logo
31 MAYIS 2025

Türkiye online alışverişi sevdi

Koronavirüs salgınının tüketiciler üzerindeki internetten satın alma davranışına etkisini ortaya koymak için aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 14 ülkede gerçekleştirilen bir araştırmaya göre; Türkiye’de tüketicilerin yüzde 60’ı pandemi sona erdiğinde de edindikleri online satın alma alışkanlıklarını devam ettireceklerini belirtti  
 

15.10.2020 17:27:00
Türkiye online alışverişi sevdi
Türkiye online alışverişi sevdi

Türkiye dahil 14 ülkede faaliyet gösteren Inveon, global faaliyetlerinin bir adımı olarak Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma Konferansı (UNCTAD) ve İsviçre E-ticaret ve Dijital Derneği (NetComm Suisse) ile ortak olarak "Covid-19 ve Küresel E-ticaret Dinamikleri" başlıklı bir rapor hazırladı. Araştırmanın bulguları uluslararası geniş katılımla gerçekleşen online bir etkinlik ile kamuoyu ile paylaşıldı. Rapora göre; Çin, Türkiye ve Kore Cumhuriyeti'ndeki tüketicilerin yüzde 50'den fazlasının Koronavirüs (Covid-19) nedeniyle çevrimiçi alışverişe geçiş yaptığı ortaya çıkarken, Türkiye'de 54 yaş üzeri tüketicilerin neredeyse yüzde 80'i internetten daha sık alışveriş yaptıklarını belirtti. Covid-19 öncesi ve Covid-19 sonrası internetten alışveriş oranlarının da karşılaştırıldığı raporda, seyahat ve turizm satışları genel olarak ciddi bir azalmaya giderken; yeme ve içme kategorisinin ciddi bir ilgi görerek en çok tercih edilen e-ticaret ürün kategorilerinde kozmetik, kişisel bakım, dijital eğlence ve streaming platformları ile ilk 3'e girdiği görülüyor.

Türkiye ilk sıralarda

Haftalık satışlarda Türkiye'de, yaklaşık 4 müşteriden 1'i kişisel bakım ürünleri satın alırken; Çin, Kore ve Türkiye, besin ve vitamin takviyeleri ile sağlık ürünleri sipariş sıklığında büyük bir artış gösteriyor. Covid-19'un çevrimiçi harcamalara etkilerinin de incelendiği raporda, Türkiye Covid-19 döneminde haftalık moda ve aksesuar alımlarında en yüksek orana sahip ülke olarak dikkat çekse de; ortalama harcama açısından bakıldığında, Türkiye'de müşterilerin bu kategorideki ürünlerde diğer ülkelere göre düşük harcama yaptığı anlaşılıyor. Tüketicilerin tercih ettikleri teslimat yöntemleri de ülkelere göre farklılık gösteriyor. Türkiye'de kapıda ödeme tercihi 2020'nin ilk aylarında yüzde 4 olurken, bu oran Covid-19 sonrası yüzde 31 olarak gerçekleşiyor. Türkiye'de teslimat seçeneklerinde; eve teslimat yüzde 96, işyerine teslimat yüzde 32, teslim alma noktasından teslim alma ise yüzde 15 oranında tercih ediliyor.

Temel ürün alışverişi arttı

Covd-19 ile birlikte Türkiye, Çin, Rusya gibi ülkelerde insanlar internet üzerinden "temel ürün" alışverişine yönelirken Almanya, İsviçre gibi ülkelerde böyle bir durum söz konusu değil. Özellikle 55 yaş üstü tüketicilerin yüzde 73'ü temel ürün alışverişine ağırlık verirken; Brezilya, Türkiye, Çin ve Güney Afrika'dan katılımcıların yaklaşık yüzde 50'si dijital eğlence ve isteğe bağlı ürünlere de ilginin arttığını belirtiyor. Rapor, insanların seyahat ve eğlenceye bakış açısını da ortaya koydu. Buna göre Türkiye'deki tüketicilerin yüzde 70'ten fazlası seyahat tercihlerinin ülke içine yöneleceğini belirtiyor.  


 

Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
Marmaray'da çocuklarının yanında darbetmişti
Tutuklandı
İsrailliler Batı Şeria'da kaçak yerleşim kurmaya çalışıyor
Filistinlilere ait bir evin kalıntıları üzerine...
Erdoğan'ın hedefinde CHP var
'Bu ülkenin tarihini 100 yılla sınırlandırdı'
Sabrediyorlar ancak nereye kadar!
Sanayici gerçekten zor durumda
Çok kritik uyarı
Hesap numaranızı verirken iyi düşünün
Umreye gideceğiniz firmayı iyi araştırın!
Dini tur şirketleri şikayetlerin merkezinde
İşte 171 günde dönenlerin sayısı
Suriyelilerin dönmeye niyeti yok
Adana'ya da sıçradı
İBB'ye 5. dalga operasyon
İstanbul'a 5. operasyon
Çok sayıda belediye başkanı gözaltına alındı
İsrail, Gazze'deki ateşkesin amacını açıkladı
İran'a odaklanmak için...
Suriye-İsrail dolaylı müzakereleri sürüyor
Suriye Enformasyon Bakanı açıkladı
Trump, çelikte tarifeyi yüzde 50'ye çıkardı
"Bir ulusal güvenlik meselesi"
Eski başkan da aynı kafadaydı
MÜSİAD asgari ücrete zamma soğuk
Türkiye'de tek tük satılıyor!
Türk işçisi Amerikalılar için araba fiyatına buzdolabı üretiyor
Daha kötüsünü Covid-19 döneminde görmüştük
Tarımda ve sanayide alarm
Marmaray'da çocuklarının yanında darbetmişti
Tutuklandı
İsrailliler Batı Şeria'da kaçak yerleşim kurmaya çalışıyor
Filistinlilere ait bir evin kalıntıları üzerine...
Erdoğan'ın hedefinde CHP var
'Bu ülkenin tarihini 100 yılla sınırlandırdı'
Sabrediyorlar ancak nereye kadar!
Sanayici gerçekten zor durumda
Çok kritik uyarı
Hesap numaranızı verirken iyi düşünün
Umreye gideceğiniz firmayı iyi araştırın!
Dini tur şirketleri şikayetlerin merkezinde
İşte 171 günde dönenlerin sayısı
Suriyelilerin dönmeye niyeti yok
Adana'ya da sıçradı
İBB'ye 5. dalga operasyon
İstanbul'a 5. operasyon
Çok sayıda belediye başkanı gözaltına alındı
İsrail, Gazze'deki ateşkesin amacını açıkladı
İran'a odaklanmak için...
Suriye-İsrail dolaylı müzakereleri sürüyor
Suriye Enformasyon Bakanı açıkladı
Trump, çelikte tarifeyi yüzde 50'ye çıkardı
"Bir ulusal güvenlik meselesi"
Eski başkan da aynı kafadaydı
MÜSİAD asgari ücrete zamma soğuk
Türkiye'de tek tük satılıyor!
Türk işçisi Amerikalılar için araba fiyatına buzdolabı üretiyor
Daha kötüsünü Covid-19 döneminde görmüştük
Tarımda ve sanayide alarm
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.