu ikinci maçında Arjantin, Avusturya'yı Lionel Messi'nin golleriyle 2-0 mağlup ederek son 32 turuna yükselmeyi garantiledi

22.06.2026 22:21:00
Haber Merkezi
Klose geride kaldı, zirvede artık sadece Messi var!
Klose geride kaldı, zirvede artık sadece Messi var!
2026 FIFA Dünya Kupası J Grubu ikinci maçında Arjantin, Avusturya'yı Lionel Messi'nin golleriyle 2-0 mağlup ederek son 32 turuna yükselmeyi garantiledi.

ABD'nin Arlington kentindeki Dallas Stadyumu'nda oynanan mücadelede 39 yaşındaki efsane oyuncu Lionel Messi, attığı gollerle tarihe geçti ve Miroslav Klose'yi geride bırakarak Dünya Kupası tarihinin en golcü futbolcusu unvanını tek başına ele geçirdi.

Maçın önemli anları



Karşılaşmanın henüz 9. dakikasında Arjantin penaltı kazandı, ancak Lionel Messi beyaz noktada kaleciyi geçemedi.

Kaçırdığı penaltıya rağmen oyundan düşmeyen Messi, 38. dakikada şık bir golle Tangocuları 1-0 öne geçirdi.

Maçın skorunu belirleyen gol yine 90+5. dakikada sahneye çıkan Lionel Messi'den geldi.

Turnuvadaki gol sayısını 17'ye çıkaran Messi, turnuva tarihinin en golcü ismi oldu.

Puan Durumu ve Gelecek Maçlar



Bu sonuçla birlikte grupta 2'de 2 yapan son şampiyon Arjantin puanını 6'ya yükseltip gruptan çıkmayı başardı. İkinci maçında ilk yenilgisini alan Avusturya ise 3 puanda kaldı.

Grubu'nun son haftasında Arjantin, Ürdün ile formalite maçına çıkarken; Avusturya, üst tur şansını sürdürmek için Cezayir ile kritik bir karşılaşmaya çıkacak.

Futbolda 2026-2027 sezonu birinci transfer dönemi başladı

Türkiye'de 2026-2027 sezonu 1. transfer ve tescil dönemi bugün başladı.

22.06.2026 15:03:00
İhlas Haber Ajansı
Futbolda 2026-2027 sezonu birinci transfer dönemi başladı
Futbolda 2026-2027 sezonu birinci transfer dönemi başladı
Türkiye'de 2026-2027 sezonu 1. transfer ve tescil dönemi bugün başladı.

Futbolda yaz transfer dönemi başladı. Türkiye Futbol Federasyonu'nda (TFF) yer alan açıklamaya göre, 1. transfer ve tescil dönemi; 22 Haziran 2026 tarihinde başlayıp, 4 Eylül 2026 tarihinde sona erecek.

İkinci transfer ve tescil dönemi ise 1 Ocak 2027 tarihinde başlayıp 5 Şubat 2027 tarihinde son bulacak.

Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı

2026 FIFA Dünya Kupası H Grubu'nda Uruguay ile Yeşil Burun Adaları 2-2 berabere kaldı.

22.06.2026 10:04:00
Haber Merkezi
Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı
Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan puan aldı
2026 FIFA Dünya Kupası H Grubu'nda Uruguay ile Yeşil Burun Adaları 2-2 berabere kaldı.

Tarihinde ilk kez turnuvaya katılan Yeşil Burun Adaları, İspanya'nın ardından Uruguay'dan da puan alarak eleme turları için önemli bir avantaj elde etti.

Yeşil Burun Adaları, Dünya Kupası tarihindeki ilk golünü de Muslera'nın kalesini koruduğu Uruguay'a karşı attı.



H Grubu'nda bugün oynanan maçların ardından İspanya 4 puanla liderlik koltuğunda otururken, Uruguay ve Yeşil Burun Adaları'nın 2'şer, Suudi Arabistan'ın ise 1 puanı bulunuyor.

Gruptaki son maçlarda Uruguay ile İspanya, Yeşil Burun Adaları ile de Suudi Arabistan karşılaşacak.

Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi

Dünya Kupası'nda alınan üst üste iki mağlubiyetin ardından spor kamuoyunda başlayan teknik direktör ayrılığı tartışmalarına TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu son noktayı koydu

22.06.2026 10:00:00
Haber Merkezi
Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi
Dünya kupası gitti, koltuk sevdası bitmedi
Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu, 2026 FIFA Dünya Kupası'nda gruptaki ilk iki maçından puan çıkaramayan A Milli Futbol Takımı'nın Teknik Direktörü Vincenzo Montella ve futbolculara net bir şekilde sahip çıktı.

