logo
23 HAZİRAN 2026

Sağlık Bakanlığı bizimle eğlenir!

31.10.2013 00:00:00
Şu sıralar televizyonlarda Sağlık Bakanlığı'nın bir kamu spotu yayınlanıyor.Alo 182 hastane randevu sisteminin tanıtıldığı spotta bir doktor ile sekreteri arasında şu konuşma geçiyor:Sekreter: Günaydın efendim.Doktor: Günaydın.Sekreter: Bugün 45 hastanız var, 20'si randevulu. İlk hastanız Mehmet bey saat 9'da gelecek.Doktor: Peki teşekkür ederim.Doktor: Saat 9 olmuş. Birazdan Mehmet bey gelir.Mehmet bey: Merhaba doktor bey.Doktor: Mehmet bey hoşgeldiniz, biz de sizi bekliyorduk, buyrun.* * *46 saniyelik kamu spotu "Dilediğiniz hastaneden dilediğiniz doktoru seçin. Siz hastanede beklemeyin, hastane sizi beklesin" cümlesiyle bitiyor.Ne kadar güzel, hoş!Bakanlık vatandaşın hizmetinde. Görünen o ki hastanelerdeki kuyruk çilesi bitmiş(!)Tıpkı geçtiğimiz yıl İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin hazırladığı metrobüs reklamı gibi devlet hastanelerinde de kuyruk falan yok.Ferah bir ortam, güler yüzlü bir karşılama.Ne ararsanız var!Hastane personeli sizi "Mehmet bey, Ayşe hanım" diye karşılıyor, el üstünde tutuyor.Size verilen saatte hastaneye gidiyorsunuz, huzur içinde muayenenizi oluyorsunuz.* * *Bakanlığın pembe tablosunun hastanelerde bir karşılığının olmadığı gün gibi ortada.İzaha hiç ama hiç gerek yok!Yolu bir kez dahi bu devlet hastanelerinden geçmiş biri ne demek istediğimi anlayacaktır.Bakanlığın tanıtımını yaptığı hastanelerin Türkiye'de ne yazık ki bir karşılığı yok."Acaba Sağlık Bakanlığı bu spotu hangi ülke için hazırladı" diye sormadan edemiyorum.* * *Bakanlığın bunu hangi ülke için hazırladığını bilmem ama görüntüleri izledikçe aklıma Kemal Sunal ve Şener Şen'in Kibar Feyzo filmi geliyor.Köyün ağası Maho Ankara'dan gelen müdür beye arazilerini gezdirirken köylülere yaptığı hizmeti(!) de ballandıra ballandıra anlatıyor. Tam da bu sırada eşekle birlikte sabana koşulmuş Şaban tarla sürüyor.Müdür, Maho ağa'ya "bu ne rezillik ağa" diyerek çıkışırken güya olaydan haberi olmayan Maho ağa Şaban'ı yanına çağırarak hal hatır soruyor, yamağına da durumu kendisine aktarmadığı için kızıyor.Bu sırada yaşanan komik ama her biri sosyal bir içerik taşıyan diyalogları biliyorsunuz.Maho ağa Şaban'a "Niye bana haber vermiyorsun oğlum, git benim evden iki tane öküz al" derken borcunu ödemesi için de 6 bin lira verir.Maho ağa müdürün yanında jest üstüne jest yaptığı Şaban'ı müdür gittikten sonra falakaya yatırır.Evet... Şaban'ın "ağam eğlenir benimle" dediği gibi galiba Sağlık Bakanlığı da hazırladığı kamu spotu ile bizimle eğlenir!
 
Bayram Çoşgun / diğer yazıları
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2026

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.