Şoförsüz araçlar yazın yollarda olacak
Şoförsüz araçlar bu yazdan itibaren hayatımıza giriyor. BCG tarafından 'Sürücü Koltuğunda Devrim: Şoförsüz Araçlara Doğru' adıyla yayınlanan rapor, 2017 yılına kadar ciddi oranda genişleyecek şoförsüz araçlar pazarının 10 yıl içerisinde 40 milyar doları g
08.06.2015 00:00:00
YENİ MESAJ/İSTANBULDanışmanlık şirketi The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan 'Sürücü Koltuğunda Devrim: Şoförsüz Araçlara Doğru' raporuna göre, şoförsüz araçlar bu yazdan itibaren hayatımızda olacak. Tüketicinin yoğun ilgisine dayanarak 2017 yılına kadar şoförsüz araç sayısının önemli bir düzeye ulaşacağını belirten rapor, şoförsüz araç pazarının 10 yıl içerisinde ise 42 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacağını öngörüyor. 10 yılda 42 milyar dolarlık pazar Şoförsüz araçların hayatımıza belirli süreçleri takip ederek dâhil olması bekleniyor. Bu yazdan itibaren pek çok firma tarafından üretilip, satılacak olan araçlar kendileri için ayrılmış tek şeritli özel yollarda yolculuk yapacak. 2017 yılında trafikte çözüm üretebilen ve park edebilen şoförsüz araçların üretimiyle birlikte yeni bir dönem daha başlayacak ve araç satışlarında belirgin bir artış olacak. 2022 yılında şehrin dinamiklerine göre hareket edebilen tam otomatik şoförsüz araçların üretiminin başlaması ile ise pazar iyice genişleyecek. Rapora göre devamlı gelişecek olan şoförsüz araç pazarı 10 yıl içerisinde 42 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacak.Robot taksiler geliyorÇok uzak olmayan bir gelecekte şoförsüz araçlar özellikle dünya metropollerinde 'robot taksi'ler şeklinde hayatımıza girecek. Birden çok kişiye hizmet verecek şoförsüz taksilerin, kişi başına düşen ücretleri azaltacağı öngörülüyor. New York, İstanbul gibi büyük şehirlerde araç paylaşımını da artıracak olan robot taksiler, araç sayısını azaltarak trafik sorununa çözüm olacak.Pazar büyük bir potansiyele sahipŞoförsüz araç pazarı için sürecin hızını belirleyecek en önemli unsur tüketicilerin reaksiyonu olacak. Kamuoyunda araçlara güven duyulması ve kullanımının sosyal anlamda kabul görmesi için yapılacak araştırma geliştirme çalışmaları kritik rol oynayacak. Raporda tüketicinin bu araçları yoğun bir şekilde talep etmesi için sensor teknolojisinin ve araç içi yazılımların çok daha fazla gelişmesi gerektiği vurgulanıyor. Bu çalışmaların her bir araç üreticisine 1 milyar dolara mal olacağı öngörülüyor. Üstelik araçların siber ataklardan korunması, aşırı hassas yol haritaları gibi yan teknolojilerin de gelişimin sürecini etkileyebileceği belirtiliyor.Belirtilen teknolojik gelişmelerin gerçekleşmesinden sonra pazarın çok büyük bir potansiyele sahip olduğu ifade ediliyor. BCG'nin araştırmalarına göre ABD'de tüketicilerin yüzde 50'si yarı otomatik bir araba almak konusunda hevesli. Yine ABD'de tüketicilerin yüzde 14'ü otomatik şoför özelliği taşıyan bir araca 5 bin dolar daha fazla ödemeye hazır. Otomatik şoför özelliğinin yanına otomatik park özelliği de eklenirse bu oran yüzde 17'ye çıkıyor. Çin, Almanya ve Japonya gibi diğer pazarlarda ise bu oranların çok daha yüksek olduğu belirtiliyor.Türkiye için de kritik bir dönem başlıyorOtomotiv endüstrisinin çok önemli bir dönüm noktasında olduğunu ifade eden BCG Türkiye Genel Müdürü ve Yönetici Ortağı Burak Tansan, "Şoförsüz araçlar birçok insanın hayal ettiğinden çok daha kısa sürede günlük hayatımızın bir parçası haline gelecekler. Pazarın yeteri olgunluğa erişmesi belki 10-15 yıl sürecek ama otomotiv ve ilgili sektörlerdeki tüm şirketlerin bu değişime kendilerini hazırlamaları gerekiyor. Otomotiv sanayi için önemli bir üretim üssü olan Türkiye'yi de heyecanlı ve kritik bir dönem bekliyor" diye konuştu.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.