Honda'dan Türkiye'ye veda
Honda, Nisan 1997'de Kocaeli'nde başladığı Türkiye'de otomobil üretme serüvenini 2021'de sonlandırma kararı aldı. Japon otomotiv devi, bir süre önce de İngiltere'deki fabrikasını da kapatma kararı almıştı





Honda, söz konusu kararı, küresel otomotiv endüstrisindeki elektrikli araç alanında yaşanan gelişmeler ve bu gelişmelere bağlı olarak uygun üretim kapasitesinin sağlanması gerekliliği nedeniyle aldığını savundu. Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura alınan karara ilişkin yorumunda, "Hızla değişen piyasa dinamikleri ve teknolojik gelişmelere öncülük etme ihtiyacının farkındayız.
Bu durum, Türkiye'deki otomobil üretim operasyonumuzu da kaçınılmaz olarak etkiliyor. Çalışma arkadaşlarımızın mutluluğu Honda'nın birincil önceliğidir. Bu küresel kararı mümkün olan en makul şekilde uygulamak adına, beceri geliştirme eğitimleri ve yeniden istihdam yardımı da dâhil olmak üzere, karardan etkilenen çalışanlarımızın ihtiyaç duydukları tüm desteği sağlayacağız. Bu kararın sonuçlarını çalışanlarımız, bayilerimiz ve paydaşlarımızla yakın işbirliği içinde değerlendirmeye devam edeceğiz" dedi.
Türkiye'de otomobil üretimini sonlandırma kararı alan Honda, Türkiye'den çıkmıyor. Honda 2021'den sonra Türkiye'de satış ve satış sonrası operasyonlarına devam edecek ancak sadece ithal araç satacak. Honda 1997'den bu yana Kocaeli'nde otomobil üretimi yapıyor. Honda'nın Kocaeli fabrikasında yaklaşık 1100 işçi çalışıyor.












































































