İstanbul - Isparta seferini yapan, Atlasjet Havayolları tarafından kiralanan MD83 tipi yolcu uçağı Süleyman Demirel Havalimanı'na iniş için alçalırken düştü. 2005'te medyada yeralan haberlerde, World Focus'un 10 milyon dolarlık borcu nedeniyle bakımını yaptıramadığı uçakları THY'ye kiraladığı iddia edilmişti. Haberlere göre borçlarını ödeyemeyen havayolu bakım hizmetlerini de aksattı. Yedek parça alımı yapamayan şirkete borçlarını ödemediği için MNG ve Free Bird Havayolları da teknik hizmet vermemeye başladı. Bakımsız uçaklarda arka arkaya yaşanan olaylar pilot ve kabin memurlarını da huzursuz etti. Ücretlerini iki aydır alamayan personel, 'emniyetsiz' buldukları uçaklarda görev yapmamak için sağlık raporu almaya başladı.MD'lerin sicilleri kabarıkIsparta'da düşen Mcdonnell Douglas 80 serisi uçaklar bugüne dek toplam 966 kişinin öldüğü 22 farklı kazaya karıştı. NTV'nin haberine göre MD-80 serisi uçaklar, American Airlines, Delta ve Alitalia gibi havayolu şirketleri tarafından kullanılıyor.Mcdonnell Douglas (MD) 80 serisi, orta mesafeli seyahatler için 130 ila 170 yolcu kapasiteli uçaklar olarak tasarlandı ve 1980 yılından itibaren ticari seferlere başladı.Üretimine 1999 yılında son verilen MD-80 serisi uçaklar, halen American Airlines, Delta ve Alitalia gibi büyük havayolu şirketleri kullanmaya devam ediyor.Alaska Havayolları'na ait MD-83 tipi bir uçak, 2000 yılında Pasifik'e düşmüş ve kazanın ardından yapılan incelemede bu uçaklarda teknik bir hata saptanmıştı. Bunun üzerine Amerikan Havacılık Dairesi MD-83'lerin 2000 saatte bir olan bakım limitini 650 saate çekmişti.2005 yılında meydana gelen Swissair kazasının ardından ise, MD serisi uçaklarda kullanılan yalıtım materyalinin yanıcı olduğu ortaya çıkmıştı. Amerikan Havacılık Dairesi, bu materyalin yenilenmesini istemişti. Ancak bu değişiklik çok pahalı olduğu için bazı havayolu şirketler uçakları seferden kaldırmayı tercih etmişti.MD 80 serisi uçakların mukabili olarak Boeing 737-400 ve Airbus A320 gösteriliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.