SamsunKavak karayolunun 49. kilometresinde geçtiğimiz gün meydana gelen ve 8 kişinin ölümü, 43 kişinin de yaralanmasıyla sonuçlanan feci kazada Tokat İtimat firmasına ait otobüsün şoförü suçlu bulundu.
Emniyet Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, 34 ZD 2444 plakalı otobüs şoförü Ferhat Karaaslan'ın Karayolları Trafik Kanunu'nun, 'Sürücüler hızlarını, kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol ve tarfik durumunun gerektirdiği şartlara uydurmak zorundadır' maddesini ihlal ettiği gerekçesiyle suçlu bulunduğu belirtildi.
Cep telefonu kaza yaptırmıyor
Doç. Dr. Pazarcı, Samsun'un Kavak İlçesi'nde önceki gün meydana gelen ve 8 kişinin ölümü, 43 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan trafik kazasına, otobüs yolcularının açık olan cep telefonlarının neden olduğu iddiasıyla ilgili olarak, cep telefonunda, konuşmanın yapıldığı noktayla, baz istasyonu arasındaki mesafenin ve konuşmanın aracın neresinde yapıldığının önemli olduğunu söyledi.
Doç. Dr. Pazarcı, şunları kaydetti: "Cep telefonuyla görüşme yapan yolcu ön koltukta dahi olsa etkileme ihtimali çok büyük değil. Cep telefonunun ABS fren sistemini etkilemesi nedeniyle kaza yapılması ihtimali yüzde 1'in altında. Diğer kaza nedenlerinden, örneğin hatalı sollamayla kaza yapma ihtimalinden daha az. Trafik sorunlarının içinde sıralamaya bile girmez. İlk çıkan ABS'li araçlarda cep telefonu yaygın olmadığı için böyle bir ihtimal düşünülmemişti. Yine de etkilenme olasılığı az, ama yeni çıkanlarda hiç yok. Belediye otobüslerinin çoğundaki cep telefonu kullanılmaması şeklindeki uyarılar da diğer yolcuların rahatsız olmaması için."
Emniyet Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, 34 ZD 2444 plakalı otobüs şoförü Ferhat Karaaslan'ın Karayolları Trafik Kanunu'nun, 'Sürücüler hızlarını, kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol ve tarfik durumunun gerektirdiği şartlara uydurmak zorundadır' maddesini ihlal ettiği gerekçesiyle suçlu bulunduğu belirtildi.
Cep telefonu kaza yaptırmıyor
Doç. Dr. Pazarcı, Samsun'un Kavak İlçesi'nde önceki gün meydana gelen ve 8 kişinin ölümü, 43 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan trafik kazasına, otobüs yolcularının açık olan cep telefonlarının neden olduğu iddiasıyla ilgili olarak, cep telefonunda, konuşmanın yapıldığı noktayla, baz istasyonu arasındaki mesafenin ve konuşmanın aracın neresinde yapıldığının önemli olduğunu söyledi.
Doç. Dr. Pazarcı, şunları kaydetti: "Cep telefonuyla görüşme yapan yolcu ön koltukta dahi olsa etkileme ihtimali çok büyük değil. Cep telefonunun ABS fren sistemini etkilemesi nedeniyle kaza yapılması ihtimali yüzde 1'in altında. Diğer kaza nedenlerinden, örneğin hatalı sollamayla kaza yapma ihtimalinden daha az. Trafik sorunlarının içinde sıralamaya bile girmez. İlk çıkan ABS'li araçlarda cep telefonu yaygın olmadığı için böyle bir ihtimal düşünülmemişti. Yine de etkilenme olasılığı az, ama yeni çıkanlarda hiç yok. Belediye otobüslerinin çoğundaki cep telefonu kullanılmaması şeklindeki uyarılar da diğer yolcuların rahatsız olmaması için."
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.