logo
23 HAZİRAN 2026

Sabır ve şükür

21.07.2015 00:00:00
Sabır ve şükür Müslüman'ın iki güzel hasleti. Öncelikle imtihan vesilesi başımıza gelen sıkıntılara sabretmek ve kulluğumuz vesilesi ile verilen nimetlere şükretmek biz Müslümanların en başta gelen vazifelerinden. Cenab-ı Hakk, Kur'an-ı Kerim'inde Asr Suresinde, "hakkı tesviye eden ve sabredenler kurtulanlardır" diye uyarıyor. Buradan hareketle sabretmemiz kurtuluşumuza vesile olacaktır.Nelere sabretmeli bir Müslüman?Başımıza gelen sıkıntılara, hastalıklara sabretmeli öncelikle. Hastalıklara sabretmek Eyyub (a.s.)'ın en güzel şekilde yaptığı sabırdır. Çile ve meşakkatlere Resûlullah Efendimiz (s.a.a) sabretmiş, bizlere güzel örnekler göstermişlerdir. Risaletini tebliğ ettiği dönemlerde azılı müşriklerin söz ve fiillerine mâruz kalmış ve sabretmiştir. Elbette Cenab-ı Hakk'ın yardımı ile Resûlullah Efendimiz (s.a.a) görevini eksiksiz tamamlamıştır. Bunlar bize ibret almamız gereken örneklerdir. Peki, bizler bu dönemde nelere sabredip nelere sabretmeyeceğiz?Asıl üzerine düşülmesi gereken günümüzün konusu işte budur. Evet, başımıza gelen hastalığa sabredeceğiz, Rabbimizden vesilelere sarılarak şifa arayacağız, şifa verirse şükredeceğiz, vermez ise sabredeceğiz. Çünkü ilahi takdir ne ise ona rıza göstereceğiz. Gerçek Müslüman olmamızın icabı da budur. Fakat günümüzde öyle sinsi oyunlar oynanıyor ki bunu bela gibi görüp sabrediyorum, diye nefsimizi aldatırsak dünyamız gibi ahretimiz de perişan olur.Bugün Cenab-ı Hakk'ın biz Müslümanlara lutfettiği, yer altı ve yer üstü nimetlerini yabancılara yedirmeyi ve buna ses çıkarmamayı eğer sabır olarak görürsek aldanmış oluruz. Her ne kadar bizden gibi görünüp mallarımızı, kaynaklarımızı yabancıya peşkeş çekenler varsa da bunların karşısında olmalıyız. Kadını ile erkeği ile Hüseynî bir duruş sergilemeliyiz. "Ne yapalım, kaderimiz buymuş" deyip kendi imkânlarımızı başkasına yedirmek sabır değil en basit ifadeyle acizliktir. Haçlı batının bizi gaspetmesi kader değildir.Ne mutlu bizlere ki, bu talana, yalana dur diyenlerle beraberiz. Cenab-ı Hakk'ın bizlere verdiği nimetlerine şükretmemiz gerekir. Bu şükrün başında ise bu güzel insanlarla birlikte olduğumuz için şükretmek gelir diyorum.
 
Hasgül Talay / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.