Verimli ve etkili ders çalışma yöntemlerini uygulamak,tamamen bir irade ve iç disiplin olayıdır. Ders çalışmak için iyi bir nedeniniz varsa kendinizi biraz zorlayarak çalışma sırasındaki güçlükleri tek tek ortadan kaldırmanız zor olmaz. Yeter ki ne istediğinizi bilin çalışmak için kendinize iyi bir zemin hazırlayın ve öğrenmeyi isteyin. Gerisi kendinden gelecektir.
Etkili öğrenme sınıfta olurEğitim-öğretim olayı bir bütün olarak ele alınır. Ayrı ayrı düşünülemez. İleri gitmiş toplumlarda da devletin denetimi ve gözetimi altında yapılır. Fert ve toplumu esas alır. Bu nedenle de fert ve toplum için çok önemlidir. Bilimsel olarak yapılır. Bilimsel olmayan eğitim-öğretim etkinlikleri fertlere de topluma da istenen yararı sağlamaz. Aksine zararlı olabilir.Eğitim-öğretim olayını ele alan bilimsel araştırmalar yapan eğitim biliminin bulguları sonunda en etkili öğrenmenin sınıf içinde karşılıklı tartışarak, öğrencilerin öğrenme olayının içine aktif olarak girmeleri ile yaparak ve yaşayarak oluştuğu ortaya çıkmıştır. Sınıfta öğretmenin gözetiminde konuların ele alınması, irdelenmesi, tartışılması, öğrencilerin konu ile ilgili düşüncelerini savunabilmeleri, eksik kalabilecek noktaların çok kişi tarafından daha kolay sezilebilmesi, sorularla bu eksiklerin de giderebileceği dikkate alındığında öğrenmenin sınıf içinde daha verimli olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Kısaca öğrenme olayı iki kişinin karşılıklı direkt iletişimi ile değil, sınıf içinde doğrular yanlışlar tartışıldığında dolaylı olarak en iyi biçimde oluşmaktadır.
Öğrenme zihin yorgunluğuna neden olmazİnsan vücudundaki hücrelerin önemli özelliği arka arkaya gelen uyarılara cevap verme sürelerindeki farklılıktır. Kas hücrelerinde bu süre, sinir hücresine oranla çok uzundur. Kas hücresi bir uyaranı aldıktan sonra hemen sonra ikinci bir uyarana cevap veremez ve bu süreye "cevapsızlık süresi"denir. Eğer kas hücresine uyarıcılar arka arkaya gelir ve kas hücresi buna cevap veremezse yorgunluk meydana gelir. Buna karşılık sinir hücresinin cevapsızlık süresi, kas hücresine göre çok daha kısadır. Yani sinir hücresi arka arkaya gelen uyaranlara cevap verebilir ve kas hücresi gibi yorulmaz. Bu nedenle "çok öğrendim yoruldum" duygusu yanlıştır. Yorgunluk varsa kas yorgunluğudur, zihni yorgunluk değildir. Ancak gerekli protein zincirinin iyi kurulması için sürekli değil aralıklı ders çalışmak gerekir.
Ders çalışırken yararlanılabilecek kaynaklar& Milli eğitim Bakanlığı'nın önerdiği ve okullarda izlenen ders kitapları.& Milli Eğitim Bakanlığı'nın önerdiği yardımcı ders kitapları, dergiler, ansiklopediler. Üniversite hazırlık dergileri.& Kaliteli hazırlanmış soru bankaları. & Açıklamalı -çözümlü test kitapları.& Verimli ders çalışma ile ilgili rehber kitapçıklar.
Etkili öğrenme sınıfta olurEğitim-öğretim olayı bir bütün olarak ele alınır. Ayrı ayrı düşünülemez. İleri gitmiş toplumlarda da devletin denetimi ve gözetimi altında yapılır. Fert ve toplumu esas alır. Bu nedenle de fert ve toplum için çok önemlidir. Bilimsel olarak yapılır. Bilimsel olmayan eğitim-öğretim etkinlikleri fertlere de topluma da istenen yararı sağlamaz. Aksine zararlı olabilir.Eğitim-öğretim olayını ele alan bilimsel araştırmalar yapan eğitim biliminin bulguları sonunda en etkili öğrenmenin sınıf içinde karşılıklı tartışarak, öğrencilerin öğrenme olayının içine aktif olarak girmeleri ile yaparak ve yaşayarak oluştuğu ortaya çıkmıştır. Sınıfta öğretmenin gözetiminde konuların ele alınması, irdelenmesi, tartışılması, öğrencilerin konu ile ilgili düşüncelerini savunabilmeleri, eksik kalabilecek noktaların çok kişi tarafından daha kolay sezilebilmesi, sorularla bu eksiklerin de giderebileceği dikkate alındığında öğrenmenin sınıf içinde daha verimli olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Kısaca öğrenme olayı iki kişinin karşılıklı direkt iletişimi ile değil, sınıf içinde doğrular yanlışlar tartışıldığında dolaylı olarak en iyi biçimde oluşmaktadır.
Öğrenme zihin yorgunluğuna neden olmazİnsan vücudundaki hücrelerin önemli özelliği arka arkaya gelen uyarılara cevap verme sürelerindeki farklılıktır. Kas hücrelerinde bu süre, sinir hücresine oranla çok uzundur. Kas hücresi bir uyaranı aldıktan sonra hemen sonra ikinci bir uyarana cevap veremez ve bu süreye "cevapsızlık süresi"denir. Eğer kas hücresine uyarıcılar arka arkaya gelir ve kas hücresi buna cevap veremezse yorgunluk meydana gelir. Buna karşılık sinir hücresinin cevapsızlık süresi, kas hücresine göre çok daha kısadır. Yani sinir hücresi arka arkaya gelen uyaranlara cevap verebilir ve kas hücresi gibi yorulmaz. Bu nedenle "çok öğrendim yoruldum" duygusu yanlıştır. Yorgunluk varsa kas yorgunluğudur, zihni yorgunluk değildir. Ancak gerekli protein zincirinin iyi kurulması için sürekli değil aralıklı ders çalışmak gerekir.
Ders çalışırken yararlanılabilecek kaynaklar& Milli eğitim Bakanlığı'nın önerdiği ve okullarda izlenen ders kitapları.& Milli Eğitim Bakanlığı'nın önerdiği yardımcı ders kitapları, dergiler, ansiklopediler. Üniversite hazırlık dergileri.& Kaliteli hazırlanmış soru bankaları. & Açıklamalı -çözümlü test kitapları.& Verimli ders çalışma ile ilgili rehber kitapçıklar.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.