IMF, Türkiye'nin faiz dışı fazla hedefine ulaşması için, hükümetin harcama kısıcı ve de gelir arttırıcı önlemler alması konusunda ısrar ediyor. Bu da az hizmet fazla vergi anlamına geliyor.
IMF ile çözümlenmesi gereken konular arasında FDF için önlemlerin de yer aldığı belirtiliyor.
IMF, FDF'de kalite istiyormuş!Mali disiplinin sürekliliğinin sağlanması çapa olarak öngörülen "mali kural" çerçevesinde ele alınan FDF'nin, IMF'nin temel şartlarından birinin "bir defalık geçici önlemlerle sağlanmasından vazgeçilmesi" olduğunu vurgulayan üst düzey bir yetkili, "IMF, bütçede her yıl sürekli vergi gelirleriyle bu hedefin yakalanmasında ısrar ediyor. Her yıl değişik yöntemlerle gelen geçici vergiler, vergi barışı, varlık barışı gibi uygulamaların bu hesaplamalara dahil edilmemesinde ısrar ediyor. FDF kadar FDF'nin kalitesinin de önemli olduğunu ifade ediyor" dedi. Geçen yıl Ekim ayında açıklanan veriler kapsamında merkezi yönetim bütçesinde FDF'nin Gayrisafi Yurtiçi Hasıla'ya oranı yüzde 3.97, IMF tanımlı olarak ise yüzde 2.41 olarak öngörülüyor. Ancak, hem büyümede yapılan revizyonu hem de bazı bütçe kalemlerinde yapılan kesintisi sonrası FDF'nin ne olacağı henüz kamuoyuna açıklanmadı. IMF, FDF hedeflerine ulaşılması için çoksert önlemlerin alınmasını istiyor.
IMF taleplerinin açıklanması hükümet için riskliYeni düzenleme için söz konusu alanlarda sorunların çözümüne yönelik olarak IMF'nin şartlarının geniş kesimleri ilgilendirdiği göz önüne alındığında, hükümetin seçim öncesi bunları kabul edip açıklamasının hükümet açısından riskli olduğu belirtiliyor. Geçen yıl Mayıs ayında sona eren Stand-By Düzenlemesi'nin ardından Türkiye, IMF ile yeni bir anlaşma için uzun süredir görüşmelerde bulunuyor.
IMF ile çözümlenmesi gereken konular arasında FDF için önlemlerin de yer aldığı belirtiliyor.
IMF, FDF'de kalite istiyormuş!Mali disiplinin sürekliliğinin sağlanması çapa olarak öngörülen "mali kural" çerçevesinde ele alınan FDF'nin, IMF'nin temel şartlarından birinin "bir defalık geçici önlemlerle sağlanmasından vazgeçilmesi" olduğunu vurgulayan üst düzey bir yetkili, "IMF, bütçede her yıl sürekli vergi gelirleriyle bu hedefin yakalanmasında ısrar ediyor. Her yıl değişik yöntemlerle gelen geçici vergiler, vergi barışı, varlık barışı gibi uygulamaların bu hesaplamalara dahil edilmemesinde ısrar ediyor. FDF kadar FDF'nin kalitesinin de önemli olduğunu ifade ediyor" dedi. Geçen yıl Ekim ayında açıklanan veriler kapsamında merkezi yönetim bütçesinde FDF'nin Gayrisafi Yurtiçi Hasıla'ya oranı yüzde 3.97, IMF tanımlı olarak ise yüzde 2.41 olarak öngörülüyor. Ancak, hem büyümede yapılan revizyonu hem de bazı bütçe kalemlerinde yapılan kesintisi sonrası FDF'nin ne olacağı henüz kamuoyuna açıklanmadı. IMF, FDF hedeflerine ulaşılması için çoksert önlemlerin alınmasını istiyor.
IMF taleplerinin açıklanması hükümet için riskliYeni düzenleme için söz konusu alanlarda sorunların çözümüne yönelik olarak IMF'nin şartlarının geniş kesimleri ilgilendirdiği göz önüne alındığında, hükümetin seçim öncesi bunları kabul edip açıklamasının hükümet açısından riskli olduğu belirtiliyor. Geçen yıl Mayıs ayında sona eren Stand-By Düzenlemesi'nin ardından Türkiye, IMF ile yeni bir anlaşma için uzun süredir görüşmelerde bulunuyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.