Otomotivden Almanya mesajı
Türkiye'nin en fazla ihracat yapan sektörü otomotiv... Otomotivde yerli sanayinin temsilcisi ise TAYSAD yani Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği. TAYSAD Başkanı Kanca, Alman basınına yaptığı açıklamada, "Herkes bir adım geri çekilmeli ve sular durulmalı" dedi
29.07.2017 00:00:00
AHMET SAFA TERZİ/İSTANBUL
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Almanya'nın en saygın gazetelerinden Tagesspiegel'in sorularını cevapladı. Alman kamuoyuna mesajlar veren Kanca, "Hem Alman hem de Türk politikacıların medya üzerinden birbirlerini eleştirmeleri veya karşılıklı tartışmaları, iki ülke vatandaşlarının da kalbini kırıyor. İş dünyası bakımından iki ülke arasında bir sorun yok" dedi. Kanca, Alman Hükümeti'nin Türkiye ve Türk iş dünyasına yönelik tavrına ilişkin, "Üst düzey politika süreçlerinin detayına hâkim değiliz. Fakat orada çok ağır şeyler yaşanmış olması gerekiyor ki, her iki taraf da yıllar içinde büyüyen iş ilişkilerini bozmayı göze alabiliyor. İş dünyası ve çalışanlarımız için bunlar çok anlaşılır şeyler değil" diye konuştu.
İnsanlar arasındaki ilişkiler de zedeleniyor
Türk iş dünyasının Almanya'dan beklentilerine değinen TAYSAD Başkanı Alper Kanca, bu konuya, "Almanya'da 20-30 yıllık arkadaşlarım, iş ortaklarım var. İlk etapta sadece işlerini düşünen insanlar olmalarına rağmen, şaşkınlık ve kırgınlık yaşıyorlar. Ben de kendimi Almanlar tarafından rencide edilmiş hissediyorum. Sarf edilmiş o kadar kötü söz, sadece politik ve ekonomik ortamı değil, insanlar arası ilişkileri de oldukça fazla etkiliyor. Bu çok kötü bir durum... Çünkü insanların üzerinde bıraktığı etkiler basit bir şekilde düzeltilemiyor" diye cevap verdi. Kanca, "Avusturya'da okuduğumu ve Almanya'da birçok iş ortağım ve akrabamın olduğunu bilen meslektaşlarım bana alaycı bir şekilde, 'Sen aslında hangi taraftasın?' diye soruyorlar. Bu iki ülke için de ekonomik ilgiden öteye gidiyor. Fikir ayrılıkları bu denli şiddetli ise, en yüksek makamlar bu problemi çözmek için bir araya gelmeli ama genel olarak 'Almanlar' ve 'Türkler' diyerek genelleme yaparak konuşulmamalı" dedi.
Otomotiv sektörü olumsuz etkilenir
Alman Hükümetinin otomotiv sektörüne her hangi bir yaptırım uygulaması doğrultusunda ortaya çıkacak sonuçlara değinen Kanca, şu sözlerle devam etti: "Kısa vadede ciddi bir etkisi olmaz; genelde uzun vadeli sözleşmelerimiz var. Alman müşterilerimiz, Türk tedarikçilerden kısa vadede parça alımını kesmez ancak orta vadede iki ülkenin şirketleri de diğer taraf ile sözleşmesini yenileyip yenilemeyeceğini düşünür. Dolayısıyla bu olanların tabii ki olumsuz etkileri olacaktır." "1996'dan beri var olan Gümrük Birliği'nin genişletilmemesi, uzatılmaması veya sona erdirilmesi ne anlama gelir?" şeklindeki bir başka soruya ise TAYSAD Başkanı Kanca, "Gümrük Birliği bizim için çok önemli. Bize geniş bir hareket özgürlüğü tanıyor. Biz Türk tedarikçiler için, ihracatımızı Gümrük Birliği güvencesi altında yapıp yapmamamız fark yaratır, önemlidir. Ama bu tek taraflı bir mevzu değil. Herhangi bir sona erdirme ya da kısıtlama, Alman ihracatçıları da aynı derecede etkiler" diye karşılık verdi.
