logo
01 HAZİRAN 2025

Şampiyonluk yarışı kızıştı! İşte olasılıklar

Red Bull-Honda takımından Max Verstappen ile Mercedes takımından Lewis Hamilton'ın şampiyonluk mücadelesi verdiği 2021 sezonunda, 47 yıl sonraki ilk, Formula 1 tarihinde ise 2. kez iki pilot son yarışa eşit puanla başlayacak

09.12.2021 13:12:00
Şampiyonluk yarışı kızıştı! İşte olasılıklar
Şampiyonluk yarışı kızıştı! İşte olasılıklar
Şampiyonluk düğümü, 1950'den beri düzenlenen Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda 30. defa son yarışta çözülecek. Fakat pazar günü yapılacak sezonun son ayağı Abu Dabi Grand Prix'sinde, F1 tarihinde daha önce sadece bir defa görülen bir rekabet yaşanacak.

Hem Hollandalı Verstappen (9 birincilik, 8 ikincilik, 1 dokuzunculuk, 5 en hızlı tur, 5 sprint sıralama puanı) hem de Büyük Britanyalı Hamilton (8 birincilik, 7 ikincilik, 1'er üçüncülük, dördüncülük, beşincilik ve yedincilik, 6 en hızlı tur, 2 sprint sıralama puanı), son yarışa 369,5 puanla girecek. Bu durumun aynısı, birinciye 9 puan verilen ve yalnızca ilk 6'nın puan alabildiği, 15 yarışlık 1974 sezonunda yaşandı. McLaren-Ford sürücüsü Emerson Fittipaldi ile Ferrari'den Clay Regazzoni, ABD'deki son yarışa 52'şer puanla başladı. Mücadeleyi 4. sırada bitiren Fittipaldi, Regazzoni'nin 11. olmasıyla kariyerinin 2. şampiyonluğunu kazandı.

Daha fazla puanın dağıtıldığı mevcut sistemde eşitlik yaşanma ihtimalinin eskiye göre düşüklüğü göz önüne alınırsa motor sporları tutkunları, belki de modern F1 çağında ilk ve son kez böyle bir yarışa tanıklık edecek.

Eşitlik bozulmazsa şampiyon Verstappen

Aslına bakılırsa şampiyonluk hesabı karmaşık sayılmaz. Fazla puan alan sürücü mutlu sona ulaşacak. Fakat eşitlik sürerse yarış birinciliğinde rakibine 9-8 üstünlüğü bulunan Verstappen, şampiyonluğu elde edecek. Eşitlik için de 2 senaryo bulunuyor. Bunlardan ilki, pilotlardan birinin 9'uncu, diğerinin en hızlı tur zamanıyla beraber 10'uncu olması. Diğeri ise ikisinin de yarışı puansız tamamlaması. Bu da Verstappen ve Hamilton'ın ilk 10'un dışında kalması veya iki sürücünün de yarışı bitirememesi anlamına geliyor.

Motor sporlarında mekanik ya da elektronik bir arıza yaşanma ihtimali kadar kaza ihtimali de hep mevcut. Bunun yanı sıra Verstappen ile Hamilton arasında gerçekleşebilecek bir kaza olasılığını da yabana atmamak gerek. Çünkü iki pilot, bu sezon pistte birçok kez karşı karşıya geldi ve bunlardan bazıları kazayla sonuçlandı. Büyük Britanya Grand Prix'sinin ilk turunda, yüksek süratle dönülen Copse virajındaki temas sonrası aracı pist dışına savrulan Verstappen, Hamilton'ın birinciliğini kontrol için götürüldüğü hastane odasından izledi.

İtalya Grand Prix'sinin 26. turundaki kazada ise iki pilot da yarış dışı kaldı. İkinci virajdaki bordüre çarpan Verstappen'in aracının arkası havalanarak Hamilton'ın otomobilinin üstüne düştü ve arabalar o şekilde kum havuzunda kaldı. Verstappen'in Brezilya'daki agresif savunması ve Suudi Arabistan'da Hamilton'ın aniden yavaşladığını iddia ettiği Verstappen'e arkadan çarpması, iki ismin yarış dışı kalmasına neden olmadı. Fakat yaşananlar ikili arasındaki tansiyonu daha da tırmandırdı.

Ayrıca 1989, 1990, 1994 ve 1997'de de şampiyonun, klasmanın ilk iki sırasındaki pilotların son yarışta çarpışmasıyla belli olduğu unutulmamalı. 1989 ve 1990'da takım arkadaşları Ayrton Senna ile Alain Prost, 1994'te Michael Schumacher ile Damon Hill, 1997'de ise yine Schumacher ile Jacques Villeneuve çarpışmıştı.

Şampiyonluk, yeni puan sistemiyle 5. kez son yarışa kaldı

Şampiyon pilot, birinciye 25 puan verilen ve ilk 10'un puan aldığı mevcut sistemin uygulanmaya başladığı 2010'dan bu yana 4 defa son yarışta belli oldu. Yarışlardan 3'üne Abu Dabi, birine de Brezilya ev sahipliği yaptı. 2010, 4 sürücünün (Fernando Alonso, Mark Webber, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton) şansını son yarışa taşıdığı, rekabetin zirve yaptığı bir sezon olarak kayıtlara geçti. Son mücadele öncesi zirveden 15 puan uzakta 3. sırada yer alan Vettel, kendisinin birinciliği, şampiyona lideri Alonso'nun 7'nciliği elde etmesiyle kariyerinin ilk F1 şampiyonluğuna uzandı.