Dünya Kupası'nda alınan üst üste iki mağlubiyetin ardından spor kamuoyunda başlayan teknik direktör ayrılığı tartışmalarına TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu son noktayı koydu.

Takımın Arizona'daki kampında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Hacıosmanoğlu, Vincenzo Montella'nın istifasının kesinlikle gündemde olmadığını açıkladı.

Kulüp takımlarındaki sabırsızlık kültürünün milli takıma taşınmaması gerektiğini belirten TFF Başkanı, yola çıktıkları insanları yarı yolda bırakmayacaklarını ifade etti.

Sorumluluk yönetimde

Başarısız sonuçların sorumluluğunu federasyon yönetimi olarak tamamen üstlendiklerini dile getiren İbrahim Hacıosmanoğlu, oyuncu grubuna yönelik eleştirilere de yanıt verdi.

Kadrodaki futbolcuların çoğunun henüz yolun başında, 20 yaş civarında genç isimler olduğunu hatırlatan başkan, bu jenerasyonun gelecekteki 3-4 turnuvada daha ülkeyi başarıyla temsil edeceğini vurguladı.

Sahada oynanan futbola da değinen Hacıosmanoğlu, iki maçta toplam 65 şut çekilmesine rağmen topun kaleye girmemesini büyük bir şanssızlık olarak nitelendirdi.

Sert eleştirilere ve nifak iddialarına tepki

Futbol tabanından gelen yapıcı teknik analizlere ve eleştirilere her zaman açık olduklarını belirten TFF Başkanı, sınırları aşan hakaret içerikli yorumlara sert tepki gösterdi.

Takım içinde huzursuzluk veya kavga varmış gibi göstererek nifak tohumu ekmeye çalışan odakların farkında olduklarını söyleyen Hacıosmanoğlu, isim vermeden bazı çevrelere yönelik olarak sinsi yaklaşımların milli takıma zarar veremeyeceğini sözlerine ekledi.

A Milli Futbol Takımı, Dünya Kupası D Grubu'ndaki son karşılaşmasında prestij mücadelesi için ev sahibi ABD ile karşı karşıya gelecek.

Siyasi provokasyonlar İran Milli Takımı'nı yıkamadı

2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu’nda mücadele eden İran Milli Futbol Takımı, turnuva için geldiği Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) rejim muhalifi grupların kitlesel protestolarıyla karşı karşıya kaldı

21.06.2026 11:03:00
Haber Merkezi
Siyasi provokasyonlar İran Milli Takımı'nı yıkamadı
Siyasi provokasyonlar İran Milli Takımı'nı yıkamadı
2026 FIFA Dünya Kupası G Grubu'nda mücadele eden İran Milli Futbol Takımı, turnuva için geldiği Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) rejim muhalifi grupların kitlesel protestolarıyla karşı karşıya kaldı.

Protestoların merkezinde, dünyadaki en büyük İranlı göçmen nüfusuna ev sahipliği yapan Los Angeles'taki İran diasporası ve Pehlevi (Şahlık) rejimi destekçileri yer alıyor.

Los Angeles'ta kamp yapan ve antrenmanlarını sürdüren takım, hem saha dışında hem de stadyum tribünlerinde yoğun siyasi baskı altında mücadele ediyor.

Antrenman Sahası ve Otel Önünde Gerginlik



G Grubu'ndaki ikinci maçında Belçika ile karşılaşacak olan İran kafilesi, son antrenmanını gerçekleştirdiği Carson Sports Park tesislerinin girişinde protesto edildi. Takımın antrenman programını öğrenerek tesis önünde toplanan göstericiler, rejim karşıtı sloganlar attı.

Yoğun güvenlik önlemleri altında tesisi gizli bir kapıdan terk etmek zorunda kalan milli takım kafilesi, konaklayacağı otele geçti. Ancak protestocular eylemlerini takım otelinin önüne taşıyarak gece boyunca protestolarını sürdürdü. Takım, gruptaki ilk maç olan Yeni Zelanda mücadelesi (2-2) öncesinde de benzer otel protestolarına maruz kalmıştı.

Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0

Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti.

21.06.2026 10:14:00
Haber Merkezi
Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0
Tunus, Japonya’ya direnemedi: 4-0
Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti.



Japonya, bu sonuçla puanını 4'e yükselterek grupta ikinci sıraya yerleşti. Puanı bulunmayan Tunus ise gruptan çıkma şansını kaybetti.
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.