Okan Buruk: "Bu galibiyet şampiyonluk yolunda çok önemliydi"
Şampiyonlar Ligi seviyesinde bir maç oynadık, kazandık
27.04.2026 00:27:00
İhlas Haber Ajansı
İhlas Haber Ajansı





Galatasaray Teknik Direktörü Okan Buruk, Fenerbahçe'ye karşı kazandıkları bu galibiyetin şampiyonluk yolunda önemli olduğunu söyledi.
Trendyol Süper Lig'in 31. haftasında Galatasaray evinde karşı karşıya geldiği Fenerbahçe'yi 3-0 mağlup etti. Müsabakanın ardından Galatasaray Teknik Direktörü Okan Buruk, düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu.
Şampiyonluk için önemli bir maça çıktıklarını söyleyen Buruk, "4 puan farkla öndeydik. Maçın başlangıcında ne kadar çok kazanmak istediğimizi net bir şekilde gösterdik. Bu tutkuyla oynadık. Farkı koruyalım, beraberlik de bizim işimize yarıyor diye düşünmedik. Rakibimizin kazandığı penaltının kaçması önemli bir dakikaydı. Devamında birinci golü bulduk. Oyununun baştan sonuna kadar hakimi bizdik. Burada rakibimize karşı önemli bir üstünlük kurduk.
Oyuncularıma verdikleri emeklerden dolayı teşekkür ederim. Ne kadar iyi takım olduklarını gösterdiler. Bize her zaman destek veren başta başkanımız Dursun Özbek ve yönetim kurulumuza teşekkür ederim. Galatasaray taraftarı her zaman yanımızda. Bugün de çok güzel bir atmosfer yaptılar. Onlar da bu galibiyeti hediye etmek istiyorum. Fenerbahçe'ye de bundan sonraki maçlarında başarılar dilerim" diye konuştu.
Fenerbahçe'ye karşı iyi önlem aldıklarını belirten sarı-kırmızılıların teknik direktörü, "Penaltı pozisyonu dışında çok iyi önlem aldık. Uzun topları durdurduk, ikinci topları aldık. Rakibimize çok fazla pas yama şansı vermedik. Kanat baskıyı bekliyorduk. Oyun kurmada, topa sahip olmada beklediğimiz şeyler oldu. Biraz daha iyi sonlandırabileceğimiz pozisyonlar da var. Genel olarak iyi bir performans sergiledik" şeklinde konuştu.

Bu sezon 50. maça yaklaştıklarını ifade eden 52 yaşındaki teknik adam, "12 Şampiyonlar Ligi maçı, 30 lig maçı, Türkiye Kupası'yla birlikte yoğun bir fikstür oynadık. Zaman zaman rotasyonlar yaptı. Şampiyonluğa oynayan bütün takımların zorlandıkları yer oluyor. Tek maça düştüğümüzde daha iyi odaklanacağımızı söylüyordum. Bazen maç kaybedebilir. Oyuncu değiştirilebilir, bunlara mecbursunuz. Onu yapmadığınız zaman sakatlıklar başlıyor. Bu değişimleri yapmamız gerekiyor. Puanlar kaybettik ama herkes kaybedebiliyor" değerlendirmesinde bulundu.

Şampiyonluk yarışında derbi galibiyetlerinin öneminin sorulması üzerine Okan Buruk, "Bu sene Fenerbahçe bize karşı ilk maçta kazanmamıştı. Beşiktaş'ı ve Trabzonspor'u iki maçta da yenmişti. Bizim önceki senelerde derbi performansımız daha yüksekti. Bu sene altında kaldı. Direkt rakibinize karşı oynadığınız maçı çok önemli bir zamanlamada kazanınca puan farkını 7'ye çıktı. Rakibimizin şampiyonluk şansını çok minimuma indirdi. Bu galibiyeti kazanmak şampiyonluk yolunda çok önemliydi" diye cevap verdi.
Trendyol Süper Lig'in 31. haftasında Galatasaray evinde karşı karşıya geldiği Fenerbahçe'yi 3-0 mağlup etti. Müsabakanın ardından Galatasaray Teknik Direktörü Okan Buruk, düzenlenen basın toplantısında açıklamalarda bulundu.
Şampiyonluk için önemli bir maça çıktıklarını söyleyen Buruk, "4 puan farkla öndeydik. Maçın başlangıcında ne kadar çok kazanmak istediğimizi net bir şekilde gösterdik. Bu tutkuyla oynadık. Farkı koruyalım, beraberlik de bizim işimize yarıyor diye düşünmedik. Rakibimizin kazandığı penaltının kaçması önemli bir dakikaydı. Devamında birinci golü bulduk. Oyununun baştan sonuna kadar hakimi bizdik. Burada rakibimize karşı önemli bir üstünlük kurduk.
Oyuncularıma verdikleri emeklerden dolayı teşekkür ederim. Ne kadar iyi takım olduklarını gösterdiler. Bize her zaman destek veren başta başkanımız Dursun Özbek ve yönetim kurulumuza teşekkür ederim. Galatasaray taraftarı her zaman yanımızda. Bugün de çok güzel bir atmosfer yaptılar. Onlar da bu galibiyeti hediye etmek istiyorum. Fenerbahçe'ye de bundan sonraki maçlarında başarılar dilerim" diye konuştu.
Fenerbahçe'ye karşı iyi önlem aldıklarını belirten sarı-kırmızılıların teknik direktörü, "Penaltı pozisyonu dışında çok iyi önlem aldık. Uzun topları durdurduk, ikinci topları aldık. Rakibimize çok fazla pas yama şansı vermedik. Kanat baskıyı bekliyorduk. Oyun kurmada, topa sahip olmada beklediğimiz şeyler oldu. Biraz daha iyi sonlandırabileceğimiz pozisyonlar da var. Genel olarak iyi bir performans sergiledik" şeklinde konuştu.
"Puanlar kaybettik ama herkes kaybedebiliyor"

Bu sezon 50. maça yaklaştıklarını ifade eden 52 yaşındaki teknik adam, "12 Şampiyonlar Ligi maçı, 30 lig maçı, Türkiye Kupası'yla birlikte yoğun bir fikstür oynadık. Zaman zaman rotasyonlar yaptı. Şampiyonluğa oynayan bütün takımların zorlandıkları yer oluyor. Tek maça düştüğümüzde daha iyi odaklanacağımızı söylüyordum. Bazen maç kaybedebilir. Oyuncu değiştirilebilir, bunlara mecbursunuz. Onu yapmadığınız zaman sakatlıklar başlıyor. Bu değişimleri yapmamız gerekiyor. Puanlar kaybettik ama herkes kaybedebiliyor" değerlendirmesinde bulundu.
"Bu galibiyeti kazanmak şampiyonluk yolunda çok önemliydi"

Şampiyonluk yarışında derbi galibiyetlerinin öneminin sorulması üzerine Okan Buruk, "Bu sene Fenerbahçe bize karşı ilk maçta kazanmamıştı. Beşiktaş'ı ve Trabzonspor'u iki maçta da yenmişti. Bizim önceki senelerde derbi performansımız daha yüksekti. Bu sene altında kaldı. Direkt rakibinize karşı oynadığınız maçı çok önemli bir zamanlamada kazanınca puan farkını 7'ye çıktı. Rakibimizin şampiyonluk şansını çok minimuma indirdi. Bu galibiyeti kazanmak şampiyonluk yolunda çok önemliydi" diye cevap verdi.

















































































