logo
23 HAZİRAN 2026

Keşke yapmasaydınız be usta!

03.07.2014 00:00:00
Başbakan Erdoğan Cumhurbaşkanlığına adaylığını ilan ettiği törende uzunca bir konuşma yaptı. O konuşmanın bir bölümünde siyaseti niçin yaptıklarını madde madde açıkladı. Oldukça dikkat çekici bir bölümdü doğrusu. Biz de bu bölümleri aldık ve altına kendi kanaatimizi not düştük. Bakın ortaya nasıl bir tablo çıktı.* * *1- "Vatanı için toprağı için bayrağı için canını veren şehitlerimizi hiçbir zaman unutmadık ve siyaseti onlar için yaptık."Sonuç: Terörle müzakere süreci ve Başbakan Yardımcısı Arınç'ın Washington'da övünerek söylediği gibi PKK bayraklarının, Apo posterlerinin serbest bırakılması. Parti sözcüsünün çıkıp "Birkaç Mehmet öldü diye Meclis toplanmaz" demesi.2- "Biz siyaseti maden ocaklarında alın teriyle helal rızık kazanma peşindeki işçi kardeşlerimiz için yaptık." Sonuç: Maden kazalarında Avrupa birincisi, Dünya üçüncüsü olan ve son olarak Soma'da 301 madencisini büyük ihmaller zincirine kurban veren bir ülke.3- "Biz siyaseti İstanbul Sultangazi'deki, Ankara Altındağ'daki, Diyarbakır Benusen Mahallesindeki Türkiye'nin tüm kenar mahallelerindeki yoksullar için yaptık."Sonuç: Gelir dağılımındaki uçurumun daha da arttığı, klasik tabirle zenginin daha zengin, fakirin daha fakir olduğu, ülkenin nerede ise tüm zenginliklerinin yabancı sermaye kontrolüne geçtiği bir ülke.4- "Dicle'nin kenarında koyunları kurtlar kapıyordu, Dicle'nin kenarında kaybolan koyunların hesabını sormak o büyük emaneti omuzlamak için siyaseti yaptık."Sonuç: Terör örgütünün Dicle kenarındaki koyunları değil ama çocukları kaçırdığı, yol kesip karakol basıp askeri, polisi dağa kaldırdığı bir ülke.5- "Biz siyaseti gurbette unutulan vatandaşlar için balkanlarda terk edilmiş kardeşlerimiz için yaptık."Sonuç: Almanya'dan Batı Trakya'ya kadar geniş bir coğrafyada yaşayan soydaşlarımıza "yaşadığınız topluma entegre olun" çağrıları.6- "Filistin için Mısır için Suriye için Irak için Somali için Afganistan'ın mazlumları için siyaset yaptık."Sonuç: BOP Eş Başkanlığı. Önce Irak işgaline ardından da Arap Baharı sürecine verilen tam destek ve yukarıda adı geçen ülkelerde milyonlarca Müslüman'ın kanının akması.7- "Biz siyaseti Allah için yaptık, biz siyaseti millet için yaptık."Sonuç: Bizzat Kur'an'ın hükmüyle Allah katında tek geçerli din olan İslam'ı, batıl dinlerle aynı kefeye koyan Vatikan çıkışlı ve Pensilvanya distribütörlüğündeki Dinlerarası Diyalog safsatasına tam destek. Diyalog projesinin farklı bir versiyonu olan Medeniyetler İttifakı projesine eş başkanlık. Devlet eliyle kiliseler restore edilmesi, domuz etinin satışının ve zinanın suç olmaktan çıkarılması ve daha neler neler...8- "Biz siyaseti vatan için bayrak için istiklalimiz ve istikbalimiz için yaptık." Sonuç: Irak'ın Kuzeyinde Türk askerinin başına çuval geçirilmesi, Erivan'da Türk bayrağının yakılması, Diyarbakır 12. Ana Jet Üs Komutanlığı'nda Türk bayrağının indirilmesi, Musul'da konsolosluğumuzun basılarak konsolos dahil 49 görevlinin rehin alınması vs...* * *Evet... Erdoğan'ın siyaset yapma gerekçeleri böyle. Bu noktada şunu söylemek gerekiyor sanırım. Keşke siz bu siyaseti yapmasaydınız be usta!
 
Bayram Çoşgun / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.