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Almanya'nın en saygın gazetelerinden Tagesspiegel'in sorularını cevapladı. Alman kamuoyuna mesajlar veren Kanca, "Hem Alman hem de Türk politikacıların medya üzerinden birbirlerini eleştirmeleri veya karşılıklı tartışmaları, iki ülke vatandaşlarının da kalbini kırıyor. İş dünyası bakımından iki ülke arasında bir sorun yok" dedi. Kanca, Alman Hükümeti'nin Türkiye ve Türk iş dünyasına yönelik tavrına ilişkin, "Üst düzey politika süreçlerinin detayına hâkim değiliz. Fakat orada çok ağır şeyler yaşanmış olması gerekiyor ki, her iki taraf da yıllar içinde büyüyen iş ilişkilerini bozmayı göze alabiliyor. İş dünyası ve çalışanlarımız için bunlar çok anlaşılır şeyler değil" diye konuştu.
İnsanlar arasındaki ilişkiler de zedeleniyor
Türk iş dünyasının Almanya'dan beklentilerine değinen TAYSAD Başkanı Alper Kanca, bu konuya, "Almanya'da 20-30 yıllık arkadaşlarım, iş ortaklarım var. İlk etapta sadece işlerini düşünen insanlar olmalarına rağmen, şaşkınlık ve kırgınlık yaşıyorlar. Ben de kendimi Almanlar tarafından rencide edilmiş hissediyorum. Sarf edilmiş o kadar kötü söz, sadece politik ve ekonomik ortamı değil, insanlar arası ilişkileri de oldukça fazla etkiliyor. Bu çok kötü bir durum... Çünkü insanların üzerinde bıraktığı etkiler basit bir şekilde düzeltilemiyor" diye cevap verdi. Kanca, "Avusturya'da okuduğumu ve Almanya'da birçok iş ortağım ve akrabamın olduğunu bilen meslektaşlarım bana alaycı bir şekilde, 'Sen aslında hangi taraftasın?' diye soruyorlar. Bu iki ülke için de ekonomik ilgiden öteye gidiyor. Fikir ayrılıkları bu denli şiddetli ise, en yüksek makamlar bu problemi çözmek için bir araya gelmeli ama genel olarak 'Almanlar' ve 'Türkler' diyerek genelleme yaparak konuşulmamalı" dedi.
Otomotiv sektörü olumsuz etkilenir
Alman Hükümetinin otomotiv sektörüne her hangi bir yaptırım uygulaması doğrultusunda ortaya çıkacak sonuçlara değinen Kanca, şu sözlerle devam etti: "Kısa vadede ciddi bir etkisi olmaz; genelde uzun vadeli sözleşmelerimiz var. Alman müşterilerimiz, Türk tedarikçilerden kısa vadede parça alımını kesmez ancak orta vadede iki ülkenin şirketleri de diğer taraf ile sözleşmesini yenileyip yenilemeyeceğini düşünür. Dolayısıyla bu olanların tabii ki olumsuz etkileri olacaktır." "1996'dan beri var olan Gümrük Birliği'nin genişletilmemesi, uzatılmaması veya sona erdirilmesi ne anlama gelir?" şeklindeki bir başka soruya ise TAYSAD Başkanı Kanca, "Gümrük Birliği bizim için çok önemli. Bize geniş bir hareket özgürlüğü tanıyor. Biz Türk tedarikçiler için, ihracatımızı Gümrük Birliği güvencesi altında yapıp yapmamamız fark yaratır, önemlidir. Ama bu tek taraflı bir mevzu değil. Herhangi bir sona erdirme ya da kısıtlama, Alman ihracatçıları da aynı derecede etkiler" diye karşılık verdi.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.