Hafta başında Sindelfingen tesislerinde görevli on bin Mercedes çalışanı Daimler yönetim kurulundan C klas Mercedes'lerin üretiminin ABD'ye kaydırılmamasını istedi. İşyeri temsilciliği bu modelin en büyük Mercedes tesislerindeki istihdamın korunması açısından son derece önemli olduğunu duyurdu. Yönetim Kurulu Daimler'in en çok satan otomobil modelinin 2014 yılından itibaren kısmen ABD'de üretilmesini kararlaştırdı. 20 bin kişinin çalıştığı Sindelfingen'deki en büyük Mercedes tesislerinden çıkan C modelini 4 bin 500 işçi monte ediyor. Daimler yönetim kurulu aylardır bu modelin, şimdiye kadar arazi araçlarıyla R klas Mercedes'lerin imal edildiği ABD'nin Alabama eyaletindeki Tuscaloosa tesislerine nakledilmesinin hesaplarını yapıyor. C sınıfı Mercedes'ler şimdiye kadar Sindelfingen dışında Bremen, Güney Afrika ve Çin'de imal ediliyordu. Bu modelin Sindelfingen'de kalması için Mercedes işçileri 1996 ve 2004 yıllarında yüksek ücret kaybını göze almışlardı.
Taşınmanın nedeni Euro kuruOtomobilcilik uzmanı Profesör Ferdinand Dudenhöfer'e göre Sindelfingen'in kazanma şansı yok. Üretimin ABD'ye kaydırılmasının kaçınılmaz olduğunu öne süren Dudenhöfer, düşük Dolar kurunun ve C klas Mercedes'lerin yüzde 30'unun ABD'de satılmasının üretim yerinin değiştirilmesini gerektirdiğini söylüyor. Üretimin ABD'ye kaydırılmasıyla maliyet dezavantajının yarılanabileceğini belirten uzman, Dolar kurunun düşmesi dolayısıyla Almanya'da 50 Euro'yu bulan saat başına işgücü maliyetinin ABD'de 30 Euro'ya gerilediğini hatırlatıyor. C klas Mercedes'lerin yılda 70 bin adet satıldığı ABD'de üretilmesinin yılda 400 milyon Euroluk maliyet tasarrufu sağlayacağı hesaplanmış. Sindelfingen tesislerinin günde çıkardığı 1 bin 800 otomobilin üçte birini C modeli oluşturuyor. C sınıfının 2007'de piyasaya çıkan son modelinden şimdiye kadar 800 bin adet satıldı. Daimler otomobillerinin yüzde 80'ini Batı Avrupa'da imal ediyor ancak buna karşılık Mercedes'lerin sadece yüzde 60'ı Batı Avrupa'da satılıyor.