logo
01 EYLÜL 2025


Lüks tüketimi tırmanışta

Dünya nüfusunun önemli bir kesimi açlık ve sefalet içinde yüzerken, lüks tüketim aldı başını gidiyor. Dünya lükse geçen yıl 1.4 trilyon dolar harcadı! Türkiye'de lükse harcanan miktar tahminen 20 milyar TL

18.06.2012 00:00:00

YENİ MESAJ - İSTANBUL

Danışmanlık şirketi The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan 'Lüksün Yeni Dünyası' raporuna göre küresel lüks tüketim pazarı 2011 yılında 1.4 trilyon dolara ulaştı. Toplam küresel lüks tüketim pazarı içinde "lüks deneyimler - seyahat, sanat, teknoloji, yeme-içme" 770 milyar dolarlık pazar payı ile birinci sırada yer alırken, ikinci sırayı 350 milyar dolar ile lüks otomobiller alıyor. Tüketimin geri kalanı ise lüks marka saatler, çantalar, giyim ve ayakkabılar gibi kişisel tüketim ürünlerine harcanıyor.

Artık lüks arabalar kesmiyor!

BCG raporunda lüks deneyimlere yapılan harcamaların, lüks eşya ve otomobillere yapılan harcamalara oranla yıllık yüzde 50 daha fazla büyüyerek, toplam lüks tüketim pazarının yüzde 55'ine ulaştığı belirtiliyor. Bir zamanlar geleneksel lüks tanımlaması içinde yer alan statü ve servet kavramları, gelişmiş ülkelerde ve gelişmekte olan pazarlarda önemini kaybetmeye başlamış görünüyor.

Lüks markaların, küresel satışlarının yüzde 40'ını oluşturan ve lüks markalara sahip olmanın başarı ve statü sembolü olarak görüldüğü Çin'de bile, lüks deneyimleri için yapılan harcamalar, lüks eşya ve otomobillere yapılan harcamalardan çok daha hızlı bir şekilde büyüyor. 2011 yılında Çinli tüketicilerin lüks tüketim harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 22 oranında artarken, lüks deneyimler için yaptıkları harcamalar 28 oranında arttı.

Türkiye'de de lükse düşkünlük artıyor

BCG İstanbul Yönetici Ortağı Burak Tansan da, Türkiye'de benzer bir gelişim olduğuna dikkat çekerek şunları söyledi: "Gelişmekte olan diğer ülkelerde olduğu gibi lüks tüketim Türkiye'de de tırmanışta. Türkiye lüks pazarının bütün kategorileri dahil ettiğimizde şu anda 20 milyar TL civarında olduğunu tahmin ediyoruz; yani GSMH'nın yüzde 1.5'i oranında. Bu değer, gelişmiş ülkelerde yüzde 3'e kadar çıkabiliyor. Geçtiğimiz beş yıl içinde Türkiye lüks tüketim pazarının her yıl ortalama yüzde 15'lik bir büyüme kaydettiğini görüyoruz. Diğer ülkelerde olduğu gibi, Türkiye'de de bu büyümenin 'deneyim' bacağının daha hızlı olduğunu düşünüyoruz."

Raporda lüks deneyimlere yönelişin bir parçası olarak "Y jenerasyonuna" da değiniliyor. Günümüzde 20'li yaşlarında olan ve internetle birlikte büyümüş olan genç kesim kendilerini sahip oldukları ürünlerle değil, yaşadıkları deneyimler ile ifade ediyor. Genç nesil dünyanın farklı yerlerinde tecrübe edebilecekleri alternatif aktiviteleri tercih ediyorlar. Dijital medyanın önemi her geçen gün artıyor. Dünya çapında söz sahibi olan en önemli 11 lüks markanın Facebook üzerindeki hayran sayısı, son iki yılda tam 300 kat artış sağladı. Bu gelişime rağmen birçok lüks üreticisi ise henüz dijital medyanın öneminin yeterince farkında görünmüyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Siber korsanlar baltayı taşa vurdu!
Konu MİT'le de alakalı
Çin lideri Şi'den kritik öneri
'Küresel Yönetim Girişimi kurulsun'
Erdoğan, ŞİÖ zirvesinde temaslarını sürdürüyor
İran lideri Pezeşkiyan'la da görüştü
Husiler, İsrail'in saldırısında ölen yetkilileri açıkladı
Aralarında başbakan ve birçok bakan var
İBB'ye yönelik soruşturmada yeni gelişme
İş insanı Murat Gülibrahimoğlu hakkında kırmızı bülten kararı çıkarıldı
Bu çocuklar, insanlık öldüğü için ölümü bekliyor
Gazze'de son 24 saatte 9 sivil açlıktan hayatını kaybetti
Rojin Kabaiş'in ölümüyle ilgili yeni gelişme
Savcı: 'İki kişiden şüpheleniyoruz'
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Adli yıl açıldı, Yargıtay üyeleri Ata'nın huzurunda
"Yargının bağımsızlığı ve tarafsızlığını gözetmek en temel görevimiz"
Balıkçılar sezona istavritle başladı
Palamut avı beklentileri karşılamadı
Türk Eğitim-Sen Başkanı Talip Geylan:
"Atamaları KPSS sıralamasına göre yapın"
Afganistan'da 6.0 büyüklüğünde deprem
Depremde can kaybı 600 geçti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Putin ile görüştü
Erdoğan: 'Sizi Türkiye'de davet etme arzumuzu biliyorsunuz, davetim bakidir'
Okullarda uyum haftası başladı
İstanbul trafiğinde yoğunluk yaşanıyor
Av yasağı bitti, sezon açıldı
Ortalama yoğunluk bekleniyor
Siber korsanlar baltayı taşa vurdu!
Konu MİT'le de alakalı
Çin lideri Şi'den kritik öneri
'Küresel Yönetim Girişimi kurulsun'
Erdoğan, ŞİÖ zirvesinde temaslarını sürdürüyor
İran lideri Pezeşkiyan'la da görüştü
Husiler, İsrail'in saldırısında ölen yetkilileri açıkladı
Aralarında başbakan ve birçok bakan var
İBB'ye yönelik soruşturmada yeni gelişme
İş insanı Murat Gülibrahimoğlu hakkında kırmızı bülten kararı çıkarıldı
Bu çocuklar, insanlık öldüğü için ölümü bekliyor
Gazze'de son 24 saatte 9 sivil açlıktan hayatını kaybetti
Rojin Kabaiş'in ölümüyle ilgili yeni gelişme
Savcı: 'İki kişiden şüpheleniyoruz'
TÜİK: Türkiye 2025'in ikinci çeyreğinde yüzde 4.8 büyüdü
Lokomotif yüzde 10.9'la inşaat sektörü
Adli yıl açıldı, Yargıtay üyeleri Ata'nın huzurunda
"Yargının bağımsızlığı ve tarafsızlığını gözetmek en temel görevimiz"
Balıkçılar sezona istavritle başladı
Palamut avı beklentileri karşılamadı
Türk Eğitim-Sen Başkanı Talip Geylan:
"Atamaları KPSS sıralamasına göre yapın"
Afganistan'da 6.0 büyüklüğünde deprem
Depremde can kaybı 600 geçti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Putin ile görüştü
Erdoğan: 'Sizi Türkiye'de davet etme arzumuzu biliyorsunuz, davetim bakidir'
Okullarda uyum haftası başladı
İstanbul trafiğinde yoğunluk yaşanıyor
Av yasağı bitti, sezon açıldı
Ortalama yoğunluk bekleniyor
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.