logo
29 MART 2024

Hızlı tren kazasında 2. Perde oynanıyor-II

29.07.2004 00:00:00
19 - Dar ve keskin virajlardan hızlı geçen trenin kaza yapma riski artar. Bu virajlar değiştirilmeden trenin hızı artmamalıdır! Hükümet ise "Osmanlı döneminden kalan raylara makyaj yaparak hızlı treni başlatmaya cesaret etti.

20 - İstanbul Barosundan Muammer Aydın : Bilirkişi savcılık raporlarında delil bulunamazsa suç duyurusunda bulunacağız dedi.

21 - TÜKODER ( Tüketici Koruma Derneği): Ali Çetin - Hızlı Tren kazasında: tedbirsizlik- ve ihmal sebebiyle ölüme sebebiyet vermek suçundan :

a - Başbakan Recep Talip Erdoğan,

b - Ulaştırma Bakanı : Binali Yıldırım,

c - TCDD genel Müdürü ve vekilini Mahkemeye vereceğiz dedi.

22 - Ulaştırma bakanı Referans gösterdiği 2 millet vekili : Bizim Onayımız yok - dediler.

23 - Psikolglar : Bu kazadan sonra halkımızda " tren fobisi " gelişebilir, dediler. İnsanlarımız trenleri kara yolculuğundan daha güvenli görmekteydiler. Şimdi bu tren kazası güvenlerini sarstı. Bu sebeple bunu nispeten hafifletmek

için :

a -Sorumlulara kesin ve ağır ceza verilmelidir.

b - Meydana gele zararlar bir an önce tazmin edilmelidir,

c - Kazada bulunanlara ve ailelerine psikolojik tedavi yapılmalıdır!

Aydın Menderes : Tazminatı sorumlulara ödetmeli ve derhal BM Meclisini toplantıya çağırmak gerekir, dedi.

Hızlı tren için düz güzergahlar gerekir Türkiye'de ilk Demiryolu İzmir-Aydın arasına 1856 yılında yapılmıştır. Bu demir yolları da İngilizler tarafından inşa edilmiştir.

Dünyanın en modern hızlı trenleri sadece düz güzergahlarda seyir etmektedir. Bizim tren Ankara - İstanbul demir yolları ise 1893 yılında, Alman Kayseri Wlhelm tarafından yapılmıştır. Bu demiryolunda o zamanki trenlerin hızı da ortalama saate 40 - 50 kilometreydi.

Türklerin yaptığı ilk demiryolu ise İstanbul - İzmit arasındaki İstanbul-Tuzla kısmıdır.Bu tren hattı 1870-1872 yılları arasında inşa edilmiştir.

Ama bu yol da daha sonra İngilizlere devredilmiştir.

Saatte 285, hatta Japonya'da 400 kilometreye kadar hız yapan hızlı trenlerin hızlanması için , virajsız yollar - dümdüz hatlar - gerekmektedir.

Yavaş kafalarla hızlı tren düzgün çalışamaz hızlı tren için sadece tren yolları,makine ve teçhizatlar da yeterli olmaz. İnsanlarımızın da hızlı trene ayarlı, "hızlı çalışan kafala rın " da olması gerekir. Eğitilmiş-bilgili-uyanık-sinirlerine hakim,-sabırlı-atik ve ne zaman ne yapacağını iyi bilen personel gerekir!

Sadece eski kıdemli memur olması yetmez. Çünkü onlar genellikle, emekliliğini bekleyen veya eski yöntemlere göre eğitimi öğrenen statik kimselerdir. Onlara bu tür işi yaptırmak ise her zaman potansiyel tehlikeyle karşı karşıya olmak demektir!

Onun yanında, hakikaten bu hızdaki trenlere özentimiz varsa, o zaman onlara göre yollarımızı da yapmalıyız.Ancak ondan sonra hızlı trenleri seyir-sefere koymalıyız. Onlar ancak o zaman güvenli ve hakikaten çekici olur. Mevcut yolların virajları giderilmedikçe, her kilometre başına hız değiştirmelerle bu işin yürümeyeceği, bu elim kazayla açıkça anlaşılmış olmaktadır!
 
Prof. Dr. Cahit Babuna / diğer yazıları
Oy sayımı iftar saatine denk geliyor
YSK 'iftar' konusunda karar verdi
'İBB adayını çek' teklifine yanıt verdi
AKP'ye 3 şartını açıkladı
AKP'den bir seçim klasiği
Seçime 3 gün kala gaz bulundu!
İSO'dan tarihi uyarı
'Eğitimli gençlerimizi avlamak için...'
'AJet ile anlaşmamız yok'
THY'den çok garip Ajet kararı!
Almanya'nın öteki yüzü
Avrupa'nın ilk siyonist ülkesi Almanya!
CHP adayı istifa edip AKP'ye katıldı
'Erdoğan'ın emrinde olacağız'
Rezalet ötesi
Yahudi askerler aşağılıkta da zirvede!
'Sandık, hepimizin namusuna emanettir'
Erdoğan son mitingini yaptı
'Gençler BTP’ye akın ediyor'
Zeytinburnu'nda BTP coşkusu
'Para sayma' soruşturmasında Muammer Keskin'in ifadesi
'Bağış karşılığı makbuz almadım'
Yargıtay Başkanı seçimi 31 Mart sonrasına kaldı
10. turda da sonuç çıkmadı
1 Nisan'da okullar tatil mi?
Milli Eğitim Bakanlığı açıkladı
Emekli maaşı için seçim sonrasını işaret etti
'Temmuz' ayında masaya yatıracağız'
Oy sayımı iftar saatine denk geliyor
YSK 'iftar' konusunda karar verdi
'İBB adayını çek' teklifine yanıt verdi
AKP'ye 3 şartını açıkladı
AKP'den bir seçim klasiği
Seçime 3 gün kala gaz bulundu!
İSO'dan tarihi uyarı
'Eğitimli gençlerimizi avlamak için...'
'AJet ile anlaşmamız yok'
THY'den çok garip Ajet kararı!
Almanya'nın öteki yüzü
Avrupa'nın ilk siyonist ülkesi Almanya!
CHP adayı istifa edip AKP'ye katıldı
'Erdoğan'ın emrinde olacağız'
Rezalet ötesi
Yahudi askerler aşağılıkta da zirvede!
'Sandık, hepimizin namusuna emanettir'
Erdoğan son mitingini yaptı
'Gençler BTP’ye akın ediyor'
Zeytinburnu'nda BTP coşkusu
'Para sayma' soruşturmasında Muammer Keskin'in ifadesi
'Bağış karşılığı makbuz almadım'
Yargıtay Başkanı seçimi 31 Mart sonrasına kaldı
10. turda da sonuç çıkmadı
1 Nisan'da okullar tatil mi?
Milli Eğitim Bakanlığı açıkladı
Emekli maaşı için seçim sonrasını işaret etti
'Temmuz' ayında masaya yatıracağız'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2024

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.