İsmail Kartal'ı Ceferin istedi
UEFA'nın getirdiği katı "transfer bakiyesi" kuralı sonrası frene basan Fenerbahçe'de, Başkan Aziz Yıldırım dünyaca ünlü yabancı hocaların yüksek maliyetlerine set çekti; kulübede tasarruf, sahada transfer dönemini başlattı
24.06.2026 13:22:00
Haber Merkezi
Haber Merkezi





UEFA'nın getirdiği katı "transfer bakiyesi" kuralı sonrası frene basan Fenerbahçe'de, Başkan Aziz Yıldırım dünyaca ünlü yabancı hocaların yüksek maliyetlerine set çekti; kulübede tasarruf, sahada transfer dönemini başlattı. Geçen sezon teknik kadroya 15 milyon euro harcayan sarı-lacivertliler, sadece 1 milyon euro'ya imza atan İsmail Kartal formülüyle devasa bütçeyi doğrudan yeni futbolcu alımına ve maaşlarına kaydırarak FFP krizini avantaja çevirdi.

Fenerbahçe'de teknik direktör koltuğu için yürütülen çalışmalarda strateji ortaya çıktı. Geçtiğimiz sezon Jose Mourinho için 12 milyon euro, Domenico Tedesco için ise 3.5 milyon euro olmak üzere toplamda 15 milyon euro'luk devasa bir teknik direktör bütçesi harcayan sarı-lacivertli kulüp, yeni sezonda rotayı yerli ve tasarruflu bir isme kırdı. Başkan Aziz Yıldırım, radikal bir kararla yeniden İsmail Kartal dönemini başlatma kararı aldı.

UEFA'NIN FFP KURALLARI ETKİLEDİ
Bu keskin dönüşün arkasında UEFA ile yapılan Finansal Fair Play (FFP) görüşmeleri yer alıyor. UEFA'nın, Avrupa Ligi kadrosunun oluşturulmasında Fenerbahçe'ye kesin bir "transfer bakiyesi" kuralı uygulama kararı alması, kulübün elini kolunu bağladı. Finansal kısıtlamalarla karşı karşıya kalan Yıldırım yönetimi, Aykut Kocaman sonrasındaki yabancı teknik direktör arayışlarına bu nedenle set çekti.

YABANCI HOCALAR YÜKSEKTEN UÇTU
Gündemi meşgul eden Jorge Jesus (12 milyon euro), Antonio Conte (15 milyon euro) ve Arne Slot (15 milyon euro) gibi dünyaca ünlü isimler, maliyetleri sebebiyle Aziz Yıldırım'ın hiçbir zaman listesine girmedi. Hatta iddialara göre Yıldırım, bu yüksek profilli hocaları getirmek isteyen yöneticilere, "Parasını cebinizden verirseniz getirin" diyerek net bir rest çekti.

15 MİLYON EURO TAKIMA GİDECEK
Başkan Yıldırım'ın baştan beri uyguladığı gizli plan, teknik direktörlük için ayrılan 15 milyon euro'luk bütçeyi kulübede eritmek yerine doğrudan sahaya yansıtmaktı. Sarı-lacivertli yönetim, tasarruf edilecek bu devasa meblağı tamamen yeni futbolcu transferlerine ve oyuncu maaşlarına harcayarak daha güçlü bir kadro kurmayı hedefliyor.

KARTAL 1 MİLYON EURO ALACAK
Bu stratejinin son halkası olarak takımın başına geçen İsmail Kartal, mali yükü ciddi oranda hafifletti. Adeta Ederson'un 12 milyon euro'luk maaşı bir anda yük olmaktan çıktı. Deneyimli teknik adamın yeni dönemde sadece 1 milyon euro alacağı öğrenilirken, Fenerbahçe yönetimi böylece hem UEFA kurallarına uyum sağlamış hem de bütçeyi doğrudan takıma enjekte etme fırsatı yakalamış oldu.

Fenerbahçe'de teknik direktör koltuğu için yürütülen çalışmalarda strateji ortaya çıktı. Geçtiğimiz sezon Jose Mourinho için 12 milyon euro, Domenico Tedesco için ise 3.5 milyon euro olmak üzere toplamda 15 milyon euro'luk devasa bir teknik direktör bütçesi harcayan sarı-lacivertli kulüp, yeni sezonda rotayı yerli ve tasarruflu bir isme kırdı. Başkan Aziz Yıldırım, radikal bir kararla yeniden İsmail Kartal dönemini başlatma kararı aldı.

UEFA'NIN FFP KURALLARI ETKİLEDİ
Bu keskin dönüşün arkasında UEFA ile yapılan Finansal Fair Play (FFP) görüşmeleri yer alıyor. UEFA'nın, Avrupa Ligi kadrosunun oluşturulmasında Fenerbahçe'ye kesin bir "transfer bakiyesi" kuralı uygulama kararı alması, kulübün elini kolunu bağladı. Finansal kısıtlamalarla karşı karşıya kalan Yıldırım yönetimi, Aykut Kocaman sonrasındaki yabancı teknik direktör arayışlarına bu nedenle set çekti.

YABANCI HOCALAR YÜKSEKTEN UÇTU
Gündemi meşgul eden Jorge Jesus (12 milyon euro), Antonio Conte (15 milyon euro) ve Arne Slot (15 milyon euro) gibi dünyaca ünlü isimler, maliyetleri sebebiyle Aziz Yıldırım'ın hiçbir zaman listesine girmedi. Hatta iddialara göre Yıldırım, bu yüksek profilli hocaları getirmek isteyen yöneticilere, "Parasını cebinizden verirseniz getirin" diyerek net bir rest çekti.

15 MİLYON EURO TAKIMA GİDECEK
Başkan Yıldırım'ın baştan beri uyguladığı gizli plan, teknik direktörlük için ayrılan 15 milyon euro'luk bütçeyi kulübede eritmek yerine doğrudan sahaya yansıtmaktı. Sarı-lacivertli yönetim, tasarruf edilecek bu devasa meblağı tamamen yeni futbolcu transferlerine ve oyuncu maaşlarına harcayarak daha güçlü bir kadro kurmayı hedefliyor.

KARTAL 1 MİLYON EURO ALACAK
Bu stratejinin son halkası olarak takımın başına geçen İsmail Kartal, mali yükü ciddi oranda hafifletti. Adeta Ederson'un 12 milyon euro'luk maaşı bir anda yük olmaktan çıktı. Deneyimli teknik adamın yeni dönemde sadece 1 milyon euro alacağı öğrenilirken, Fenerbahçe yönetimi böylece hem UEFA kurallarına uyum sağlamış hem de bütçeyi doğrudan takıma enjekte etme fırsatı yakalamış oldu.











































































































