19 - Dar ve keskin virajlardan hızlı geçen trenin kaza yapma riski artar. Bu virajlar değiştirilmeden trenin hızı artmamalıdır! Hükümet ise "Osmanlı döneminden kalan raylara makyaj yaparak hızlı treni başlatmaya cesaret etti.
20 - İstanbul Barosundan Muammer Aydın : Bilirkişi savcılık raporlarında delil bulunamazsa suç duyurusunda bulunacağız dedi.
21 - TÜKODER ( Tüketici Koruma Derneği): Ali Çetin - Hızlı Tren kazasında: tedbirsizlik- ve ihmal sebebiyle ölüme sebebiyet vermek suçundan :
a - Başbakan Recep Talip Erdoğan,
b - Ulaştırma Bakanı : Binali Yıldırım,
c - TCDD genel Müdürü ve vekilini Mahkemeye vereceğiz dedi.
22 - Ulaştırma bakanı Referans gösterdiği 2 millet vekili : Bizim Onayımız yok - dediler.
23 - Psikolglar : Bu kazadan sonra halkımızda " tren fobisi " gelişebilir, dediler. İnsanlarımız trenleri kara yolculuğundan daha güvenli görmekteydiler. Şimdi bu tren kazası güvenlerini sarstı. Bu sebeple bunu nispeten hafifletmek
için :
a -Sorumlulara kesin ve ağır ceza verilmelidir.
b - Meydana gele zararlar bir an önce tazmin edilmelidir,
c - Kazada bulunanlara ve ailelerine psikolojik tedavi yapılmalıdır!
Aydın Menderes : Tazminatı sorumlulara ödetmeli ve derhal BM Meclisini toplantıya çağırmak gerekir, dedi.
Hızlı tren için düz güzergahlar gerekir Türkiye'de ilk Demiryolu İzmir-Aydın arasına 1856 yılında yapılmıştır. Bu demir yolları da İngilizler tarafından inşa edilmiştir.
Dünyanın en modern hızlı trenleri sadece düz güzergahlarda seyir etmektedir. Bizim tren Ankara - İstanbul demir yolları ise 1893 yılında, Alman Kayseri Wlhelm tarafından yapılmıştır. Bu demiryolunda o zamanki trenlerin hızı da ortalama saate 40 - 50 kilometreydi.
Türklerin yaptığı ilk demiryolu ise İstanbul - İzmit arasındaki İstanbul-Tuzla kısmıdır.Bu tren hattı 1870-1872 yılları arasında inşa edilmiştir.
Ama bu yol da daha sonra İngilizlere devredilmiştir.
Saatte 285, hatta Japonya'da 400 kilometreye kadar hız yapan hızlı trenlerin hızlanması için , virajsız yollar - dümdüz hatlar - gerekmektedir.
Yavaş kafalarla hızlı tren düzgün çalışamaz hızlı tren için sadece tren yolları,makine ve teçhizatlar da yeterli olmaz. İnsanlarımızın da hızlı trene ayarlı, "hızlı çalışan kafala rın " da olması gerekir. Eğitilmiş-bilgili-uyanık-sinirlerine hakim,-sabırlı-atik ve ne zaman ne yapacağını iyi bilen personel gerekir!
Sadece eski kıdemli memur olması yetmez. Çünkü onlar genellikle, emekliliğini bekleyen veya eski yöntemlere göre eğitimi öğrenen statik kimselerdir. Onlara bu tür işi yaptırmak ise her zaman potansiyel tehlikeyle karşı karşıya olmak demektir!
Onun yanında, hakikaten bu hızdaki trenlere özentimiz varsa, o zaman onlara göre yollarımızı da yapmalıyız.Ancak ondan sonra hızlı trenleri seyir-sefere koymalıyız. Onlar ancak o zaman güvenli ve hakikaten çekici olur. Mevcut yolların virajları giderilmedikçe, her kilometre başına hız değiştirmelerle bu işin yürümeyeceği, bu elim kazayla açıkça anlaşılmış olmaktadır!
20 - İstanbul Barosundan Muammer Aydın : Bilirkişi savcılık raporlarında delil bulunamazsa suç duyurusunda bulunacağız dedi.