Son 2 yılın şampiyonu Vettel, yağmur altında koşulan 2012 Brezilya Grand Prix'sine, Alonso'nun 13 puan önünde başladı. İlk turda attığı spin sonrası son sıraya düşen Vettel, yarışı 6. sırada bitirip şampiyonluk için gereken puanları aldı. Çifte puan kuralının ilk kez uygulandığı 2014 sezonunun final yarışı, pilotlar klasmanı lideri Hamilton ile 17 puan gerisindeki takım arkadaşı Nico Rosberg'in mücadelesine sahne oldu. Yarışa, takım arkadaşının arkasında 2. sırada devam eden Rosberg, 25. turda otomobilinin enerji dönüşüm sisteminde meydan gelen arıza nedeniyle ancak 14. olabildi ve şampiyonluğu Hamilton'a kaptırdı.

2016 sezonunun son ayağına Hamilton'ın 12 puan önünde giren Rosberg, yarışı 2. sırada bitirerek takım arkadaşının 5 puan önünde kariyerinin tek şampiyonluğunu elde etti.

Verstappen ilk, Hamilton rekor peşinde

Eski bir Formula 1 sürücüsü Jos Verstappen'in oğlu olan 24 yaşındaki Max, kariyerinin ilk şampiyonluğu için yarışacak. Verstappen bunu başarması halinde F1 tarihinde şampiyonluğa ulaşan 34. farklı ve ilk Hollandalı pilot olacak. 36 yaşındaki Hamilton ise 2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019 ve 2020'nin ardından 8. kez mutlu sona ulaşmaya çalışacak. F1 tarihinin en fazla yarış birinciliğine (103) ve pole pozisyonuna (103) sahip ismi Hamilton böylece Michael Schumacher ile paylaştığı rekoru tek başına ele geçirmek istiyor.

Formula 1'e adım attığı 2007'den itibaren mücadele ettiği 15 sezonda da yarış kazanmayı başaran Hamilton ayrıca Schumacher'in "peş peşe en fazla şampiyonluk yaşayan F1 pilotu" rekorunu da egale etme peşinde.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Gezi Parkı olaylarının yıldönümü
Taksim demir ağlarla örüldü
PSG tarihindeki ilki tarihi bir skorla kazandı
PSG, Şampiyonlar Ligi şampiyonu
ABD'nin ateşkes önerisine Hamas: ‘10 esir serbest bırakılacak’
ABD: ‘Hamas’ın yanıtı kesinlikle kabul edilemez’
Fenerbahçe, sezonu galibiyetle kapattı
Maç istifa sesleriyle başladı
Marmaray'da çocuklarının yanında darbetmişti
Tutuklandı
İsrailliler Batı Şeria'da kaçak yerleşim kurmaya çalışıyor
Filistinlilere ait bir evin kalıntıları üzerine...
Erdoğan'ın hedefinde CHP var
'Bu ülkenin tarihini 100 yılla sınırlandırdı'
Sabrediyorlar ancak nereye kadar!
Sanayici gerçekten zor durumda
Çok kritik uyarı
Hesap numaranızı verirken iyi düşünün
Umreye gideceğiniz firmayı iyi araştırın!
Dini tur şirketleri şikayetlerin merkezinde
İşte 171 günde dönenlerin sayısı
Suriyelilerin dönmeye niyeti yok
Adana'ya da sıçradı
İBB'ye 5. dalga operasyon
İstanbul'a 5. operasyon
Çok sayıda belediye başkanı gözaltına alındı
İsrail, Gazze'deki ateşkesin amacını açıkladı
İran'a odaklanmak için...
Suriye-İsrail dolaylı müzakereleri sürüyor
Suriye Enformasyon Bakanı açıkladı
Gezi Parkı olaylarının yıldönümü
Taksim demir ağlarla örüldü
PSG tarihindeki ilki tarihi bir skorla kazandı
PSG, Şampiyonlar Ligi şampiyonu
ABD'nin ateşkes önerisine Hamas: ‘10 esir serbest bırakılacak’
ABD: ‘Hamas’ın yanıtı kesinlikle kabul edilemez’
Fenerbahçe, sezonu galibiyetle kapattı
Maç istifa sesleriyle başladı
Marmaray'da çocuklarının yanında darbetmişti
Tutuklandı
İsrailliler Batı Şeria'da kaçak yerleşim kurmaya çalışıyor
Filistinlilere ait bir evin kalıntıları üzerine...
Erdoğan'ın hedefinde CHP var
'Bu ülkenin tarihini 100 yılla sınırlandırdı'
Sabrediyorlar ancak nereye kadar!
Sanayici gerçekten zor durumda
Çok kritik uyarı
Hesap numaranızı verirken iyi düşünün
Umreye gideceğiniz firmayı iyi araştırın!
Dini tur şirketleri şikayetlerin merkezinde
İşte 171 günde dönenlerin sayısı
Suriyelilerin dönmeye niyeti yok
Adana'ya da sıçradı
İBB'ye 5. dalga operasyon
İstanbul'a 5. operasyon
Çok sayıda belediye başkanı gözaltına alındı
İsrail, Gazze'deki ateşkesin amacını açıkladı
İran'a odaklanmak için...
Suriye-İsrail dolaylı müzakereleri sürüyor
Suriye Enformasyon Bakanı açıkladı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.