Üçüncü havalimanında kuş mesaisi
İstanbul Yeni Havalimanı'nda inşaat işlerinden önce başlatılan ve ilk günden beri devam eden kuş gözlem çalışmaları tüm hızıyla sürüyor. İGA Havalimanları Üst Yöneticisi Akçayoğlu, kuşlardan kaynaklanan uçuş riskini sıfıra indireceklerini savundu
07.07.2016 00:00:00
Kuş gözlemleri inşaat işlerinden önce başlayan ve bugüne kadar devam eden İstanbul Yeni Havalimanı, dünyanın en çok kuş bilimcisi çalıştırılan kurumu olma özelliği taşıyor. İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, İstanbul Yeni Havalimanı'nın ilk gününden itibaren çevre ve kuşlar konusunda yapılan çalışmaları anlattı.
Kuş göç yollarının uçuş güvenliğini etkilediği ve Üçüncü Havalimanı'nın bu yollar üzerinde bulunduğuna dair çok eleştiriler yapıldığını hatırlatan Akçayoğlu, "Dünyada herhangi bir havalimanında daha yapım aşamasında, ortada hiçbirşey yokken kuç göçü ile ilgili böyle bir çalışma yapılmadı" dedi. Akçayoğlu, "İstanbul Yeni Havalimanı, daha inşaat çalışmaları başlamadan bu seviyede veri toplama ve planlama çalışmalarının yapıldığı, kuş radar sistemi ile de desteklenen tek havalimanı olma özelliğine sahip. Yaban Hayatı Yönetim Birimimizi kurduk. Bu birimi daha inşaat aşamasında kuran ilk ve tek havalimanıyız. İGA bünyesinde hâlihazırda 6 ornitolog tam zamanlı olarak Yaban Hayatı Yönetim Birimi'nde görev yapıyor" diye konuştu.
Önce uçuş güvenliği...
Akçayoğlu, yolcularının ve havayollarının uçuş güvenliğinin çok önemli olduğuna vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Minimum zaman kaybıyla en efektif uçak hareketini sağlamak için çalışıyoruz. Yoksa hayati tehlike arz eden bir durum yok. Burada kuş açısından bir sıkıntı yaşanacağını düşünmüyoruz. Zaten bu radarlar sayesinde, yaptığımız kuş göçü sayesinde göçün yoğun olduğu saatleri çok önceden tespit edeceğiz. Bu anlamda uçuş riskini sıfıra indireceğiz. Zaten her şeyde risk olduğu gibi havacılıkta da risk var ancak biz bunu en iyi şekilde yöneteceğiz."
Akçayoğlu, inşaat alanında canlı varlıkların türlerinin devam etmesi için Atatürk Arboretumu ve Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi ile işbirliği yaptıklarını belirterek, ayrıca bu alandaki kaplumbağaları da ormanın iç taraflarına taşıdıklarını söyledi. Çevre ve kuşlar için ayırdıkları bütçenin 15 milyon Euro olduğuna değinen Akçayoğlu, bu paranın sadece birinci etap için ayrıldığına dikkati çekti. AA
Kuş göç yollarının uçuş güvenliğini etkilediği ve Üçüncü Havalimanı'nın bu yollar üzerinde bulunduğuna dair çok eleştiriler yapıldığını hatırlatan Akçayoğlu, "Dünyada herhangi bir havalimanında daha yapım aşamasında, ortada hiçbirşey yokken kuç göçü ile ilgili böyle bir çalışma yapılmadı" dedi. Akçayoğlu, "İstanbul Yeni Havalimanı, daha inşaat çalışmaları başlamadan bu seviyede veri toplama ve planlama çalışmalarının yapıldığı, kuş radar sistemi ile de desteklenen tek havalimanı olma özelliğine sahip. Yaban Hayatı Yönetim Birimimizi kurduk. Bu birimi daha inşaat aşamasında kuran ilk ve tek havalimanıyız. İGA bünyesinde hâlihazırda 6 ornitolog tam zamanlı olarak Yaban Hayatı Yönetim Birimi'nde görev yapıyor" diye konuştu.
Önce uçuş güvenliği...
Akçayoğlu, yolcularının ve havayollarının uçuş güvenliğinin çok önemli olduğuna vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü: "Minimum zaman kaybıyla en efektif uçak hareketini sağlamak için çalışıyoruz. Yoksa hayati tehlike arz eden bir durum yok. Burada kuş açısından bir sıkıntı yaşanacağını düşünmüyoruz. Zaten bu radarlar sayesinde, yaptığımız kuş göçü sayesinde göçün yoğun olduğu saatleri çok önceden tespit edeceğiz. Bu anlamda uçuş riskini sıfıra indireceğiz. Zaten her şeyde risk olduğu gibi havacılıkta da risk var ancak biz bunu en iyi şekilde yöneteceğiz."
Akçayoğlu, inşaat alanında canlı varlıkların türlerinin devam etmesi için Atatürk Arboretumu ve Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi ile işbirliği yaptıklarını belirterek, ayrıca bu alandaki kaplumbağaları da ormanın iç taraflarına taşıdıklarını söyledi. Çevre ve kuşlar için ayırdıkları bütçenin 15 milyon Euro olduğuna değinen Akçayoğlu, bu paranın sadece birinci etap için ayrıldığına dikkati çekti. AA
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.