21 - TÜKODER ( Tüketici Koruma Derneği): Ali Çetin - Hızlı Tren kazasında: tedbirsizlik- ve ihmal sebebiyle ölüme sebebiyet vermek suçundan :
a - Başbakan Recep Talip Erdoğan,
b - Ulaştırma Bakanı : Binali Yıldırım,
c - TCDD genel Müdürü ve vekilini Mahkemeye vereceğiz dedi.
22 - Ulaştırma bakanı Referans gösterdiği 2 millet vekili : Bizim Onayımız yok - dediler.
23 - Psikolglar : Bu kazadan sonra halkımızda " tren fobisi " gelişebilir, dediler. İnsanlarımız trenleri kara yolculuğundan daha güvenli görmekteydiler. Şimdi bu tren kazası güvenlerini sarstı. Bu sebeple bunu nispeten hafifletmek
için :
a -Sorumlulara kesin ve ağır ceza verilmelidir.
b - Meydana gele zararlar bir an önce tazmin edilmelidir,
c - Kazada bulunanlara ve ailelerine psikolojik tedavi yapılmalıdır!
Aydın Menderes : Tazminatı sorumlulara ödetmeli ve derhal BM Meclisini toplantıya çağırmak gerekir, dedi.
Hızlı tren için düz güzergahlar gerekir Türkiye'de ilk Demiryolu İzmir-Aydın arasına 1856 yılında yapılmıştır. Bu demir yolları da İngilizler tarafından inşa edilmiştir.
Dünyanın en modern hızlı trenleri sadece düz güzergahlarda seyir etmektedir. Bizim tren Ankara - İstanbul demir yolları ise 1893 yılında, Alman Kayseri Wlhelm tarafından yapılmıştır. Bu demiryolunda o zamanki trenlerin hızı da ortalama saate 40 - 50 kilometreydi.
Türklerin yaptığı ilk demiryolu ise İstanbul - İzmit arasındaki İstanbul-Tuzla kısmıdır.Bu tren hattı 1870-1872 yılları arasında inşa edilmiştir.
Ama bu yol da daha sonra İngilizlere devredilmiştir.
Saatte 285, hatta Japonya'da 400 kilometreye kadar hız yapan hızlı trenlerin hızlanması için , virajsız yollar - dümdüz hatlar - gerekmektedir.
Yavaş kafalarla hızlı tren düzgün çalışamaz hızlı tren için sadece tren yolları,makine ve teçhizatlar da yeterli olmaz. İnsanlarımızın da hızlı trene ayarlı, "hızlı çalışan kafala rın " da olması gerekir. Eğitilmiş-bilgili-uyanık-sinirlerine hakim,-sabırlı-atik ve ne zaman ne yapacağını iyi bilen personel gerekir!
Sadece eski kıdemli memur olması yetmez. Çünkü onlar genellikle, emekliliğini bekleyen veya eski yöntemlere göre eğitimi öğrenen statik kimselerdir. Onlara bu tür işi yaptırmak ise her zaman potansiyel tehlikeyle karşı karşıya olmak demektir!
Onun yanında, hakikaten bu hızdaki trenlere özentimiz varsa, o zaman onlara göre yollarımızı da yapmalıyız.Ancak ondan sonra hızlı trenleri seyir-sefere koymalıyız. Onlar ancak o zaman güvenli ve hakikaten çekici olur. Mevcut yolların virajları giderilmedikçe, her kilometre başına hız değiştirmelerle bu işin yürümeyeceği, bu elim kazayla açıkça anlaşılmış olmaktadır!
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
- Batı kültüründe toplumsal çöküş -2- / 22.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006
- Batı kültüründe toplumsal çöküş / 21.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 20.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler -2- / 19.10.2006
- Ramazan'da kazanılan değerler / 18.10.2006
- Oruç tutmak, aç kalmak değildir / 15.10.2006
- Ramazan-ı Şerif temizlenme ayı / 14.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 09.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -4- / 08.10.2006
- İbadetin insan sağlığına faydaları -3- / 07.10.2006