logo
04 KASIM 2025


Kia Sorento: Bir arazi canavarının SUV'a dönüşümü

Güney Koreli otomotiv devi Kia'nın amiral gemisi SUV modellerinden biri olan Sorento, 2002 yılında başlayan yolculuğunda köklü bir değişim ve gelişim geçirdi

04.11.2025 00:10:00
Abdülkadir Gündoğdu
Kia Sorento: Bir arazi canavarının SUV'a dönüşümü
Kia Sorento: Bir arazi canavarının SUV'a dönüşümü
Güney Koreli otomotiv devi Kia'nın amiral gemisi SUV modellerinden biri olan Sorento, 2002 yılında başlayan yolculuğunda köklü bir değişim ve gelişim geçirdi.

İlk neslinde sağlam bir arazi aracı (off-road) kimliğine sahipken, dördüncü ve güncel neslinde modern bir Crossover/SUV olarak sektördeki yerini sağlamlaştırdı ve elektrifikasyon çağına ayak uydurdu.

İşte Kia Sorento'nun nesiller boyu süren tarihi serüveni:

1. Nesil: 2002–2009 (Safkan Arazi Aracı)



İlk kez 2002 yılında piyasaya sürülen Sorento, bugünkü modern SUV anlayışından oldukça farklıydı ve gerçek bir arazi aracı ruhuyla doğdu.

Yapı: Gövde-şasi (body-on-frame) yapısına sahipti (kamyon veya arazi araçlarında kullanılan sağlam kirişli şasi).

Özellikler: Bu sağlam yapı, ona net bir off-road yeteneği kazandırdı. Çapraz çubuk, kiriş çerçevesi, isteğe bağlı dört tekerlekten çekiş (4x4) ve indirme dişlisi (redüksiyon) gibi donanımlar sunuyordu.

Gelişim: 2006 yılında bir makyaj operasyonu geçirdi; tasarımı güncellendi ve motor seçenekleri iyileştirildi. Bu nesil, Kia'nın SUV pazarında iddialı olacağının ilk sinyallerini verdi.

2. Nesil: 2009–2014 (Kentsel SUV'a Geçiş)

2009 yılında tanıtılan ikinci nesil Sorento, modelin tarihinde radikal bir kırılma noktası oldu. Kia, Sorento'yu off-road odaklı bir araçtan, daha çok kentsel kullanıma uygun, konforlu bir SUV'a dönüştürdü.

Yapı Değişikliği: Gövde-şasi yapısı terk edildi ve daha modern, hafif ve sürüş konforu yüksek olan monokok (yekpare) şasiye geçiş yapıldı.

Tasarım ve Konfor: Tasarımı, günümüz SUV çizgilerine yaklaştı. Yekpare şasi sayesinde ağırlığı azaldı ve aerodinamik katsayısı iyileşti.

Güvenlik: Pasif ve aktif güvenlik sistemleriyle donatılarak 5 yıldızlı NCAP derecesi elde etti.

3. Nesil: 2014–2020 (Olgunlaşma ve Büyüme)



Üçüncü nesil, Sorento'nun küresel bir oyuncu olarak olgunlaştığı dönemi temsil eder. Daha büyük boyutlara ulaşarak özellikle kalabalık aileler için çekici hale geldi.

Tasarım: Kia'nın yeni tasarım dilini benimseyerek daha premium ve güçlü bir görünüme kavuştu.

Kapasi̇te: 7 kişilik kapasite seçeneğiyle geniş ailelerin dikkatini çekmeyi sürdürdü.

Makyaj: 2018 yılında geçirdiği makyaj ile tasarım detaylarında güncellemeler yapıldı ve teknolojik donanımları zenginleştirildi.

4. Nesil: 2020–Günümüz (Elektrifikasyon ve Teknoloji)

Sorento'nun dördüncü ve en güncel nesli, Kia'nın en yeni SUV platformu üzerinde yükseldi ve markanın elektrifikasyon stratejisinin önemli bir parçası oldu.

Yeni Platform: Kia'nın yeni nesil SUV platformu ile üretilen ilk modellerden biri oldu.

Motor Seçenekleri: Geleneksel benzinli ve dizel motorların yanı sıra Hibrit (HEV) ve Plug-in Hibrit (PHEV) seçenekleriyle piyasaya sürülerek sürdürülebilir ulaşım hedeflerine katkı sağladı.

