Birçok ilde uygulanan indirim günlerive bayram alışverişinin yoğunlaşması ile başlayan indirim kampanyalarında, "bir noktalı" gösterilen indirim rakamları, yüzdeliindirimlerle karıştırıldığı için tüketiciyi yanıltıyor. Bazı mağazalar indirim oranlarını yüzdeli rakamlar yerine, mağaza vitrinlerine yazdıkları 1.25, 1.50 gibi rakamlarla müşterilerine duyuruyor. Bir noktalı indirimi ilk etapta yüzde olarak algılayan tüketici, birçok durumda ürünün satış fiyatı ile yapılan indirimi tam olarak hesaplayamadığı için yanılgıya düşüyor. Örneğin 170 milyon liralık bir ürünü alan kişi, mağazanın ilan ettiği 1.30 indirim rakamını yüzde 30 olarak algılayarak 51 milyon lira indirim beklerken, mağaza sahibi 170 milyon lirayı 1.30'a bölüyor, ardından çıkan rakamı etiket fiyatından çıkararak indirimi 40milyon lira olarak uyguluyor. Özellikle küsürlü rakamlarda yüzde indirimi kolay yapılamadığı için tüketici mağaza sahibinin belirttiği indirimi yüzdeli indirim sanıyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.