Tasarım Felsefesi: Kia'nın "Zıtlıkların Birleşimi" tasarım felsefesini benimsedi. Ön yüzde "Kaplan Burnu" ızgarasını korurken, dikey farlar ve "yıldız haritası" formlu gündüz farları ile son derece modern ve teknolojik bir imaj kazandı.

Teknoloji: İç mekanda büyük dijital gösterge paneli ve bilgi-eğlence ekranlarıyla üst düzey teknolojik donanımlar sunmaktadır.

Sonuç:

Kia Sorento, yirmi yılı aşkın serüveninde, arazi kabiliyetinden ödün vermeden şehirli konforu ve güncel teknolojiyi harmanlamış bir model olarak Orta Sınıf SUV (Crossover) segmentinin güçlü ve iddialı oyuncularından biri haline gelmiştir.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Tahminler alt üst
Küresel ısınma tam gaz
TÜRK-İŞ Genel Başkanı Atalay
'Asgari Ücret Tespit Komisyonu'na katılmayacağız'
Otomotiv yine en fazla ihracat yapan sektör oldu
İthalat roket, ihracat kağnı hızıyla artıyor
Kocaeli Valisi İlhami Aktaş açıkladı:
"Enkazdan kurtarılan Dilara yoğun bakımdan çıktı"
Bolu'da 'yüksek kar payı' vaadiyle dolandırıcılık
25 mağdur, 100 milyon liralık vurgun
Bahçeli'nin konuşması merak ediliyordu
'Cumhur İttifakı yoluna devam edecek'
Bisiklet, motosiklet ve traktörleri ilgilendiriyor
Trafikte yeni düzenleme
Uyuşturucu bahane
Trump gözünü bu servete dikti
12 kişi hakkında dava açılmıştı
CHP'ye açılan dava ertelendi
İzmir'de 'Saraçlar'a operasyon: 2 'si kamu görevlisi 21 gözaltı
Örgüte ait hesaplarda 1,8 milyar TL para hareketi tespit edildi
İsrail, Filistinli tutukluları idam edecek!
Tasarı kabul edildi: Filistin'den tepki
Eyüpsultan'da sokağa dalan vinç dehşet saçtı
Mahalleli sokağa döküldü
Kocaeli'de bir binanın kolonları çatladı
Aileler korkuyla evi tahliye etti
Balıkesir'de 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Sındırgı ilçesi
BTP'den Bursa'da ‘Geleceği Savunmak’ programı
'Bir neslin yetişmesi 20 yıl'
Tahminler alt üst
Küresel ısınma tam gaz
TÜRK-İŞ Genel Başkanı Atalay
'Asgari Ücret Tespit Komisyonu'na katılmayacağız'
Otomotiv yine en fazla ihracat yapan sektör oldu
İthalat roket, ihracat kağnı hızıyla artıyor
Kocaeli Valisi İlhami Aktaş açıkladı:
"Enkazdan kurtarılan Dilara yoğun bakımdan çıktı"
Bolu'da 'yüksek kar payı' vaadiyle dolandırıcılık
25 mağdur, 100 milyon liralık vurgun
Bahçeli'nin konuşması merak ediliyordu
'Cumhur İttifakı yoluna devam edecek'
Bisiklet, motosiklet ve traktörleri ilgilendiriyor
Trafikte yeni düzenleme
Uyuşturucu bahane
Trump gözünü bu servete dikti
12 kişi hakkında dava açılmıştı
CHP'ye açılan dava ertelendi
İzmir'de 'Saraçlar'a operasyon: 2 'si kamu görevlisi 21 gözaltı
Örgüte ait hesaplarda 1,8 milyar TL para hareketi tespit edildi
İsrail, Filistinli tutukluları idam edecek!
Tasarı kabul edildi: Filistin'den tepki
Eyüpsultan'da sokağa dalan vinç dehşet saçtı
Mahalleli sokağa döküldü
Kocaeli'de bir binanın kolonları çatladı
Aileler korkuyla evi tahliye etti
Balıkesir'de 4,9 büyüklüğünde deprem
Merkez üssü Sındırgı ilçesi
BTP'den Bursa'da ‘Geleceği Savunmak’ programı
'Bir neslin yetişmesi 20 yıl'
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.